Mies tunnusti vuosien takaiset pettämiset
Olemme menneet yhteen nuorina, 18v iässä. Aloin odottamaan lasta 19v iässä ja olin joutunut seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi (tämäkin on epävarmaa oliko mitään tällaista edes oikeasti tapahtunut vai oliko kyse vain kännisen unista) eikä miehelläni ollut täyttä varmuutta siitä onko hän isä. Lähes varmaa se kyllä oli laskettaessa ultran perusteella asiaa. Koska olimme naimisissa ei asiaa todennettu testeillä eikä meillä olisi nuorina ollut edes varaa sellaiseen. No tämä asia jäi kalvanaan miestäni vuosiksi kunnes lapsen ollessa 16v päätimme vihdoin testata asian ja kyllä vain hän on biologinen isä. Olemme puhuneet tästä traumasta nyt ja muutenkin niistä alkuvuosistamme. Hän kävi alkuvuosinamme jatkuvasti kavereiden kanssa juomassa kun minä hoisin kahta pientä lastamme kotona. Minä olin sidottu kotiin ja lapsiin. Tein lähes kaiken yksin. Usein mies suvaitsi kömpiä kotiin aamuneljältä juomisreissultaan. Tämä juominen sitten loppui kun mieskin aikuistui ja sai purettua traumaa. Sitä kuitenkin jatkui useita vuosia ja tiesinkin että oli välillä suudellut muiden kanssa ja yhden yhdynnänkin myönsi mutta kiistää että se on ollut ainut laatuaan. No olen tähän päivään elänyt uskossa, että nuo ovat olleet vaikean tilanteen aiheuttamia muutamia nuoruudenhairahduksia. Nyt kuitenkin sain kuulla mieheltä että suutelukertoja on ollut ehkä 20-30 noina vuosina. Mutta että viimeisimmästäkin on jo vähintään 12 vuotta.
Tämän asian kuuleminen laukaisi minussa posttraumaattisen stressireaktion ja olen ollut huonossa voinnissa nyt muutamia päiviä. En ymmärrä miten pääsen tästä eteenpäin? Olemme olleet yhdessä 19 vuotta. Nyt menee hyvin kunnes kuulin tämän järkyttävän pettämisuutisen.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, minä olen samassa tilanteessa, paitsi että meillä ei toki ole ollut mitään dramaattista taustalla. Mies tunnusti vuosien takaiset pettämiset. Dissosiaatio ja trauman jälkeinen stressi ovat tuttuja täälläkin, muutama kuukausi meni niistä selvitessä. Asia on sinulle ihan tuore, selvittelee nyt päätäsi ihan rauhassa. Sinun ei tarvitse juuri tällä hetkellä tehdä mitään.
Kiitos myötäelämisestä ja voimia sinulle. Onnekseni olen tällä haavaa pois työelämästä. Oikeastaan päivät menee siinä että yritän pysyä kasassa etten murennu tuon vielä kotona asuvan teinin nähden. Joku traumaterapia aloitetaan kunhan Kelasta tulee päätöksiä. Nyt on hoitona vain hoitajakäynnit plus lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, nyt miehesi on imutellut parinkymmenen naisen kanssa? Yhdyntöjä edelleen yksi? Mitä tarkoittaa lause "yhden yhdynnänkin myönsi, mutta kiistää että se on ollut ainut laatuaan"? Eli niitä yhdyntöjä ei miehen mukaan olekaan vain yhtä?
Minusta on aivan ymmärrettävää, että olet pettynyt ja suuttunut. Miehesi on ollut aivan turha purkaa ahdistustaan sinuun pettämisil, ethän sinä ole mahdolliselle hyväksikäytölle mitään mahtanut. Ja tosiaan jos esikoisenne biologinen isyys oli muka miehelle niin iso juttu, niin miksi hemmetissä ei teettänyt testiä? Aina siihen rahat jostain olisi löytynyt, jos asia on kovin tärkeä.
Jos tilanne on nyt muuttunut ja suhde on ollut muutoin hyvä, niin antaisin menneiden jo olla.
Kirjoitin pitkän tekstin joka hävisi. Siis mies on yhdynnässä ollut v. 2002 jonka heti silloin tunnusti. Imutteluja ollu 20-30 naisen kanssa 2002-2008.Mies oli ilmeisesti yrittänyt unohtaa koko isyysjupakan mutta aina se oli tullut esiin. En kyllä ymmärrä miten naiset sen olisi saaneet unohtumaan.. Tilanne on siis ollut hyvä jo vuosia. Mies on myöntänyt että on kohdellut minua kuin paskaa. On sanonut että haluaa olla kanssani mutta ymmärtää hyvin jos halua eron.
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiaan ensin. Siellä selviää, mitä haluatte tehdä.
Terapiat on pelkkää rahan tuhlausta.Kyllä itse pitää tietää,mitä haluaa ja keskustella,mitä toinen haluaa.
Anna menneiden jo olla. Hän myös.
Siis mitä, nyt miehesi on imutellut parinkymmenen naisen kanssa? Yhdyntöjä edelleen yksi? Mitä tarkoittaa lause "yhden yhdynnänkin myönsi, mutta kiistää että se on ollut ainut laatuaan"? Eli niitä yhdyntöjä ei miehen mukaan olekaan vain yhtä?
Minusta on aivan ymmärrettävää, että olet pettynyt ja suuttunut. Miehesi on ollut aivan turha purkaa ahdistustaan sinuun pettämisil, ethän sinä ole mahdolliselle hyväksikäytölle mitään mahtanut. Ja tosiaan jos esikoisenne biologinen isyys oli muka miehelle niin iso juttu, niin miksi hemmetissä ei teettänyt testiä? Aina siihen rahat jostain olisi löytynyt, jos asia on kovin tärkeä.
Jos tilanne on nyt muuttunut ja suhde on ollut muutoin hyvä, niin antaisin menneiden jo olla.