Miksi miehet, jotka ovat itse jättäneet seurustelun/tapailun jälkeen, haluavat olla kavereita ja pitää yhteyttä?
Miksi mies, joka on muuttunut jäätäväksi ja kohdellut huonosti, ennen kuin on sitten lopulta saanut sanottua, ettei halua seurustella (toki olen sen itsekin ymmärtänyt) haluaa kuitenkin pitää yhteyttä?
Kysellään kuulumisia kuukausien jälkeen, toivotellaan hyvät joulut/vaput/juhannukset..? Kysellään kahville ja ”olis mukava nähdä”.
Itsehän hän on halunnut erota, hyväksyisi sen sitten. Itse en ole ottanut mitään yhteyttä - voin kyllä fb-kaveri, niitä on muutenkin satoja, mutta en kaipaa mitään sen henkilökohtaisempaa yhteydenpitoa. Juttumme on ohi ja sillä hyvä.
Onko pakko olla ”hyvä jätkä”? Itselleen.
Kommentit (33)
Miehillä saattaa olla tilanne että oma mieskaveripiiri on tosi vähäinen tai sitä ei ole ollenkaan. Se voi olla yksi motivaatio.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelevat, että olet varalla ja lämpiäisitkin panosuhteelle tai satunnaiselle panemiselle?
Näin miehenä uskon, että tuosta on kyse. Itse en ole toiminut noin kuitenkaan.
Ensimmäisessä vastauksessa tuli jo oikea vastaus. Ajattelevat, että jos sitä "parempaa" ei tulekaan vastaan, niin ehkä teidän jutun saisi vielä lämmiteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelevat, että olet varalla ja lämpiäisitkin panosuhteelle tai satunnaiselle panemiselle?
Mies on saattanut olla jo uudessa suhteessa kun on ottanut yhteyttä?
Olen niin ”mukava ihminen” että siksi halutaan viestitellä. Minua tuo lähinnä loukkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin ”mukava ihminen” että siksi halutaan viestitellä. Minua tuo lähinnä loukkaa.
Ap
Jos siinä tapailussa/suhteessa on sellainen kohta, että se tuntuu epävarmalta, ja mies tuolla yrittää varmistella, että jotain löytyy siinä vaiheessa, jos ero tuleekin. Tosin kuulostaa aika vastenmieliseltä, kun kerran itse facebookista näet, missä mennään.
Vaikka suhdetta ei syntyisi, voi silti ajatella, että jonkinlainen kaveruus olisi mahdollista. Jotenkin hassua, että oletetaan miesten haluavan naisten kanssa vain parisuhteen tai pelkkää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisessä vastauksessa tuli jo oikea vastaus. Ajattelevat, että jos sitä "parempaa" ei tulekaan vastaan, niin ehkä teidän jutun saisi vielä lämmiteltyä.
Ihanko oikeasti joku mies on niin tyhmä, että luulee tällaisen onnistuvan? Huh huh.
Kerran mies jätti ensin minut yllättäen ja sitten loukkaantui itse, kun poistin hänet fb-kavereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti joku mies on niin tyhmä, että luulee tällaisen onnistuvan? Huh huh.
Kyllä se aika usein onnistuukin. Täälläkin on usein kerrottu, kuinka on päädytty sänkyyn eksän kanssa.
Lämmittely ja varalla pitäminen varmaan yleisin syy tosiaan, mutta voi siihen sellainen hyvä jätkä -aspektikin liittyä. Yleensä miehet (ns. normaalit) ei halua tuntea olevansa paskoja ihmisiä. Sitä tunnetta sitten lievennetään milloin mitenkin.
Sain itsekin joskus joulutoivotukset mieheltä, jonka kanssa oli juttu loppunut ikävästi 1,5 vuotta aiemmin. Joulutoivotusta edelsi se, että törmättiin vahingossa ja pikaisesti muutama kk aiemmin ja käyttäydyin aika viileästi häntä kohtaan. Ehkä hän sitten poti huonoa omaatuntoa? Mitään muuta yhteydenpitoa ei ollut, mutta sitten puskista tuli tosi pirteä ja hyväntuulinen jouluviesti. En edes aluksi tajunnut, keneltä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi tämän pitäisi vaikuttaa? Ehkä mies saa uudessa suhteessaan liian vähän seksiä, joten toivoo että olet varalla ja lämpiäisitkin panosuhteelle.
No en lämpiä panosuhteelle. Ei ole kovin imartelevaa, että ensin halutaan erota ja sitten aletaan lämmitellä ystävällisyydellä.
Myöskään friendzone ei tunnu mukavalta suhteen ja jätetyksi tulemisen jälkeen, se on jotenkin säälittävää. Mulla on kyllä kavereita muutenkin. Väleissä voi exän kanssa olla ja tervehtiä, mutta se riittää.
Mutta varmasti nuo kaikki mainitut syyt voivat olla mahdollisia. Kannattaisi olla suhteen aikana ystävällinen loppuun asti eikä sen jälkeen.
Ap
Haluaa pitää haareminsa. Todennäköisesti useampia naisia kierroksessa koko ajan.
Ja voi kuulostaa tyhmältä, mutta joillakin miehillä tarve haalia kaikki lähikaupan kassatkin Facebook-kavereiksi.
Toisaalta miestä myös syö, kun et jäänytkään itkemään hänen peräänsä vaan jatkoit eläämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika usein onnistuukin. Täälläkin on usein kerrottu, kuinka on päädytty sänkyyn eksän kanssa.
Joo no totta. Aina on niitä naisia jotka lähtisivät riemusta kiljuen miehen matkaan, vaikka hän sanoisi suoraan että tuli muutama kymmenen tuossa testattua, ei parempaakaan löytynyt ja siksi palasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suhdetta ei syntyisi, voi silti ajatella, että jonkinlainen kaveruus olisi mahdollista. Jotenkin hassua, että oletetaan miesten haluavan naisten kanssa vain parisuhteen tai pelkkää seksiä.
No jos on ensin halunnut suhdetta tai vaikka seksiä ja sitten hylkää niin ei enää kiinnosta kaveruus. Joko ollaan tai ei olla. Kaveruus alkaa kaveruutena. Näin on ainakin minun kohdallani. Mulla on kokemusta paristakin tällaisesta miehestä. Ensin olivat innostuneita ja sitten kun olin ihastunut niin yhtäkkiä ei kelvannutkaan ja tarjottiin kaveruutta. Molemmat miehet ovat sittemmin menneet naimisiin ja toisella lapsiakin. Ovat pariuduttuaankin kehdanneet soitella ja yrittäneet kaveerata. Ei todellakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on ensin halunnut suhdetta tai vaikka seksiä ja sitten hylkää niin ei enää kiinnosta kaveruus. Joko ollaan tai ei olla. Kaveruus alkaa kaveruutena. Näin on ainakin minun kohdallani. Mulla on kokemusta paristakin tällaisesta miehestä. Ensin olivat innostuneita ja sitten kun olin ihastunut niin yhtäkkiä ei kelvannutkaan ja tarjottiin kaveruutta. Molemmat miehet ovat sittemmin menneet naimisiin ja toisella lapsiakin. Ovat pariuduttuaankin kehdanneet soitella ja yrittäneet kaveerata. Ei todellakaan kiinnosta.
Mulla on täysin samat fiilikset sun kanssa. Näin on käynyt useammin kuin kerran.
Ap
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!!!
Lisäksi tuolla testataan mihin olet valmis, kelpaako sulle vaan satunnainen panosuhde ja varanaisena olo. Nimittäin jos sellaista vielä enempi miellyttävää naista ei jostain syystä löydykään niin mies saattaa hyvinkin tyytyä sinuun, jos siis et tyydy olemaan varanainen ja satunnainen pano.. Jos taas suostut niin mies pitää sinua vain halpana panona.
Eli tuossa ei vaan nainen voi voittaa joten parempi tosiaan pitää välit korkeintaan facetuttavuutena.
Mulla taas joitain entisiä tapailukavereita on ihan kavereina. Viestitellään ja joskus nähdäänkin ja istutaan iltaa, ilman panemista. Mutta jutut päättyny silleen yhteisymmärryksessä ettei meistä tuu mitään paria, mutta kuitenkin ollaan läheiseksi jo tultu ja on sitä kaveritykkäämistä. En mä tässä mitään outoa näe. Toki joidenkin kanssa välit katkee samalla sekunnilla kun juttu päättyy. Yleensä johonkin tyhmään erimielisyyteen mitä kumpikaan ei jaksa enää lähtee selvittään.