Esimies kehotti kehityskeskustelussa käymään useammin suihkussa!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista huomauttaa jos haiset. Esimiehelle on varmasti valitettu sinun hajusta ja hänen tehtävä on puuttua asiaan jo yleisen viihtyvyyden takia.
Työpaikoilla on hyvät sosiaalitilat ja suihkut.Käy siellä pesulla,ennen työn aloitusta ja sama yyövuoron loputtua,.Säästyy koton vesi ja saippuahan on talon puolesta.AIHEESTA ON SINA PESULLE KEHOITETTU!!!OMAAN HAJUUN TOTTUU;MUTTA VAIHDA PÄIVITTÄIN PUHTAAT VAATTEET,niin et lialle lemua.
Ärsyttää tuo mantra. Omaan hajuun tottuu, omaan hajuun tottuu. Minä olen AINA ollut erittäin tarkka hygieniasta ja aina on sanottu, että tuoksun hyvältä. Silti pelkään aina haisevani (ihan sekopäistä) ja usein hämmästyn, jos laitan käyttämäni paidan uudestaan päälle kotona ilman pesua. Mikä tuoksu! Siis hyvä tuoksu. Ja minä kuvittelen aina vain haisevani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista huomauttaa jos haiset. Esimiehelle on varmasti valitettu sinun hajusta ja hänen tehtävä on puuttua asiaan jo yleisen viihtyvyyden takia.
Työpaikoilla on hyvät sosiaalitilat ja suihkut.Käy siellä pesulla,ennen työn aloitusta ja sama yyövuoron loputtua,.Säästyy koton vesi ja saippuahan on talon puolesta.AIHEESTA ON SINA PESULLE KEHOITETTU!!!OMAAN HAJUUN TOTTUU;MUTTA VAIHDA PÄIVITTÄIN PUHTAAT VAATTEET,niin et lialle lemua.
Miksi jotkut kirjoittavat tällaisia tekstioksennuksia?
Olisit kertonut harjoittavasi kehopositiivisuutta ja huomauttanut esimiestä suvaitsemattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kirjoittavat tällaisia tekstioksennuksia?
Kouluttamattomuus, mt-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Lisää pinppipesua neiti !
Zinc
Eikös olekin kiva sanoa pimppi, pimppi, pimppi.
Se on se, jota sinä et koskaan tule näkemään, saati sitten että pääsisit koskemaan.
Sinua ei auta raha, ei suihkussakäynti, ei hajusteet.
Tiedätkö miksi, siksi että olet ällöttävä.
🤮
Mun työpaikalla on yksi todella ylipainoinen vanhempi nainen, joka haisee likaiselta persvaolta. On samassa pukuhuoneessa vastapäätä minua, levittäytyy 5 pukukaapin leveydeltä ja ähisee ja öhisee kun laittaa vaatteita päälleen. Vessanpönttö on aina hänen jälkeen ripuliparven kuorruttama ja koko koppi haisee kuolemalta. Tuollaiset ihmiset jotka eivät huolehdi hygieniastaan eivät kuuluisi normaalien ihmisten työpaikalle.
Kuinka usein sitten käyt suihkussa normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Valitettavasti, jos tasta esimies ihan erikseen ja noin "virallisesti" (kehityskeskusteluista tulee kirjallinen raportti, ainakin meilla) mainitsee, niin sun hajuhaitta on melkoinen ja siita on jo sun kollegatkin - useasti - valittaneet.
T: ex-esimies, joka joutui myos sanomaan alaiselleen, etta haiset, joten kay useammin suihkussa ja vaihda joka paiva puhtaat vaatteet paalle ja kayta deodoranttia.(Tama tilanne oli niin paha etta tyyppi loyhkasi niin, ettei kukaan halunnut menna hanen kanssaan lounaalle, koska han haisi niin pahalle etta kaikilta meni ruokahalu. Itse istuin kerran tyypin vieressa ja yokkays paasi. En ole ollenkaan hajuherkka ihminen edes.)
Oliko haju mielestäsi enemmän tän ihmisen iholta vai ehkä kosteina muhineista vaatteista? Jos tiedät, mitä tarkoitan.
Yksi tapaus lähipiirissä oli, jossa kehotettiin käymään suihkussa, mut eihän se auttanut... kun enimmäkseen haju oli vaatteista, jotka pestiin matalassa lämpötilassa, unohdettiin tunneiksi koneeseen ja sen jälkeen tungettiin niin tiukkaan telineelle, että kuivuminen kesti pari vuorokautta. 😐Peseytymiskehotukseen vastasi, että käy suihkussa joka aamu, ja vaihtaa puhtaat vaatteet. (No, ”puhtaat”, muttei hajuttomat.)
Vähän neuvottomina noissa tilanteissa kyllä.
Tama oli kaiken kombinaatio; vanha hiki, paanahan haju, huono hengitys, vaatteet haisivat viikon paalla olleilta, hielta, tupakalta ja uppopaistorasvalta. Eli todella meheva hajukimara, ei vain yksittainen kosteitten vaatteiden dunkkis.
Ei ollut kaikista helpoin keskustelu, jonka olen elamani aikana kaynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnu mennä aloitus niinku piti ;)
Kaikki kehottaa haisulia menemään suihuun.
Zinc
Meni just niin kuin piti, urpot uskoo trollia.
Voi kunpa meidänkin esimiehellä olisi tuon verran munaa. Yksi työkavereista haisee niin pahalta, että me muut voimme oikeasti pahoin. Kyseessä on vaihdevuosien keskellä oleva huomattavan ylipainoinen nainen, joka pyöräilee töihin. Samoissa työvaatteissa kaksikin viikkoa putkeen, suihkussa käy hajusta päätellen kerran viikossa. Ei aina niinkään usein.
Haisee oikeasti niin voimakkaasti vanhalle hielle, että kun meidän tiloihin tuli toisen yksikön tyyppi niin hän kysyi jo ovella kovaäänisesti: kuka helvetti täällä haisee näin kamalalta?
Ja pomo ei tee mitään, valitettu on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole asiallista haista töissä.
Jotkut haisevat niin kummalliselle ja voimakkaalle hielle, että se häiritsee ulkotöissäkin. Entisessä työpaikassani oli eräs työkaveri joka haisi todella pistävälle ja inhottavalle hielle, kyseessä oli ulkotyö ja kerran laitoin vahingossa ylleni hänen käytössään olleen turvaliivin ja siihen oli pinttynyt tuota hajua. Haju oli oikeasti oksettava.
Avaus muistuttaa opettajana opiskelijoiden kanssa käymiäni keskusteluja. Kun otetaan puheeksi vaikkapa puhelimen käyttö oppitunneilla, plagiointi tai mikä tahansa opiskelua haittaava seikka, opiskelija helposti pahoittaa mielensä ja aletaan keskustella siitä, tekikö opettaja oikein sanoessaan asiasta ja oliko opettajan äänensävy liian tiukka ja miksi vain negatiivisista asioista sanotaan ja miksi vain hänelle valitetaan eikä muille. Valitettavan usein huoltajat lähtevät tähän mukaan. Lopulta itse asia unohtuu vatvoessa nuoren tunteita ja opettajan toimintaa tilanteessa.
Aloituksesta huomaa, että kielteistä palautetta on aikuisenkin vaikea ottaa vastaan. Nuorilta voi epäkypsän käytöksen hyväksyä, mutta ap:lta voidaan vaatia jo enemmän. Nyt, kun tilanteen aiheuttama tunnekuohu lienee jo laantunut, oletko pystynyt pysähtymään miettimään asiaa? Esimiehen ei ole helppo ottaa tällaista asiaa puheeksi, joten taustalla täytyy olla oikeasti vakavia puutteita perushygieniassa. Huomautus on varmasti tuntunut nöyryyttävältä, mutta ajattele positiivisesti: tämä on asia, johon itse voi kuitenkin melko vaivattomasti vaikuttaa.
Käy nyt siellä suihkussa AP! Joka ikinen päivä, ja saippuoit itsesi ja peset hiukset. Hampaiden pesu 2 krt päivässä. Käy hammaslääkärissä hoitamassa hampaat kuntoon.
Dödöä joka päivä suihkun jälkeen.
