Miten jaksatte te joilla masentunut puoliso?
Itse tällä hetkellä hyvin huonosti, tuntuu, että roikun elämässä viimeisillä voiman rippeilläni tuijottaen jotakin pohjattoman syvää, mustaakin mustempaa ja kuristavaa kuilua joka minut lopuksi imaisee, koska voimia mulla ei irtiriuhtaisuunkaan tms ole. Jos minulla ei olisi tätä sisua, noita lähes aikuisia lapsiani ja työpaikkaa jossa viihdyn (vaikka raskasta onkin ja vaikka enenevissä määrin tuntuu etten jaksais sinnekään aina mennä, vetää roolia että kaikki ok) niin enpä tiedä.
Mies ollut vuosikymmeniä masentunut eikä mitkään lääkecocktailit, terapiat tms auta. Ongelmansa syvällä enkä minä kuulema syytön ole. Ja magneettihoitoon ei erik.lääkäri silti katsonut aiheelliseksi lähetettä antaa.
On vain niin vaikeata mennä eteenpäin saati nähdä valoa.
Kommentit (6)
Oletko sinä itse käynyt ammattiauttajalla? lähipiiri voi joskus olla liian lähellä asiaa, ja siksi ihan ammatti-ihmisestä voi olla apua.
Jaksoin n. 4 vuotta, sitten tuli pohja vastaan. Oli pakko pelastaa itsensä ja lapset, jotka oli vielä kovin pieniä mutta isän tilanne vaikutti heihinkin. Erosta on nyt vuosi ja olen saanut omat voimani ja elämänilon takaisin, lapsilla ollut vaikeaa mutta ovat alkaneet sopeutua. Exästä en ole ihan varma miten menee, kun ollaan loppupeleissä niin vähän tekemisissä.
Voi elämän kevät. Tommiset ikimasentujat pitää heittää niskaperseotteella pihalle!
Ovat tottuneet olemaan hyysättävänä!
Mitä on magneettihoito ja miten se auttaa masennukseen? Minkä erikoislääkäri tekee lähetteitä magneettihoitoon?
Jos itse uppoat syvälle, silloin on aika poistua takavasemmalle ja alkaa keskittyä imaan itseen ja lapsiin.
Meillä minä olen se, joka on masentunut. En oikein saa otetta elämään. Hoidan kyllä lapset ja kodin, mutta en pysty työelämään. Mukana on paljon ahdistumista ja sosiaalisia pelkoja. En koskaan voisi syyttää miestäni, jos hän lähtisi tästä. En koskaan pystyisi olemaan vihainen hänelle. Toivon hänelle vain parasta, ja jos hän katsoo, ettei jaksa ja pysty elämään kanssani, kunnioitan hänen päätöstään.
Rakkaus on suuri asia, mutta rakkaus omaan itseen pitäisi olla suurinta. Jos yhtään tuntuu, että ei pysty eikä jaksa ja että musta aukko imaisee sinutkin, silloin on aika lähteä ja alkaa elää itselleen.
Aika helposti.