Pyykinpesu- ja huuhteluaine gallu
Minkä merkkistä pyykinpesu- ja huuhteluainetta käytät? Entä mitkä on mielestäsi parhaat?
Mulla käytössä Lidlin Formilit värilliselle ja valkoiselle. Violetti ja vihreä pullo. Vihreää käytän koska sillä kestää pestä 90 asteessa eikä se haalista värillisiäkään. Sitten on Lidlin Maxitrattia. Erisanin nestemäistä käytän semmoselle pyykille joihin käytän huuhteluainetta. (Ettei tuoksut sekoitu) Huuhteluaineena Softlanin kookoksen tuoksuinen. Paras pesuaine on ehkä Perlanan värilliselle tai Surfin se sininen. Huuhteluaineista paras on tuo Softlanin kookos tällä hetkellä. T. Pyykkimuija
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mulla käytössä Lumme -merkin värillinen ja valkopyykki. Tykkään metsä-tuoksusta, ei jätä vaatteisiin voimakasta hajua.
Huuhteluainetta en käytä ollenkaan, waste of money.
Se metsä on tosi miellyttävä, hyvin mieto ja muutenkin... metsäinen. Kerran ostin Lumpeen tavallista, pinkki purkki taisi olla. Kauhean vahva tuoksu, haisi koko kämpässä heti kun avasi ulko-oven.
Pesuaineena Bio Luvil Sport ja huuhteluaineena Softlanin Omena.
Käytän hajusteetonta pesuaine (Erisan tai Lumme), ei huuhteluainetta.
Pyykinpesu- ja huuhteluaineiden synteettiset hajusteet ovat melkeinpä kamalinta mitä tiedän. Ihmettelen, miksi jotkut ihmiset haluavat haista järkyttävälle keinotekoiselle hajusteelle, joka vieläpä aiheuttaa toisille huonoa oloa. Naapuristani leijaili säännöllisesti voimakas huuhteluaineen löyhähdys ja oli aina pakko tuulettaa oma asunto tai muuten sain migreenin. Sitten yhtenä päivänä naapuri oli muuttamassa pois ja ovi oli pitkään auki rappukäytävään – pistävä pesuaineen haju oli ihan järjetön! Haju oli siis pinttynyt kämppään ja kyseinen ihminen oli asunut koko ajan siinä löyhkässä. Huh!
Mikä vain hajustamaton pesuaineeksi. Huuhteluaineena etikkaa.
Erisanin nestemäinen pesuaine. Huuhteluainetta en ole koskaan käyttänyt.
Pitää olla hajusteeton ja saveton. Sertoa.
Uutta surf kookosta haluaisin. Oli loppu kaupasta😑
LV. Muutkin hajusteettomat fosfaatittomat joutsenmerkityt käy. Huuhteluainetta en käytä.
Tällä hetkellä käytän Omon pesuainetta pyykille ja huuhteluaineena Comfortia ja kausituoksuna kesäyö :)
Vierailija kirjoitti:
Käytän sitä Erisania, joka sopii myös silkille. Huuhteluaineena käytän etikkaa, jos sitäkään.
Eräs astmaatikkosukulaiseni sanoi minulle vuosia sitten varovaisesti, että vaatteissani on aika voimakas pesu- ja huuhteluaineiden tuoksu. Hänen mielikseen vaihdoin tuoksuttomiin. Tuosta lähtien on silloin tällöin tullut kaapista tai varastosta vastaan tekstiili, joka on aikoinaan vielä pesty tuoksullisilla aineilla, ja silloin huomaan, kuinka kuvottava haju niissä on: katku tarttuu käsiin niin, ettei sitä saa yhdellä pesulla pois, ja maistuu kitalaessa pitkään. Käytin useimmiten Sertoa ja sitä Comfort-huuhteluainetta, jossa on naperon kuva.
Joo se on ihan järkyttävää miten siihen hajuun turtuu, miten sitä ei itse huomaa yhtään. Itse jotenkin allergisoiduin kai huuhteluaineille tai hajusteille, kun alkoi iho kutiamaan/pistelemään. Vaihdoin pesuaineen tuoksuttomaan ja jätin huuhteluaineet pois, vaiva loppui. Mutta just toi kun kaivoi esiin jotain vaatteita mitä harvoin käytti ja jotka olivat vanhaan tyyliin pestyjä, niin voi kamala sitä hajua 😓
Samoin olen huomannut kun sukulaislapset on joskus olleet yökyläilemässä, jos on pitänyt pestä heidän vaatteitaan. Samassa koneellisessa tietty omiakin. Pesun jälkeen koko koneellinen haisee lapsen perheen käyttämälle huuhteluaineelle, ja itse siis en huuhteluainetta käytä muuta kuin etikkaa. Se on ihan hirvittävän sitkeä se hajusteaine mitä niissä on, harkitkaa ihmiset nyt tarkoin kannattaako sellaisia käyttää, ja olla ihokontaktissa 24/7.
Serto sport, perlana sport tai halpis nord clean. Tuoksuvat raikkaalta (käytän puolet annosteluohjeesta).
Vierailija kirjoitti:
Lumme Metsä-tuoksuista tai Sertoa. Tykkään, että pyykit tuoksuu joltain, muttei kovin vahvasti kuitenkaan. Molemmat on myös kotimaisia. Huuhteluainetta en käytä, koska pidän kovista pyykeistä.
Lumme tuotteet eivät ole kotimaisia. Ne valmistetaan Norjassa.
Bio Luvil ja Onni-pyykkietikka puhdas pellava.
Perlana mustien vaatteiden nestemäinen pesuaine ja Rainbown vaaleanpunainen pesuneste silkille ja villalle.
Erisan tai Serto, suosin suomalaista. Lisäksi itse valmistettu pyykkietikka.
Mulla on allergioita niin Pirkan nestemäinen hajusteeton kirjopyykille pesuaineena. Ei koskaan mitään tuoksuvia ja huuhteluaineena käytän pikku lorausta etikkaa
Heti kirjopyykki etikassa
Huuhteluaine Heti pyykkietikkaa
Swipen Laundry Liquid käytössä ja nyt ensimmäinen pullo heidän huuhteluainetta myös, itse pesuaine on hyvä mutta huuhteluaine pettymys.. Pyyhkeet ihan kuin hiekkapaperia.
Millä ihmeellä elvytän koppurat pyyhkeet vai onko vaan heitettävä pois ja ostettava uudet? Tiedän, että pyyhkeisiin ei pitäis laittaa huuhteluainetta mutta ilman niihin ei voi kyllä itseään suihkun jälkeen pyyhkiä...
Olen joutunut muutanan kerran elämässäni majoittumaan paikoissa, joissa on käytetty liinavaatteiden pesuun tuoksuvia aineita. Henki salpautuu ja päätä alkaa särkeä. Jos toimitte airbnb-hommissa käyttäkää hajusteettomia tuotteita! Kukaan ei kärsi tuoksuttomuudesta. Onneksi suomalaisissa hotelleissa ei yleensä käytetä tuoksuvia pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Lumme Metsä-tuoksuista tai Sertoa. Tykkään, että pyykit tuoksuu joltain, muttei kovin vahvasti kuitenkaan. Molemmat on myös kotimaisia. Huuhteluainetta en käytä, koska pidän kovista pyykeistä.
Lumme on Norjalaista.
LV pesuaineet. Ei huuhteluaineita.