Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuukka Temonen ja elokuvafestivaalit

Vierailija
27.02.2020 |

Iltalehdessä tänään.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/a4dc1247-c0a9-462e-8063-da05e09…

Temonen saanut viisi printattua, kehystämätönta A4:stä, joita kutsuu kansainvälisen elokuvafestivaalin palkinnoksi. Kukaan Suomessa elokuva-alan asiantuntija ei ole kuullutkaan koko festivaaleista. Kuvat ja videot vaikuttaa siltä kuin ne olisi jonkun lukiobileistä, joskin keskiverto lukiolaiset todennäköisesti tekisivät ainakin tyylikkäämmät.

Temonen itse väitti, että ilmoitti elokuvansa noille festareille koska haluaa verkostoitua, mutta minusta artikkelin perusteella festarit näyttää niin tökerön amatööreiltä, ettei ehkä vakavasti otettava elokuvantekijä halua elokuvaansa mukaan tuonne. Temonen oikein ylpeänä hehkuttaa somessa noita saamiaan tulosteita, joiden mukaan voittanut viidessä kategoriassa. Näyttää tosi nololta näin ulkopuolisen silmin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja tuota taiteilijaa! Ihmettelin jo Olgan hänen juhlaeleganssejaan, jotka näytti joltain pikkulasten pukeutumisleikeiltä.

Vierailija
2/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nauratti noi kuvat elokuvafestivaalin näytöslavasta. Ja vuoden 2016 video jossa mainostettiin festarit oli superkiusallinen. Kännisiä ihmisiä baarissa bilettämässä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Juuri kun toivoin, että nyt lähtisi Tuukan ura lentoon niin näinhän siinä sitten kävi.

Miten voi käydä niin, että aina samalla kaverilla on vain metkut mielessä, Kokoomuksen vaalivideosta Sarasvuo-elokuvaan ja tähän uusimpaan skandaaliin?

Aina sama kaveri. Mitä seuraavaksi?

t. nim. "Huolestunut"

Vierailija
4/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusfestarit onkin ihan oikea paikka näyttää tuukan tekeleitä. Ei tarvitse ihmisten kärsiä niiden katsomisesta. Suosittelen tyypille uran vaihtoa.

Vierailija
5/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin noloa sanoisin.

Vierailija
6/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tää oli hauska! :'D

Suomen media meni halpaan, kun pari päivää sitten hehkuttivat miten Tuukan uutuus putsasi pöydän Monacossa. Vasta sitten lähdettiin tutkimaan mistä kyse...:)

Itse en kyllä olisi kehdannut Tuukkana hehkutella noita "palkintoja" julkisuudessa. Tässä on vähän jotain samaa kuin niissä muutamien julkkisten/bloggaajien ulkomaisissa kauppistutkinnoissa, jotka ostetaan rahalla.

Vierailija
7/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ajateltu sitä vanhaa slogania "any publicity is good publicity", kun on ollut arvattavaa että tapahtuman taso (maksamalla mukaan, esitykset neukkarisssa videotykiltä ja printatut palkinnot) tulee kuitenkin esille. Vaikea uskoa että tällainen markkinointiyritys toisi katsojia elokuvalle tai siiviittäisi muutoin menestystä.

Vierailija
8/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, tää oli hauska! :'D

Suomen media meni halpaan, kun pari päivää sitten hehkuttivat miten Tuukan uutuus putsasi pöydän Monacossa. Vasta sitten lähdettiin tutkimaan mistä kyse...:)

Itse en kyllä olisi kehdannut Tuukkana hehkutella noita "palkintoja" julkisuudessa. Tässä on vähän jotain samaa kuin niissä muutamien julkkisten/bloggaajien ulkomaisissa kauppistutkinnoissa, jotka ostetaan rahalla.

Itse asiassa ei. Vain yksi ainoa lehti julkaisi asiasta jutun. 

Vierailija
9/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen katsomaan sen hevos-leffan, tarina on mielenkiintoinen. Tuukka on vähän sellainen bisnesohjaaja, taloudelliset realiteetit painaa ja tällaisen höpö-festarin kautta sai ainakin hyvin julkisuutta.

Vierailija
10/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilin tätä jo siinä vaiheessa kun tästä koko tapahtumasta kirjoitti someen vain Tuukka. Olga oli hiiren hiljaa. 

Tuli heti tunne että siinä taas suurella ohjaajalla keulii eikä Olgalla riitä pokka lähteä mukaan. Hän kun kuitenkin on jollain tavalla järkevä ja maan pinnalla.

Vierailija
11/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti, kun Iltalehden haastattelema elokuva-asiantuntija kommentoi, että noiden palkintojen arvo on sama kuin itse tulostettu paperi. :D Ja näitä tulosteita Temonen sitten hehkuttaa somessa. Luulisi hänen tajuavan, että totta kai kaikki löytyy netistä ja pian paljastuu, että koko festivaali ja palkinnot on ihan vitsi.

