Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela pyytää tositteellista selvitystä, mutta asunnonvälittäjät sanovat ettei heillä ole sellaista dokumenttia??

Vierailija
25.02.2020 |

Mitä tässä nyt pitää tehdä...Kela on pyytänyt toimeentulotukihakemukseen seuraavat asiat:

"- Selvitys edullisemman asunnon hakemisesta; kopiot
rajauksettomista asuntohakemuksista usealta
vuokravälittäjältä, kunnalta ja yksityisiltä
- Tositteellinen selvitys, mikäli paikkakunnalla ei ole
saatavilla kohtuuhintaista asuntoa tai et ole ottanut sitä
vastaan"

Kun kysyin kelasta mikä tositteellinen selvitys on, sain vastaukseksi:

"Tositteellisella selvityksellä tarkoituksella vuokravälittäjän tekemää asiakirjaa, jossa todetaan että sinulle ei ole tarjottu kohtuuhintaisia asuntoja."

Nyt kun olen ollut yhteydessä asunnontarjoajiin, joille minulla on asuntohakemus, (esimerkiksi LUMO ja SATO)
he sanovat ettei heillä ole tällaista dokumenttia tarjota.

Kela pyytää mahdotonta? Nytkö he sitten hylkäävät toimeentulotukihakemukseni : (

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen idea on muuten se, että lähetät edullisemmasta asunnosta hakemukset kaikkialle ja otat niistä kuvat. Lähetä myös sähköpostia ja kysyt, onko edullisempaa asuntoa tarjolla. Jos he vastaavat ettei ole, siinä on todiste.

Eivät he vastaa tuollaiseen kyselyyn mitään. Johan sen aloituksessa kerroin.

He antavat koosteen asuntohakemuksesta, ja todistuksen siitä että se on voimassa.

Näin on kuulemma menty aina.

Koosteet ja kuvat hakemuksista olen toimittanut.

ap

Vierailija
22/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ennen saanut tuollaista dokumenttivaatimusta, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saavan.

Myöskään google ei kertonut asiasta mitään.

Tulee tosiaan mieleen, että käsittelijä kettuilee minulle...Mihin voi tehdä kantelun, jos asia niin on?

ap

https://www.minilex.fi/a/milloin-voi-tehd%C3%A4-hallintokantelun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan helpompaa vaan tienata itse rahansa kerjäämisen sijaan?

Miusta sinäkin ensi kerralla kun teet apteekissa ostoksia maksaa lääkkeestä 100%. Äläkä maksa vain 60% hintaa jolloin Kela maksaa tuosta lääkkeistä 40%. Älä kerjää sitä -40% alennusta!

Ja muusta kun menet lääkäriin/sairaalaan niin maksaa KOKO lasku, älä maksa vain käyntimaksua/päivämaksua (20e/50e). Älä kerjää yhteiskuntaa maksamaan esim sun tehohoidosta tuhansia euroja / päivä.

Muista älä kerjää, jooko!

Sairaanhoidon todellinen hinta voi yllättää – yli 2000 euron hoidosta asiakas maksaa alle 40 euroahttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…

Suomalaisen tehohoidon välittömät kustannukset vuosittain noin 140 miljoonaa euroa

https://aamuset.fi/artikkeli/3829082/Suomalaisen+tehohoidon+valittomat+…

Vierailija
24/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavissani kysyn, että oletko hakenut kahta asuntoa? Toista puhelimitse ja toista netissä jonkun chatin kautta?

Jos näin on, niin ymmärrän kyllä Kelan vaatimuksen. Tuo otanta on sen verran pieni, ja kun tietää, että SATOn vuokrat ovat aika korkeat, niin en ihmettele. 

Ainakin Helsingistä löytyy heittämällä SATOa halvempia vuokra-asuntoja. Ihan keskusta-alueeltakin. 

Sen eteen pitää vain nähdä vähän työtä ja juosta näytöissä tayttämässä hakukaavaketta ja näyttämässä itseään välittäjälle, että olen ihan täyspäinen ihminen. 

Mutta jos ei ahteri nouse sohvalta ja asunto täytyy saada ilman vaivaa, niin silloin se toki maksaa. 

Vierailija
25/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset pällit ällöttää.

Sun kaltaisten mukaan kenellekään ei pitäisi maksaa mitään tai auttaa. Se johtaisi siihen että köyhät varastaisi rikkailta. Sitäkö haluat, anarkiaa! Syö pääsi.

-omillaan toimeentuleva-

Vierailija
26/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vakavissani kysyn, että oletko hakenut kahta asuntoa? Toista puhelimitse ja toista netissä jonkun chatin kautta?

Jos näin on, niin ymmärrän kyllä Kelan vaatimuksen. Tuo otanta on sen verran pieni, ja kun tietää, että SATOn vuokrat ovat aika korkeat, niin en ihmettele. 

Ainakin Helsingistä löytyy heittämällä SATOa halvempia vuokra-asuntoja. Ihan keskusta-alueeltakin. 

Sen eteen pitää vain nähdä vähän työtä ja juosta näytöissä tayttämässä hakukaavaketta ja näyttämässä itseään välittäjälle, että olen ihan täyspäinen ihminen. 

Mutta jos ei ahteri nouse sohvalta ja asunto täytyy saada ilman vaivaa, niin silloin se toki maksaa. 

Minulla on asuntohakemukset voimassa usealle eri asunnontarjoajalle satoihin asuntoihin. Sen lisäksi olen hakenut asuntoa myös yksityisiltä markkinoilta.

ap

Vierailija
27/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ennen saanut tuollaista dokumenttivaatimusta, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saavan.

Tulee tosiaan mieleen, että käsittelijä kettuilee minulle...Mihin voi tehdä kantelun, jos asia niin on?

ap

Ihan turhaa. Se on shapshifter ja sitten se oikea asiakaspalvelija saa vain syyt niskoilleen ..

Zinc

Vierailija
28/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä muilla ei ole ollut liian kallista asuntoa. Kyllä samantyyppisiä ovat ne saaneet, joiden vuokrat ovat olleet liian suuret. Ja tässähän on juuri kyse siitä, että vuokrasi on liian suuri verrattuna siihen määrään, minkä toimeentulotuki hyväksyy.

Vierailija
29/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja ja elättäjäsi kirjoitti:

Mene töihin ja maksa itse vuokrasi ja muut elantomenosi.

Tämmöinen kommentti on kyllä oikein nerouden huipentuma.

Etkö muuta keksi. Maksa sinäkin veroja enemmän niin mun ei tarvii maksaa niin paljon.

T. Omaisuus miljoonia

Vierailija
30/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miusta sinäkin ensi kerralla kun teet apteekissa ostoksia maksaa lääkkeestä 100%. Äläkä maksa vain 60% hintaa jolloin Kela maksaa tuosta lääkkeistä 40%. Älä kerjää sitä -40% alennusta!

Ja muusta kun menet lääkäriin/sairaalaan niin maksaa KOKO lasku, älä maksa vain käyntimaksua/päivämaksua (20e/50e). Älä kerjää yhteiskuntaa maksamaan esim sun tehohoidosta tuhansia euroja / päivä.

Sairaanhoidon todellinen hinta voi yllättää – yli 2000 euron hoidosta asiakas maksaa alle 40 euroahttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…

Suomalaisen tehohoidon välittömät kustannukset vuosittain noin 140 miljoonaa euroa

Tämä!

Vierailija
31/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa kaikki reseptilääkkeeni ja sairaalamenoni, en joudu kerjäämään. Harmittaako pummi? :) 

Vierailija
32/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaisten mukaan kenellekään ei pitäisi maksaa mitään tai auttaa. Se johtaisi siihen että köyhät varastaisi rikkailta. Sitäkö haluat, anarkiaa! Syö pääsi.

-omillaan toimeentuleva-

Pälli mikä pälli !!

Zinc

Vierailija
33/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityisiltä ihmisiltä saa todistuksia asunnonhausta. Kela on kohtuuton ja sen pitäisi ainakin Helsingissä nostaa reippaasti hyväksyttyä vuokraa. Nyt jopa hekan. eli Helsingin kaupungin monet omat asunnotkin ylittävät kelan vuokranormin.

Vierailija
34/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-omillaan toimeentuleva-

Ehkäpä ne lopultakin tajuaisivat että iPhone ei ole ihmisoikeus ja saattaisivat jopa vaivautua tekemään jotain itse navankaivelun sijaan. 

Vierailija
35/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoittaisit dokumentin itse ja pyytäisit vuokravälittäjältä allekirjoituksen? Esim.

"Pyynnöstä todistan, että Maija Meikäläinen on hakenut Vuokra-Asunto Oy:ltä kohtuuhintaista (xxx €/kk) asuntoa, mutta emme ole pystyneet tarjoamaan hänelle sellaista.

Paikkakunta ja päivämäärä, allekirjoitus"

Tämä! Ei tähän oikein ole muuta järkevää ratkaisua. Tämän verran pitää ap:n nähdä vaivaa, jos haluaa että ylikallis vuokra korvataan toimeentulotuesta.

Vierailija
36/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pyydät kirjllisen lausunnon kaikilta joilta olet hakemut halpaa asuntoa että et tullut valityksi, ja hänen nimi ja puh ja yhteystiedot alle, että Kela voi soittaa ja tarkistaa.

sama välittäjiltä, paperille sama homma, ei ole vaikeaa. Että olet hakemut mutta et tullut valituksi.

Vierailija
37/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa kaikki reseptilääkkeeni ja sairaalamenoni, en joudu kerjäämään. Harmittaako pummi? :) 

Eikö tuo ole keräämistä? Joku MUU MAKSAA, et sinä itse. Ja minäkö olin pummi.

TIRSK 🤭

T. Omaisuus miljoonia

Vierailija
38/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehta pummi! Et maksa edes omavastuuta.

Olet siis pahempi kuin tuo jota arvostelit ja vielä leuhkit sillä. Eikö hävetä. Anna mä arvaa, ei sua hävetä - et osaa.

Vierailija
39/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no pyydät kirjllisen lausunnon kaikilta joilta olet hakemut halpaa asuntoa että et tullut valityksi, ja hänen nimi ja puh ja yhteystiedot alle, että Kela voi soittaa ja tarkistaa.

sama välittäjiltä, paperille sama homma, ei ole vaikeaa. Että olet hakemut mutta et tullut valituksi.

Ei ole aikaa eikä velvollisuutta vuokran antajilla alkaa kirjoittelemaan satoja todistuksia kelalle siitä ettei joku tullut nyt valituksi asunnon saajaksi.

Vierailija
40/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi stä löytyy halvimmat asunnot, ja sun pitäis myös ottaa kimppakämppä,lähtövuokrat stadissa voi olla jopa 200 euroa. 

Sato nyt on vihonviimeinen, kaikkein kalliimmat.

VVO:lle hakemus. 400 euroa asunto.

Kontulaan vaan asumaan.

Ihan hyvä että vaaditaan joku roti. Ei ole pakko tunkea asumaan sinne keskustaan, superkalliisiin asuntoihin. Jokelaan tai Korsoon voit heti päästä alivuokralaiseksi jollekkin mummolle, joka asuu kanssasi. Opiskelijoille ihan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi