Mitä hallitus tekee, jos se ei saavuta työllisyystavoitetta?
Työttömien ohjaaminen TE-toimiston ”yksilöllisille” pupukursseille ei tule nostamaan työllisyysastetta. Mitä hallitus tekee, kun maailmantalous taantuu ja budjetti painuu kunnolla miinukselle?
Kommentit (17)
Sieltähän ilmoitetettiin meille joululahjaksi, että he kannattavat eutanasiaa...
Minua kiinnostaa myös. Olen akateeminen ja etsinyt aktiivisesti töitä jo pari vuotta. Vituttaa suoraan sanoen.
Nythän se on jo melkein tavoitettu. Eilen julkistettiin, että työllisyysprosentti on nyt 73,4%, kun se vuosi sitten oli 72%.
Ihan hyvin työllisyyden kasvu on lähtenyt käyntiin. Jopa hallituksen ennusteita paremmin.
No tuo työllisyysaste-mittari on huono jo sinänsä. Lisäksi nythän on käynyt niin että sekä työllisyys että työttömyys on kasvanut.
Viime kädessä hallitus joutuu leikkaamaan tietysti. Se mistä leikataan on sitten toinen kysymys.
HGallitukselle rahat tulee taikaseinästä.
Laittavat vaikka verot valtion/kuntien maksettavaksi.
Ja sievä pieni kauriin pää laitetaan pensaaseen. Ehkä itketään niin homma ohi.
Ei tänne pikkukylään ole ainakaan tullut lisää avoimia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa suuryritystukia.
Toivottavasti ainakin niiden suuryritysten osalta jotka ovat itse sanoneet ettei yritystuet vaikuta mihinkään.
Lisää velkaa, koska - onneksi - korona:)
Robotisaation ja digitaalisaation tavoitteena nimenomaan on pienempi työllisyys.
samoin yhdistyksiltä pois apu jota hyväksikäyttäen pyörittävät koko yhdistystä palkkatuetuilla, harjoittelijoilla yms... pelkkää hyväksi käyttöä ja pompottamista!
Eikö ne pakkokurssit juurikin kohenna tilastoja tutkimuksen ajaksi? Mullekin tuli juuri esite kurssille, jossa tehtäisiin ilmaiseksi töitä yhteistyöyrityksessä 4-5kk. Mikseivät palkkaa oikeasti?
Työllistää lisää kavereitaan hallituksen erityisavustajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Laina, laina, laina, laina... tindindindindindi...
Lainaa otetaan työllisyystilanteesta huolimatta niin kauan kuin isot ikäluokat makaavat kalliilla eläkkeillä ja ovat yhteiskunnan hoidettavina.
Laina, laina, laina, laina... tindindindindindi...