Käytätkö jotakin kasvoseerumia?
Mitä ja miksi, ikäsi? Oletko huomannut mitään positiivisia vaikutuksia?
Miettinyt The Ordinarya ja sitä Buffet-seerumia, mutta en sitten tiedä.
T.4kymppinen kuivahkoihoinen
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ykkönen on The ordinaryn Granactive retinoid 2%, tämä näyttäisi oikeasti tekevänkin jotain iholle. Toisena käytän tuota Buffettia. Molemmat ovat ordinaryn parhaimmistoa ja parhaiten toimivia seerumeita joita olen käyttänyt!
Aika "voimakkaita" aineita, saattavat ohentaa ihoa pitkään käytettynä!! Tulee sit sellainen ohkanen ryppyinen silkkipaperi-iho vanhana. Noista ei ole pitkäaikaisia kokemuksia taviskäytössä, varmaan vaan reseptivoiteina.
Mulla on dermosilin e-vitamiini seerumi ja se on ollu ainut mikä on toiminut. Kevyt, ei tunnu liian hoitavalta ja oikeasti tuntuu kosteuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset vielä ihmettelee pieniä palkkojaan, huonoja työpaikkoja, miksi ei oteta vakavasti, ei noteerata...😁
Wtf? Miten kasvorasvat siihen liittyy? Sitä paitsi jos nainen EI huolehdi itsestään, täälläkin haukutaan suomalaisnaiset tyylittömiksi, ei-huolitelluiksi yms. Teille miehille ei MIKÄÄN KELPAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset vielä ihmettelee pieniä palkkojaan, huonoja työpaikkoja, miksi ei oteta vakavasti, ei noteerata...😁
Wtf? Miten kasvorasvat siihen liittyy? Sitä paitsi jos nainen EI huolehdi itsestään, täälläkin haukutaan suomalaisnaiset tyylittömiksi, ei-huolitelluiksi yms. Teille miehille ei MIKÄÄN KELPAA.
Anteeksi nyt vaan, mutta minä olen myös nainen, olen opiskellut paljon ja olen nyt hyvässä virassa. Mutta minä en ole tuhlannut aikaa johonkin seerumeihin tai dieettiohjeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta minä olen myös nainen, olen opiskellut paljon ja olen nyt hyvässä virassa. Mutta minä en ole tuhlannut aikaa johonkin seerumeihin tai dieettiohjeisiin.
Ja tämä tekee sinusta jotenkin paremman ihmisen kuin ne, jotka haluavat hoitaa ihoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ykkönen on The ordinaryn Granactive retinoid 2%, tämä näyttäisi oikeasti tekevänkin jotain iholle. Toisena käytän tuota Buffettia. Molemmat ovat ordinaryn parhaimmistoa ja parhaiten toimivia seerumeita joita olen käyttänyt!
Aika "voimakkaita" aineita, saattavat ohentaa ihoa pitkään käytettynä!! Tulee sit sellainen ohkanen ryppyinen silkkipaperi-iho vanhana. Noista ei ole pitkäaikaisia kokemuksia taviskäytössä, varmaan vaan reseptivoiteina.
Höpö höpö, retinolin tehosta ulkoisesti käytettynä on paljon tieteellistä näyttöä ja se nimenomaan paksuntaa dermistä. Retinolia saa ilman reseptiä, tretinoiini vaatii reseptin ja on vielö retinoliakin tehokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiselle sopivia? Missä seerumissa paras hinta-laatusuhde?
The Ordinary. Saa Stockmannilta tai halvemmalla netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mistä sä tiedät tähän ketjuun kirjoittavien asemat ja palkat? Ja toiseksi, paraskin puhuja, kun täällä aikaasi tuhlaat palstailemalla ja paheksumalla toisia. Käyttäisit senkin ajan itsesi kehittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En, koska pelkään ylihoitamista. Tutulla on tullut kauheita iho-ongelmia siitä. Käytän vain yhtä päivävoidetta ja öisin kostealle iholle hierottavaa ihoöljyä, en muuta.
Ai jai, ja sieltä jo joku ehtikin pätemään tässäkin asiassa. :D Varohan, ettet vaan ylihoida ihoasi. Kyllä iho-ongelmien syy todennäköisimmin löytyy siitä, että on valittu vääränlaisia tuotteita väärälle ihotyypille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska pelkään ylihoitamista. Tutulla on tullut kauheita iho-ongelmia siitä. Käytän vain yhtä päivävoidetta ja öisin kostealle iholle hierottavaa ihoöljyä, en muuta.
Ai jai, ja sieltä jo joku ehtikin pätemään tässäkin asiassa. :D Varohan, ettet vaan ylihoida ihoasi. Kyllä iho-ongelmien syy todennäköisimmin löytyy siitä, että on valittu vääränlaisia tuotteita väärälle ihotyypille.
Vääränlainen ravinto vaikuttaa myös ihoon ja hormonit.
Käytän Vichyn kasvoseerumia ja body shopin kuivan ihon tehokosteutusvoidetta. Talvella nykyään kuivuu paljon iho, mut noi tuotteet on pelastanut. Ja seerumi tekee ihosta tosi sileän ja myös parantaa ihon kuntoa mun mielestä.
Olen viimeisen vuoden aikana kokeillut enemmän tai vähemmän huonolla menestyksellä seuraavia:
- Evolven hyaluronihapposeerumi -> en suosittele. Jätti ihmeellisen kelmun ihoon, tuntui kuin jotain liimaa olisi laittanut iholle. Kiristi vaikka päälle laitoin päälle kosteusvoidetta. Rullautui kirjaimellisesti meikin alta pois, vaikka olisin laittanut ihan supervähän.
- Elizabeth Ardenin retinolikapselit -> käytin kaksi kuukautta, en huomannut eroa ja siirryin halvempaan retinoliin. En myöskään tykännyt, että oli täyteaineena silikonia eikä missään mainintaa siitä, paljonko tuotteessa itseasiassa on retinolia.
- Kicksin retinoliseerumi (2%) -> oli niin voimakasta, että ohut ja herkkä ihoni reagoi siihen ihottumalla. En tiedä, olisiko loppunut jatkuvassa käytössä. Retinoli kun on kuitenkin yksi harvoja tuotteita iholle, josta on myönteistä tutkimusnäyttöä, joten ehkä jossain vaiheessa koitan saada sen takaisin.
- Murumurun C-vitamiiniseerumi -> lähes samat huonot kokemukset mitä Evolven hyaluronihapposeerumi. Tuntui kiristävän ja kuivattavan ihoa, vaikka olisi pitänyt kosteuttaa. Meikkikin rullaantui pois.
- nyt käytössä viimeisimpänä on ollut Lancomen Advanced Genifique, jota olen kokeillut vain pari viikkoa. Tuote on koostumukseltaan kivaa ja kosteuttavan oloista, mutta olen laittanut tuotteen hetkeksi jäähylle, sillä ruusufinnini on aktivoitunut ja käytän nyt parin kuukauden ajan lähinnä lääkevoiteita. Sitten kun ruusufinni rauhoittuu, haluan antaa tälle Lancomen tuotteelle uuden mahdollisuuden.
Käytin swiss clinicin seerumia, toimi kuivalle ja rasvoittuvalle iholleni loistavasti - iho ei enää hilseillyt (aiemmin piti laittaa monta monta kerrosta ihovoiteita eikä auttanut). Sen verran kallista kuitenkin, että vaihdoin juuri Mizonin hyaluronihappovalmisteeseen. Auttaa paremmin kuin pelkät voiteet, mutta tuo swiss clinicin oli kyllä parempi.