Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tehdä työtä, jolla on merkitystä - mitä suosittelisit?

Vierailija
23.02.2020 |

On alkanut ahdistaa nykyinen työni, koska koen
sen stressaavaksi jatkuvan kiireen ja kuormituksen vuoksi, ja pitäisi jatkuvasti opetella ja kehittää uutta periaatteessa kuitenkin ihan perustekemiseen. En nauti yhtään dynaamisesta verkostoitumisesta ja uusista, trendikkäistä tavoista kehittää tekemistä.

Haluaisin tehdä enemmän työtä, jolla on joku merkitys ja joka tuottaa hyvää ihmisille. Jotain inhimmillisempää, mitä on mukava tehdä, mutta mistä kuitenkin saa rahaakin, että se myös mahdollistaa muun elämän. Jossain vaiheessa haluaisin perustaa oman yrityksen. Taustalla on tradenomitutkinto ja talouden opintoja, ja voisin hieman opiskella lisää, mutta lasten ja kokopäivätyön kanssa uusi korkeakoulututkinto ei oikein ole enää mahdollinen.

Mitä suosittelisit minulle näillä ajatuksilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin ammatti.

Vierailija
2/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työtä jolla itse koet olevan merkitystä. Minun on kovin vaikeaa sanoa tunnetko merkitykselliseksi sen, että kuskaisit ihmisiä paikasta a paikkaan b, siivoamalla sotkuja vai tutkimalla kantasoluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomin ammatti.

Eikö tämä vaadi sen 3,5 vuoden AMK-tutkinnon? Millaista työtä sosionomi voisi tehdä yrittäjänä?

Ap

Vierailija
4/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se yritysideasi?

Vierailija
5/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee työtä jolla itse koet olevan merkitystä. Minun on kovin vaikeaa sanoa tunnetko merkitykselliseksi sen, että kuskaisit ihmisiä paikasta a paikkaan b, siivoamalla sotkuja vai tutkimalla kantasoluja.

Toki monenkinlaisella varmasti jossain mittakaavassa. Lähinnä kuitenkin niin, että tuo jotain konkreettista hyvää ja iloa ihmisten elämään. Nykyisessä työssä se ”hyvä” on lähinnä auttaa omistajia kerryttämään voittoa ja toisia yrityksiä lisäämään voittoaan. Minulla on itselläni melko pehmeät ja perhekeskeiset arvot, ja haluaisin enemmän tehdä jotain niitä tukevaa.

Ap

Vierailija
6/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki monenkinlaisella varmasti jossain mittakaavassa. Lähinnä kuitenkin niin, että tuo jotain konkreettista hyvää ja iloa ihmisten elämään. Nykyisessä työssä se ”hyvä” on lähinnä auttaa omistajia kerryttämään voittoa ja toisia yrityksiä lisäämään voittoaan. Minulla on itselläni melko pehmeät ja perhekeskeiset arvot, ja haluaisin enemmän tehdä jotain niitä tukevaa.

Ap

Joku työ missä olet tekemisissä lapsiperheiden kanssa (ei sossu pliiiiiiiis)? Tämä seuraava ei varmaan sinulle käy, mutta itse sain "suurta tyydystystä", iloisen mielen, kun työskentelin pikaruokapaikassa joka oli lapsiperheiden suosiossa. Ai niitä lasten iloisia ilmeitä ja reaktioita kun vein niille lastenaterian pöytään, vanhemmatkin tykkäs siitä miten hommat hoidin. Sen työn koin merkitykselliseksi vaikka epäterveellistä, joskin herkullista, kuraahan mä siellä myin ja tarjoilin. Kyllä sä varmasti sen oman juttus löydät. =)

Vierailija
7/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yritysmaailma.

Vierailija
8/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku työ missä olet tekemisissä lapsiperheiden kanssa (ei sossu pliiiiiiiis)? Tämä seuraava ei varmaan sinulle käy, mutta itse sain "suurta tyydystystä", iloisen mielen, kun työskentelin pikaruokapaikassa joka oli lapsiperheiden suosiossa. Ai niitä lasten iloisia ilmeitä ja reaktioita kun vein niille lastenaterian pöytään, vanhemmatkin tykkäs siitä miten hommat hoidin. Sen työn koin merkitykselliseksi vaikka epäterveellistä, joskin herkullista, kuraahan mä siellä myin ja tarjoilin. Kyllä sä varmasti sen oman juttus löydät. =)

Joo jotain olen miettinyt, missä saisi olla lapsiperheiden kanssa tekemisissä. Miettinyt jopa välillä, että alkaisi vaan epäpätevänä sijaistaa päiväkodeissa.

Ymmärrän ihan hyvin tuon viihtymisen pikaruokalassa, olin juuri väsyneenä työviikon jälkeen lapseni kanssa hampurilaisella ja seurasin siinä vähän aikaa työntekijöiden tekemistä, ja varmasti on juuri kiireestä huolimatta melko huoletonta työtä 😊

Ap

Vierailija
9/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta pieni inhimillinen perhekoti, jossa hoidetaan muistisairaita ja he saavat osallistua tavalliseen arkielämään kodinomaisissa olosuhteissa vointinsa mukaan. Sellaisille paikoille on valtava kysyntä.

Vierailija
10/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yritysmaailma.

Joo ei ole minun juttuni! Alkuun vaan mietin, että olen väärässä työpaikassa, mutta se joskus nuorena siistinä mielikuvana näyttäytynyt jakkupuvussa hemmetin tärkeänä jossain turhassa palaverissa pönöttäminen tuntuu vaan nykyään niin älyttömän turhalta, että en haluaisi siihen elämääni tuhlata.

Ap

Vierailija
11/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen työhön pätee nykyään joku seuraavista:

a) tekee maailmalle, yhteiskunnalle ja muille ihmisille pahaa

b) ei tuota mitään arvoa kenellekään

c) tekee työntekijälle pahaa

Kaikki merkitykselliset työt ovat c-kategoriassa. Jos olet työssä jossa autetaan ihmisiä suoraan tai tuottamalla jotakin tärkeää tuotetta tai palvelua, työolosi ovat kurjat, palkkasi niin pieni että eläminen on siksi raskasta, asemasi epävarma tai huono, tai sinulla on työssäsi liian vähän vaikutusvaltaa ja resursseja jotta voisit tehdä sen kunnolla. Viimeinen on erityisen raskasta henkisesti jos kohtaat jatkuvasti työssäsi hädänalaisia ihmisiä tai eläimiä tai tuhoutuvaa luontoa.

Vierailija
12/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti

Vierailija
13/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan mode. Saat olla tekemässä merkityksellistä työtä poistamalla persunatsien kirjoituksia.

t. mode

Vierailija
14/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-palstan mode. Saat olla tekemässä merkityksellistä työtä poistamalla persunatsien kirjoituksia.

t. mode

Äänestän Perussuomalaisia. En koe olevani nattssi sillä en pidä siitä mitä he aikoinaan tekivät. Keskustelen täällä paljon muustakin kuin politiikasta, mutta ne muiden aiheiden viestit saavat jäädä sillä modien, kuten kenen tahansa muunkaan, on kovin vaikeaa tietää mikä viesti on ja mikä ei ole "persunatsin" kirjoittama ellei se viestin sisältö juurikin liity politiikkaan.

Voi kun te persuja vihaavat tietäisitte kuinka paljon olen tännekin sivustolle järkevää tekstiä tuottanut, ainaskin ihmisten runsaista peukutteluista päätellen. Ne tekstit ilmeisesti muuttuisivat heti järjettömiksi jos kirjoittajaksi paljastuisi persujen äänestäjä ja alapeukkuta satelisi. Mitä se sitten kertoo, no aika paljon.

Vierailija
15/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynti

Joo tämähän juuri onkin merkityksellistä ja auttaa ihmisiä

Vierailija
16/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mode

Äänestän Perussuomalaisia. En koe olevani nattssi sillä en pidä siitä mitä he aikoinaan tekivät. Keskustelen täällä paljon muustakin kuin politiikasta, mutta ne muiden aiheiden viestit saavat jäädä sillä modien, kuten kenen tahansa muunkaan, on kovin vaikeaa tietää mikä viesti on ja mikä ei ole "persunatsin" kirjoittama ellei se viestin sisältö juurikin liity politiikkaan.

Voi kun te persuja vihaavat tietäisitte kuinka paljon olen tännekin sivustolle järkevää tekstiä tuottanut, ainaskin ihmisten runsaista peukutteluista päätellen. Ne tekstit ilmeisesti muuttuisivat heti järjettömiksi jos kirjoittajaksi paljastuisi persujen äänestäjä ja alapeukkuta satelisi. Mitä se sitten kertoo, no aika paljon.

Samat sanat.

Mielestäni olet oikealla tiellä, ap. Kannattaa etsiä työ jossa tuntee itsensä tarpeelliseksi, tekevänsä jotsin merkityksellistä pelkän rahan tekemisen sijasta. Itse olen palveluammatissa, tulot eivät häikäise mutta työ antaa paljon.

Vierailija
17/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski.

Olet todella palveluammatissa. Vanhukset tarvitsee apuasi.

Kuuntelet ihmisten juttuja. Olet joillekin merkityksellinen ihmiskontakti sinä päivänä.

Vierailija
18/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityö tuotteiden kanssa, joista itse pidät ja joihin uskot.

Merkityksellisyys tulee siitä, jos voit myydä asiakkaalle tuotteen, jonka tiedät olevan hänelle hyvä ja josta samoin ajattelet itsekin.

Vierailija
19/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka, järjestötyö, hoitoala, pelastustoimi, poliisin ammatti, sosiaalivirkailija, kirkollinen työ, psykologi tai terapeutti. Noissa voi päästä vaikuttamaan konkreettisesti joidenkin ihmisten asioihin ja siten työllä voi nähdä laajemman merkityksen.

Vierailija
20/22 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleishyödylliseen järjestöön töihin, työ on merkityksellistä ja saat kunniotusta läheisiltäsi. Mene vaikkapa kirjanpitäjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme