Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela pyytää tositteellista selvitystä, mutta asunnonvälittäjät sanovat ettei heillä ole sellaista dokumenttia??

Vierailija
25.02.2020 |

Mitä tässä nyt pitää tehdä...Kela on pyytänyt toimeentulotukihakemukseen seuraavat asiat:

"- Selvitys edullisemman asunnon hakemisesta; kopiot
rajauksettomista asuntohakemuksista usealta
vuokravälittäjältä, kunnalta ja yksityisiltä
- Tositteellinen selvitys, mikäli paikkakunnalla ei ole
saatavilla kohtuuhintaista asuntoa tai et ole ottanut sitä
vastaan"

Kun kysyin kelasta mikä tositteellinen selvitys on, sain vastaukseksi:

"Tositteellisella selvityksellä tarkoituksella vuokravälittäjän tekemää asiakirjaa, jossa todetaan että sinulle ei ole tarjottu kohtuuhintaisia asuntoja."

Nyt kun olen ollut yhteydessä asunnontarjoajiin, joille minulla on asuntohakemus, (esimerkiksi LUMO ja SATO)
he sanovat ettei heillä ole tällaista dokumenttia tarjota.

Kela pyytää mahdotonta? Nytkö he sitten hylkäävät toimeentulotukihakemukseni : (

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan helpompaa vaan tienata itse rahansa kerjäämisen sijaan?

Miusta sinäkin ensi kerralla kun teet apteekissa ostoksia maksaa lääkkeestä 100%. Äläkä maksa vain 60% hintaa jolloin Kela maksaa tuosta lääkkeistä 40%. Älä kerjää sitä -40% alennusta!

Ja muusta kun menet lääkäriin/sairaalaan niin maksaa KOKO lasku, älä maksa vain käyntimaksua/päivämaksua (20e/50e). Älä kerjää yhteiskuntaa maksamaan esim sun tehohoidosta tuhansia euroja / päivä.

Muista älä kerjää, jooko!

Sairaanhoidon todellinen hinta voi yllättää – yli 2000 euron hoidosta asiakas maksaa alle 40 euroahttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…

Suomalaisen tehohoidon välittömät kustannukset vuosittain noin 140 miljoonaa euroa

https://aamuset.fi/artikkeli/3829082/Suomalaisen+tehohoidon+valittomat+…

Työnantaja maksaa kaikki reseptilääkkeeni ja sairaalamenoni, en joudu kerjäämään. Harmittaako pummi? :) 

Noloo.

Vierailija
42/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vakavissani kysyn, että oletko hakenut kahta asuntoa? Toista puhelimitse ja toista netissä jonkun chatin kautta?

Jos näin on, niin ymmärrän kyllä Kelan vaatimuksen. Tuo otanta on sen verran pieni, ja kun tietää, että SATOn vuokrat ovat aika korkeat, niin en ihmettele. 

Ainakin Helsingistä löytyy heittämällä SATOa halvempia vuokra-asuntoja. Ihan keskusta-alueeltakin. 

Sen eteen pitää vain nähdä vähän työtä ja juosta näytöissä tayttämässä hakukaavaketta ja näyttämässä itseään välittäjälle, että olen ihan täyspäinen ihminen. 

Mutta jos ei ahteri nouse sohvalta ja asunto täytyy saada ilman vaivaa, niin silloin se toki maksaa. 

Minulla on asuntohakemukset voimassa usealle eri asunnontarjoajalle satoihin asuntoihin. Sen lisäksi olen hakenut asuntoa myös yksityisiltä markkinoilta.

ap

Ok. Eli olet siis juossut näytöissä.

Ymmärsin väärin. 

Tuo näytöissä käyminen käy kyllä työstä, mutta kun riittävän monessa juoksee, niin kyllä se joku kerta tärppää. 

Ja mieti valmiiksi, mitä kirjoitat näytössä hakemukseen. Siinä kannattaa mainita asioita, jotka tekevät sinusta vuokranantajan silmissä luotettavan vuokralaisen. 

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no pyydät kirjllisen lausunnon kaikilta joilta olet hakemut halpaa asuntoa että et tullut valityksi, ja hänen nimi ja puh ja yhteystiedot alle, että Kela voi soittaa ja tarkistaa.

sama välittäjiltä, paperille sama homma, ei ole vaikeaa. Että olet hakemut mutta et tullut valituksi.

Ei ole aikaa eikä velvollisuutta vuokran antajilla alkaa kirjoittelemaan satoja todistuksia kelalle siitä ettei joku tullut nyt valituksi asunnon saajaksi.

no riittänee että laitat sitten Kelalle paperin että olet hakenut sille ja sille (nimet, osoitteet ja puhelinnumero,) muta hän KIELTÄYTYI antamasta paperia Kelaa varten. Siitä vaan Kela voi sitten soittaa ja varmistua että olet todellakin hakenut.

Vierailija
44/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Miusta sinäkin ensi kerralla kun teet apteekissa ostoksia maksaa lääkkeestä 100%. Äläkä maksa vain 60% hintaa jolloin Kela maksaa tuosta lääkkeistä 40%. Älä kerjää sitä -40% alennusta!

Ja muusta kun menet lääkäriin/sairaalaan niin maksaa KOKO lasku, älä maksa vain käyntimaksua/päivämaksua (20e/50e). Älä kerjää yhteiskuntaa maksamaan esim sun tehohoidosta tuhansia euroja / päivä.

Sairaanhoidon todellinen hinta voi yllättää – yli 2000 euron hoidosta asiakas maksaa alle 40 euroahttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…

Suomalaisen tehohoidon välittömät kustannukset vuosittain noin 140 miljoonaa euroa

Työnantaja maksaa kaikki reseptilääkkeeni ja sairaalamenoni, en joudu kerjäämään. Harmittaako pummi? :) 

Heh.

Oletpä typerä. Lähden katsomaan Netflix jotain kaihuleffaa...

Vierailija
45/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mennyt luottotiedot ja olen vuokravelkaa vuokranantajille ja kela inttää vain että minun on haettava niiltä asuntoa. Ei auta selitys että ne eivät anna asuntoa niille joilla on heille vuokravelkaa.

Mitä minä teen? Olen eläkkeellä ja sairas.

Vierailija
46/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sä nyt maksat vuokraa ja asutko yksin? Ilmeisesti Helsingissä?

Vierailija
47/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on mennyt luottotiedot ja olen vuokravelkaa vuokranantajille ja kela inttää vain että minun on haettava niiltä asuntoa. Ei auta selitys että ne eivät anna asuntoa niille joilla on heille vuokravelkaa.

Mitä minä teen? Olen eläkkeellä ja sairas.

Pistät hakemusta sisään ja todistat Kelalle, että oot hakenut. Problem solved.

Ja turha on kenenkään alapeukutella. Oon itse luottotiedoton ja ollut samassa tilanteessa. Ei Kelan kanssa kannata alkaa inttämään ja kuluttamaan omia vähäisiä voimavaroja kun eihän ne mitään usko ilman todisteita. Ja asuntohakemuksen tekeminen on helppoa.

Vierailija
48/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä joudun kerjäämään niin kauan kun töitä on sesongin takia osa-aikaisesti. Minkäs teet jos aina ei saa ympäri vuotta täysiä tunteja ja puoliso on työtön. Toista se on trolleilla joille ruplat juoksee tilille vaikka päivät menis vauvasivustolla. Eri.

Vierailija
49/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitvit 🤣🤣🤣 en oo kyllä koskaan kuullut tällaisesta järjestelystä. Trolli ei oo nyt kyllä tehnyt päivääkään töitä. Toi kun kuulostaa joltain laitosmeiningiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi