VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Lappiin yleiseen pisterajat 68.8 ensikertalaiset/67.2 muut.
Sain äsken kans sähköpostin (Oulu) ja hylsy tuli kaikkiin vakavassa. Yl.kasv.ei mainintaa mutta pisteet ei siihenkään riitä. Muutenkin se korkeimmalla hakusijalla itsellä.. Sukunimi aakkosten puolivälissä kun joku pohti aakkosjärjestystä säpolähetyksissä
Vierailija kirjoitti:
Lappiin yleiseen pisterajat 68.8 ensikertalaiset/67.2 muut.
Siis todistusvalinnan pisteet
Mistä yleisen kasvatustieteen pisterajat? En löydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollu tuolla listalla. Ainakin HY ei-ensikertalaisille oli mojovat 97 pistettä ja risat
Sain kutsun videokontrollikokeeseen (Oulun yo, kasvatustiede). Mun sähköpostissa ei ollut mitään tietoa mun pistemäärästä tai todistuspisteistä. Tiedän kyllä, että todistuksella en olisi pystynyt pääsemään läpi, kun en ole suorittanut ainereaalia. Kuinkahan iso osa karsitaan tämän jälkeen vielä pois?
Yleisen kasvatustieteen todistusvalinnan pisterajat näkyy Opintopolussa omalla hakemuksella hakukohteen lisätiedoissa. Koepisteitä ei ilmeisesti ollut julkaistu mistään yksivaiheisista hakukohteista vielä, siis niistä missä pelkkä videokontrolli?
Vierailija kirjoitti:
Jesh, pääsi tytär soveltuvuuskokeisiin!
Onnea! Mun tytär pääsi myös 🥰
Mulle tuli vasta nyt kutsu lokin soveltuvuuskokeeseen Turkuun. Mun sukunimi on aakkosten lopussa. Tuli vakava pisteiden perusteella.
Itsellä näkyi tulleessa mailissa sekä todistuspisteiden että koepisteiden määrä. Kutsu tuli kaikkiin hakukohteisiin - nyt jännittämään soveltuvuuskoetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jesh, pääsi tytär soveltuvuuskokeisiin!
Onnea! Mun tytär pääsi myös 🥰
Ja mun poikani 🥰
Tuli kutsu LO ja erityispedagogiikka soveltuvuuskokeeseen. Mitäs tää nyt sit meinaa? Koitin googlailla mut vähä heikosti tietoa.
Ilmeisesti eri osa-alueilta haastista ja vaan osa pääsee sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollu tuolla listalla. Ainakin HY ei-ensikertalaisille oli mojovat 97 pistettä ja risat
todistusvalinnassa varmaan?
tietämätön1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todistusvalinnassa varmaan?
Jep
Jes! Mullakin sove kutsu, eli ei tarvii onneks sitä videokontrollikoetta tehä kun riitti myös todistus. Kuumottelis turhaa se kontrolli vaikka kokeen teinkin itse
Mitenkähän tuo ensikertalaisuuskiintiö menee. Jos on 2005 vuodelta amk tutkinto, niin lukeutuuko ei ensikertalaisiin?
onko siis niin, että yleiseen (yksivaiheiseen siis) tulee vielä erikseen tulokset kokeesta?
Mitenhän tuolla videokontrollikokeella aiotaan seuloa hakijat yleiselle? Puolet kuitenkin vielä tipahtaa tuossa vaiheessa pois, vaikka kokeessa esitetään vain yksi (?) kysymys vakava-kokeesta. Luottavatko todella siihen, että joka toinen on käyttänyt vilppiä eikä osaa vastata tuohon kysymykseen :D
Todistuksella valittu ja teet ainoastaan soveltuvuusvideon.