LOGGED IN -sarja. En pysty katsoo.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan niinku ne olis filmannu mun omaa elämää.
Voi kumpa olisi edes naiseksi syntynyt. Saisi vapaasti seksiä niin paljon kun haluaa enkä olisi mikään ikineitsyt. Ja joku sokeripappa kehiin vaan niin saisi jotain luksuselämää kaukomatkoineen ilman tarvetta tehdä töitä.
Saattaisi tuo halu olla nainen loppua kyllä ekoihin menkkoihin ja totuuteen siitä, että seksi vain ei ole naisen puolella aina kiva kokemus.
Niinpä. Miehillehän seksuaalinen nautinto on käytännössä automaatio. Itse asiassa se on oikeastaan edellytys sille, että seksiä ylipäänsä on, koska jos mies ei kiihotu, niin silloin ei onnistu seksikään. Ja siinä missä miehelle "huono seksi" tarkoittaa arkista tarpeen tyydytystä, ehkä sellaisen kumppanin kanssa joka ei ole ihan niin viehättävä kuin toivoisi, voi huono seksi naiselle tarkoittaa seksiä joka sattuu niin että silmissä mustenee ja vielä pitkään jälkeenpäinkin ahdistaa ja inhottaa. Veikkaisin, että useimmilla naisilla on kokemusta seksistä jota ei halua enää ikinä kokea. Naiselle jo se on paljon, että saa orgasmin, se kun ei naiselle ole samanlainen lähes automaattinen juttu kuin miehelle.
Määrä ei siis todellakaan korvaa laatua tässäkään asiassa. Kun miehet pitävät naisia seksin suhteen etuoikeutettuina ja haluaisivat itse samaa, he eivät ajattele lainkaan sitä, miten naisella jo ihan fysiologiset seikat vaikuttavat siihen, miten seksin kokee. Myös henkisellä puolella sukupuolten välillä on eroja. Jos siis parempien seksin saamisen mahdollisuuksien mukana tulisi naisen keho ja naisen seksuaalisuus henkisellä puolella, en usko, että miehet olisivat tyytyväisiä vaihtokauppaan.
Ja toinen juttu on sitten siinä, että kun mies ajattelee naista ja tämän lukuisia potentiaalisia kumppaneita, hän ajattelee aina nuorta ja kaunista naista. Naisia on kuitenkin muunkinlaisia....
Vai oikein automaatio. Naisselitystä parhaimmillaan. Vielä nykyäänkin iso osa naisista ei osaa ottaa edes poskeen raastamatta hampailla ja muutenkin meno todella lahnailua. Maataan pimeässä viltin alla ja esitetään kuollutta. :D Selittäisitkö biseksuaalille miehelle miten se emätinyhdyntä oikein eroaa merkittävästi fyysisesti ja psyykkisesti anaaliyhdynnästä?
Luulinaluksisketsiksi kirjoitti:
Luulin ensin et kyseessä sketsi sarja, varsinkin Patrikin osalta:D miten voi olla että kela, sossu yms hyväksyy lorvailun niin paljon et antavat rahaa sen verran et kaljaan, tupakkaan yms paskaan riittää rahaa mut ei pienituloiselle työssäkäyvälle tai lapsiperheelle... Kaiken lisäksi äiti hyväksyy kanssa ja passaa, näitä äitien poikia on todella paljon, poika komentaa ja äiti tottelee
Onneksi muutama noista halusi ryhdistäytyä ja yrittää vaikka ei olisi onnistunut, halusivat muuttaa elämänsä suuntaa
Siten, että kaikki saavat yhtä paljon tukia ja Patrik näyttää panostaneen omansa tupakkaan yms. paskaan. Joku toinen halpamuotiin, kolmas pesukoneeseen jne. Lisäksi Patrik ei ole virallisesti edes työtön ja tämä tiedoksi kaikille aktiivimallia kannattaville. Aika helkkarin kallista tilastokikkailua. Katsotaan mitä nykyinen hallitus keksii saadakseen työllisyyden 75%:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
outoa, että puhutaan ettei ole mitään ongelmaa pelaamisen kanssa, vaikka sitä tekisi 14h vuorokaudessa.
Jos vaihdetaan tilalle jokin muu aktiviteetti, niin huomataan että selkeä ongelma on:
- kuka harrastaa seksiä 14h/vrk?
