Anoppi omii vauvan
että ette halua että anopille tulee läheiset välit lapsenlapseen, että haluatte sellaisen etäisen mummon, joka ei auta, eikä hoida, vaan joka on kiinnostunut vaan omista menoistaan.
Kommentit (28)
Ihan normaali ihminen ensin, sitten sekosi lasten asioihin. Ja oikeasti - lähestymiskielto oli ainoa keino, joka enää tepsi.
25
Tuo on takuulla raskasta. Varsinkin, jos miehesi ei saa sanottua suoria sanoja äidilleen, vaan torjuminen jää enimmäkseen sinun kontollesi.
Koeta silti pitää mölyt mahassasi. Ole tiukka, mutta älä epäystävällinen. Sano suoraan, että "minä hoidan lapseni omalla tavallani - kiitos neuvosta, mutta nykyään kehotetaan toimimaan toisin/anna minä nyt itse hoidan lapseni ja opettelen nämä asiat".
Muista, että neuvoja voi kuunnella - anopillasi voi todella ollakin jotain järkevää sanottavaa - mutta sinä loppujen lopuksi teet ne päätökset ja ratkaisut. Anoppisi tietää kyllä tuon, joten sinä voit vapaasti olla myös eri mieltä. JOS anoppisi ei tuota oikeutta kunnioita, pane miehesi tekemään asia selväksi. Älä itse ala sitä riitaa käydä, ettet saa ikävän anopin roolia harteillesi.
ilmaisi sen, että ois nimikin valmiina ;D. Järkyttävää, oikeasti.
Just tuo sama perustelu, kun hän sentään on niin ja niin montaa lasta hoitanut. Jep jep, viimeisin vauva mitä on hoitanut, on nyt 22v veljeni. Ymmärrän kyllä että osaa neuvoa esim. kylvetyksessä ja perushoidossa, mutta moni asia on parissa vuosikymmenessä muuttunut aika paljon. Esim. ravitsemus, enää ei anneta 2vk vanhalle vauvalle itsepuristettua appelsiinimehua. Tai jos vanhemmat epäilee vauvalla maitoallergiaa, eiköhän silloin viedä lääkäriin tutkimuksiin, eikä aleta itse keittelemään kauravelliä 1kk ikäiselle lapselle. Esikoisen kohdalla meni hermot, jospa tän kakkosen kohdalla osaisin ottaa rauhallisemmin. Tai sitten äiti ymmärtää että eiköhän me jo jotain osata!
Hän vain naurahtaa ja sanoo, että te nuoret olette niin hupsuja, hänellä on sentään kokemusta useamman lapsen hoidosta! Emme ota tätä tyynesti, vielä en ole hänelle räjähtänyt, mutta se aika on käsillä...
ap
29, sanoi siis suoraan, että "minä olen lapselle ajatellut nimeksi ***** *****, sehän on niin kaunis nimi, että se kannattaisi laittaa!" Ja nimi ei todellakaan ole kaunis, sopisi hyvin vain keski-ikäiselle ihmiselle. Tyyliin Pirkko ja Jorma :D
ap
Siitä asti kun on kuullut minun olevan raskaana on alkanut puhua vatsalleni sillä nimellä, siis miten "pekka" tänään voi ja otahan tästä vielä toinen leipä "pekalle". Aina sopivaan väliin on hokenut sitä että kun se on niin nätti nimi ja eikös se olisikin kiva nimi jos sieltä poika syntyy...
No, tyttö on tullut joka kerta ja toki anopilla on sillekin ehdotuksia ollut muttei sentään mitään ennalta päätettyä. Meidän antama nimi on aina ollut kauhea ja kerran kieltäytyi puhumasta meille jos nimeämme lapsen sillä nimellä mitä meinasimme. En tiedä miten ilmaisen jos meille poika vielä tulee että ajattelin kyllä nimetä hänet ihan itse.
mulla on niin ihana anoppi, saisitte olla kateellisia! lällällääää
Meillä tuollainen sekaantuminen johti lopulta siihen, että jouduimme hakemaan lähestymiskiellon.