VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Eli jättävät ilmoittamatta ei-valituille?
simsalabim kirjoitti:
"Jos et saa kutsua jonkin hakukohteesi soveltuvuuskokeeseen, et ole saavuttanut vaadittua pisterajaa todistusvalinnassa tai VAKAVA-koevalinnassa."
Näin luki mun "KUTSU OPETTAJANKOULUTUSTEN SOVELTUVUUSKOKEESEEN" sähköpostiviestissä.
No tämähän ei ihan suoraan tarkoita sitä, että kaikille ei lähetettäisi.
Vaan että hakee esim. Hki erkka, LO, vaka ja kutsutaan vain LO ja vaka sovariin, vaikka onkin sama sovari kaikkiin.
Ei siis ole sitä ohituskaistaa, joka sotelihaussa on ollut, että kunhan jonnekin pikkupitäjään pääsi sovariin, saattoi hyvällä sovarilla kurvata Helsinkiin kouluun.
Olis kyl kiva, jos ilmotettas sekin, jos ei pääse soveltuvuuskokeeseen...
Viime vuonna sain kaksi erillistä sähköpostia, toisessa jotain perus valitettavasti et tullut valituksi soveltuvuuskokeeseen liian alhaisen VAKAVA-tuloksen takia ja toisessa luki isolla jo otsikossa että ”KUTSU”
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna sain kaksi erillistä sähköpostia, toisessa jotain perus valitettavasti et tullut valituksi soveltuvuuskokeeseen liian alhaisen VAKAVA-tuloksen takia ja toisessa luki isolla jo otsikossa että ”KUTSU”
Mulla taas luki TULOS ...... ensimmisestä vaiheesta
Kutsu oli siellä sisällä.
Mulle tuli nyt tieto! Pisterajat julkaistu myös : https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Pääsin ainoaan hakukohteeseeni eli Hkiin soveltuvuuskokeisiin, oisin päässyt toikkarillakin (103p) mutta tein kokeen myös, siitä sain 89,17 p.
pepsimaxi kirjoitti:
Mulle tuli nyt tieto! Pisterajat julkaistu myös : https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Pääsin ainoaan hakukohteeseeni eli Hkiin soveltuvuuskokeisiin, oisin päässyt toikkarillakin (103p) mutta tein kokeen myös, siitä sain 89,17 p.
Haiseeko omakehu? :Dd Ei sun pisteillä ole kellekään mitään väliä, kun nuo pisterajat on jo tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
pepsimaxi kirjoitti:
Haiseeko omakehu? :Dd Ei sun pisteillä ole kellekään mitään väliä, kun nuo pisterajat on jo tiedossa.
No ihan oon ylpeä itestä että vedin ihan hyvin, mutta ei ollut mun ykköstoive niin ei oo niin iso juttu mulle, mitä olis jos tilanne olisi eri. Toisessa ketjussa kaikki ilmoitti tarkkaan pisteensä niin automaattisesti tein itsekin niin tässä, vaikka ei niillä nyt olekaan väliä, tiedän. Pahoittelut jos tuli paha mieli siitä. Kaikkea hyvää!
No onpas matalat rajat todistuksella. No onhan se totta että kasvatustieteisiin hakee keskimäärin aika heikkoa porukkaa, jos katsotaan yo-arvosanoja. Ite olisin päässyt LEEC-todistuksella kaikkiin hakukohteisiin sovareihin.
Vierailija kirjoitti:
No onpas matalat rajat todistuksella. No onhan se totta että kasvatustieteisiin hakee keskimäärin aika heikkoa porukkaa, jos katsotaan yo-arvosanoja. Ite olisin päässyt LEEC-todistuksella kaikkiin hakukohteisiin sovareihin.
Soveltuvuuskokeisiin otetaan ainakin 2x aloituspaikkojen määrän verran väkeä, joten se vetää rajat heti tosi mataliksi. Eikä ala ole mikään kympin tyttöjen ala, sekin on totta.
Tuleekohan ei valituille mitään tietoa... En ole saanut mitään viestiä vielä. Opiskelen jo yliopistossa niin ehkä meille eri kiintiössä oleville ilmoitetaan myöhemmin.
Näyttää vähä siltä ettei ei-valituille ilmoiteta mitään. Mulle ei ainakaa oo tullu minkäänlaista sähköpostia vielä...
Jesh, pääsi tytär soveltuvuuskokeisiin!
Ruotsinkielisten Vakava-koepisteet: 36,94
Siis onhan niillä eri pisteytys? Vai pääseekö sinne kaikki hakijat?
Onko Itä-Suomen yliopistosta kukaan saanut tietoa?
Onko kukaan kuullut mitään JKL:stä? Kutsua tai hylkyä??
On kyllä typerää jos kaikille ei ilmoiteta. :(
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielisten Vakava-koepisteet: 36,94
Siis onhan niillä eri pisteytys? Vai pääseekö sinne kaikki hakijat?
Ei ole. :DD
Ei oo tullu mitään tietoa mulle ainakaan vielä Jkl luokanope
Viime vuonna ainakin kaikki sai tiedon, tulipa valituksi soveltuvuuskokeeseen taikka ei.