LOGGED IN -sarja. En pysty katsoo.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tekevät seuraavaksi vastaavan sarjan vastaavanlaisista naisista.
Suhtautuminen olisi takuulla empaattisempaa.
Tuo sarja paljastaa todelliset sukupuoliasenteet. Miehen kuuluu saada aikaiseksi, olla hyödyllinen.
Luuserinainenkin, etenkin kun on lisääntymisikäinen, on sentään potentiaalinen äiti ja siksi jollekin prinssille pelastettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko muka sarjan ja patrikin jakson? Se kävi kuntouttavassa juuri sen takia, ettei työmarkkinatuki katkea. Se on 32€/päivä miinus verot, toki patrik saa kuntouttavan (1 päivä viikossa) päiviltä lisäksi sen 9€ tohon lisää. Että eipä sillä paljoa rahaa ole eikä kuluja. Kertoi ostavansa ruokaa, röökiä ja välillä pelejä eli kulut on suht minimaaliset. Asunnossaan oli sänky, tuoli, tietokonepöytä ja tietokone ja jotain rojuja.
Oikeasti pienituloinen työssäkäyvä lapsiperhekin on oikeutettu tukiin, jos tulot on tarpeeksi pienet. Jos olet kateellinen dokumentin kundeille, niin ei muuta kun irtisanoudu työstäsi ja ala elämään yhteiskunnan tuilla.
Patrik tuntui viihtyvän tämänhetkisessä tilanteessaan. Kuntouttavasta sanoi, että kyllähän sitä istuu neljä tuntia vaikka kaktus per$ee$$ä, jos siitä saa rahaa. "Meen töihin sitten jos rahat ei riitä." Miten kuvittelee noin vain menevänsä töihin kun tässä maassa edes koulutetut ihmiset eivät pääse töihin noin vain, vaan niistä vapaista paikoista tapellaan verissä päin? Mitä töitä hän edes kuvittelee saavansa noin vain, kun rahantarve yllättää? Niistä, joilla ei ole työkokemusta, se työnantajakin mieluummin ottaa jonkun reippaan, huolitellun näköisen ja normaalipainoisen opiskelijan kuin syrjäytyneen pitkäaikaistyöttömän.
Pitää olla melkoisen sekaisin päästään jos tosissaan kuvittelee Patrikin olevan tyytyväinen elämäntilanteeseensa.
Totta kai tuossa halutaan sentään näyttää urhealta ja vitsailla omasta tilanteesta, mutta ei kukaan nyt oikeasti ole tyytyväinen syrjäytymiseen ja hengenvaaralliseen ylipainoon.
Propsit Patrikille, symppis tyyppi ja vaatii rohkeutta lähteä sarjaan muiden haukuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi sarjassa vain yksi henkilö. Tämä astetta suurempi veitikka, jolle äityli mahdollisti muita hyväksikäyttävän elämän. Muut nuoret sentään yrittivät päästä elämään kiinni. Parasiitit ja siitä ylpeät ovat hyvinvointiyhteiskunnan vihollisia nro 1.
Mua ei etonut, mutta aika sanattomaksi veti kyllä. Masennustako tuo Patrik potee? Ei ole päässyt koulukiusaamisesta yli, vaikka niin väittää? Vai mistä tuossa on kyse?
Kundi on 22, ei mitään tavoitteita tai unelmia elämässä ja esim. ylipainoa aivan tolkuttomasti. Ei kauan mene, kun on fyysisiäkin sairauksia vaikka muille jakaa. "Aikuisten" päiväkerhossa kerran viikossa opettelemassa kaatamaan perunoiden keitinvettä. Ja äiti hyysää ja lässyttää. Uskomatonta.
Siis miksi tuota ilmistä ei oikeasti auteta? Ja ei, oikea auttamiskeino ei ole tukien lopettaminen tms. Jotain terpaiaa tai vastavaa pitäisi olla. Tai en minä tiedä, mutta onhan tuo nyt järkyttävää elämän hukkaamista.
Miksi minusta ei tehdä ohjelmaa? 35v nainen, 2v työkokemus, 3 lasta, ei mitään tavoitta tai unelmia, työtön, elämä lopullisesti ohi ja mietin itsaria.
Ollapa 22v poju, maailma olisi avoinna!!35-vuotiaskin on vielä aika nuori.
Joo, naisten mielestä. Miehille olen sama kuin kuollut. Naisia on vain olle 29 vuotiaat.
Olisimpa edes mies.
-Sama-
Kyllä minulle kelpaa tuon ikäinen nainen,
terveisin pikkaisen nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi sarjassa vain yksi henkilö. Tämä astetta suurempi veitikka, jolle äityli mahdollisti muita hyväksikäyttävän elämän. Muut nuoret sentään yrittivät päästä elämään kiinni. Parasiitit ja siitä ylpeät ovat hyvinvointiyhteiskunnan vihollisia nro 1.
Mua ei etonut, mutta aika sanattomaksi veti kyllä. Masennustako tuo Patrik potee? Ei ole päässyt koulukiusaamisesta yli, vaikka niin väittää? Vai mistä tuossa on kyse?
Kundi on 22, ei mitään tavoitteita tai unelmia elämässä ja esim. ylipainoa aivan tolkuttomasti. Ei kauan mene, kun on fyysisiäkin sairauksia vaikka muille jakaa. "Aikuisten" päiväkerhossa kerran viikossa opettelemassa kaatamaan perunoiden keitinvettä. Ja äiti hyysää ja lässyttää. Uskomatonta.
Siis miksi tuota ilmistä ei oikeasti auteta? Ja ei, oikea auttamiskeino ei ole tukien lopettaminen tms. Jotain terpaiaa tai vastavaa pitäisi olla. Tai en minä tiedä, mutta onhan tuo nyt järkyttävää elämän hukkaamista.
Miksi minusta ei tehdä ohjelmaa? 35v nainen, 2v työkokemus, 3 lasta, ei mitään tavoitta tai unelmia, työtön, elämä lopullisesti ohi ja mietin itsaria.
Ollapa 22v poju, maailma olisi avoinna!!
Koska olisit 35v poju ja samassa, tai todennäköisesti huonommassa, tilanteessa kuin nytkin.
Sillä erolla ettei sinulla olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Patrikin rahat riittää just siihen sisällöttömään elämään jota hän elää. Pyykkipussikin oli pieni nyssykkä, ja hän kertoi että yhdet vaatteet ovat puhtaina, hän omistaa siis 3-4 vaatekertaa ja vähän alusvaatteita. Kuvista päätellen elää pitsalla ja kaupan halvimmalla omenamehulla, jäätelö on luksusta jota saa äidin luona.
En minä osaa tuota mitenkään kadehtia.
Jos ei polttaisi tupakkaa, niin olisi varaa ostaa jätskiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sarja paljastaa todelliset sukupuoliasenteet. Miehen kuuluu saada aikaiseksi, olla hyödyllinen.
Luuserinainenkin, etenkin kun on lisääntymisikäinen, on sentään potentiaalinen äiti ja siksi jollekin prinssille pelastettava.
Ei muuten takuulla suhtauduttaisi yhtään sen empaattisemmin. Minä voin tämän syrjäytyneenä naisen vakuuttaa. Kenenkään päälle ei syljetä ja tallota samalla tavalla kuin syrjäytyneelle, mt-ongelmaiselle.
Yhden nuoren työkyvyttömyyseläkkeelle jäävän nuoren menetetyn työpanoksen arvoksi on laskettu 1,5 miljoonaa euroa (25v-65v) ja tämä kaikki menetys kustannetaan yhteisistä verovaroista. Mutta vielä se ei ole yhteiskunnallisesti tarpeeksi kiinnostavaa ja mediaseksikästä, jotta päättäjät tarttuisivat oikeasti tähän kipeään ja runsaasti inhimillistä kärsimystä ja tragediaa aiheuttavaan aiheeseen niin että se ei jäisi pelkän pskan jauhannan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan niinku ne olis filmannu mun omaa elämää.
Voi kumpa olisi edes naiseksi syntynyt. Saisi vapaasti seksiä niin paljon kun haluaa enkä olisi mikään ikineitsyt. Ja joku sokeripappa kehiin vaan niin saisi jotain luksuselämää kaukomatkoineen ilman tarvetta tehdä töitä.
Silloin olisit trans ja huomaisit, että elämäsi onkin nyt ihan ok. Ja jos nyt olisit ihan nainen, huomaisit saavasi seksiä lähinnä epätoivoisilta eikä kunnon parisuhde olekaan itsestäänselvyys. Ehkä sitä naisena haluaa suhteelta muutakin kuin sitä, että 30 v vanhempi mies haluaa sinulta vain yhtä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten takuulla suhtauduttaisi yhtään sen empaattisemmin. Minä voin tämän syrjäytyneenä naisen vakuuttaa. Kenenkään päälle ei syljetä ja tallota samalla tavalla kuin syrjäytyneelle, mt-ongelmaiselle.
Enpä usko minäkään, ennemmin päinvastoin. Jos ajatellaan vaikka tuota runsasta pelaamista, niin on se "sallitumpaa" pojille ja miehille. Vielä nykyäänkin on vallalla sellaista "pojat on poikia" -ajattelua. Epäterveelliset elämäntavat niin ikään ovat hyväksyttävämpiä miehillä.
Tytöiltä edellytetään myös aikaisemmin aikuiseksi kasvamista, ja äidit ovat yleensä hellämielisempiä poikiaan kohtaan kuin tyttöjä. Eräs tuttu nainen sanoi mulle ihan suoraan, että on kasvattanut tyttärensä kovakätisemmin kuin poikansa. Kun kysyin syytä tähän, hän vastasi että naiset joutuu niin paljon kovemmalle elämässä... Piti siis vissiin "karaista". Ei tainnut olla hyvä juttu eikä ihan reilua, mutta mulla on sellainen käsitys, että tämä ei ole ihan harvinasta. Aika usein äidit lellivät poikiaan (kuten tuo Patrikinkin äiti).
Ja ihan oikeasti, jos tuossa olisi ollut nuori nainen, joka ei pese omia pyykkejään eikä osaa keittää perunoita, kritiikki olisi taatusti armottomampaa. Mies saa helpommin olla vähän "reppana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä todellisia?
Veikkaan että ovat virtuaalihahmoja.
Ketkä? Nämä palstan kommentoijat? Ohjelman henkilöt oikeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä ja ulkonäöstä.
Mitä nuorempi ja kauniimpi, sitä helpommalla pääsee.
Esim. tunnen naisen joka on täysin syrjäytynyt, popsii mt-lääkkeitä, ja on kaiken lisäksi luonteeltaan täysin itsekeskeinen eikä alkuunkaan mukava.
On silti poikaystävä joka palvoo maata naisen jalkojen ääressä, ymmärtää ja tietty maksaa mukavan elintason yhteisessä asunnossa.
Miehellä ei olisi pineintäkään mahdollisuutta samaan. Komeakaan mies ei pääsisi noin helpolla jos olisi täysin syrjäytynyt, masentunut ja passiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patrikin rahat riittää just siihen sisällöttömään elämään jota hän elää. Pyykkipussikin oli pieni nyssykkä, ja hän kertoi että yhdet vaatteet ovat puhtaina, hän omistaa siis 3-4 vaatekertaa ja vähän alusvaatteita. Kuvista päätellen elää pitsalla ja kaupan halvimmalla omenamehulla, jäätelö on luksusta jota saa äidin luona.
En minä osaa tuota mitenkään kadehtia.Jos ei polttaisi tupakkaa, niin olisi varaa ostaa jätskiäkin.
Elämässä pitää olla nautintoja.
Kyseiset lóìsét tulisi asuttaa solu asuntoihin josta käsin heidän tulisi käydä töissä työttömyys tukien menetyksen uhalla.
Näinköhän tulisi vähän vipinää noihinkin velttohousuihin.
Valitettavan yleistä on, tai ainakin on ollut, esimerkiksi päiväkodissa ja koulussa poikien tunteiden vähättely. Poikaa kun kiusataan niin monesti sanottiin että ei auta ku kestää, miehisty. Itse siis ainakin muistan tälläsiä tapauksia koulusta.
Kaikki sympatia logged in pojille <3
Kenen tahansa meistäkin mieli voi mennä rikki.
Oikein hätkähdytti, kun se äitinsä menettänyt alkoi pelata ja muuttui aivan uudeksi ihmiseksi. Muuten oli sulkeutunut ja ujo, mutta pelatessaan selkeästi vapautui ja rentoutui. Siellä pelimaailmassa näille ihmisille löytyy niitä ystäviä ja ihmisiä, jotka pitää ns elossa. Kun naureskeli sille pelikaveri-Artulle, niin tuli oikein hyvä mieli itselle, kun muuten koko jakson ajan oli niin kovin sulkeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole henkisesti kunnossa niin lapsi ei pelasta masennusta, vaan päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan niinku ne olis filmannu mun omaa elämää.
Voi kumpa olisi edes naiseksi syntynyt. Saisi vapaasti seksiä niin paljon kun haluaa enkä olisi mikään ikineitsyt. Ja joku sokeripappa kehiin vaan niin saisi jotain luksuselämää kaukomatkoineen ilman tarvetta tehdä töitä.
Saattaisi tuo halu olla nainen loppua kyllä ekoihin menkkoihin ja totuuteen siitä, että seksi vain ei ole naisen puolella aina kiva kokemus.
haha :D Tässä naisena elänyt 35 vuotta enkä tajua mitä pahaa menkoissa nyt sitten on. Ihan luonnollinen tapahtuma, joskin vähän kivulias, mutta silti. Ja seksi on usein naiselle paljon kivempaa kuin miehelle! Mies kuitenkin useimmiten tekee huomattavasti enemmän töitä kun itse saa nauttia! Siis esim suuseksiä miehelle saa/joutuu antamaan ehkä 5min, kun siitä tulee jo valmista. Itsellä taas menee ehkä 15min, joten mies tekee triplasti töitä minuun verrattuna. Naisena on mahtavaa!
Tätähän se on, miesten on odotettu aina perinteisesti suomessa miehistyvän eikä itkevän, miehistyvän ja kyyneliä niellen vaikka viinaa juoden niin että taju lähtee ennenku itku tulla tupsahtaa
Ketjussa on aika monikin kommentoinut sitä kuinka perinteinen miehen rooli on vahingollinen. Miehen siis pitää olla vahva, heikkoutta ei saa osoittaa, jne. Tätähän on jo pitkään kutsuttu toksiseksi maskuliinisuudeksi.
Ikävä kyllä ongelma on vielä syvemmällä kuin mitä feministit antavat ymmärtää. Feministisien oppien mukaanhan jos maailmassa on ongelma, on sen oltava patriarkaatin syytä.
Totuus kuitenkin on että suurin osa feministeistäkin odottaa miehen osoittavan kelpoisuutensa = vahvuutensa, ennen kuin portit seksikumppaniksi, parisuhteeseen tai perhenisäksi aukeavat. Sen jälkeen kun mies on osoittanut olevansa vahva, saattaa olla lupa itkeäkin joskus - tosin vain silloin kun se naiselle sopii, ja siten että molempien tuntiessa olonsa heikoksi mies on se joka turvaa.
Vain vahvan miehen heikkous on romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä hyväksyttyä. Ja tietenkin oma osansa on ns. p*skatesteillä, joilla nainen kokeilee pystyykö pompottamaan miestä. Jos testiä ei läpäise, on alkukarsinta hylätty.
Tämä on yksi syy miksi miehet suhtautuvat skeptisesti toksisen maskuliinisuuden romuttamiseen. Se voi tuntua hyvältä idealta aluksi, mutta ei siinä vaiheessa kun nuori mies alkaa ihmetellä mikseivät tytöt kiinnostu. Kaikista kun ei ole poikkeukselliseksi muusikoksi, runoilijaksi, tms. Keskivertomiehen ainoa hyväksytty rooli on yhä hyvin pitkälti se perinteinen mies.
Ei tiedä paremmasta ja vertailukohta aiemmassa elämässä on kiusattu hylkiö niin totta kai se viihtyy omassa rauhassa pelimaailmassa jossa myös kaverinsa on.