VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita liikuntapedagogiikkaa hakeneita jotka teki kyseisen kokeen? Harmittaa etten printannut artikkeleita kun ne julkistettiin. Olisin saanut hahmotettua paremmin. :([/
Täältä löytyy yks liikuntapedagogiikan hakija! Mitä arvioisitte kuinka paljon todistusvalinnan pisterajat on liikalle? Itsellä on rivi EEEM ja 93,3 pistettä ja koe ei mennyt erityisen hyvin joten mietin vaan onko enää mitään toivoa 😅
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita liikuntapedagogiikkaa hakeneita jotka teki kyseisen kokeen? Harmittaa etten printannut artikkeleita kun ne julkistettiin. Olisin saanut hahmotettua paremmin. :(
Tähän yritin siis vastata 😂
Siis meneekö miinuspisteitä jos ei vastannut mitään eikä siis painanut ”jätän vastaamatta” ? Yritin kokeessa etsiä tietoa siitä alun infotekstistä mutten löytänyt enkä ole yhtään varma ehdinkö painaa sen kaikkiin:((
Viime vuonna koe oli 25.4., olen tallettanut kysymysvihon Vakavan sivuilta 27.4. ja oikeat vastaukset 14.5. Sinä päivänä tuli myös soveltuvuuskoekutsut, joten pistemäärän sai tietää siitä.
Tänä vuonna luulisi pisteiden tulevan nopeammin, kun ei tarvitse skannailla optisia lomakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Siis meneekö miinuspisteitä jos ei vastannut mitään eikä siis painanut ”jätän vastaamatta” ? Yritin kokeessa etsiä tietoa siitä alun infotekstistä mutten löytänyt enkä ole yhtään varma ehdinkö painaa sen kaikkiin:((
Ei mennyt miinuspisteitä. Alussa luki että vastaamatta jätetyistä saa 0 pistettä. Ei siis hätää jos joku on jäänyt vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Haitko myös ruotsinkieliseen luokanopettaja koulutukseen vai pelkästään kielikylpy puolelle?
Hain vain kielikylpy puolelle ( Kielikylpy: Luokanopettajan koulutusohjelma, kielikylpy (Vaasa), Åbo Akademi, Fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier). Olen itse siis suomenkielinen. 😀
Uskotteko että E/M papereilla voisi päästä soveltuvuuskokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko että E/M papereilla voisi päästä soveltuvuuskokeeseen?
Itsellä kanssa EEMM ja uskon, että ei välttämättä riitä (riippuu tietenkin mitä aineita on kirjoittanut ja minne on hakenut).
Toisaalta ei kaikki ällän kirjoittajat kasvatustieteellisen hae, joten varmaan pakko on päästä myös E-M papereilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita liikuntapedagogiikkaa hakeneita jotka teki kyseisen kokeen? Harmittaa etten printannut artikkeleita kun ne julkistettiin. Olisin saanut hahmotettua paremmin. :([/
Täältä löytyy yks liikuntapedagogiikan hakija! Mitä arvioisitte kuinka paljon todistusvalinnan pisterajat on liikalle? Itsellä on rivi EEEM ja 93,3 pistettä ja koe ei mennyt erityisen hyvin joten mietin vaan onko enää mitään toivoa 😅Täällä! Koe tuntui vaikealta, mutta parhaani tein. Todistus E, E, E, M ja 98,6 pisteitä tulossa. Vaikea sanoa pääsisikö näillä jatkoon. Toivotaan parasta!
no siis mä luin, mutta aineisto ei latautunut. kesti 40min ennenkuin sain aineiston ladattua .
Vierailija kirjoitti:
no siis mä luin, mutta aineisto ei latautunut. kesti 40min ennenkuin sain aineiston ladattua .
Olisit ottanut toisen yliopiston sivuilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ottanut toisen yliopiston sivuilta...
Yritin.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa näistä palautetta. Käsittämätöntä suhmurointia järjestäjän taholta.
Sanonpahanvaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kamala koe. Koejärjestelmä tökki, pääsin kirjautumaan sisään tunnin myöhässä.
Tunnin myöhässä kirjautumisajastasi (olitko myöhässä?) vai tunnin myöhässä kokeen alkamisesta? Jatkettiinko koeaikaasi?
Olin ajoissa kirjautumassa ennen kokeen alkamista omalla vuorollani, mutta en päässyt koealueelle sisälle. Koeaikaa ei jatkettu, harmittaa kun meni tunti pois lukuaikaa aineistoista selvitellessä ongelmaa kirjautumisessa.
Tästä on annettava palautetta! Tietääkö joku mihin näitä epäkohtia voi ilmiantaa?
Helsingin yliopiston sivuilla oli linkki jonka kautta pääsee antamaan palautetta kokeesta
Kannattaakohan sinne laittaa palautetta vaikka haki toiseen yliopistoon?
Jos tämä menee yhtään niin niinkuin aina on mennyt palautteita annettaessa niin kokeen järjestäjät ilmoittavat että heillä on ainoastaan positiivista fiilistä tästä kokeesta ja vois tehdä niin jatkossakin 😂 vaikka kaikki palaute olisi ollut negatiivista..
Valitettavasti ehkä näin, mutta mikä on tilanne jos palautetta ei anneta? Ei ainakaan parempi.
Ehdottomasti palautetta! Uefin koe mitätöitiin virheiden takia!
Mitä luulette, riittääköhän todistuksen 103 pistettä Turkuun soveltuvuuskokeeseen?
Epävarma kirjoitti:
Mitä luulette, riittääköhän todistuksen 103 pistettä Turkuun soveltuvuuskokeeseen?
Luokanopeksi? Eiköhän.
Epävarma kirjoitti:
Teksti katosi edellisestä, mutta varmasti riittää 103p.
Milloinkahan tulevat?