Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita vähävaraisia...

Vierailija
26.02.2020 |

Joilla talous kaatuu jos hammasharja katkeaa tai sukka hukkuu? Vai olenko rahaongelmineni yksin? Enempää en voi menoja vähentää, esim elektroniikkaa ja vaatteita rm osta ollenkaan ja yhden lämpimän ruuan syön joka toinen päivä. Suurimmat menoerät on vuokra ja opintolaina joita kumpaakaan en voi jättää maksamatta sillä muuten lennän pihalle ja laina menee ulosottoon. Elämä on ollut alusta asti kurjaa ja yhtä vastoinkäymistä, yhtään riskiä ei kannata ottaa sillä taloudellisesti ei ole varaa jos jokin menee mönkään. Kun ei ole taloudellista joustoa on lähes pakko vältellä ja ennaltaehkäistä joka ikistä virhettä ja epäonnistumista. Elämä eahdistaa :(

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs jolle 3 päivää syömättä on normaali arkea johon on jo totuttu. Luottotiedot minulla on menneet jo vuosia sitten. Välillä sitä miettii että miksi täällä sinnittelee elossa? Sähkölaskun kanssa oli probleemaa ja ei lämmöt kämpillä toimi. Tässä kun nälissään istuskelee toppatakki päällä sisällä niin alkaa tuntua siltä ettei missään oo mitään järkeä.

Kiva kuulla etten ole yksin. Ja joo, tullu kanssa mietittyä tätä onko tässä mitään järkeä. Ainoa mikä minua täällä enää pidättelee ja estää lähtemästä on se etten halua tuottaa mielipahaa ja harmia läheisilleni. Toisaalta ihan hyvä, mutta harmi että kaikki voimavarat menee päivästä päivään sinnitteöemiseen ja mahdollisten tulevien onnettomuuksien välttelyyn jotta ei tulisi mitään ylimääräisiä yllättäviä menoja.

Ap

Sama homma, läheisille ei haluaisi tuottaa pettymystä tai tuskaa. Minulla ei edes ole kavereita, koska en ikinä pysty tekemään heidän kanssaan mitään kun ei ole rahaa lähteä elokuviin tai syömään. Koira mulla oli, mut siitäkin piti luopua kun ei ollu enää vara ostaa sille ruokaa eläinlääkäristä puhumattakaan. Harmittaa että tää on menny tämmöseks :/

Tuo on kyllä ikävää ja todella osaan samaistua. Tälläinen neljän seinän vanki, kun asunno ulkopuolella ei ole vapaa-ajalla muuta tekemistä kun lenkkeily ja oleskelu. Yksin.

Ap

Ilmaistapahtumat? Joihinkin museoihinkin pääsee välillä ilmaiseksi, esim. Kansallismuseoon joka perjantai 16-18 ja Ateneumiin 11.3.2020. Etenkin kesällä on paljon ilmaistapahtumia.

Ateneumiin ilmainen pääsy? Tarkoittaako etyä saa myös juna- tai bussilipun Helsinkiin ja takaisin malsutta?

Oletpas nokkela. Nuohan olivat esimerkkejä, ihan voi katsoa oman paikkakunnan tapahtumakalentereista, museoiden kotisivuilta yms. milloin siellä oman kodin lähellä on ilmaisia juttuja joihin voi mennä.

Vierailija
42/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs jolle 3 päivää syömättä on normaali arkea johon on jo totuttu. Luottotiedot minulla on menneet jo vuosia sitten. Välillä sitä miettii että miksi täällä sinnittelee elossa? Sähkölaskun kanssa oli probleemaa ja ei lämmöt kämpillä toimi. Tässä kun nälissään istuskelee toppatakki päällä sisällä niin alkaa tuntua siltä ettei missään oo mitään järkeä.

Kiva kuulla etten ole yksin. Ja joo, tullu kanssa mietittyä tätä onko tässä mitään järkeä. Ainoa mikä minua täällä enää pidättelee ja estää lähtemästä on se etten halua tuottaa mielipahaa ja harmia läheisilleni. Toisaalta ihan hyvä, mutta harmi että kaikki voimavarat menee päivästä päivään sinnitteöemiseen ja mahdollisten tulevien onnettomuuksien välttelyyn jotta ei tulisi mitään ylimääräisiä yllättäviä menoja.

Ap

Sama homma, läheisille ei haluaisi tuottaa pettymystä tai tuskaa. Minulla ei edes ole kavereita, koska en ikinä pysty tekemään heidän kanssaan mitään kun ei ole rahaa lähteä elokuviin tai syömään. Koira mulla oli, mut siitäkin piti luopua kun ei ollu enää vara ostaa sille ruokaa eläinlääkäristä puhumattakaan. Harmittaa että tää on menny tämmöseks :/

Tuo on kyllä ikävää ja todella osaan samaistua. Tälläinen neljän seinän vanki, kun asunno ulkopuolella ei ole vapaa-ajalla muuta tekemistä kun lenkkeily ja oleskelu. Yksin.

Ap

Ilmaistapahtumat? Joihinkin museoihinkin pääsee välillä ilmaiseksi, esim. Kansallismuseoon joka perjantai 16-18 ja Ateneumiin 11.3.2020. Etenkin kesällä on paljon ilmaistapahtumia.

Ateneumiin ilmainen pääsy? Tarkoittaako etyä saa myös juna- tai bussilipun Helsinkiin ja takaisin malsutta?

Oletpas nokkela. Nuohan olivat esimerkkejä, ihan voi katsoa oman paikkakunnan tapahtumakalentereista, museoiden kotisivuilta yms. milloin siellä oman kodin lähellä on ilmaisia juttuja joihin voi mennä.

Anteeksi, olen vain kyllästynyt siihen, että jatkuvasti kaikki sukulaksia myöten vain ehdottaa tapahtumia Helsingistä ja pääkaupunkiseudulta vaikka sanoisin sadasti että asun Keski-Suomessa ja kyselen tapahtumia jyvässeudulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kaupan koosta Prismaan. Nyt on varaa kyljyksiin ja uusiin vaatteisiin. Myös maapallon kiertämistä suunnittelen.

Vierailija
44/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Anteeksi, olen vain kyllästynyt siihen, että jatkuvasti kaikki sukulaksia myöten vain ehdottaa tapahtumia Helsingistä ja pääkaupunkiseudulta vaikka sanoisin sadasti että asun Keski-Suomessa ja kyselen tapahtumia jyvässeudulta.

Ymmärrän. Valitettavasti tulee näin nettipalstoilla ensimmäisinä esimerkkeinä tietysti annettua niitä jotka itselle ovat tuttuja, mutta typerää on ehdottaa niitä jollekin joka varta vasten pyytää ehdotuksia muualta. Jos Jyväskylään pääset, niin esim. tällainen löytyi jos ei jo etukäteen ollut tiedossa.

https://www.jyvaskyla.fi/taidemuseo/tule-meille/aukiolo-paasymaksut-ja-…;

Vierailija
45/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että vaihteeksi tälläinen porvoolainen. 

Yleensähän ne ovat toisin päin, eli kehuskellaan miten paljon niitä tukia saa,

ja miten hyvin niillä elää.

Kelan rahoilla elää ihan mukavasti jos ei ryyppää tai muuten polta sitä rahaa turhiin ostoksiin. Itsekin olen ollut vapaaehtoisesti työtön peruskoulusta lähtien ja siitäkin huolimatta tällä hetkellä tileillä yhteensä +5000€ mikä riittää autottoman sinkkumiehen puskuriksi ihan hyvin.

Suomalaisten taloustaidot ovat muutenkin kuralla kävivät sitten töissä tai eivät.

Vierailija
46/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Suomessa voi olla noin köyhää? Onhan täällä vaikka minkälaista tukea tarjolla? Ja jos nekään ei riitä niin on vielä se toimeentulotuki joka maksaa sitten ne sähköt ja lääkkeet yms. Mihin se raha menee?

Vierailija
47/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten Suomessa voi olla noin köyhää? Onhan täällä vaikka minkälaista tukea tarjolla? Ja jos nekään ei riitä niin on vielä se toimeentulotuki joka maksaa sitten ne sähköt ja lääkkeet yms. Mihin se raha menee?

Rahaa katoaa kaikkeen turhaan kuten niillä lukuisilla työssäkäyvillä jotka elävät kädestä suuhun.

Jostain syystä suomalaiset ovat niin täynnä itseään että kun kerrot sen faktan että täällä ihmiset eivät osaa budjetoida saat vihaisia vastauksia ja alapeukkua.