- salilla treenaamista?
- tanssia?
- shakkia?
- postimerkkejä?
- lintujen bongaamista?
- leffoja?
- kaljan juomista?
- mitä tahansa?
Kyllä se on ongelma.
Onko kirjojen lukeminen myös ongelmakäytöstä? Jos oletetaan, että joku on vaikkapa työttömänä tai hänellä muuten on joutoaikaa (rikas, jolla omaa rahaa ja ei tarvetta töissäkäyntiin) ja hän lukee kirjoja aamusta iltaan, niin onko tuo ongelma?
Kyllä se on. Kaikki olisi ok, jos pelaamisen sijasta roikkuisi av:lla kaiken vapaa-aikansa.
Harmi, kun sarjaa ei tule tuon enempää.
Surullinen, piilossa oleva todellisuus. Sarja on hyvin tehty, musiikki ym. sopii siihen täydellisesti. Samalla niin ahdistava, koska 100% aito.
Vierailija kirjoitti:
Patrikin rahat riittää just siihen sisällöttömään elämään jota hän elää. Pyykkipussikin oli pieni nyssykkä, ja hän kertoi että yhdet vaatteet ovat puhtaina, hän omistaa siis 3-4 vaatekertaa ja vähän alusvaatteita. Kuvista päätellen elää pitsalla ja kaupan halvimmalla omenamehulla, jäätelö on luksusta jota saa äidin luona.
En minä osaa tuota mitenkään kadehtia.
Tuollaiseen elämään tyytyville pitäisi olla lähinnä kiitollinen. Noita tarvitaan työpaikkojen tulevaisuudessa jatkuvasti yhä enemmän. Miksi Patrikin edes pitäisi viedä työpaikka joltain joka sitä enemmän haluaa ja tarvitsee? Verorahatkin palaavat eineskauppaan ja asuntosijoittajan tilille. Tommoseen tapaukseen uppoaa kuukaudessa parin vankivuorokauden rahat joka on se yksi vaihtoehdoista, jos vedetään lopullisesti matto alta. Jos noille oikeasti joku on kateellinen, niin aika paskasti saa mennä. Kuluja voi myös verrata johonkin asioihin jotka menevät ulkomaille, eivätkä pysy edes kotimaassa kierrossa. Kreikan tukipaketit, hävittäjähankinnat ja mitä näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patrikin rahat riittää just siihen sisällöttömään elämään jota hän elää. Pyykkipussikin oli pieni nyssykkä, ja hän kertoi että yhdet vaatteet ovat puhtaina, hän omistaa siis 3-4 vaatekertaa ja vähän alusvaatteita. Kuvista päätellen elää pitsalla ja kaupan halvimmalla omenamehulla, jäätelö on luksusta jota saa äidin luona.
En minä osaa tuota mitenkään kadehtia.Tuollaiseen elämään tyytyville pitäisi olla lähinnä kiitollinen. Noita tarvitaan työpaikkojen tulevaisuudessa jatkuvasti yhä enemmän. Miksi Patrikin edes pitäisi viedä työpaikka joltain joka sitä enemmän haluaa ja tarvitsee? Verorahatkin palaavat eineskauppaan ja asuntosijoittajan tilille. Tommoseen tapaukseen uppoaa kuukaudessa parin vankivuorokauden rahat joka on se yksi vaihtoehdoista, jos vedetään lopullisesti matto alta. Jos noille oikeasti joku on kateellinen, niin aika paskasti saa mennä. Kuluja voi myös verrata johonkin asioihin jotka menevät ulkomaille, eivätkä pysy edes kotimaassa kierrossa. Kreikan tukipaketit, hävittäjähankinnat ja mitä näitä on.
Olen täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin kaikki maailman ongelmat on yhteiskunnan syytä. Ei auta vaikka tarjotaan koulutus, asunto, terveydenhuolto, netti ja rahaa että voi kotona pelailla ja chillailla. On yhteiskunnan vika, että veltto paska on veltto paska. Mitään vastuuta näiden ihmisten kohtalosta ei ole perheellä, läheisillä, eikä varsinkaan henkilöillä itsellään.
Aiemmin tuossa yllä sanottiin, että kun poikia aikanaan kiusattiin, niin sanottiin vain että koita kestää ja miehisty. Oliko silloin tällaista mielentervysepidemiaa olemassakaan? Ehkä se oikea tapa kasvattaa on antaa lasten kohdata epäonnistumisia ja tunteet käsiteltiin 'taistelemalla', ei ymmärtämällä.
Ihanko totta luulet mielenterveys ongelmien olevan vain nykypäivää? Onko sulla mitään hajua miten näitä ihmisiä ennen kohdeltiin?
Taitaa suurinosa heistä olla lähtenyt oman käden kautta.
Jos työtön saa tukirahoillaan kaljaa ja tupakkaa ja pysyy hengissä, niin tämä työtön saa liikaa rahaa. Tai jos työtön sanoo olevansa TYYTYVÄINEN saamiinsa rahoihin, hän saa liikaa rahaa. Työtön ei saa nauttia elämästään, hänen pitää kärsiä ja kituuttaa, ja päihteitä ei varsinkaan saa käyttää. Toisaalta työtön ei myöskään saa valittaa.
Orjatöitä pitää nöyrästi tehdä saadakseen oikeuden elää, ja hiljaa pitää kärsiä.
Katsoin kaikki jaksot ja minusta ainoa menetetty tapaus oli se Henri, joka oli jo 33 vuotias ja päätyi suljetulle osastolle. Mitä vanhempi on, sitä vaikeampi elintapoja on muuttaa. Hänellä oli jo takana 20 vuoden huumeura.
Mitä te miehet itkette?!
Kyllähän te voitte myydä itseänne myös miehille. Kyllä niitä homoja löytyy vaikka kuinka paljon. :)
Mut joo katsoin sarjan ja tuli kyllä surullinen olo näiden nuorten miesten puolesta. Toivottavasti he saavat apua ja toivoa paremmasta tulevaisuudesta! Kamalaa sellainen kun kiusaamisesta jää aina jäljet ja kipua. :( huumeet on myös paha. :/
Kumman sitä valitsisi:
ulkomaailman, jossa olet ruma, vastenmielinen, osaamaton, saamaton, lahjaton, karismaton, ihmiset vain arvostelevat ja vaativat, saat osaksi halveksivia ja vihamielisiä kommentteja ja katseita, sinua ei haluta mihinkään, eikä sinulle haluta hyvää
virtuaalimaailman, jossa olet taitava pelaaja, sanavalmis, huumorintajuinen, lahjakas, karismaattinen, sinulla on omaperäisiä ajatuksia, voit vaihtaa ihmisten kanssa mielipiteitä, olet arvostettu taitavuutesi takia ja sinulla on laaja ystäväpiiri
Yle areenan instagram-sivulta, kovat dokkarit story-osiosta löytyy poikien kuulumiset videoterveisten muodossa.
Miksi lie piilotettu noinkin vaikeasti löydettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi sarjassa vain yksi henkilö. Tämä astetta suurempi veitikka, jolle äityli mahdollisti muita hyväksikäyttävän elämän. Muut nuoret sentään yrittivät päästä elämään kiinni. Parasiitit ja siitä ylpeät ovat hyvinvointiyhteiskunnan vihollisia nro 1.
Psyykkisesti sairas. Oli ollut kiusattu päiväkodista amikseen. Ei ihme, että äiti paapoo ja haluaa olla hyvä poikaansa kohtaan pesemällä esim. tämän pyykit (eihän sillä pojalla ollut edes omaa pesukonetta) koska eipä sillä paljoa ole hyviä kokemuksia elämästä, tai ylipäätään mitään hyvää elämässä jonka takia varmaan viihtyy pelimaailmassa. Kävihän se siellä kuntouttavassa työtoiminnassa kerran viikossa ja on suorittanut ammattikoulunkin.
Siis tavallaan ymmärrän, mutta olen silti eri mieltä sen kannattavuudesta.
Mun veli on myös tollanen ja ymmärrän miksi hän pakenee pelimaailmaan, mutta potkin silti perseelle enkä hyysää yhtään. Toki kehun, tuen ja kannustan enkä hauku ja latista, mutta en myöskään tee mitään hänelle valmiiksi ja olen kieltänyt myös vanhempiani tekemästä. En myöskään katsele hiljaa vierestä kun hän tuhlaa ainutkertaista nuoruuttaan, vaikka ymmärränkin miksi hän niin tekee.
