Luotatko intuitioon?
Mulla pahat traumat edellisestä suhteesta kun olin ihan valmis naimisiin sen miehen kanssa ja sit selvis että hän sitten oli pettänyt koko suhteen alusta ja piti minua ihan pellenään. Monesti intuitio varoitteli että ei ole kaikki kunnossa ja se mies ei ole oikeasti siellä missä sanoo olevansa. Mutta en halunnut uskoa. Kunnes kaikki lävähti väkisin kasvoille.
Olin kaksi vuotta sinkkuna ja nyt uusi suhde kestänyt puolivuotta, alkuun mies ei selvästi ollut kovin kiinnostunut, itse olin alusta asti ihan täysillä ihastunut, sitten mieskin ihastui kunnolla ja on ollut niiin ihanaa kunnes toissapäivänä mies laittoi että "pitääkö" minun tulla sun luo. Laitoin että ei ole mikään pakko, mies kuitenkin tuli. Kertoi kaksi kertaa juttua naispuolisesta työkaveristaan mikä ei muuten haittaisi mutta jutut olivat luokkaa "mitä söpöä hän teki" Ei siis sanonut noilla sanoilla mutta ymmärrän sanomattakin että teot olleet miehen mielestä söpöä. Oli puhelimella normaalia enemmän ja otti sen aina silloin kun lähdin esim vessaan. Ei halaillut ja pussaillut niinkuin normaalisti, yhtäpaljon eikä hymyillyt kuten normaalisti monessa tilanteessa. Koko ajan intuitio huusi että jotain on pielessä.
Nyt pelottaa todella paljon että menikö tämäkin suhde tässä. Ihastun todella todella harvoin ja aina kun ihastun niin jutut ei toimi. Olen jo 34v ja pisin suhteeni on 2vuotta sen edellisen kanssa.
Luottaisitko intuitioon heti vai seurailisitko tilannetta että jatkuuko outo käytös.
Kommentit (13)
Luota intuitioon mutta muista olla myös järkevä sillä joskus meille saattaa tulla vainoharhoja. Toimi siis kunnioittavasti ja järkevästi.
En luots intuitioon, luotan kommunikaatioon.
tosiasia on, että jos yrität arvailla mitä ihmisten tunne-elämässä ja ajatuksissa liikkuu puhumatta asiasta heidän kanssaan, arvaat todennäköisesti väärin. Mutta jos kysyt ja kuuntelet vastauksen ja kysyt sitten lisää, saat selville oikean asian laidan. itse olen huomannut, että tällä jälkimmäisellä tavalla tuntee joskus itsensä noloksi mutta pitkällä tähtäimellä pääsee helpommalla.
Täytyy ehkä pysyä vaan sinkkuna tästä lähtien ja jos meinaa ihastua niin paeta ja nopeasti. En kestä enää tätä kertaakaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Luota intuitioon mutta muista olla myös järkevä sillä joskus meille saattaa tulla vainoharhoja. Toimi siis kunnioittavasti ja järkevästi.
Lusään tähän vielä että älä vain pyörittele kaikkia ajatuksia päässäsi vaan kysy myös rohkeasti kysymyksiä. Se olisi tarkoitus, näin saatte aikaan keskustelua ja opitte paremmin ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
tosiasia on, että jos yrität arvailla mitä ihmisten tunne-elämässä ja ajatuksissa liikkuu puhumatta asiasta heidän kanssaan, arvaat todennäköisesti väärin. Mutta jos kysyt ja kuuntelet vastauksen ja kysyt sitten lisää, saat selville oikean asian laidan. itse olen huomannut, että tällä jälkimmäisellä tavalla tuntee joskus itsensä noloksi mutta pitkällä tähtäimellä pääsee helpommalla.
Jos kysyisin mieheltä onko hän ihastunut työkaveriinsa niin tottakai hän vastaisi että ei ole. Vaikka olisikin. Miten osaisin kysyä oikeita kysymyksiä? AP
Vastaus saattaa olla valhekin joskus mutta sinun tulee aistia asioita joten oikotietä onneen ei sillä tavalla ole, ei ole juuri oikeanlaisia tapoja aina. Pitää nähdä vaivaa ja tehdä työtä myös itsessäänkin.
En todellakaan luottaisi tuollaisessa asiassa intuitioon. Kaikilla meillä on haavoja aiemmista loukkauksista, ja ne voivat saada intuition aivan liian herkäksi epäilemään pahinta. Luottaisin järkeen ja kuten toinen kirjoittaja yllä sanoi, suoraan kommunikaatioon. Kissat pöydälle ja keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyisin mieheltä onko hän ihastunut työkaveriinsa niin tottakai hän vastaisi että ei ole. Vaikka olisikin. Miten osaisin kysyä oikeita kysymyksiä? AP
Älä kysy sellaista, vaan kerro miltä sinusta tuntuu hänen muuttunut käytöksensä ja kysy, onko jokin muuttunut, onko jokin vialla. Parasta yleensä pysyä pääosin siinä mitä itse tuntee, että tuntee jotain kylmenemistä tai etääntymistä ja se surettaa tai huolettaa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan luottaisi tuollaisessa asiassa intuitioon. Kaikilla meillä on haavoja aiemmista loukkauksista, ja ne voivat saada intuition aivan liian herkäksi epäilemään pahinta. Luottaisin järkeen ja kuten toinen kirjoittaja yllä sanoi, suoraan kommunikaatioon. Kissat pöydälle ja keskustelemaan.
Tätä myös mietin että kun se oli niin traumaattinen ja hirveä kokemus kun tein kaiken sen miehen vuoksi ja olin ihan varma että hän on se oikea ja sitten selvisi että alusta asti mies vaan leikkinyt tunteillani. Ne todisteet ja kaikki. En tiedä onko pahempaa tunnetta mitä tulee parisuhteisiin. Että onko jäänyt sitten niin pahat pelot siitä pettämisestä että kuvittelen nytkin. Eli täytyy jotenkin koittaa jutella jos keksin miten aloittaisin keskustelun ilman että vaikutan ihan hullulta. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oikeasti haluat tietää? Itselleni se kysymys ei niinkään olisi, että onko ihastunut johonkin toiseen, vaan että rakastaako minua ja pitääkö silti minua tärkeämpänä, sitoutuuko minuun? Ihastuksia menee ja tulee, eikä niille yleensä tehdä mitään tai niistä ei seuraa mitään. Rakkaus on se, mikä merkitsee ja mikä vaatii tekoja. Niinpä minä kysyisin mieheltä, mitä hän ajattelee meidän suhteesta, sen tarpeista ja tilanteesta. Mitä hän haluaa sille tehdä. Ja kertoisin mitä minä ajattelen ja haluan.
Jos haluat vahvistaa teidän suhdetta onnellisena, puhu etenkin hyvistä asioista. Jos haluat tietää, kuuntele enemmän kuin puhut itse. Jos haluat parantaa suhdetta, koita myös ymmärtää kuulemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oikeasti haluat tietää? Itselleni se kysymys ei niinkään olisi, että onko ihastunut johonkin toiseen, vaan että rakastaako minua ja pitääkö silti minua tä
Kiitos, tämä oli hyvin sanottu. AP
Käytin elämästäni suuren osan minulle väärissä suhteissa sen seurauksena, etten kuunnellut itseäni. Nykyään pyrin antamaan intuitiolle tilaisuuden. Vältän nopeaa sitoutumista, jotta minulla on aikaa ja rauha kuunnella itseäni. Käytännössä jos homma menee heti liian intensiiviseksi, ja nainen kiirehtii sitoutumista, silloin en tarvitse edes intuitiota, vaan homma on sitä myöten selvä, ja sellainen nainen saa mennä. Näin olen entistä enemmän onnistunut välttämään vääriä parisuhteita. Vielä kun tätä oppisin soveltamaan muissakin suhteissa.
Luota intuitioon vaikka kuinka harmittaisi että taas suhde ei onnistunut. Niin monesti itsellä käynyt selväksi ettei tilanne paremmaksi muutu seurailemalla, tuhlaa vaan omaa aikaansa. Tsemppiä!