Naiset saavat ilmaiset kuukautissuojat, jee!!!!
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
"Skotlannissa on vuodesta 2018 jaettu ilmaisia kuukautissuojia kouluissa, lukioissa ja yliopistoissa." Hyvä asia.
Miksi se on hyvä asia? Aikuisuuteen siirtyvät ihmiset oppivat, että jonkun pitää ostaa heille valmiiksi perusasiat? Tai no aikuiset. No joo. Aikuisuuden instituutio on hienosti romutettu sosiaaliturvajärjestelmällä, ja nyt meillä on vain kiittämättömiä, valittavia vässyköitä.
Toki ajattelet samalla tavalla, jos joudut itse työttömäksi, sairastut tai vammaudut tms.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulisi jakaa kuukautiskuppeja. Yksi kuppi maksaa parikymppiä ja kestää useamman vuoden.
Edelleenkään kaikki tytöt ja naiset eivät voi tai pysty käyttämään kuppia. Sinulla ei ole oikeutta arvostella muiden valintoja.
Tottakai minulla on oikeus arvostella muiden valintoja silloin kun minä joudun ne maksamaan. Kertakäyttösiteet ja -tamponit ovat tuhlailevia ylellisyystuotteita, kestositeet ja kuukupit riittäisivät mainiosti.
Melko erikoinen ajatusmalli tuo että sinun pitäisi saada juuri sitä mitä haluat ja muiden mukisematta maksaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Vttu minähän käytän niin paljon kuin on tarve. Sitä varten maksan veroja. Ja niitä veroja menee paljon turhempaankin.
Mihin esimerkiksi? Mikä mielestäsi on turhaa?[/quote
Kaltaisesi ääliön saamat palvelut ja koulutus jne. Hukkaan menneet kaikki ne verorahat.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulisi jakaa kuukautiskuppeja. Yksi kuppi maksaa parikymppiä ja kestää useamman vuoden.
Edelleenkään kaikki tytöt ja naiset eivät voi tai pysty käyttämään kuppia. Sinulla ei ole oikeutta arvostella muiden valintoja.
Tottakai minulla on oikeus arvostella muiden valintoja silloin kun minä joudun ne maksamaan. Kertakäyttösiteet ja -tamponit ovat tuhlailevia ylellisyystuotteita, kestositeet ja kuukupit riittäisivät mainiosti.
Melko erikoinen ajatusmalli tuo että sinun pitäisi saada juuri sitä mitä haluat ja muiden mukisematta maksaa se.
Niin juuri sinähän ne maksat, suurveronmaksaja 😂Ei, ei ole. Kyseessä eivät ole mitkään yleellisyystuotteet vaan välttämättömät tuotteet. Tässä on ihan sama logiikka kuin vaikka jos olisit allerginen niin sinulla on oikeus saada itsellesi sopivaa ruokaa sen sijaan, että aletaan märistä, että sinun täytyy syödä samaa kuin muutkin, koska tasa-arvo jne. Tämänkin kommentin ymmärrät väärin tietty, mutta yritä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin hauskaa aina seurata näitä keskusteluita, jotka kärjistyvät miehet vs naiset asetelmaan.
Lienee mahdotonta että ikinä kaksi eri sukupuolta suostuisivat toimimaan yhteiskunnassa tasavertaisina ja rinnakkain kaikkien yhteistä parasta edistäen.
Tällaisen aiheen kohdalla, jossa pohjimmiltaan on kyse siitä, pitäisikö miesten maksaa puolet naisten kuukautissiteistä vai ei, tuollaista kärjistymistä on aika vaikea välttää.
Ihan turha puhua mistään vain miehiä koskevasta maksamisesta, kun ei sitä sukupuolen mukaan kerättäisi.
Niin tuossa lukikin että "... pitäisikö miesten maksaa puolet ...."
Jos ajatellaan yksinkertaistaen että jokainen nainen maksaa nyt siteensä itse niin jakamalla niitä "ilmaiseksi" eli verorahoilla jokainen nainen maksaa siteistään enää puolet entisestä (välillisesti veroina) ja miehet maksavat toisen puolen.
Jos taas poistetaan alvi niin kyseessä on naisiin kohdistuva veronkevennys joka täytyy paikata jollakin tavalla. Jos vastaavasti nostetaan muita, vähemmän sukupuolittuneita, veroja niin taas sen naiselle koituvan säästön maksaa puoliksi mies, puoliksi nainen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Miksi meillä aina naiset vastustaa kaikkia edistysaskeleita mitkä helpottaisi jotenkin naisten elämää?
Onhan se nyt ihan älyttömän hyvä, että nuoret köyhät tytöt voi jostakin saada ilmaisia siteitä!
Kuinka moni on täälläkin kertonut omasta nuoruudestaan kun ei saanut rahaa siteisiin ja piti vessapaperista kehitellä tuppoja.
Jotenkin? Naisethan on yhteiskunnan vapaamatkustajia joka suhteessa.
Kaltaisesi jonnet ovatkin parhaita puhumaan vapaamatkustajista 🤣😂😁😅 Jonne on hyvä, ja vaihtaa sukupuolta sitten 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Jos tämä miehiä niin sieppaa niin mikä estää käyttämästä itse enemmän terveyspalveluita? Vähemmällä ja halvemmalla pääsisikin jos kävisi siellä muulloinkin kuin silloin kun on jo pää kainalossa.
Naiset ramppaavat lääkärissä huomiota hakeakseen.
Miehille ei myöskään ole mitään syöpäseulontoja, toisin kuin naisille.
Montako kertaa sinä olet tänä vuonna jo juossut lääkärissä flunssan takia?
Flunssan takia lääkärissä käyvät ainoastaan sairaslomatodistuksen tarvitsijat ja miesflunssasta kärsivät.
t. Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Se on ainoastaan järkevää käydä lääkärissä. Kuinka paljon sinunkin kaltaiset ulisijat rasittavat tätä yhteiskuntaa? Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajat sitten laitettu ilmaiseksi, jos miesten munanpäistä vuotaisi verta kuukausittain.
Mainitse YKSIKIN miesten saama ilmainen etuus? Asevelvollisuus vankilatuomion uhalla?
Minkä etuuden naiset saavat ilmaiseksi? Kategorisesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri sinähän ne maksat, suurveronmaksaja 😂Ei, ei ole. Kyseessä eivät ole mitkään yleellisyystuotteet vaan välttämättömät tuotteet. Tässä on ihan sama logiikka kuin vaikka jos olisit allerginen niin sinulla on oikeus saada itsellesi sopivaa ruokaa sen sijaan, että aletaan märistä, että sinun täytyy syödä samaa kuin muutkin, koska tasa-arvo jne. Tämänkin kommentin ymmärrät väärin tietty, mutta yritä edes.
Olipas umpisurkea vertaus sinulla. Tottakai allergikon pitää saada allergisoimatonta ruokaa, mutta ei välttämättä sitä kalleinta merkkiä "koska mä haluun" vaan yhteisestä pussista pitäisi Pirkankin riittää. Ylellisyystuotteet voi ostaa itse.
Sama juttu, kuukupeilla ja kestositeillä menkat pysyvät aisoissa kyllä. Lisäksi en näe mitään syytä miksi yhteiskunnan tässä vaiheessa olisi syytä lähetä yhtään mitään kertakäyttötuotteita kovin heppoisin perustein sponssaamaan yhtään kenellekään. Ehkä seuraava naissukupuoli havahtuisi siihen että eihän ne kertakäyttötuotteet tosiaan välttämättömiä olekaan, mitä sinä et ilmeisesti kykene tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko perustella miksi kertakäyttösiteet olisivat välttämättömiä kun kestositeitäkin on tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä miehiä niin sieppaa niin mikä estää käyttämästä itse enemmän terveyspalveluita? Vähemmällä ja halvemmalla pääsisikin jos kävisi siellä muulloinkin kuin silloin kun on jo pää kainalossa.
Flunssan takia lääkärissä käyvät ainoastaan sairaslomatodistuksen tarvitsijat ja miesflunssasta kärsivät.
t. Lääkäri
Höpöhöpö.
t. Ylilääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Voisiko miesten heikompi elinajanodote kenties liittyä siihen, ettei lääkäriin mennä kuin haulikolla uhattuna? Ja silti se on jotenkin naisten vika. Ja naisten vika sekin kun itse kehtaavat käydä lääkärissä hoidattamassa sairauksiaan ja elävät sen vuoksi pidempään.
Sinulla ei ole edes perusbiologia hallussa. Miesten elinajanodote ei parane sillä, että Erkki juoksee flunssassa lääkärissä 10 kertaa kuukaudessa.
Testosteroni vaikuttaa miesten elimistön rappeutumiseen, ja jo siksi miehet elävät naisia lyhemmän elinajan. Mutta en odota tämän palstan naisilta mitään älykkyyttä argumenteissaan muutenkaan.
Paraskin olet puhumaan älykkyydestä surkeilla argumenteillasi. Juu, testosteronin vika kaikki 😁 Ja naisten. Miesten ryyppääminen, tupakointi ja kaikki muutkin surkeat elintavat.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. LääkäriHöpöhöpö.
t. Ylilääkäri
Höpöhöpöhöpöhöpö.
T. Kiinan keisari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko perustella miksi kertakäyttösiteet olisivat välttämättömiä kun kestositeitäkin on tarjolla?
Osaan. Sinä et vain ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan hyvä juttu,mutta sitten kaikki muukin housunsuojat,pitää saada ilmaiseksi.Ei vaan nuorille,vaan myöskin Tena-ikäisille .Eikä vaan naisille.vaan myöskin miesten Tena.Alappa vaatimaan,niin vaatia osaa muutkin.
Vaippoja saa ja vammaistukea . Ei tarvitse vaatia.
Jos halvin paketti maksaa 80senttiä, mitä en usko, niin minulla menee niitä aika monta kerran kuussa. Huonossa lyjyssä joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas umpisurkea vertaus sinulla. Tottakai allergikon pitää saada allergisoimatonta ruokaa, mutta ei välttämättä sitä kalleinta merkkiä "koska mä haluun" vaan yhteisestä pussista pitäisi Pirkankin riittää. Ylellisyystuotteet voi ostaa itse.
Sama juttu, kuukupeilla ja kestositeillä menkat pysyvät aisoissa kyllä. Lisäksi en näe mitään syytä miksi yhteiskunnan tässä vaiheessa olisi syytä lähetä yhtään mitään kertakäyttötuotteita kovin heppoisin perustein sponssaamaan yhtään kenellekään. Ehkä seuraava naissukupuoli havahtuisi siihen että eihän ne kertakäyttötuotteet tosiaan välttämättömiä olekaan, mitä sinä et ilmeisesti kykene tajuamaan.
Sinä et tajua yhtään mitään. Moni ei pysty edelleenkään käyttämään ko. tuotteita vaikka lobbaat niitä hautaan asti. Umpisurkeaa on vain sinun argumentointisi ja ulinasi.
27% on jättänyt koulupäivän väliin, koska ei ole ollut varaa siteisiin. Iso luku. Huolestuttava luku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajat sitten laitettu ilmaiseksi, jos miesten munanpäistä vuotaisi verta kuukausittain.
Mainitse YKSIKIN miesten saama ilmainen etuus? Asevelvollisuus vankilatuomion uhalla?
Esimerkiksi isyysraha? Tarveperusteistahan arvion pitää olla, ei mitään pidä jakaa vain periaatteen vuoksi. Jos jollain ihmisryhmällä on jotain terveystarpeita niin ihan luonnollista että yhteiskunta tukee niiden toteutumista. Onko miehillä jokin vastaava tarve johonkin terveystuotteeseen?
Sitä mieltä olen kyllä että myös kondomien osalta tuon alvin voisi tiputtaa 24% -> 10% vaikka en sitä varsinaisesti ”miesten” tuotteena pidä.
Naisetko ei saa valtaosaa vanhempainvapaiden rahoista?
Isyysraha on kaikille miehille maksettava automaattinen raha? Jota miehet saavat vain koska ovat miehiä?
Suomessa ei ole tukea tai etuutta, jota annettaisiin sukupuolen perusteella.
ohis
Ihan turha puhua mistään vain miehiä koskevasta maksamisesta, kun ei sitä sukupuolen mukaan kerättäisi.