Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella ollut juuri oksennustauti, onko ok mennä vierailulle?

Vierailija
25.02.2020 |

Lakannut oksentamasta eilen päivällä ja eilen ja tänään ollut ihan hyvävointinen. Ollaan sovittu hiihtolmalle eräälle ystäväpariskunnalle yökyläilemään meneminen tänään, onko ihan ok? En haluaisi millään perua, kun lapsi on tätä todella kovasti ja pitkään odottanut..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, ja helvetin sama joillekin lipuille, vaikka miten harmittaisi. Olette viheliäistä pohjasakkaa, jos kuljette tartuttamassa muita ihmisiä, pitäisi ymmärtää edes vähän ajatella asiaa muidenkin kannalta!

Lapsi tulee pettymään, mutta sille nyt ei voi mitään, teidän täytyy keksiä jotain muuta mukavaa tekemistä sitten kun kaikki ovat terveenä.

Ehdottomasti pitää ilmoittaa isäntäperheelle taudista, he viime kädessä päättävät saatteko tulla vai ei.

Vierailija
22/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ollut kyllä, kun matkustettiin etelä-suomesta keski-suomeen vauvan kanssa tapaamaan tuttavaperhettä ja perillä perheen taapero istuu sohvalla ämpäri sylissä. "Tepolla on ollu vähän maha kipeä aamulla."

Ärsyttää vieläkin, ettei voinut siinä aamulla sitten ilmoittaa. Onneksi vauvaan ei tarttunut, mutta itse olin yrjötaudissa melkein viikon. Emme ole tavanneet sen jälkeen.

Ilmoita vierailupaikkoihin, päätös on heidän vastuullaan. Meille ei olisi mitään asiaa pariin viikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin näin ja mietin, että saako siitä olla kaverille vihainen?

Vierailija
24/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok. Miten helvetissä ihmiset ovat näin itsekkäitä? Kerro tilanne ja anna heidän päättää itse. Mullakin oli kaveri joka ei ikinä perunut mitään kyläilyjä vaikka heillä joku olisi edellisenä yönä oksentanut läpi yön. Sitten vaan vieraita kylään ja levittämään tautia!

Vierailija
25/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloin se vierailu sitten on hyväksyttävä? Kuinka kauan täytyy kulua tervehtymisestä?

Vierailija
26/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milloin se vierailu sitten on hyväksyttävä? Kuinka kauan täytyy kulua tervehtymisestä?

Sanoisin että mahataudissa ihan vähintään se 2 oireetonta päivää ennen ihmisten ilmoille tulemista. Tosin itse kyllä toivoisin että sittenkin soitetaan ja annetaan mahdollisuus pelata varman päälle. Riippuu siitä onko taapero yrpännyt kerran vai 4/6 perheestä pitänyt kunnon taju-pois-taudin niin että sairastumisten välissä on useita päiviä.

Vierailija
27/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luokseni saisitte tulla, omistan vastustuskyvyn enkä ole ollut yrjötaudissa sitten ala-asteen joten tuskin tarttuisi nytkään.

Vierailija
28/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap suorittanut peruskoulun? Miten?

Vierailija
29/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni saisitte tulla, omistan vastustuskyvyn enkä ole ollut yrjötaudissa sitten ala-asteen joten tuskin tarttuisi nytkään.

Erakoihin ei tartu kun kukaan ei niitä tartuta. Selvähän se, että sulle kelpais jopa norovieraat.

Vierailija
30/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä. ei tartu enää.

Vierailija
31/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, menetätkö mieluummin yhdet liput vai ne ystävät.

Vierailija
32/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, sinä voit itsekin jo olla tuon viruksen kantaja. Kiva jos sairastut vaikka ensi yönä juuri kun olisitte siellä yökylässä. Kerro ainakin etukäteen että voivat itse sen päätöksen tehdä ottavatko riskin. Itse en todellakaan ottaisi.

Vierailija
33/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on koronavirus -onko ok mennä yökylään?

Vierailija
34/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllen kirjoitti:

Matkavakuutuksesta voi hakea korvausta sairauden takia peruuntuneesta matkasta ja siihen liittyvistä lipuista. Onko teillä matkavakuutus joka kattaa myös kotimaan matkat?

En ainakaan tykkäisi, jos joku tulisi meille tartuttamaan vatsataudin.

Vakuutusyhtiölle pitää esittää lääkärintodistus, jos haluaa korvauksia sairauden takia peruuntuneesta matkasta. Kuka käy lääkärissä tavallisen vatsataudin takia?

Vierailija
35/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röllen kirjoitti:

Matkavakuutuksesta voi hakea korvausta sairauden takia peruuntuneesta matkasta ja siihen liittyvistä lipuista. Onko teillä matkavakuutus joka kattaa myös kotimaan matkat?

En ainakaan tykkäisi, jos joku tulisi meille tartuttamaan vatsataudin.

Vakuutusyhtiölle pitää esittää lääkärintodistus, jos haluaa korvauksia sairauden takia peruuntuneesta matkasta. Kuka käy lääkärissä tavallisen vatsataudin takia?

Se joka haluaa matkavakuutusrahat?

Vierailija
36/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No montako päivää reissuun on? Se vaikuttaa.

Ja paras soittaa kyläpaikkaan ja kysyä. Kerro rehellisesti mikä tilanne on ja voivat itse päättää riskin otosta.

Tilanne monesti vaikuttaa,kuinka tarkka haluaa olla sairastumisen riskin kanssa. Esim . Onko jollain joku perussairaus, onko perheessä vauvaa, onko lähitulevaisuudessa jokin tärkeä reissu? Ja montako päivää oikeasti on kun oireita on ollut?

Vierailija
37/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erakoihin ei tartu kun kukaan ei niitä tartuta. Selvähän se, että sulle kelpais jopa norovieraat.

En minä mikään erakko ole, mutta kaikki nyt vaan eivät saa jokaista liikkeellä olevaa tautia. Voi olla vaikea käsittää, mutta yritä kuitenkin.

Vierailija
38/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sai kutsun kaverisynttäreille. Lasta pois hakiessani perheen äiti kertoi, että onneksi saivat noron sairastettua ennen synttäreitä. Kyseessä kuusihenkinen perhe, joista viimeisin oli oksentanut edellisenä iltana, kaikilla oli tuo tauti ollut...

Vierailija
39/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toisin päin:

KERRO VIERAILLESI JO ETUKÄTEEN PUHELIMESSA, JOS TEILLÄ ON OLTU TAI OLLAAN SAIRAANA!!

KUKAAN EI HALUA TARTUNTAANNE!!

Liian usein saa ovella vasta kuulla, että

Pinja-Puuteri on "ollut vähän kipeänä, mutta ei hätää, hän jaksaa kyllä leikkiä ja leivottiin yhdessä kakkukin tänään. Tulkaa sisään vain, ei häntä väsytä..." 🙄

Vierailija
40/45 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin että menimme kummitytön synttäreille. Ei mitään kerrottu että olivat juuri sairastaneet laattataudin. Ihmettelin kun perheen äiti kokoajan pienemmälle lapselleni tuli "huutamaan" että älä älä älä laita suuhun kun ei hän ennen ole ollut niin tarkka siitä jos pikkuiset vähän jotain lelua maistavat. No sitten seuraavana päivänä alkoi minulla ja molemmilla lapsillani laattatauti ja tämän jälkeen tämä kummitytön äiti lipsautti että olivat olleet juuri samassa taudissa.

Jonkun ajan päästä urkittuani sain tietää että muutkin vieraat olivat taudin saaneet. Että niin tärkeät oli heille oman lapsen synttärit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi