Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ylireagointia jättää Italian matka väliin?

Vierailija
26.02.2020 |

Olen lähdössä parin viikon päästä Italiaan Rooman alueelle ja mietin, pitäisikö perua matka. Onko tämä mielestänne ylireagointia? Itse tiedän että luultavasti yrittäisin siellä varoa parhaani mukaan koronaa ja Suomeen palaamisenkin jälkeen varmaan miettisin että sairastunko... tuntuu jotenkin tyhmältä ehdoin tahdoin lähteä paikkaan jossa on nyt eniten tartuntoja euroopassa, varsinkin kun viruksesta ja sen etenemisestä jne ei vielä tiedetä riittävästi

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma on niin kaukana korona-alueesta että kyllä mä ainakin lähtisin jos mulla olisi matka maksettuna.

Vierailija
2/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooma on niin kaukana korona-alueesta että kyllä mä ainakin lähtisin jos mulla olisi matka maksettuna.

Koronaa on löytynyt myös Roomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne. 

Järkevää olisi perua, mutta kun rahat jo maksettu ja lomat anottu, niin ymmärrän, että mietityttää. 

Ihan hölmöä, että matkatoimisto ei anna rahoja takaisin, "vain siksi että pelkää"... juu pelkää kuolevansa.

Minä ainakin pelkäisin. Lomaile siinä sitten henkesi kaupalla. 

Vierailija
4/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hupimatkailut vois oikeesti lopettaa.

Jos menet vain hupimatkalle, eikä sinne ole pakko mennä, niin miksi menisit?!

Vierailija
5/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etten lähtisi. Vaikka syy ei olisikaan oma sairastumisen pelko, niin voi olla että niitä paikkoja olisi koronahysterian vuoksi suljettu, joissa haluaisin käydä. Että mitä järkeä olisi lähteä matkalle kohteeseen jossa kaupoaot ja ravintolat on kiinni, ja voimassa ulkonaliikkumiskileto?

Vierailija
6/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava tilanne. 

Järkevää olisi perua, mutta kun rahat jo maksettu ja lomat anottu, niin ymmärrän, että mietityttää. 

Ihan hölmöä, että matkatoimisto ei anna rahoja takaisin, "vain siksi että pelkää"... juu pelkää kuolevansa.

Minä ainakin pelkäisin. Lomaile siinä sitten henkesi kaupalla. 

Niinpä! Itselleni terveys menee kyllä aina reissujen edelle, ja mietin myös läheisiäni joissa on vanhoja ja pitkäaikaissairaita ihmisiä... kyselen täällä lähinnä sen takia että olen tätä nyt yksin muutaman päivän miettinyt ja ajattelin että olenko mennyt jo johonkin koronakuplaan ja ylireagoin ja suurentelen asiaa..

AP

Vierailija
7/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee matkasuunnitelmat normaalisti.

Katso mikä tilanne 2 viikon päästä.

Luulatavasti 2 viikon kuluessa korona on jo Suomessakin, joten helpottaa noiden karanteenien pelkojen suhteen, koska  on turha julistaa karanteeneja, jos tauti on jo joka puolella.

Vierailija
8/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole liioittelua perua matkaa. Matkalle pääsee sitten myöhemmin. Jos korona vielä leviää Italiassa, eihän siellä ole mitkään paikat edes auki.

Vierailija
9/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Ottaisin takkiin matkakulut mutta en voisi mitenkään lomailla rauhassa eli koko loma menisi joka tapauksessa pieleen.

Vierailija
10/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuttua lähti melkein pahimmalle alueelle, ei Thaimaa. No, kaipa itse tietävät mitä tekevät. Eivät ainakaan panikoi.

Vierailija
11/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hupimatkailut vois oikeesti lopettaa.

Jos menet vain hupimatkalle, eikä sinne ole pakko mennä, niin miksi menisit?!

Näin itsekin vähän tätä ajattelin, minulla ei siis ole siellä töitä eikä mitään mitä ei voisi perua, olen menossa muutaman päivän ”huvimatkalle”, joka ei ole mitenkään välttämätön

Vierailija
12/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko sen matkan siirrettyä minun nimiini?

Päättele siitä neuvoni.

Vierailija
13/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaa on löytynyt myös Suomesta. Jos on hermoheikko ja pelkää niin pysyy sitten kotonaan neljän seinän sisällä.

Vierailija
14/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Olisi nimittäin ”vähän” perseestä jäädä jonnekin Roomaan karanteeniin 2 viikoksi.

Vierailija
15/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. Olisi nimittäin ”vähän” perseestä jäädä jonnekin Roomaan karanteeniin 2 viikoksi.

Tätä itsekin oikeasti aloin miettiä, kun eilen tuli uutisia tuosta teneriffan karanteenihotellista. Rehellisesti sanoen tällä hetkellä elämäntilanne ei anna myöten jäädä esim kahdeksi viikoksi johonkin jumiin, oli se sitten roomalainen hotelli tai mikä tahansa muu paikka

Vierailija
16/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei niinkään se korona tautina pelota, asiantuntijatkin ovat kallistumassa siihen että on levinneempi kuin luultu mutta myös vaarattomampi kuin luultu. Mutta sitä kyllä mietin että aika surkea mäihä olisi jäädä pariksi viikoksi karanteeniin, joita etenkin tuolla Italiassa on asetettu. 

Vierailija
17/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on reissu myös toukokuussa Roomaan ja aiotaan mennä. 

Vierailija
18/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaa on löytynyt myös Suomesta. Jos on hermoheikko ja pelkää niin pysyy sitten kotonaan neljän seinän sisällä.

Eikös Italian tartunnat ole olleet ihan paikallisilla? Suomessa oli yhdellä kiinalaisturistilla.

Vierailija
19/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on reissu myös toukokuussa Roomaan ja aiotaan mennä. 

Itsekään en varmaan kyllä lähtisi perumaan jos olisi parin kuukauden päähän varattu reissu, mutta jostain syystä tuntuu inhottavalta kun tilanne on tällä hetkellä ”sekava” ja vasta aluillaan euroopassa... tottakai toukokuussa varmaan jo kaikkialla on koronaa mutta jotenkin ajattelisin että silloin toisaalta oltaisiin jo viisaampia viruksen ja sen käyttäytymisen suhteen. Voin hyvin olla väärässäkin, en ole mikään virus-asiantuntija :D

AP

Vierailija
20/60 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turvallisuustaso

Noudata erityistä varovaisuutta

Pohjois-Italiassa Veneton, Lombardian ja Piemonten alueilla on todettu useita koronavirustapauksia. Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Italian viranomaiset ovat ottaneet käyttöön muun muassa liikkumista rajoittavia erityistoimenpiteitä. Tapahtumia on peruutettu ja julkisia kokoontumisia kehotetaan välttämään. Viranomaisohjeiden seuraaminen tärkeää.

UM:n matkustustiedotteet ovat suosituksia

Vastaat matkapäätöksestäsi aina itse. Paikallisilla viranomaisilla on ensisijainen vastuu kaikkien maan alueella oleskelevien ihmisten turvallisuudesta ja hätätilanteissa etsintä- ja pelastustoimista. Kriisitilanteissa noudata paikallisten viranomaisten ohjeita. Seuraa uutisointia tiedotusvälineissä sekä tiedotusta edustuston verkkosivuilla, Facebookissa ja Twitterissä. "

https://um.fi/matkustustiedote/-/c/IT