Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion uusia nyt halvat sieltä täältä haalitut seka-astiat kerralla ja ostaa kunnollisen yhtenäisen astiaston

Vierailija
25.02.2020 |

Mutta saako enää kunnollisia yhtenäisiä astioita mistään? Ei pentik tai kermansavi.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että yhtenäinen astiasto lisää onnellisuuttasi?

🤭

Jos lisää, mitä se kertoo sinusta?

🙄

Vierailija
2/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onhan niitä! Nyt vaan googlailemaan. Jotenkin ihanaa, että maailma on kutistunut. Enää ei ole pakko ottaa sitä Arabiaa, melkein vois sanoa, että vain taivas on rajana.

Vierailija
4/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Arabian arctica lautaset, iittalan lasit ja savonia aterimet. Tietääkseni kaikki ne valmistetaan Suomessa. Korjatkaa joku jos muistan väärin :)

Haluan nimenomaan ostaa Suomessa tehtyä että rahat jää Suomeen. Näihin sarjoihin en ole kyllästynyt, olleet 10.v käytössä.

Joku kommentoi että ihan turha ostaa samanlaista sarjaa. Mutta onhan se pinottavuuden kannalta helpompaa. Ja kun kattaa isommallekkin porukalle, kattaus on kaunis, selkeä ja yhtenäinen :)

Vierailija
5/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heitin kesällä kaikki vanhat astiat roskiin ja ostin uuden yhteisen sarjan kerralla. Rahaa paloi kyllä pari tonnia.

Vierailija
6/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tein noin, kun mielestäni "aikuistuin". Siitä on nyt sen verran aikaa, että noista silloin hankituista on ehjänä enää muutama matala lautanen ja pari syvää. 

Totesin turhaksi moisen ja nyt ostan kirpparilta viehättävän eriparisia. Toivon pitkää ikää aapeen uusille astiolle!

Vierailija
7/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitä, ekaks ostat samanlaiset uudet sekalaiset ..ja sitten ostat uuden yhteneväisen astiaston.

Vierailija
8/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luvalla sanoen jaksaisi yhtenäistä astiastoa. Arjen kahvimukeissa on oltava mielialaan sopivaa vaihtelua. Juomalaseja on hyvä olla eri suuruisia, janon mukaan, mieluiten tietysti isoja. Syvät lautasenikin vaihtelevat kulhomaiseen asti. Viinilaseissa kaipaan eniten vaihtelua, punaviiniä milloin matalasta leveäjalkaisesra tai sitten korkeammasta tulppaanimallisesta...mulle vaihtelu on ilo! Eikä eriparisuus haittaa kun järjestän juhlia harvoin ja niihin on omat edulliset kipponsa...

Vierailija
9/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Siitä ei tule onni eikä täydellinen elämä.

Vierailija
10/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole heittänyt vanhoja hutiostojani hukkaan! Joka kerta kun mun lapsi ja sen mies käy kylässä meillä, ne kysyy, mistä olen ostanut sellaiset mustavalkoiset teksti-lautaset. No New Yorkista ysärillä, ja yksi on niistä hajonnutkin. Niitä on nyt jopa 3. Useimpia sinkkuaikojeni lautasia on max 2 samaa.

Mun arabioista ei kukaan halua tietää mitään.  :(  Vaikka on täydelliset sarjat.

Vierailija
11/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että yhtenäinen astiasto lisää onnellisuuttasi?

🤭

Jos lisää, mitä se kertoo sinusta?

🙄

Kyllähän se silmää miellyttää.

Vierailija
12/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en luvalla sanoen jaksaisi yhtenäistä astiastoa. Arjen kahvimukeissa on oltava mielialaan sopivaa vaihtelua. Juomalaseja on hyvä olla eri suuruisia, janon mukaan, mieluiten tietysti isoja. Syvät lautasenikin vaihtelevat kulhomaiseen asti. Viinilaseissa kaipaan eniten vaihtelua, punaviiniä milloin matalasta leveäjalkaisesra tai sitten korkeammasta tulppaanimallisesta...mulle vaihtelu on ilo! Eikä eriparisuus haittaa kun järjestän juhlia harvoin ja niihin on omat edulliset kipponsa...

Jaan tämän. Juomalaseissa on hyvä olla ne lasit joista juodaan maitoa(pienemmät) ruuan kanssa, ja sitten vesilasi, johon mahtuu koko ruuan ajaksi vettä, eikä tarvitse erillistä kannua pöytään josta kaataa lisää. Maito kun on jo valmiiksi purkissa ja purkki pöydässä. Maitolasit myäs menevät ruuan jälkeen heti koneeseen, jolloin niitä mahtuu sinne enemmän kuin että juotaisiin tupin kokoisista laseista maitoa. Sitten pitää olla leffalasi, johon mahtuu kerralla limsaa riittävästi, eikä tarvitse kaadella pullosta koko ajan lisää. Kahvia voi juoda normisti mukista, mutta jos on menossa ulos lukemaan lehteä terassille, niin sitten isommasta kupista, ettei tarvitse hakea sisältä santsia heti. Kipot ja kupist mys käytön mukaan. Hedelmärahka vie enemmän tilaa kuin pilkottu banaani

Vierailija
13/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut eri paria olevia kuppeja, laseja ym. Lapsuuden kodissa oli jotain hirveitä kahvikuppeja, joista puolesta korva irti. Joka vuosi ostettiin 6 kuppia mahdollisimman halpoja jotain puolalaisia. Niitä olikin sitten kaapit täynnä osasta korva irti, osa säröillä. Inhosin ja häpesin. Samoin lasit oli eri paria ja lautaset. Hyi.

Itse ostin heti samaa merkkisarja, kun muutin omilleni ja nyt 20 vuotta samalla menty. Osia ostan tarvittaessa lisää, kun rikkoutuu tai naarmuuntuu. Lahjaksi on lapset saaneet jotain mukeja, mutta niiden paikka on alakaapissa, ei siellä missä muut astiat. Kyllä itsellä silmä ja mieli lepää kauniista ja siististä kodista. Muuten en ole mikään turhamainen ole ja en osaa sisustaa ym., mutta tuo astiajuttu on iso asia.

Vierailija
14/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitalomaalta kirjoitti:

Minulla on Arabian arctica lautaset, iittalan lasit ja savonia aterimet. Tietääkseni kaikki ne valmistetaan Suomessa. Korjatkaa joku jos muistan väärin :)

Haluan nimenomaan ostaa Suomessa tehtyä että rahat jää Suomeen. Näihin sarjoihin en ole kyllästynyt, olleet 10.v käytössä.

Joku kommentoi että ihan turha ostaa samanlaista sarjaa. Mutta onhan se pinottavuuden kannalta helpompaa. Ja kun kattaa isommallekkin porukalle, kattaus on kaunis, selkeä ja yhtenäinen :)

Mutta kun niiden laatu on mennyt ihan surkeaksi. Eikä niitä enää edes tehdä Suomessa. Mullakin on Arcticaa, ja se on aivan totaalisen kyllästyttävän aneeminen. Mulla on vanhoja 50-luvun Arabian syviä lautasia jotka ovat ihan kunnossa mutta Arcticoista lähtee reunoista "chipsejä". Ihan kauheat. Makujakin on tietysti monia mutta nämä uudemmat Arabian tuotemerkillä kulkevat astiat on rumia. Kolhoja ja rumia.

Vierailija
15/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niiden laatu on mennyt ihan surkeaksi. Eikä niitä enää edes tehdä Suomessa. Mullakin on Arcticaa, ja se on aivan totaalisen kyllästyttävän aneeminen. Mulla on vanhoja 50-luvun Arabian syviä lautasia jotka ovat ihan kunnossa mutta Arcticoista lähtee reunoista "chipsejä". Ihan kauheat. Makujakin on tietysti monia mutta nämä uudemmat Arabian tuotemerkillä kulkevat astiat on rumia. Kolhoja ja rumia.

Ostin ekat Arctica lautaseni 2010 luvun alussa ja silloin vielä oli merkintä että tehty Suomessa. Ompa harmi jos ei enää tehdä :(

Osaako kukaan sanoa mitkä lautas-sarjat valmistetaan nyt Suomessa? Ostaisin mielelläni niitä ja tukisin suomalaisia tehtaita ja yrityksiä.

Vierailija
16/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ekat Arctica lautaseni 2010 luvun alussa ja silloin vielä oli merkintä että tehty Suomessa. Ompa harmi jos ei enää tehdä :(

Osaako kukaan sanoa mitkä lautas-sarjat valmistetaan nyt Suomessa? Ostaisin mielelläni niitä ja tukisin suomalaisia tehtaita ja yrityksiä.

Vierailija
17/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal Doultonia pöytä täyteen t. Hyasintti

Vierailija
18/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.maammekauppa.fi/tuote-osasto/kotimaiset-kodin-ja-sisustamis…

Jees täältä onneksi löytyy Suomessa valmistettua :)

Minulla on isompia Iittalan kartio laseja limsalasiksi ja aikuisten käyttöön, ja pieniä kartio laseja lasten käyttöön.

Iittalan kastehelmi lautasia on kahvitteluun.

Mariskooli on esim karkkeja varten, lastenjuhliin. Nämä kaikki siis Suomessa valmistettu 😊

Sitten on erivärisiä muumi mukeja ja ihan rändöm kivoja mukeja kahvitteluun.

Googletin muuten arcticaa ja löytyi tämä uutinen:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tiesitko-tata-suomalainen-design-va…

Uutisen mukaan Helsingissä valmistetaan esimerkiksi Runo-, Paratiisi-, Arctica-, Lumi- ja KoKo- sarjojen lautasia. 😊👍

Se oli uusi tieto että "Suomessa ei ole aterinvalmistusta ollenkaan, vaan kaikki Hackmannin aterimet tulevat eri puolilta Eurooppaa ja Aasiaa."

Yllättävää, kaikki Suomen aterimet siis valmistetaan ulkomailla :o Pitäisi Suomessa kyllä olla tehdas, tulisi lisää bisnestä Suomeen 👍

Vierailija
19/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina kirjoitti:

Onneksi en ole heittänyt vanhoja hutiostojani hukkaan! Joka kerta kun mun lapsi ja sen mies käy kylässä meillä, ne kysyy, mistä olen ostanut sellaiset mustavalkoiset teksti-lautaset. No New Yorkista ysärillä, ja yksi on niistä hajonnutkin. Niitä on nyt jopa 3. Useimpia sinkkuaikojeni lautasia on max 2 samaa.

Mun arabioista ei kukaan halua tietää mitään.  :(  Vaikka on täydelliset sarjat.

Joko lapsellasi ja hänen miehellään on huono muisti kun joka kerta pitää kysyä samaa asiaa, tai sitten yrittävät epätoivoisesti keksiä pöydässä puhuttavaa.

Vierailija
20/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin/sain lahjaksk nuorena ihanan astiaston, Iittalan lasit ja komeat Hackmannin aterimet. Enpä ole ikinä raaskinut ottaa niitä arkikäyttöön. Tai no lautasia käytän jonkin verran, mutta lasit pölyttyy vitriinissä ja aterimet puulaatikossaan ylähyllyllä...