Vierailija
12/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän samanlainen keissi kuin se yksi Ranuan kanttori joka "voitti" "kansainvälisen" "pianokilpailun". Nolostihan siinäkin kävi. Tosin siitä on jo vähän aikaa eikä maailma ollut yhtä somekyllästetty joten tyyppi ei narahtanut ihan heti.

Vierailija
13/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kurja olo tulee. En tunne Temosta enkä ole koskaan nähnyt yhtään hänen elokuvaansa, mutta tosi kurja fiilis tulee tällaisesta julkisesta kyykyttämisestä, varsinkin kun henkilö itse vielä on ilmaissut, miten kovilla on. Miksi piti lehdissä kirjoittaa koko asiasta yhtään mitään? Olisivat nyt jättäneet ihan omaan arvoonsa ja olleet alusta asti mainitsematta koko hommasta. Samaa *skaa kuin silloin joku iltakökkö kirjoitti Vesalan ja Luodin samanaikaisista keikoista, se oli mielestäni ällöttävän julmaa. 

En ymmärrä teitä, jota tällainen uutisointi huvittaa. 

Vierailija
14/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kurja olo tulee. En tunne Temosta enkä ole koskaan nähnyt yhtään hänen elokuvaansa, mutta tosi kurja fiilis tulee tällaisesta julkisesta kyykyttämisestä, varsinkin kun henkilö itse vielä on ilmaissut, miten kovilla on. Miksi piti lehdissä kirjoittaa koko asiasta yhtään mitään? Olisivat nyt jättäneet ihan omaan arvoonsa ja olleet alusta asti mainitsematta koko hommasta. Samaa *skaa kuin silloin joku iltakökkö kirjoitti Vesalan ja Luodin samanaikaisista keikoista, se oli mielestäni ällöttävän julmaa. 

Öh. Hän itse julkaisi asiasta kuvien kera somepäivityksen. Tietenkin siihen sitten jokin lehti tarttuu - ja se eka lehtihän oikeasti meni lankaan ja hehkutti asiaa kovasti.

Se on lehdistön tehtävä kirjoittaa tällaisesta. 

Ei hölmöile niin ei tule julkista noloa kirjoittelua. Ihan simppeli kuviohan se on.

Vierailija
15/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh. Hän itse julkaisi asiasta kuvien kera somepäivityksen. Tietenkin siihen sitten jokin lehti tarttuu - ja se eka lehtihän oikeasti meni lankaan ja hehkutti asiaa kovasti.

Ei hölmöile niin ei tule julkista noloa kirjoittelua. Ihan simppeli kuviohan se on.

No minusta sivistyneet ihmiset eivät tartu toisen hölmöilyyn, vaan jättävät sen omaan arvoonsa ihan kaikenlaisissa tilanteissa. Ei se, että joku tekee tai sanoo tyhmän jutun, mielestäni oikeuta minua nostamaan asiaa esille tai pilkkaamaan häntä. Kaikki me ollaan välillä tyhmiä.

Vierailija
16/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se juuri on. Myös jos ei kerta kaikkiaan hölmöilemättä pärjää elokuva-alalla, on aina mahdollisuus tehdä jotain muuta. Kyllä maailmassa ohjaajia riittää ilman Temostakin.

Vierailija
17/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset mielikuvitusfestarit. Tarkoitus antaa mielikuva tai sotkea festarit Cannesin elokuvajuhliin.

Voihan sitä noinkin ostaa turhan A4-läpyskän, jolla mainostaa.

Vierailija
18/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta sivistyneet ihmiset eivät tartu toisen hölmöilyyn, vaan jättävät sen omaan arvoonsa ihan kaikenlaisissa tilanteissa. Ei se, että joku tekee tai sanoo tyhmän jutun, mielestäni oikeuta minua nostamaan asiaa esille tai pilkkaamaan häntä. Kaikki me ollaan välillä tyhmiä.

Asiassa on kyse myynnistä ja markkinoinnista ja siitä on aivan relevanttia keskustella. Ei artikkelissa ole ketään pilkattu, vaan korjattu faktat kohdilleen.

Vierailija
19/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa uuden elokuvan ennakkonäytöksessä. Elokuva oli oikeasti hyvä, harmi jos floppaa ja menettää uskottavuutensa tämän kohun takia.

Vierailija
20/60 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdistön tehtävä ei ole beibisitata idiootteja vaan kirjoittaa uutisia. Jos joku ohjaaja ilmoittaa voittaneensa kv palkinnon niin totta kai siitä kirjoitetaan uutinen (siksihän hän itse sen sinne someen laittoi). Ja sen jälkeen etsitään totuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi