Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kipeenä, pomo ei vastaa, tk:ssa ei ole aikoja, yksityiset ei ota päivystykseen jos ei ole työterveyttä heillä

Vierailija
27.02.2020 |

Mitä tehdä? Meillä ei kuulu työterveyteen flunssat eikä muut työn ulkopuoliset sairaudet - ainoastaan työtapaturmissa ja epäillyissä työperäisissä sairauksissa voi käyttää työterveyhuollon lääkäriä tai sairaanhoitajaa - vaan niihin pitäisi hakea sairauslomatodistus terveyskeskuksesta, mutta minkäs teen, kun päivystysajat olivat jo kaikki menneet. Ihme kyllä, pääsin läpi, 7.30 alkoivat vastaamaan. Yksityisiltä käskettii mennä terveyskeskukseen. Yksityisille pääsee kyllä muuten, mutta ei päivystystapauksissa. Kuumetta on niin paljon, etten pysty tekemään edes siistä sisätyötäni, sillä en pysy hereillä ja yskin koko ajan. Pomo kyllä joustaa yleensä päivän tai pari flunssan takia (pieni firma, paikallinen sopiminen toimii), vaikka meillä ei työsopimuksessa sitä olekaan mainittu- olin kerran aiemmin pari päivää pari vuotta sitten ja oma ilmoitus riitti. Meillä olisi tulipalokiire, siksiköhän ei vastaa? Menisitkö töihin tässä tilanteessa? Työmatka on 15 minuuttia kävellen. Kuumemittari näytti, nyt kun olisi lähdön aika, 37,6. Normaalilämpöni samalla mittarilla on yleensä 36.4-36.6.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl yksityinen rahalla ottaa vaikkei olis tt sopimusta

Vierailija
2/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esimiehelle tekstiviesti, että olet kipeänä kuumeessa ja et pääse töihin, mitä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita esimiehelle tekstiviesti, että olet kipeänä kuumeessa ja et pääse töihin, mitä teet.

Oon laittanut tekstarin, yrittänyt soittaa ja laitoin vielä tekstarin, että huomasitko tekstarin, sekä sähköpostiviestin. Oiskohan tuo itsekin kipeenä? Tai unohtanut puhelimen kotiin? Kyllä hän tähän aikaan on jo työmaalla. Mun työaika alkaa klo 8, sillä hoidan infopistettä oman työn ohessa. 

Vierailija
4/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti? Tekstiviesti? Kyllä yksityiselle pääsee rahalla, mutta itse en menisi, jos oma ilmoitus riittää.

Vierailija
5/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle. Maksat itse.

Vierailija
6/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiukka työterveystäti sanoi että 37,5 låmpöä, 38 ja ylöspäin kuumetta. Kiva kun itsellä kanssa 36,4 normilämpö.

Vierailija
7/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl yksityinen rahalla ottaa vaikkei olis tt sopimusta

Ei kaikkialla ota, riippuu paikasta. Olin itse työterveyshoitajana 3 vuotta. Meillä oli sovittu yritysten kanssa, että tietty määrä hoitaja- ja lääkäriaikoja on päivittäin tarjolla. Jos vapaita aikoja oli enemmän tai näytti, ettei ne täyty, sitten vasta annettiin akuutisti hoitoon tuleville yksityisasiakkaille. Meiltä ei pystynyt useinkaan edes varaamaan aikaa samalle päivälle muille kuin työterveyshoitajalle tai työterveyslääkärille.

Vierailija
8/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pomo ei vastaa, niin laita jollekin firman toiselle henkilölle. Kerro että ilmoitat näin kun et saa omaa esimiestä kiinni. Eihän se sun syytä ole että se ei vastaa.

Vierailija
9/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle pääsee maksamalla itse, ei sinne työterveyssopimusta tarvita. Toki niilläkin on päivystyksessä ruuhkaa. Toinen vaihtoehto on muistuttaa sitä omaa terveysasemaa, että hoitotakuun perusteella kiireellisessä tapauksessa se ajanvarausaika on löydyttävä.

Vierailija
10/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tk terveydenhoitajalle pääse jonoon?

Onko firmassa joku toinen esimiesasemassa oleva? Tai joku jolle soittaa ja kysyy näkyykö pomoa

Vierailija
11/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun ongelmasi on? Olet ilmoittanut tekstarilla tilanteen kun puhelimeen ei ole vastattu. Nyt menet sänkyyn ja lepäät.

Paitsi että provohan tämä.

Vierailija
12/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole toista henkilöä. Olen ainoa sisätyöntekijä, muut ovat työmailla. Raksa-ala. No ainakin täällä yksityinen sanoi, ettei ota vastaan kuin tt-potilaita. Olisko ruuhkaa? Kyllä mä sinne voisin mennä ja maksaa, ei se ole ongelma, vaan se, ettei tälle päivälle saa aikaa. 

Vierailija
13/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun ongelmasi on? Olet ilmoittanut tekstarilla tilanteen kun puhelimeen ei ole vastattu. Nyt menet sänkyyn ja lepäät.

Paitsi että provohan tämä.

No ei ole provo, eikä ole pomon tapaista jättää vastaamatta. Yleensä vastaa heti.  Muutin ehkä jotain yksityiskohtia, ettei mua tunneta, mutta aika pieniä juttuja. 

Vierailija
14/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tk terveydenhoitajalle pääse jonoon?

Onko firmassa joku toinen esimiesasemassa oleva? Tai joku jolle soittaa ja kysyy näkyykö pomoa

Ei. Meillä on pieni yhden henkilön  omistama firma ja muutama työntekijä, joista minä olen ainoa, joka on konttorilla 8-16, esimies hoitaa itse minun "tuuraamisen" tai info pistetään kiinni, jos olen pois ja esimies ei voi olla paikalla. Ei meillä erityisemmin ulkopuolisia käy, mutta työntekijöiden takia on kiinteä työaika, jos heillä on jotain tarvetta saada jotain konttorilta. 

Vierailija
15/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämmöisiä työpaikkoja vielä Suomessa. Eikö omalla ilmoituksella saa olla yleensä ainakin 3 päivää pois. Meillä se on 5 päivää. Jos ei pomo vastaa, niin sitte sähköpostia pomolle, viesti vielä vastaajaan ja ilmoitus jollekin työkaverille tai pomosta seuraavalle.

Vierailija
16/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yksityiselle saanut viime perjantaina aikaa kun mies aamupäivästä soitti aika monellekin firmalle. Tampereella.

Oli jo töissä ja vamma sellainen että töissä jotenkin pärjäsi särkylääkkeillä ja sanoi että aikatoive joustava kunhan tämän päivän aikana pääsisi. Ei vaan ollut missään vapaata aikaa.

Ei yksityisellä eikä kunnallisella.

Eilen vihdoin pääsi ja lääkekuurin sai.

Että ei niillä taida aina päivystysaikoja aikoja olla.

Vierailija
17/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et asuisi sosialismissa, sinulla olisi kymmeniä paikkoja, joissa pääset lääkärille kilometrin säteellä.

Sivistysmaissa vakuutus maksaisi ansionmenetykset.

Oma on valintasi.

Vierailija
18/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan että omalla ilmoituksella saisi olla pois.

Olen ollut useammassa tehtaassa ja kahdessa vartiointiliikkeessä töissä, ja jokaisessa on pitänyt olla lääkärintodistus jo ensimmäisestä päivästä.

Minkälaisissa suojatyöpaikoissa ei muka tarvita lääkärintodistusta?

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöisiä työpaikkoja vielä Suomessa. Eikö omalla ilmoituksella saa olla yleensä ainakin 3 päivää pois. Meillä se on 5 päivää. Jos ei pomo vastaa, niin sitte sähköpostia pomolle, viesti vielä vastaajaan ja ilmoitus jollekin työkaverille tai pomosta seuraavalle.

Vierailija
19/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kunnossa. Pomo oli nukkunut pommiin ja kuulosti itsekin flunssaiselta :D. Käski olla huomisenkin pois. Ap. Mies sanoi, että mä stressaan ihan joutavia, niin se taitaa olla. 

Vierailija
20/31 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullutkaan että omalla ilmoituksella saisi olla pois.

Olen ollut useammassa tehtaassa ja kahdessa vartiointiliikkeessä töissä, ja jokaisessa on pitänyt olla lääkärintodistus jo ensimmäisestä päivästä.

Minkälaisissa suojatyöpaikoissa ei muka tarvita lääkärintodistusta?

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla, kunnalla, kaikissa firmoissa missä aiemmin olen ollut on ollut 1-3 päivää ja näin on ollut jo 90-luvulla. Kuulostaa 80-luvulta tuo sinun työpaikkasi meininki. Joissain paikoissa se on kolme kertaa vuodessa ja sitten pitää olla lääkärintodistus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi