Halpa-hallin rahanlöytäjä. Miksi hän sai tuomion?
Valittiko löytäjä ollenkaan tuomiosta? Mies löytää rahatukon, hämmentyy,ajaa kotiinsa ja poliisit tulee tunnin päästä ja tästä tuomio kavalluksesta? Ihan käsittämätöntä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4ad55321-6894-4b40-9d18-6a9d231ccae5
Kommentit (50)
Minun olisi myös sitten pitänyt saada tuomio. Löysin lompakon kadulta. Kävin ensin kotona ja seuraavana päivänä vein sen vasta löytötavaratoimistoon, koska löytötavaratoimisto oli auki vain klo 9-11
Vierailija kirjoitti:
"Lain mukaan löytötavaraa saa säilyttää vain poliisin luvalla. Poliisi on varoittanut löytötavaran hallussapitäjän syyllistyvän jopa kavallukseen, mikäli löytötavarasta ei ilmoita tai sitä ei toimita omistajalleen tai poliisille viivytyksettä."
Olisi pitänyt soittaa poliisille, vaikka ei olisi ehtinyt viemään poliisiasemalle.
onhan roskiksetkin täynnä arvokasta löytötavaraa. Esim. löysin roskiksesta vaatekassin, otin siitä mm. Sand puseron. Arvo voi olla 100 euroa. Kenelle tätä ilmoittamaan. Selvästi niistä oli haluttu eroon. Roskis on lukollinen että ei sinne vahingossa mitään viedä.
Minä löysin eilen työpaikan kahviosta euron. Tuleeko tästäkin nyt kavallus sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lain mukaan löytötavaraa saa säilyttää vain poliisin luvalla. Poliisi on varoittanut löytötavaran hallussapitäjän syyllistyvän jopa kavallukseen, mikäli löytötavarasta ei ilmoita tai sitä ei toimita omistajalleen tai poliisille viivytyksettä."
Olisi pitänyt soittaa poliisille, vaikka ei olisi ehtinyt viemään poliisiasemalle.
"Hätäkeskus"
Joo moi mä löysin rahaa, mitäs nyt?
"Tämä ei ole hätätilanne, soittakaa numeroon ainoastaan hätätilanteissa!"
Joo mut mites nää rahat?
"Viekää ne lähimmälle poliisiasemalle, missä asutte?"
Kunnassa X.
"Selvä, lähin asema on naapurikunnassa Y, auki huomenna silloin ja silloin."
Joo kiitti moi.
-> Poliisit kurvaa pihaan. :D
Niin? Miten hätäkeskukseen soittaminen liittyy asiaan? Luuletko että se on poliisin puhelinnumero :D
Mulla oliskin vähän kinkkinen tilanne jos rahaa löytäisin, koska en todellakaan luottaisi niitä kaupan henkilökunnalle, mutta poliisilaitoksellekin on 20 minuutin junamatka ja joku 4 kilometriä kävelyä lisäksi. Jättäisin varmaan rahat niille sijoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä? Ei lainkaan. Kun tallennuskamerat näyttää et mies otti rahat, jotka eivät olleet omiaan eikä vienyt poliisilaitokselle, niin tuomio siitä seuraa.
Missään ei sanota että pitää alle tuntiin viedä löydetyt tavarat poliisille. Oliko koko kunnassa poliisiasemaa ja milloin auki.
Onko edes mitenkään laillisesti sitova tuo poliisille vienti? Onko vain suositus. Voihan sitä etsiä itsekin tavaroiden omistajan.
Epärehelliset luuserit peukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä? Ei lainkaan. Kun tallennuskamerat näyttää et mies otti rahat, jotka eivät olleet omiaan eikä vienyt poliisilaitokselle, niin tuomio siitä seuraa.
Missään ei sanota että pitää alle tuntiin viedä löydetyt tavarat poliisille. Oliko koko kunnassa poliisiasemaa ja milloin auki.
Onko edes mitenkään laillisesti sitova tuo poliisille vienti? Onko vain suositus. Voihan sitä etsiä itsekin tavaroiden omistajan.
Poliisiasema on alle kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin eilen työpaikan kahviosta euron. Tuleeko tästäkin nyt kavallus sitten?
muistelen että 20 euroo saa pitää, (???)) isommat poliisille...mut en muista tarkkaa rajaa, kantsii tarkistaa niin ei tuu sakkotuomioita...:)
Nojaa, minusta tuo kuulostaa vähän kaukaahaetulta. En jaksaisi uskoa, että henkilökunta riskeeraisi oman työpaikkansa. Oli sitten lompakko, kännykkä, rahatukko, kyllä pitäisi luottaa että kaupassa se säilyy jos se on sieltä löytynyt