Terapeutti ei osannut hoitaa masennustani
Se nyt ei ole mikään uutinen, iso osa heistä ei osaa yhtään mitään. Siis muuta kuin sössöttää empattisemmin, kuin äitisi. Mun entinen terapeutti ylsi juuri sille tasolle. Hän ei tajunnut mun masennukseni syitä (en itsekään, siksihän tarvitsinkin apua ja ammattilaista), eli hän ei tajunnut, että mun masennukseni syy oli se, että äitini yritti koko ajan sopeuttaa mua elämään kauheaa elämää, sellaista, mitä en halunnut elää. Ja äitini oli iskostanut minun päähäni, että jos en eläisi sellaista elämää ja jos en HALUAISI elää sellaista elämää, niin olen huono ihminen!
Mutta mun terapeutti ei tajunnut tätä. Hän ei tajunnut sitäkään, että minua ois pitänyt irrottaa äitini vallasta ja sellaisesta valheesta, että olen huono ihminen, jos en sopeudu sellaiseen, mitä äitini haluaa minulle.
Niinpä terapeutti päätyi terapoimaan minua niin, että hän sopeutti minua siihen samaan paskaan, jonka takia olin jo masentunut, toki sopeutti siihen empaattisemmin. Mutta edelleen ohjasi minua ihan sellaiseen suuntaan, joka ei ollut oma valintani ja minua! Ei ollut omaani! Koska terapeutti ei tajunnut, miten autetaan alistetun lapsen ja ihmisen omaa ääntä kuuluviin. Se terppa ei siis välittänyt minusta ihmisenä, hän välitti minusta ainoastaan yhtenä parannettuna lukuna opintotilastoihin tai muuhun vastaavaan paskaan.
Masennus siitä ei todellakaan parantunut, kun ei osannut hoitaa masennukseni juurisyytä, eli sopeuttamista pakolla asioihin, jotka olivat minusta kamalia tai vääriä. Siis ihan palkkatöihin meno ja ihmissuhteissa sellainen kiltteys jne.
Kommentit (191)
Mihin ap terapeuttia tarvitsee, kun itse jo tietää syyt ja seuraukset sekä vaihtoehtoisen mallin?
Siis sinähän juurikin selitit täällä miten terapeutti oli yrittänyt irrottaa sinua äitisi vallasta, mutta suutuit siitä ja vaihdoit terapeuttia :D.
Harmi juttu. Minunkaan parturini ei osannut leikata umpisuoltani. Suurin osa ei osaa tiedän, mutta pidin tätä pätevänä kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap terapeuttia tarvitsee, kun itse jo tietää syyt ja seuraukset sekä vaihtoehtoisen mallin?
Hyväksyvästi nyökyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinähän juurikin selitit täällä miten terapeutti oli yrittänyt irrottaa sinua äitisi vallasta, mutta suutuit siitä ja vaihdoit terapeuttia :D.
Ei yrittänyt irrottaa. Se maalausjuttu... siis en mä kaivannut huoneeni seinien mustaksi maalaamista, mitä tukemista se olisi ollut mun omiin asioihin, joista nautin, pääsemiseksi? Se olisi ollut ainoastaan tukea riidellä äitini kanssa, etkö tajua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen halveksivaa nauruhymiötä sinä haluat käyttää, etkö ymmärrä, mitä omiin tavoitteisiin pääsemisen tukeminen on? Ei se ole kuule sitä, että kun sinä sanot alistajallesi, että haluat (hänestä vttuuntuneena kiusataksesi häntä) maalata seinät mustiksi, niin terapeutti kannustaa siihen! Voi luoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen halveksivaa nauruhymiötä sinä haluat käyttää, etkö ymmärrä, mitä omiin tavoitteisiin pääsemisen tukeminen on? Ei se ole kuule sitä, että kun sinä sanot alistajallesi, että haluat (hänestä vttuuntuneena kiusataksesi häntä) maalata seinät mustiksi, niin terapeutti kannustaa siihen! Voi luoja.
Ap
Tällainen ei ole mitään kiusaajasta eroon pääsemistä, se on tyhmää ja lapsellista alistavan kiusaajan tasolla olevaa riitelyä!!!! Siitä ois pitänyt täysin irrottaa minut, sanoa, ettei mun tarvitse maalta seiniä mustiksi, eikä enää ottaa missään huomioon hänen halujaan, se ei ole väärin, se ei ole pahuutta, koska se paska on valehdellut minun olevan kamala ihminen, että se on se, miksi en uskalla tehdä mitään! Ja terapeutin ois pitänyt alkaa tukea minua ihan kauheasti siinä, että äitini on väärässä ja vahingollinen ja narsistikin, siksi teemme nyt niin, että päästämme häneen päin ilmat suhteesta pihalle.
Ap
Siis mikäköhän tässä on oikeasti ongelmana? Ei terapia maagisesti paranna masennuksesta, vaan idea on että terapialla sinut opetetaan käsittelemään kokemaasi ja tuntemaasi niin ettet ahdistu (mikä lisää masennusta, mikä lisää ahdistusta, jne.) enempää. Jos masennukselle ei ole varsinaista akuuttia syytä (esim. läheisen kuolema, ihmissuhteen loppu, yms.), yleensä masennuslääkkeet ovat myös "pakollisia" katkaisemaan akuutti masennusvaihe. Oletko lääkityksellä masennukseen ja ahdistukseen? Jos et, miksi? Kuulostaa siltä että tarvitsisit molempia.
Oletko alaikäinen? Jos olet, terapeutti ei voi "irrottaa sinua äidistäsi", koska se ei olisi laillista hänelle. Jos olet aikuinen, pyydä apua itsetunnon kehittämisessä (mitä terapeutti on ilmeisesti yrittänytkin) että uskaltaisit paremmin sanoa ei äidillesi. Terapeutti ei osaa lukea mieltäsi - jos haluat johonkin tiettyyn asiaan apua, kerro hänelle että tarvitsisit nimenomaan tällaista ja tällaista apua.
Ja tosiaan, jos olet alaikäinen, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus, tai pyydä jotakuta luottoaikuista (esim. terapeuttiasi tai kouluterveydenhoitajaa) niin tekemään. Jos olet oikeasti henkisesti pahoinpidelty, myös äitisi tarvitsee herätyksen, sinun terapoimisesi ei auta asiaa.
Mutta paska terapeuttipa vain terapoi minua sopeutumaan asioihin, joiden takia olin masennuksen kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikäköhän tässä on oikeasti ongelmana? Ei terapia maagisesti paranna masennuksesta, vaan idea on että terapialla sinut opetetaan käsittelemään kokemaasi ja tuntemaasi niin ettet ahdistu (mikä lisää masennusta, mikä lisää ahdistusta, jne.) enempää. Jos masennukselle ei ole varsinaista akuuttia syytä (esim. läheisen kuolema, ihmissuhteen loppu, yms.), yleensä masennuslääkkeet ovat myös "pakollisia" katkaisemaan akuutti masennusvaihe. Oletko lääkityksellä masennukseen ja ahdistukseen? Jos et, miksi? Kuulostaa siltä että tarvitsisit molempia.
Oletko alaikäinen? Jos olet, terapeutti ei voi "irrottaa sinua äidistäsi", koska se ei olisi laillista hänelle. Jos olet aikuinen, pyydä apua itsetunnon kehittämisessä (mitä terapeutti on ilmeisesti yrittänytkin) että uskaltaisit paremmin sanoa ei äidillesi. Terapeutti ei osaa lukea mieltäsi - jos haluat johonkin tiettyyn asiaan apua, kerro hänelle että tarvitsisit nimenomaan tällaista ja tällaista apua.
Ja tosiaan, jos olet alaikäinen, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus, tai pyydä jotakuta luottoaikuista (esim. terapeuttiasi tai kouluterveydenhoitajaa) niin tekemään. Jos olet oikeasti henkisesti pahoinpidelty, myös äitisi tarvitsee herätyksen, sinun terapoimisesi ei auta asiaa.
No se, että terapeutti ottaa rahaa työstä, mitä hän ei oikeasti tee! Terapeutin pitää pystyä selvittämään asiakkaan ongelmien juurisyy ja auttaa poistumaan sen aiheuttamista vaikeuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yrittänyt irrottaa. Se maalausjuttu... siis en mä kaivannut huoneeni seinien mustaksi maalaamista, mitä tukemista se olisi ollut mun omiin asioihin, joista nautin, pääsemiseksi? Se olisi ollut ainoastaan tukea riidellä äitini kanssa, etkö tajua?
Tällaisista viesteistä näkee, että äitihullu/kivikissa on pelkkä botti. Ei kukaan ihminen kirjoita näin sekavaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei täsä ollut mistään ahdistuksesta kysymys, vaan siitä, että minua alistettiin ja kasvatettiin sopeutumaan mulle pahoinvointia tuottaviin asioihin! Etkö tiedä, mitä on alistaa lastaan? Ja että lapsi alistuu? Etkö tiedä, mitä se on? Luuletko, että kaikkia aina tuetaan tai annetaan vain olla oman onnensa nojassa? Ei todellakaan. Osaa lapsista pakotetaan ja nujerretaan elämään omaa tahtoaan vastaan. Siitä siinä oli kyse. Mutta terppa ei tajunnut. Etsiä mun omaa tahtoani alistumisen alta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritti erottaa. Se on selvää kaikille terveille ihmisille. Sinä et sitä ymmärrä koska et ole terve etkä pysty katsomaan asiaa terveemmästä näkökulmasta. Sen sijaan suutuit ja vaihdoit terapeuttia just kun hän yritti päästä asiaan.
On elämä kärsimysnäytelmää, siinä terapeutin kanssa toiseksi jää
Zinc
Mä jouduin elämään äitini kanssa omaa tahtoani vastaan, ja äitini vieläpä opetti, että kyseessä on minun oma tahtoni! Että jos olen vihainen, kun tahtoani nujerretaan, niin se kuulemma johtuu siitä, että tajuan katkerana olevani väärässä. Näin sanoi mulle, äitini siis. Tätä terppa ei tajunnut. Surkea.
Ap
Kuunteles nyt oikein tarkkaan, äitihullu, sillä tässä tulee sulle ilmasta terapiaa. Sä olet TÄYSIN päästäsi vialla, ja sä et ois saanu koskaan päästä lisääntymään. Sun äitis on saattanu olla tosi m*lkvisti sua kohtaan, mutta se ei oikeuta sua olemaan samanlainen p*rsläpi omia lapsias kohtaan. Sun ongelmas ei myöskään parane sillä, että sä VUOSIKAUSIA jankkaat näitä samoja s*atanan asioita täällä netissä.
Vai ei terapeutti pystynyt auttaan sua? No ei mikään ihme, kun ethän sä kykene ottamaan mitään neuvoja tai apua vastaan! Sua on täälläki yritetty vuosikausia auttaa, mutta aina sä vaan uhriudut ja keksit tekosyitä, miks joku neuvo tai apu ei sun kohdallas toimi. Sä elät niin syvällä harhoissas, ettei sieltä ole ulospääsyä. On väärin koko yhteiskuntaa, mutta etenki sun lapsia kohtaan, että sä olet vapaalla jalalla, sillä sä kuulut suljetulle osastolle. Joten voisitko tehdä palveluksen niin itselles ku meille muillekin, että LOPETAT ton ainasen valitukses ja netissä kirjottelun. Vois s*atana modetki tehdä asialle jotain ja poistaa tän mielisairaan alotukset saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Tämä henkilö on pitkästi yli 40 v tai lähestyy jo 50 v, ja käynyt pian vuosikymmenen terapiassa.
Siis sellainen vääränlainen kiltteys. Ettei voi sanoa, mitä haluaa tai ajattelee, koska ei uskalla, kun ei ole ikinä tuettu.
Ap