Vierailija
48/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahtimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan rahoilla elää ihan mukavasti jos ei ryyppää tai muuten polta sitä rahaa turhiin ostoksiin. Itsekin olen ollut vapaaehtoisesti työtön peruskoulusta lähtien ja siitäkin huolimatta tällä hetkellä tileillä yhteensä +5000€ mikä riittää autottoman sinkkumiehen puskuriksi ihan hyvin.

Suomalaisten taloustaidot ovat muutenkin kuralla kävivät sitten töissä tai eivät.

Jos polttaisin tai ryyppäisin, en olisi kenties hengissäkään enää. Mun ylimääräiset rahat menee kaikki terveyden hoitamiseen, tai pikemminkin sairauden hoitamiseen. Julkiselta puolelta ei apuja tipu, joten haen muualta, sen verran huono kivunsietokyky. 50-100 euroa joka kuukausi. Jos olisin terve, voisin laittaa tuon summan säästöön.

Vierailija
49/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette järjestä elämäänne kuntoon?

Miksi ette ole töissä?

. Ap:lla vielä valmis koulutus. Myos TE-toimistojen kautta pääsee kursseille. Töitä löytyy myyjille, siivojille, lähihoitajille, tarjoilijoille, kokeille ja muihin hommiin.

Miks valitatte vain köyhyydestänne, tehkää jotakin sen loppumiseksi. EI sitä kukaan mukaan voi tehdä. Terve ihminen pystyy vaikka mihin, kouluttautumaan uuteen ammattiin ja työhön.

Hupaisaa. Yhteenkään mainitsemaasi ammattiin ei todellakaan kävellä ilman mitään osaamista tai koulutusta sisään, kuten ehkä vielä -80-luvulla. 

Vierailija
50/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät hae tukia, niihin liittyy kuitenkin niin raskas sosiaalinen häpeä ja taakka. Osa pelkää myös leimoja joita tuensaajille lätkitään keskusteluissa ja medioissa.

Vierailija
51/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski rahaongelmat siinä vaiheessa, kun päädyin mt-ongelmien takia eläkkeelle ja silti niskaan jäi opintolaina. Haaveilen opiskeluni loppuunsaattamisesta, että olisi jotain järkeä että olisi sitä opintolainaa ottanutkin ettei käteen jää vain velat. Ainut keino köyhänä saada rahaa on nipistää ja nipistää entisestään menoista.

Vierailija
52/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette järjestä elämäänne kuntoon?

Miksi ette ole töissä?

. Ap:lla vielä valmis koulutus. Myos TE-toimistojen kautta pääsee kursseille. Töitä löytyy myyjille, siivojille, lähihoitajille, tarjoilijoille, kokeille ja muihin hommiin.

Miks valitatte vain köyhyydestänne, tehkää jotakin sen loppumiseksi. EI sitä kukaan mukaan voi tehdä. Terve ihminen pystyy vaikka mihin, kouluttautumaan uuteen ammattiin ja työhön.

Hupaisaa. Yhteenkään mainitsemaasi ammattiin ei todellakaan kävellä ilman mitään osaamista tai koulutusta sisään, kuten ehkä vielä -80-luvulla. 

Siivoojan paikkaa hakee yleensä noin parisen sataa henkeä työpaikkaa kohden. Minua ei ole edes kertaakaan kutsuttu haastatteluun vaikka hain kerta viikkoon Tikanojalle, Sollille ja Issille. Nyt paremmassa töissä kaupassa mikä vastaa myös omaa koulutusta.

Vierailija
53/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas tyhmiä mistään mitään tietämättömien vastauksia sadellut! No, ylläri täällä...Ymmärrän varsin hyvin, itselläkin oikeatsaann koko aikuisikä pelkkää työttömyttä jas airautta ollut, olen kyllä opsiekllut korkeakoulussa ammatin kuitenkin. Opintolainaa on ainakin itseni pakko maksaa vaikka periaatteessaikinä ole ollut tuloja,ja pienimmilläänkin se erä on melkein 100€/kk,aika paljon pelkällä työmarkkinatuella kituvalle sairaalle...Ja läheskään kaikki työt ja alat ei sovi sairauden takia:( Yleensä nämä työllistävät alat ovat juuri näitä raskaita, hektisiä vuorotöitä, ja usein nekin kyllä osa-aik/pätkä/nollasopparitöitä, joilla ei elä.