Vaihda alusvaatteet joka päivä puhtaisiin; alushousut, sukat ja aluspaita. Joka toinen päivä vaihdat kaikki vaatteet puhtaisiin.
Kerran viikossa vaihda myös petivaatteet; lakanan, pussilakanan ja tyynyliinan puhtaisiin. Tyynyn Ja peiton peset 4-2 krt vuodessa.
Nämä kaikki kuuluu normaalin ihmisen elämään. Normaali ihminen ei haise kuin hieltä heti urheilun jälkeen, jolloinka menee suihkuun, näin me muut ihmiset toimimme, emmekä haise!
Hienoa että asiasta on sanottu.
Työkavereilla mukavampaa. Tuskin on mistään pikkuhajusta silloin tällöin kyse jos on otettu puheeksi.
Suihkuun joka päivä ja pesu pesuaineilla hyvin. Sitten antiperspiranttia kainaloon ja puhtaat vaatteet päälle joka päivä. Siitä ei ole hyötyä jos käy suihkussa mutta pukee ne haisevat vaatteet ylle. Ja ei se maata kaada vaikka suihkuun menisi aamuin illoin. Samalla voi pestä hampaatkin kätevästi suihkussa.
Mä toivoisin, että mun työkaverin esimies myös sanoisi tälle työkaverille saman ohjeen. Jouduin jonkin aikaa työskentelemään tämän haisulin kanssa samassa työhuoneessa. Hän on varmaan muuten järkevä ihminen, mutta hän on niin ekologinen, että käyttää vettä ja pesuainetta säästeliäästi - niin itseensä kuin vaatteisiinsa. Varmaan oma nenä turtuu hajuihin, mutta minun ei, ja astmakin paheni. Onneksi sain siirtyä pois samasta työhuoneesta, kun valitin. Mutta joku muu joutuu sinne tilalle sitten.
Se on varmasti myös esimiehelle todella kiusallinen tilanne, kun ihmiset tulevat hänelle sanomaan, että joku haisee ja siitä pitäisi sanoa jotenkin asiallisesti... Se kun työntekijä ei itse voi sanoa kollegalle suoraan, koska sitten syyllistyy työpaikkakiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla on yksi todella ylipainoinen vanhempi nainen, joka haisee likaiselta persvaolta. On samassa pukuhuoneessa vastapäätä minua, levittäytyy 5 pukukaapin leveydeltä ja ähisee ja öhisee kun laittaa vaatteita päälleen. Vessanpönttö on aina hänen jälkeen ripuliparven kuorruttama ja koko koppi haisee kuolemalta. Tuollaiset ihmiset jotka eivät huolehdi hygieniastaan eivät kuuluisi normaalien ihmisten työpaikalle.
Ollaankohan samassa työpaikassa, koska meillä sama juttu :D haju on ihan hirveä... Todella ihana ihminen noin muuten ja ihan huippu työntekijä, mutta se haju ja wc käyntinsä jälkeen ihan sottainen ja vettä(hope so) ympäri lattioita...
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mahdollista kenestäkään, että kyseessä on ihan vain kiusaa tekevä piikkikin? Kiva kuulla myös, että haiset pahalta, jos oikeasti käy pesulla normaalisti.
Mahdollista, mutta epätodennäköistä. Ap:hän oman esimiehensä toki tuntee: onko kiusaajatyyppiä vai ei. Jos on edes totta koko juttu, epäilen.
Oliko haju mielestäsi enemmän tän ihmisen iholta vai ehkä kosteina muhineista vaatteista? Jos tiedät, mitä tarkoitan.
Yksi tapaus lähipiirissä oli, jossa kehotettiin käymään suihkussa, mut eihän se auttanut... kun enimmäkseen haju oli vaatteista, jotka pestiin matalassa lämpötilassa, unohdettiin tunneiksi koneeseen ja sen jälkeen tungettiin niin tiukkaan telineelle, että kuivuminen kesti pari vuorokautta. 😐
Peseytymiskehotukseen vastasi, että käy suihkussa joka aamu, ja vaihtaa puhtaat vaatteet. (No, ”puhtaat”, muttei hajuttomat.)
Vähän neuvottomina noissa tilanteissa kyllä.