Veljen lääkäri on sanonut, että olen ainoa joka saa veljen pois passiivisesta moodista ja ottamaan itse vastuuta tai ylipäätään edes vuorovaikutukselliseen kommunikaatioon (katsoo silmiin, kuuntelee, vastailee ym.), eli aivan surkea tämä minun taktiikkani ei voi olla.
Ei välttämättä tule pidempiaikaista muutosta näinkään, mutta ei niin käy myöskään hyysäämällä - edes hetkeksi.
Osa noista yritti sentään ponnistella elämässään eteenpäin. Patrik naureskelee et kerran viikossa kestää olla kuntouttavassa työtoiminnassa ja kestää vaikka kaktus perseessä 4 tuntia kunhan rahaa tulee. Mitään hyötyä tuosta kuntouttavassa ei ole, menet sinne opettelemaan miten kaadetaan keitinvesi pois:D ja tuollaista leikkimistä
Patrik vaikuttaa muutenkin ainoalta noista joka on luovuttanut, naureskelee ja esittää rehvakasta, äiti passaa ja hyyssää, asunto on kanssa kuin pommin jäljiltä, rahaa menee tupakkaan, energiajuomiin ja eineksiin.
Vaikutti tulevan ihan kiitettävästi rahaa et varaa päivittäin ostaa tupakkaa ja polttaa aski per päivä ja sanoi vielä et ei halua tehdä mitään muuta et on tyytyväinen kun saa vaan olla netissä yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi sarjassa vain yksi henkilö. Tämä astetta suurempi veitikka, jolle äityli mahdollisti muita hyväksikäyttävän elämän. Muut nuoret sentään yrittivät päästä elämään kiinni. Parasiitit ja siitä ylpeät ovat hyvinvointiyhteiskunnan vihollisia nro 1.
Psyykkisesti sairas. Oli ollut kiusattu päiväkodista amikseen. Ei ihme, että äiti paapoo ja haluaa olla hyvä poikaansa kohtaan pesemällä esim. tämän pyykit (eihän sillä pojalla ollut edes omaa pesukonetta) koska eipä sillä paljoa ole hyviä kokemuksia elämästä, tai ylipäätään mitään hyvää elämässä jonka takia varmaan viihtyy pelimaailmassa. Kävihän se siellä kuntouttavassa työtoiminnassa kerran viikossa ja on suorittanut ammattikoulunkin.
Mun veli on myös tollanen ja ymmärrän miksi hän pakenee pelimaailmaan, mutta potkin silti perseelle enkä hyysää yhtään. Toki kehun, tuen ja kannustan enkä hauku ja latista, mutta en myöskään tee mitään hänelle valmiiksi ja olen kieltänyt myös vanhempiani tekemästä. En myöskään katsele hiljaa vierestä kun hän tuhlaa ainutkertaista nuoruuttaan, vaikka ymmärränkin miksi hän niin tekee.
Veljen lääkäri on sanonut, että olen ainoa joka saa veljen pois passiivisesta moodista ja ottamaan itse vastuuta tai ylipäätään edes vuorovaikutukselliseen kommunikaatioon (katsoo silmiin, kuuntelee, vastailee ym.), eli aivan surkea tämä minun taktiikkani ei voi olla.
Ei välttämättä tule pidempiaikaista muutosta näinkään, mutta ei niin käy myöskään hyysäämällä - edes hetkeksi.
Tuhlaako omasta mielestään ainutkertaista nuoruuttaan vai sinun mielestä ja jos näin, niin mitä hänen pitäisi mieluummin tehdä ja miksi? Oletko kysynyt mitä hän ajattelee siitä, että sinä tuhlaat ainutkertaista elämääsi av:lla roikkumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tule pidempiaikaista muutosta näinkään, mutta ei niin käy myöskään hyysäämällä - edes hetkeksi.Tuhlaako omasta mielestään ainutkertaista nuoruuttaan vai sinun mielestä ja jos näin, niin mitä hänen pitäisi mieluummin tehdä ja miksi? Oletko kysynyt mitä hän ajattelee siitä, että sinä tuhlaat ainutkertaista elämääsi av:lla roikkumiseen?
Hän on masentunut ja elämänilonsa menettänyt, ei halunnut alunperin tuollaista elämää eikä ihaile tuollaista, vaan päinvastoin ihailee menevää elämäntyyliä ja TEKEMISTÄ eikä vain olemista, ja haluaisi esim. harrastaa taas lumilautailua jota teki vielä teininä ennen totaalista passivoitumistaan.
Omia unelmiaan hänen pitäisi siis toteuttaa, tykätä olla omassa kehossaan ja arvostaa itseään, eikä elää elävänä kuolleena joka ei kestä fyysistä todellisuutta vaan pakenee fantasiatodellisuuteen ja lääkkeisiin/päihteisiin.
Minä teen elämässä paljon muutakin kuin olen av:lla, vaikka tuhlaamistahan tämäkin on. Ei vain pysäytä muuta elämää sillä tavalla kuin peleihin uppoutuminen.
Babba kirjoitti:
Osa noista yritti sentään ponnistella elämässään eteenpäin. Patrik naureskelee et kerran viikossa kestää olla kuntouttavassa työtoiminnassa ja kestää vaikka kaktus perseessä 4 tuntia kunhan rahaa tulee. Mitään hyötyä tuosta kuntouttavassa ei ole, menet sinne opettelemaan miten kaadetaan keitinvesi pois:D ja tuollaista leikkimistä
Patrik vaikuttaa muutenkin ainoalta noista joka on luovuttanut, naureskelee ja esittää rehvakasta, äiti passaa ja hyyssää, asunto on kanssa kuin pommin jäljiltä, rahaa menee tupakkaan, energiajuomiin ja eineksiin.
Vaikutti tulevan ihan kiitettävästi rahaa et varaa päivittäin ostaa tupakkaa ja polttaa aski per päivä ja sanoi vielä et ei halua tehdä mitään muuta et on tyytyväinen kun saa vaan olla netissä yms
On varmasti varaa polttaa parikin askia päivässä, jos ei tuhlaa rahojaan turhuuksiin kuten huonekaluihin, sosiaalisiin tapahtumiin, tai osta enempää kuin yhden paidan viiteen vuoteen. Vesien kaatelusta on se hyöty, ettei tarvitse tilastoida työttömäksi. Patrikista keskusteltaessa hämää se, että osa samoista ihmisistä, jotka kannattavat aktiivimalleja, vastikkeellista sosiaaliturvaa yms. sitten valittavat myös siitä kun joku niitä noudattaa kuten on määrätty. Se on tuota käytännössä, jos joku ei vielä tiennyt. Itseasiassa tuo vesien kaatelu kerran viikkoon vielä sieltä hyödyllisimmästä päästä ja sellaiseen on Patrikilla mahdollisuus. Moni työtön, jollainen Patrik ei siis virallisesti ole ei pysty suorittamaan näitä vastaavia velvotteitaan, koska ihan joka kylään ei ole varaa tuollaista toimintaa järjestää. He ovat sitten niitä todellisia työttömiä jotka eivät tee mitään hyödyllistä. Mikä parasta, niin tuo tulee kaikkinensa kalliimmaksi kuin esim. kansalaispalkka. Se taas ei tule kuuloonkaan, koska ajatuskin "ilmaisen" rahan jakelusta puistattaa monia. Tuolla tienaa noita järjestävät tahot kunnon summia ja työllisyyteen on Patrikin lisäksi se hyvä puoli, että vettä kaatamaan opettava tätikin saa pitää tärkeän työpaikkansa, kuten myös työvoimaviranomainen ja moni muu. Rehellisesti sanottuna ja työelämää, sekä työttömyyttä kokeneena tuo koko systeemi pitäisi pistää maan tasalle ja miettiä koko homma kokonaan alusta. Systeemi on auttamattoman vanhanaikainen ja päivä päivältä vain lisääntyvissä määrin. Olisiko toiminut edes 90-luvun laman aikaa, en tiedä. 2020 ei todellakaan. Ihan naurettavaa touhua kaikin puolin ja kallista sellaista. Automatisaatio, globalisaatio, robotisaatio jne. takaavat sen, ettei nyt, eikä tulevaisuudessa todellakaan tule olemaan mitään täystyöllisyyksiä. Tästä voi tehdä ongelman kuten nyt tehdään ja tulevan sotu-uudistuksen myötä vasta tuleekin, tai sitten ottaa hyödyt irti ja antaa koneiden hoitaa hommia ihmisten keskittyessä muihin hommiin. Ei se vaadi kuin sen, että resursseja jaetaan uudella tavalla. Mitä työelämän murrokseen ja palveluammatteihin siirtymiseen tulee, niin 500.000 Patrikkia pistetään pesemään toistensa selkiäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tule pidempiaikaista muutosta näinkään, mutta ei niin käy myöskään hyysäämällä - edes hetkeksi.Tuhlaako omasta mielestään ainutkertaista nuoruuttaan vai sinun mielestä ja jos näin, niin mitä hänen pitäisi mieluummin tehdä ja miksi? Oletko kysynyt mitä hän ajattelee siitä, että sinä tuhlaat ainutkertaista elämääsi av:lla roikkumiseen?
Hän on masentunut ja elämänilonsa menettänyt, ei halunnut alunperin tuollaista elämää eikä ihaile tuollaista, vaan päinvastoin ihailee menevää elämäntyyliä ja TEKEMISTÄ eikä vain olemista, ja haluaisi esim. harrastaa taas lumilautailua jota teki vielä teininä ennen totaalista passivoitumistaan.
Omia unelmiaan hänen pitäisi siis toteuttaa, tykätä olla omassa kehossaan ja arvostaa itseään, eikä elää elävänä kuolleena joka ei kestä fyysistä todellisuutta vaan pakenee fantasiatodellisuuteen ja lääkkeisiin/päihteisiin.
Minä teen elämässä paljon muutakin kuin olen av:lla, vaikka tuhlaamistahan tämäkin on. Ei vain pysäytä muuta elämää sillä tavalla kuin peleihin uppoutuminen.
Siinä tapauksessa kyseessä on ongelma, jos hän itse haluaisi tehdä muuta, mutta mielisairaus, päihdeongelmat jne. estävät. Sairauksia ei ikävä kyllä saa hoidettua perseelle potkimallakaan, joten pulmalliselta kuulostaa. Joissain vastaavissa tapauksissa pelaaminen on se joka auttaa elämän muodostumisen vielä ankeammaksi ja siihenkin kulunut aika menisi päihdetouhuissa, sängynpohjalla tms. Toisissa taas, estää osaltaan kierteestä irti pääsemisessä. Nykyään on vielä se, että monen kaikki kaverit ovat siellä verkkopeleissä yms. ja pelaamisen lopettaminen merkitsee lopullista loppua sosiaalisille suhteille ja yksin neljän seinän sisällä istumista, tai puistonpenkillä kököttämistä. Tässäkin keskustelussa olisi hyvä erottaa yhteiskunnallinen ja sosiaalinen syrjäytyneisyys. Dokumenttisarjan miehet oli kaikki enemmän, tai vähemmän yhteiskunnasta syrjässä, mutta sosiaalisesti vähemmän kuin monet facebookissa, instagramissa tms. yhteyttä tuttuihinsa pitävät. Kävivät reaaliaikaikaisia keskusteluja pelatessa, soittelivat toisilleen, kyläilivät, jollain oli tyttöystävää, toisella leväyhteisöä jne. Vaikuttivat myös olevansa toisilleen aidosti sitä mitä ovat ilman itsensä brändäämistä, valkoisia sisustuksia, retostelukuvia lomilta sun muuta somehömppää. Moniongelmaisia tapauksia, mutta epäsosiaalisuus tuskin se päällimmäisin.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Suututtaa nuo muiden rahoilla velttoilijat niin ettei veri kierrä.
Kyllä sinäkin velttoilet jonkun rahoilla
Tätä ketjua kun lukee, niin kaikki maailman ongelmat on yhteiskunnan syytä. Ei auta vaikka tarjotaan koulutus, asunto, terveydenhuolto, netti ja rahaa että voi kotona pelailla ja chillailla. On yhteiskunnan vika, että veltto paska on veltto paska. Mitään vastuuta näiden ihmisten kohtalosta ei ole perheellä, läheisillä, eikä varsinkaan henkilöillä itsellään.
Aiemmin tuossa yllä sanottiin, että kun poikia aikanaan kiusattiin, niin sanottiin vain että koita kestää ja miehisty. Oliko silloin tällaista mielentervysepidemiaa olemassakaan? Ehkä se oikea tapa kasvattaa on antaa lasten kohdata epäonnistumisia ja tunteet käsiteltiin 'taistelemalla', ei ymmärtämällä.