Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion uusia nyt halvat sieltä täältä haalitut seka-astiat kerralla ja ostaa kunnollisen yhtenäisen astiaston

Vierailija
25.02.2020 |

Mutta saako enää kunnollisia yhtenäisiä astioita mistään? Ei pentik tai kermansavi.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa lautasissa myös inhoan sellaisia missä ei reunassa ole mitään estoa, ettei putoa ruuat pöydille.

Voi olla, että jossain setissä on kivat isot lautaset mutta surkeat pienet lautaset jne .. 

Tätä tarkoitin. Jos ostaa kaikki erikseen sellaisia mistä _pitää_, niin mitään ongelmaa ei ole.

Zinc

Vierailija
42/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei ne mihinkään pöydälle sovi yhdessä, mutta sille ei enää mahda mitään ;)

Zinc

Mulle tulee kaikissa tavaroissa ensin käytettävyys, vaatteista lähtien. Seuraavana ulkonäkö, kolmantena sitten hinta.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos lautanen kaartuu liian jyrkästi, sitä on huono säilyttää kuivauskaapissa ;)

Zinc

Sitten ne on siellä hujan hajan sikin sokin kaatuilemassa. Semmoinen ei tietenkään myös käy.

Täytyy olla käyttökelpoinen käytettäessä. Käyttökelpoinen säilytettäessä. Sitten tulee ulkonäkö, tai ei aivan. Esim. liian pieni isolautanen EI käy, sitten tulee ulkonäkö, sitten voikin pohdiskella paljonko niihin haluaa laittaa rahaa.

Zinc

Vierailija
44/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Royal Doultonia pöytä täyteen t. Hyasintti

Tää on paras kommentti Pokka pitää- sarjaa katsoneena 😂👍

Vierailija
45/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään Pentik Anis sarjaa. Valkoinen, Suomessa tehty, kaunis, saatavuustakuu vielä ainakin pari vuotta. Olen todella tykästynyt sarjaan. Kestävä lasitus, helppo tiskata.

Vierailija
46/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun anoppikin ostaisi. Olen jo haukkunut ne säröiset - 70 luvun sekalaiset astiat, inhottaa juoda niistä kahvia. Muistan kyllä ensi kerralla ottaa oman kupin mukaan. Joo ja rahaa olisi ostaa, saisi ne uusittua parilla kympilläkin, mutta ei. Enkä osta lahjaksi. Joo niin paljon olen ostanut lahjaksi muuten vain.

Vierailija
47/48 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tuosta Pentikin Kivi-sarjasta. Tai ainakin osasta astioista, jotka yhdistyisivät kivasti joihinkin mitä minulla jo on. Arkikestävyys mietityttää, konepesu jne. Hinta sinänsä ei ole ongelma, mutta toivoisi että kelpaavat käyttöönkin eikä vain koristeiksi. Mitään muutaman kerran vuodessa käytettävää juhla-astiastoa ei kiinnosta omistaa vaan kaiken pitäisi kestää käyttöäkin. Kokemuksia?

Vierailija
48/48 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tein noin, kun mielestäni "aikuistuin". Siitä on nyt sen verran aikaa, että noista silloin hankituista on ehjänä enää muutama matala lautanen ja pari syvää. 

Totesin turhaksi moisen ja nyt ostan kirpparilta viehättävän eriparisia. Toivon pitkää ikää aapeen uusille astiolle!

Miten tulet rikkoneeksi astioita noin suuria määriä? 10-15 vuoden välein on joku lasi tai astia hajonnut. Niistäkin osa mennyt valmistusvirheen piikkiin.