Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita vähävaraisia...

Vierailija
26.02.2020 |

Joilla talous kaatuu jos hammasharja katkeaa tai sukka hukkuu? Vai olenko rahaongelmineni yksin? Enempää en voi menoja vähentää, esim elektroniikkaa ja vaatteita rm osta ollenkaan ja yhden lämpimän ruuan syön joka toinen päivä. Suurimmat menoerät on vuokra ja opintolaina joita kumpaakaan en voi jättää maksamatta sillä muuten lennän pihalle ja laina menee ulosottoon. Elämä on ollut alusta asti kurjaa ja yhtä vastoinkäymistä, yhtään riskiä ei kannata ottaa sillä taloudellisesti ei ole varaa jos jokin menee mönkään. Kun ei ole taloudellista joustoa on lähes pakko vältellä ja ennaltaehkäistä joka ikistä virhettä ja epäonnistumista. Elämä eahdistaa :(

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, ihan noin tiukka tilanne ei ole mutta en syö lämmintä ruokaa ollenkaan. 3 ruispalasiivua päivässä päällisineen, niillä on menty jo vuosikaudet. Kaikki vaatteet kirpparilta, useimmiten ilmaisista poistolaareista.

Juuri äsken jouduin käymään keskustassa ja melkein itketti haistella niitä tuoksuja mitä ravintoloista tuli kadulle... En muista milloin olisin viimeksi voinut syödä ulkona, ehkä 10v sitten. Se on kuin aivan vieras maailma missä ihmiset käy lounastamassa ravintoloissa hienot villakangastakit päällä. :(

Olen harkinnut muuttoa jonnekin muuttotappiopaikkakunnalle mutta sitten varmaan olisi auto pakollinen...

Leipä päällisineen tulee kalliimmaksi kuin moni lämmin ruoka. Mihin tarvitset autoa muuttotappio paikkakunnalla jos et käy töissä?

Vierailija
22/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs jolle 3 päivää syömättä on normaali arkea johon on jo totuttu. Luottotiedot minulla on menneet jo vuosia sitten. Välillä sitä miettii että miksi täällä sinnittelee elossa? Sähkölaskun kanssa oli probleemaa ja ei lämmöt kämpillä toimi. Tässä kun nälissään istuskelee toppatakki päällä sisällä niin alkaa tuntua siltä ettei missään oo mitään järkeä.

Kiva kuulla etten ole yksin. Ja joo, tullu kanssa mietittyä tätä onko tässä mitään järkeä. Ainoa mikä minua täällä enää pidättelee ja estää lähtemästä on se etten halua tuottaa mielipahaa ja harmia läheisilleni. Toisaalta ihan hyvä, mutta harmi että kaikki voimavarat menee päivästä päivään sinnitteöemiseen ja mahdollisten tulevien onnettomuuksien välttelyyn jotta ei tulisi mitään ylimääräisiä yllättäviä menoja.

Ap

Sama homma, läheisille ei haluaisi tuottaa pettymystä tai tuskaa. Minulla ei edes ole kavereita, koska en ikinä pysty tekemään heidän kanssaan mitään kun ei ole rahaa lähteä elokuviin tai syömään. Koira mulla oli, mut siitäkin piti luopua kun ei ollu enää vara ostaa sille ruokaa eläinlääkäristä puhumattakaan. Harmittaa että tää on menny tämmöseks :/

Tuo on kyllä ikävää ja todella osaan samaistua. Tälläinen neljän seinän vanki, kun asunno ulkopuolella ei ole vapaa-ajalla muuta tekemistä kun lenkkeily ja oleskelu. Yksin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on makarylli :)

Vierailija
24/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset neuvottele pankissa siitä opintolainan maksusta kun pelkät korotkin riittää maksettavaksi silloin kun on työttömänä, ei sitä lainaa tarvitse lyhentää.

Vierailija
25/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap saa toimeentulotukea? Vai saatko? Ja siitä lyhennät tuota opintolainaa? Eikö opintolainassa ole juuri sen vuoksi valtion takaus että se turvaa jos ei pysty maksamaan?

Vierailija
26/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne teidän rahanne oikein menee? Vai ettekö ole töissä ollenkaan.

Eläkkeellä.  Tarkka talous aina ollut.

Vierailija
27/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt ollenkaan aikaa sen miettimiseen miten voisit kasvattaa tulojasi?

Vierailija
28/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette järjestä elämäänne kuntoon?

Miksi ette ole töissä?

. Ap:lla vielä valmis koulutus. Myos TE-toimistojen kautta pääsee kursseille. Töitä löytyy myyjille, siivojille, lähihoitajille, tarjoilijoille, kokeille ja muihin hommiin.

Miks valitatte vain köyhyydestänne, tehkää jotakin sen loppumiseksi. EI sitä kukaan mukaan voi tehdä. Terve ihminen pystyy vaikka mihin, kouluttautumaan uuteen ammattiin ja työhön.

Töihin kun ei kävellä vain sisään vaan sinne haetaan ja ollaan yhteydessä. Siellä toisessa päässä on rekryäjä tai firman esimies joka päättää ensin kenet hakijoista kutsutaan haastatteluun ja niistä sitten karsitaan se jonka ottavat töihin vai ottavatko lopulta ketään. Itse en ole koskaan vielä päässyt kunnon työhaastatteluun. Olen sentään silti tuurilla kaupassa töissä nollasopparilla vuokrafirman kautta ja sekin lähinnä töihin kutsuttaessa duunia epäsäännöllisillä työajoilla. Sen verran kuitenkin tulee palkkaa ettei mitään tukia saa, mutta ei sillä palkalla kuitenkaan pärjää.

Ap

Vierailija
29/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa kun pääset töihin ja saat palkkaa. Makselet velat pois, niin sen jälkeen jatkat suht samaa kulutuslinjaa ja rupeat sijoittamaan vähitellen rahojasi säännöllisesti. Kohta oletkin varakas ja sinulla on pääomatuloja, varallisuutta ja likvidia omaisuutta. Elät nyt väliaikaisessa elämänvaiheessa, joka on läsnä lähes jokaisen opiskelijan arjessa, jos ei ole varakkaita vanhempia tai muuten vain sponsoroivia päiväkahvikavereita (huikea etu naisopiskelijoilla, hyvä me!)

Vierailija
30/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, ei ole uskottava.

Vierailija
31/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko tehdä vähän töitä opiskelujen ohessa?

Jos AP maksaa opintolainan pois ei hän ole opiskelija.

Vierailija
32/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette järjestä elämäänne kuntoon?

Miksi ette ole töissä?

. Ap:lla vielä valmis koulutus. Myos TE-toimistojen kautta pääsee kursseille. Töitä löytyy myyjille, siivojille, lähihoitajille, tarjoilijoille, kokeille ja muihin hommiin.

Miks valitatte vain köyhyydestänne, tehkää jotakin sen loppumiseksi. EI sitä kukaan mukaan voi tehdä. Terve ihminen pystyy vaikka mihin, kouluttautumaan uuteen ammattiin ja työhön.

Töihin kun ei kävellä vain sisään vaan sinne haetaan ja ollaan yhteydessä. Siellä toisessa päässä on rekryäjä tai firman esimies joka päättää ensin kenet hakijoista kutsutaan haastatteluun ja niistä sitten karsitaan se jonka ottavat töihin vai ottavatko lopulta ketään. Itse en ole koskaan vielä päässyt kunnon työhaastatteluun. Olen sentään silti tuurilla kaupassa töissä nollasopparilla vuokrafirman kautta ja sekin lähinnä töihin kutsuttaessa duunia epäsäännöllisillä työajoilla. Sen verran kuitenkin tulee palkkaa ettei mitään tukia saa, mutta ei sillä palkalla kuitenkaan pärjää.

Ap

Töihin nimenomaan kävellään. Menet vain sinne pomon pöydän luo, isket nyrkin pöytään ja sanot tiukasti että tulet heille töihin nyt ja piste eikä mitään valittamista. Niin minä sain oman koodarin duunin.

Vierailija
33/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs jolle 3 päivää syömättä on normaali arkea johon on jo totuttu. Luottotiedot minulla on menneet jo vuosia sitten. Välillä sitä miettii että miksi täällä sinnittelee elossa? Sähkölaskun kanssa oli probleemaa ja ei lämmöt kämpillä toimi. Tässä kun nälissään istuskelee toppatakki päällä sisällä niin alkaa tuntua siltä ettei missään oo mitään järkeä.

Kiva kuulla etten ole yksin. Ja joo, tullu kanssa mietittyä tätä onko tässä mitään järkeä. Ainoa mikä minua täällä enää pidättelee ja estää lähtemästä on se etten halua tuottaa mielipahaa ja harmia läheisilleni. Toisaalta ihan hyvä, mutta harmi että kaikki voimavarat menee päivästä päivään sinnitteöemiseen ja mahdollisten tulevien onnettomuuksien välttelyyn jotta ei tulisi mitään ylimääräisiä yllättäviä menoja.

Ap

Sama homma, läheisille ei haluaisi tuottaa pettymystä tai tuskaa. Minulla ei edes ole kavereita, koska en ikinä pysty tekemään heidän kanssaan mitään kun ei ole rahaa lähteä elokuviin tai syömään. Koira mulla oli, mut siitäkin piti luopua kun ei ollu enää vara ostaa sille ruokaa eläinlääkäristä puhumattakaan. Harmittaa että tää on menny tämmöseks :/

Tuo on kyllä ikävää ja todella osaan samaistua. Tälläinen neljän seinän vanki, kun asunno ulkopuolella ei ole vapaa-ajalla muuta tekemistä kun lenkkeily ja oleskelu. Yksin.

Ap

Ilmaistapahtumat? Joihinkin museoihinkin pääsee välillä ilmaiseksi, esim. Kansallismuseoon joka perjantai 16-18 ja Ateneumiin 11.3.2020. Etenkin kesällä on paljon ilmaistapahtumia.

Vierailija
34/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko muuttaa "muuttotappiokunnan" sijaan suoraan johonkin paikkakunnalle, missä on töitä tarjolla.? 

mol.fi   -siellä ne työpaikat on.

Ja muut köyhät, hakekaa toimeentulotukea ja hyödyntäkää ilmaiset ruokajakelut, niitä on joka paikkakunnalla. 

Lisäksi facebookissa liittykää paikkakuntien "roskis" tai "roskalava"- ryhmiin ja 

"apua ja iloa"-ryhmiin,  niissä kaikissa jaetaan ilmaista tavaraa ja ruokaa. 

Ennenkaikkea hakekaa töitä. 

Pieniä töitä vaikka henkensä pitimiksi sillä aikaa, että isompaa löytyy. (remppahommia, muuttoapua, lastenhoitoa, autonkorjausta tai mitä vaan osaatkaan).  

Ei Suomessa kukaan nälkään kuole. 

Usein ne, ketkä ruikuttavat, että ei ole rahaa ruokaan tai lastenvaatteisiin jne 

pystyvät kyllä 

a) tupakoimaan

b) juomaan viinaa

c) laittamaan irtoripsiä/hiusväriä/huulitäytettä

jne.jne. 

Eli se rahan priorisointi!!!

Vierailija
35/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo 0/50 000

Vierailija
36/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, ihan noin tiukka tilanne ei ole mutta en syö lämmintä ruokaa ollenkaan. 3 ruispalasiivua päivässä päällisineen, niillä on menty jo vuosikaudet. Kaikki vaatteet kirpparilta, useimmiten ilmaisista poistolaareista.

Juuri äsken jouduin käymään keskustassa ja melkein itketti haistella niitä tuoksuja mitä ravintoloista tuli kadulle... En muista milloin olisin viimeksi voinut syödä ulkona, ehkä 10v sitten. Se on kuin aivan vieras maailma missä ihmiset käy lounastamassa ravintoloissa hienot villakangastakit päällä. :(

Olen harkinnut muuttoa jonnekin muuttotappiopaikkakunnalle mutta sitten varmaan olisi auto pakollinen...

Leipä päällisineen tulee kalliimmaksi kuin moni lämmin ruoka. Mihin tarvitset autoa muuttotappio paikkakunnalla jos et käy töissä?

En yksinkertaisesti jaksa tehdä lämmintä ruokaa. Vaikea masennus, haluaisin vain kuol-la. Olen jo kokenut sellaisen elämän että lähimpään kauppaan pitää pyöräillä 7km suuntaansa ja siihen ei enää riitä voimia.

Vierailija
37/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tehdä vähän töitä opiskelujen ohessa?

Jos AP maksaa opintolainan pois ei hän ole opiskelija.

Mitä tämäkin lause tarkoittaa. Opintolaina on laina. Ei liity mihinkään mitenkään.

Vierailija
38/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kirkollakin ole jotain köyhäinapua? Kaikki vaan kanavat käyttöön josta vaan voi saada ruokaa ja muuta tarvittavaa.  

Vierailija
39/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ilmaistapahtumat? Joihinkin museoihinkin pääsee välillä ilmaiseksi, esim. Kansallismuseoon joka perjantai 16-18 ja Ateneumiin 11.3.2020. Etenkin kesällä on paljon ilmaistapahtumia.

Ateneumiin ilmainen pääsy? Tarkoittaako etyä saa myös juna- tai bussilipun Helsinkiin ja takaisin malsutta?

Vierailija
40/57 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksista löytyy ilmaisia hammasharjoja.