Aina tänne tulee "ojentamaan"meitä koko elämän ajan päähänpotkimia nämä itse aina terveinä pysyneet, hyvissä perheissä löllötelleet menestyjät. Eivät tajua yhtään, mitä on koko elämänsä ajan laskea kaikki sentit, olla oikeasti syömättä ja lääkkeittä jne., kun ei ole rahaa niihin yksinkertaisesti. mihinkään työhön ei en'ää "vain mennä"nykyään, sitäkään ei yhäkään haluta uskoa sieltä oman vakityöpaikkansa takaa!

Kassoille,siivoukseen jne. on myös nykyään videohaastatteluita, ryhmähaastatteluita, persoonallisuus ym. testejä, siis päästäkseen vasta ensin HAASTATTELUUN, johon on kymmeniä/satoja muitakin hakijoita,ihan jokaiseen työpaikkaan, yritäpä joskus empatiakysytön tampio miettiä sitä niillä ilmeisen hitaasti käyvillä aivosoluillasi?! Mutta kivempi vaan suoltaa sitä valheellista p**kaa, jossa JOKAINEN köyhä olevinaan aina juo, polttaa, käy manikyyreissä jne. kun ei "mahtavat" EU- komissionkin useaan kertaan riittämättömiksi moititut tuet riitä elämisen, hohhoijaa...

Vierailija
54/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahtimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos polttaisin tai ryyppäisin, en olisi kenties hengissäkään enää. Mun ylimääräiset rahat menee kaikki terveyden hoitamiseen, tai pikemminkin sairauden hoitamiseen. Julkiselta puolelta ei apuja tipu, joten haen muualta, sen verran huono kivunsietokyky. 50-100 euroa joka kuukausi. Jos olisin terve, voisin laittaa tuon summan säästöön.

Minkähän takia tätäkin on alapeukutettu? Köyhä ei ilmeisesti saisi välittää itsestään, vai?

Vierailija
55/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tutkintoni loppuun, ja silti mulle jäi vaan opintolainat eli musta pekka käteen opinnoista. Olen pitkäaikaissairas eli raskasta oli muuutnekin jo nuo usena vuoden korkeakouluopinnot tehdä muiden tahtiin sairauteni kanssa. Nyt en kelpaa minnekään töihin ja lainaa vaan karhutaan lähes satanen kuussa työmarkkiantuesta:( toimeentulotuki ei edes huomioi opintolainaa menona. Että sinne ne köyhien vähätkin rahat valuu, sairaskulujen, ruuan ym lisäksi ei minnekään kaljaan, tupakkaan jne, niin kuin eräiden on kivempi ja turvallisempi itselleen uskotella...Ja tämä, että "sossu maksaa pummeille KAIKEN"haha, no kokeilepa itse tätä kadehtimaasi elämää ja kerro sitten miten menikään!

Vierailija
56/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahtimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia tätäkin on alapeukutettu? Köyhä ei ilmeisesti saisi välittää itsestään, vai?

Tuo on ilmiselvä provo. Kirjoittaja valehtelee suut läpensä.

Vierailija
57/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tutkintoni loppuun, ja silti mulle jäi vaan opintolainat eli musta pekka käteen opinnoista. Olen pitkäaikaissairas eli raskasta oli muuutnekin jo nuo usena vuoden korkeakouluopinnot tehdä muiden tahtiin sairauteni kanssa. Nyt en kelpaa minnekään töihin ja lainaa vaan karhutaan lähes satanen kuussa työmarkkiantuesta:( toimeentulotuki ei edes huomioi opintolainaa menona. Että sinne ne köyhien vähätkin rahat valuu, sairaskulujen, ruuan ym lisäksi ei minnekään kaljaan, tupakkaan jne, niin kuin eräiden on kivempi ja turvallisempi itselleen uskotella...Ja tämä, että "sossu maksaa pummeille KAIKEN"haha, no kokeilepa itse tätä kadehtimaasi elämää ja kerro sitten miten menikään!

Jep, minäkin pakerran monen vuoden mt sairastelun jälkeen tutkintoa loppuun edelleen mt sairaana ja esim 3 tunnin luentojen jälkeen olen ihan loppu. Että kukahan minut palkkaisi edes töihin kun on ceeveessä tyhjää 10 vuotta ja voin työskennellä max 3 h päivässä?