Miksi hevarit käyttää aina mustaa väriä, pääkalloja, kiroilua ja p*runpäänyrkkejä tunnuksinaan?
Olen tätä ihmetellyt aina. Mitä mageeta näissä muka on?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Tuska-festivaaleilla useampana vuonna myös kirkon edustamassa itseään. Heillä on ollut tilat jonne on voinut mennä rukoilemaan pelastusta tai muuten vain keskustelemaan. En tiedä minkälainen suosio heillä on ollut mutta äkkiseltään en ole kokenut ahdistuneisuutta viettäessäni aikaa tuhansien metalliystävieni kanssa katsoen loistavia yhtyeitä livenä. Olisi mukava tietää miten uskovaiset ottaisivat vastaan jos saatananpalvojat haluaisivat mennä johonkin heidän tapahtumaansa asettamaan tilan jonne voi mennä keskustelemaan Luciferista. Ihan äkkiseltään en usko että onnistuisi.
Hyvä idea tuo Lucifer-teltta! 🤩
Muistelen, että yhteen aikaan Tuskassa myytiin ”metalli pelasti minut Jeesukselta” -paitoja. Kaduttaa, kun en ostanut.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Tuska-festivaaleilla useampana vuonna myös kirkon edustamassa itseään. Heillä on ollut tilat jonne on voinut mennä rukoilemaan pelastusta tai muuten vain keskustelemaan. En tiedä minkälainen suosio heillä on ollut mutta äkkiseltään en ole kokenut ahdistuneisuutta viettäessäni aikaa tuhansien metalliystävieni kanssa katsoen loistavia yhtyeitä livenä. Olisi mukava tietää miten uskovaiset ottaisivat vastaan jos saatananpalvojat haluaisivat mennä johonkin heidän tapahtumaansa asettamaan tilan jonne voi mennä keskustelemaan Luciferista. Ihan äkkiseltään en usko että onnistuisi.
Taisi suosituin kadotuksella uhkailu-teltta olla silloin kun tarjosivat ilmaisia lettuja ja hilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisittekö katsomaan lempi orkesterianne ..jos vetäisivät jenkkisiilitukassa ja puku päällä?
Anssi Kelakin YRITTÄÄ näyttää joltain hevarilta..leikkais tukkansa...
Itse asiassa mun lempibändin laulaja (goottimetallia) esiintyy puku päällä tai sitten valkoisessa kauluspaidassa, kravatti kaulassa ja puvunhousut jalassa. :-)
Jenkkisiiliä sillä ei oo, vaan kalju.
Onko koko orkesteri puvut päällä ?
Kyllä fiilis laskisi jos bändi näyttäisi humppabändin orkesterilta..
piti nyt sitten ALLEVIIVATA pointtini
ja missä viipyy lisää esimerkkejä batiikkivaatteissa soittavista metalli yhtyeistä?
Nallepukuhevarit:
Kyseiseltä kotimaiselta bändiltä löytyy aivan mahtavia videoita muutenkin, esim. niiden kulttisuosioon noussut joulubiisi. Kannattaa katsoa!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Eläkeläiset pärjää ihan hyvin Suomen kesäfestareilla (myös rokki- ja metalliteemaisilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille vaan värikäs hippimekko päälle
Eikös ne hevarithin siinä BÄNDISSÄ vois soittaa jossain pussihousuissa ja batiikiitopeissa?
Aika monenlaisissa vaatteissa on kyllä hevibändeissä soitettu.
https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e15/s640x640/224…
No selitäppä miksi OZZY ei soita batiikkipaidassa?
Jos tämä on niin v..tun yleistä että löydät peräti 2 KAKSI esimerkkiä?
oletko sinä se scorppions tukkainen tyyppi joka näyttää muuten tavikselta?
Mä olen postannut YHDEN esimerkin, sekin tuli omasta muistista niin ei tarvinnut umpimähkään googletella.
Ja OZZY ei soita batiikkipaidassa siksi, että Ozzy ei ylipäätään soita. Se laulaa.
Enkä ole Scorpions-tukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille vaan värikäs hippimekko päälle
Eikös ne hevarithin siinä BÄNDISSÄ vois soittaa jossain pussihousuissa ja batiikiitopeissa?
Ozzy hippimekossa:
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/20604241_79692173046882…
Ihmisillä on aivan perustavanlaatuinen tarve löytää hengenheimolaisiaan, siksipä vaatetuksella on helppo kertoa muille, millainen itse on.
Itse olen 40-vuotias perheenäiti, joka kuuntelee metallia mutta pukeutuu tavikseksi. Kyllästyin niihin mulkoiluihin, kun lapset olivat pieniä. Ihmiset tekivät todella kummallisia oletuksia pukeutumiseni perusteella, kuten tästäkin ketjusta on voinut lukea. Nyttemmin saan jopa pientä iloa siitä miten työkaveri saattaa hämmentyä ja jopa järkyttyä, kun musiikkimakuni selviää vaikkapa autossani kyytiä tarjotessani 😳
Mulla sama! Lapsia ei ole, olen akateeminen yrittäjä tylsällä alalla. Kuljen villatakeissa ja jakkupuvussa. Autossa soi Carcass...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Jostakin syystä kaikki tapaamani hevi-henkiset ihmiset ovat korkeasti koulutettuja.
Onkohan kukaan tutkinut asiaa? Musiikkimaun ja koulutuksen korrelaatiota?
On mielestäni joitain tutkimuksia siitä, että raskaampaa, melodisempaa musiikkia kuuntelevat ihmiset omaavat korkeamman älykkyysosamäärän kuin vaikka rappia kuuntelevat. Eikä yllätä, ainakaan minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisittekö katsomaan lempi orkesterianne ..jos vetäisivät jenkkisiilitukassa ja puku päällä?
Itse asiassa mun lempibändin laulaja (goottimetallia) esiintyy puku päällä tai sitten valkoisessa kauluspaidassa, kravatti kaulassa ja puvunhousut jalassa. :-)
Jos Ghostista puhut (kuvauksesta tuli mieleen) niin poppia se on eikä mitään metallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua vähän symboleihin ja logoihin.
Niillä on kyllä ihan selviä merkityksiä.
Lapsellinen tai tietämätön voi kuvitella että kyseessä olisi joku uho. Sellaisen luuleminen tarkoittaa vain että kyseinen henkilö pelkää näitä merkkejä ja merkkejä kantavia henkilöitä.
Ei tarvitse pelätä ellei ihan tarkoituksella tule suuta soittamaan. Silloin voi tulla isän kädestä oikein huolella.
Että muistetaan ne normaalit tavat muita ihmisiä kohtaan.
Todennäköisesti porukka on niin rentoa ja huumorintajuista että huonolla käytöksellä varustettu saa lähinnä vain pilkkaa ja naureskelua osakseen.
OLen kyllä oikein tietoinen erilaisten merkkien symboliikasta ja tarkoituksesta. Ja kuka tahansa tietää että uhostahan siinä on kyse, mutta ketä kohtaan? Yhteiskuntaa? Jumalaa?'
Ja luuletko, että menisin jollekin hevarille uhoilemaan, en todellakaan. Enkä todellakaan menisi johonkin hevikonsettiin korviani rikkomaan, vaikka mitä maksettaiisin - ja tuossa muuten tulikin oikein konkreettinen todiste aggressiivisuudestasi, kun uhkaat minua turpaanvedolla!
Enkä mitenkään ole ollut ketään kohtaan huonotapainen? Ei kuulu tapoihini, olen fiksu ja kohtelias muita ihmisiä kohtaan, olkoon he mitä tahansa, vaikka sitten hevareita - sitäpaitsi säälin heitä.
Ja pilkkaa ja naurua toisten ihmisten kustannuksella - se te hevarit osaatte. Missäs olikaan se peräänkuuluttamanne fiksuus ja rauhallisuus?
Et varmasti menisikään, kun et osaa tapella.
Et osaa tapella omaa epävarmuuttasi kohtaan, siinä miten hyväksyä hevarit.
Yritähän nyt hyväksyä erilaisuutta ja jos et muuta kykene, niin anna nyt sen olla. Joe Lennon sanoi aikoinaan että LED tit bean, eli annat sen olla.
En minäkään ihmettele mitään takkutukkia tai tangoalan ammattilaisia.
Annan heidän yksinkertaisesti olla. Siinäpä se jumalauta :D
Opettele vähän tappelemaan tuota pakkomiellettäsi vastaan. Juonipaljastus tappelun lopputuloksesta: Lopussa tajuat että et voi voittaa, joten annat asian olla.
Kyllä niin moni hevari pyörittelisi tuollaista pelleä vain hempeästi nurmikolla ja naureskelisi.
Turhaan yrität tapella tässä asiassa vastaan. Ota se vastaan kuin kevään ensimmäinen auringonhive.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok, mutta kiroilu ei ole hevareiden "tunnusmerkki". Hevarit on vähiten aggressiivinen ryhmä, näkyy hyvin esimerkiksi festareilla. Kyllä se kiroilu on ihan yleisominaisuus ihmisillä
Just meinasin sanoa samaa. Varmaan vähiten kiroilua oon ikinä kuullut Tuska-festareilla. Lisäksi liki kaikki mun tuntemat hevari ton korkeakoulutettuja ja hyväkäytöksisiä. Itsekin olen opettaja. Töissäkin pukeudun mustaan, mutta en kyllä oo käyttänyt pääkalloja edes teininä suuremmin.
Joo, on se kauheaa kun käytetään MUSTAA VÄRIÄ...
https://www.uniarts.fi/sites/default/files/Sinfoniaorkesteri_16-02-06_0…
https://www.sinfoniaorkesterit.fi/assets/logos/helsingin-kaupunginorkes…
https://www.musiikkitalo.fi/sites/default/files/styles/full_node_view/p…
Tämä on nyt jotain ala-astemeininkiä, että mollataan ihmisiä musiikkimaun ja/tai pukeutumistyylin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostakin syystä kaikki tapaamani hevi-henkiset ihmiset ovat korkeasti koulutettuja.
Onkohan kukaan tutkinut asiaa? Musiikkimaun ja koulutuksen korrelaatiota?
On mielestäni joitain tutkimuksia siitä, että raskaampaa, melodisempaa musiikkia kuuntelevat ihmiset omaavat korkeamman älykkyysosamäärän kuin vaikka rappia kuuntelevat. Eikä yllätä, ainakaan minua.
Ammattiräppääjät puolestaan ovat selvästi ammattihevareita älykkäämpiä, go figure.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koko orkesteri puvut päällä ?
piti nyt sitten ALLEVIIVATA pointtini
ja missä viipyy lisää esimerkkejä batiikkivaatteissa soittavista metalli yhtyeistä?
Ei, laulajalla vain. Ja usein hän kyllä on ollut vain pelkässä kauluspaidassa ja mustissa housuissa. Yllättävän hyvännäköinen ja toimiva asu kuitenkin tuo on keikoilla, vaikka en yleensä pukumiehistä välitäkään, päinvastoin... Pitkä mies, kalju, piilolinssit, joilla näkyy vain ne mustuaiset silmistä ja pyörii ja juoksee lavalla kuin mikäkin. Hyvin karismaattinen metalli/gootti/rocklaulaja. Ei tule yhtään mikään humppabändifiilis, yllättävää kyllä, mutta ehkä se onkin se hänen lavakarismansa ja se musiikki, niin ei ole vaatteilla mitään väliä.
Vaikka on he kyllä soittaneet sinfoniaorkesterin kanssakin, että toisaalta no... :-D
Mutta metalli ja klassinen ovatkin loppujen lopuksi aika lähellä toisiaan. Molemmista tykkään ja yhdistettynä usein erittäin toimivaa.
Paljon parempaa musiikkia kuin mitkään jukkapojat, jvg:t ja mitä näitä nyt on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ghostista puhut (kuvauksesta tuli mieleen) niin poppia se on eikä mitään metallia.
En, ei ole Ghost, tää ei edes ole englanninkielinen bändi eikä Suomessa tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi suosituin kadotuksella uhkailu-teltta olla silloin kun tarjosivat ilmaisia lettuja ja hilloa.
Ilmaiset lätyt ja hillo on niin tehokas houkutin että niillä saa ihmiset kuuntelemaan vaikka poliitikkojen valehtelua.
Kalvakkaalle suomi-iholle musta on hurja ratkaisu. Jotenkin hevipukeutuminen jää aina kesken, viimesilaus puuttuu, olisikohan kyseessä tyylitaju? Joukkovoimaa tuo mustaan verhoutuminen varmaan lisää, suruasussa kaikki?”