Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeutti ei osannut hoitaa masennustani

Vierailija
22.02.2020 |

Se nyt ei ole mikään uutinen, iso osa heistä ei osaa yhtään mitään. Siis muuta kuin sössöttää empattisemmin, kuin äitisi. Mun entinen terapeutti ylsi juuri sille tasolle. Hän ei tajunnut mun masennukseni syitä (en itsekään, siksihän tarvitsinkin apua ja ammattilaista), eli hän ei tajunnut, että mun masennukseni syy oli se, että äitini yritti koko ajan sopeuttaa mua elämään kauheaa elämää, sellaista, mitä en halunnut elää. Ja äitini oli iskostanut minun päähäni, että jos en eläisi sellaista elämää ja jos en HALUAISI elää sellaista elämää, niin olen huono ihminen!
Mutta mun terapeutti ei tajunnut tätä. Hän ei tajunnut sitäkään, että minua ois pitänyt irrottaa äitini vallasta ja sellaisesta valheesta, että olen huono ihminen, jos en sopeudu sellaiseen, mitä äitini haluaa minulle.
Niinpä terapeutti päätyi terapoimaan minua niin, että hän sopeutti minua siihen samaan paskaan, jonka takia olin jo masentunut, toki sopeutti siihen empaattisemmin. Mutta edelleen ohjasi minua ihan sellaiseen suuntaan, joka ei ollut oma valintani ja minua! Ei ollut omaani! Koska terapeutti ei tajunnut, miten autetaan alistetun lapsen ja ihmisen omaa ääntä kuuluviin. Se terppa ei siis välittänyt minusta ihmisenä, hän välitti minusta ainoastaan yhtenä parannettuna lukuna opintotilastoihin tai muuhun vastaavaan paskaan.
Masennus siitä ei todellakaan parantunut, kun ei osannut hoitaa masennukseni juurisyytä, eli sopeuttamista pakolla asioihin, jotka olivat minusta kamalia tai vääriä. Siis ihan palkkatöihin meno ja ihmissuhteissa sellainen kiltteys jne.

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun sinä postasit tänne sen mitä terapeutti oli sinulle sanonut, ajattelin että no niin, asiaa. Terapeutti yritti herätellä sinua irti patologisesta riippuvuudestasi äitiisi. Mutta sinä kirjoitit tänne voitonriemuisena että katsokaa miten surkea ja ammattitaidoton terapeutti ja että vaihdoit terapauttia. Elät omassa kuplassasi ja kuvittelet että ne kuplan säännöt on maailman säännöt. Et suostu leikkimään ollenkaan, jollei ihmiset tule sinne sun kuplaan mukaan.

Vierailija
62/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ollut liian kiltti ihminen

Zinc

Kun muiden kertoma törmää todellisuuteen, jonka sinä tiedät, niin se aiheuttaa pahoinvointia.

Ei ole kuin yksi mahdollisuus silloin. Toimia toisin, kuin ne muut sanovat, koska SINÄ tiedät totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masenus tuli hoidetulsi. Persoonallisuushäiriö jäi.

Vierailija
64/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomalaisetkin sanoivat, että Jeesus tekee väärin, mutta hän ei uskonut heitä.

Zinc

Hänellä oli TUKI.

Ap

Hohhoohoh Hihiihihi ..

Ei ollut _yhtään_ mitään tukea.

Zinc

Vierailija
65/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mielisairaita ei voi korjata.

Niin, sinunlaisiasi, jonka mielestä pahaa mieltä tuottaviin asioihin sopeutuminen kuuluu elämään. Pahaa mieltä tuottaviin asioihin sopeutuminen on siis eri asia kuin lohdutus tai surutyö. Mutta on PALJON asioita, joita ei olisi pakko elämässä olla, joista tulee pahaa mieltä, mutta sinunlaistesi ja äitini mielestä se on loukkaus teitä kohtaan, jos lapselle se ei käy.

Ap

Ei niihin ole pakko sopeutua. Voi mennä tekemään sitä mitä itse lystää. 

Zinc

Ei se niin mene. Jos on opetettu että kuuluu sopeutua pahaa mieltä tuottaviin asioihin, on opetettu, että on väärin, moraalitonta, rikollista ja halveksittavaa toimia mitenkään toisin.

Ap

Silloin ei pidä uskoa.

Zinc

Niin mutta kun niin on opetettu uskomaan. Onhan sinutkin joku opettanut uskomaan, ettei pidä totella. Koitapas nyt opetella uskomaan, että pitää.

Ap

No niin se täytyy silloin tehdä, jos olet sitä mieltä.

Ja sinähän olet sitä mieltä! 

Mikset siis usko itseäsi ?

Zinc

Koska tiedän, että hän on väärässä. Ehkä homman nimi on siinä, että en tiedä, millä luvalla vaihdan sopeutumisen pahaa mieltä tuottaviin asioihin siihen, että raivaan ne pois elämästäni, varsinkin kun siihen on matkan varrella syntynyt kaksi lasta. Ei ole enää niin simppeliä se. Lapset eivät siis ihmisinä aiheuta pahaa mieltä vaan elementtinä. Mutta he eivät ole elementti, vaan kaksi ihmistä.

Monesti kun ei aio sopeutua pahaa mieltä tuottaviin asioihin, joku loukkaantuu, johonkuhun jopa ehkä sattuu. Ja sen suon tietenkin äidilleni, mutta en lapsille.

Ap

Vierailija
66/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Hänellä oli TUKI.

Ap

Hohhoohoh Hihiihihi ..

Zinc

Olihan hänellä. Tukija. Mitä hätää siinä ois ollut? Seurasi tukijaansa.

Ap

Vierailija
67/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei ole yli-ihminen, hän tekee sen mihin hänen YKSILÖLLINEN osaamisensa pystyy ja riittää. Oletteko tietoisia siitä kuinka paljon opiskelua ja tietoa ja taitoa terapeuteilta vaaditaan ja että juurikin siitä syystä on ERINLAISIA terapian muotoja ja terapeutteja? Pahoitteluni, mutta en jaksanut lukea kaikkia kommentteja läpi, kävi todella raskaaksi koska täällä huokuu viha. Mistä se viha kumpuaa? Luultavasti monesta asiasta. Turhautumisesta, väsymyksestä, masennuksesta... Pitkään masennuksen kanssa taistelleet, kuulun itsekin heihin, ovat usein joutuneet puhumaan vuosien aikana niin monille eri tahoille, aina hoitajista, lääkäreistä, psykiatreista terapeutteihin ja kaikkeen siltä väliltä, että voimat vain loppuvat siinä kun yrittää etsiä apua. Ehkä siitä aloittaja yrittää puhua? Mutta suosittelen samaa itse kuin eräs toinenkin keskustelija; nosta haluamasi keskustelunaihe terapeutin kanssa puheeksi. Vaikka sitten monta kertaa. Mutta ymmärrä myös, että terapeutin tehtävä ei varsinaisesti ole parantaa sinua. HÄN AUTTAA SINUA PARANTAMAAN ITSE ITSESI. Jos oikeasti olet sitä mieltä, että äitisi on alistanut sinua lapsesta asti niin keskustele terapeutin kanssa KEINOISTA joilla voit oppia uudelleen käsittelemään ja muuttamaan ajatuksiasi ja tapojasi. Sitähän sinä haluat? Unohtaa ja irroittaa äitisi ote itsestäsi? Olla omanlaisesi ihminen? Aloita siis määrittelemällä, pienin askelin, että kuka sinä sitten olet :)

Vierailija
68/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omat lapsesi? Ei näytä lupaavalta. Kannustat varmaan heitä jatkamaan elämistä sossutuilla? Ei opiskelua eikä töitä.

Toki annat rahaa, että he saavat tehdä mitä huvittaa! Ja maksat terapiat!

Ei rarvitse sopeutua yhteiskuntaan.

Joskun sitten saavat sen parisataatuhatta äidinperintöä per nokka!

Vierailija
69/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Hänellä oli TUKI.

Ap

Hohhoohoh Hihiihihi ..

Zinc

Voi v#ttu, sori vaan mut kuka sä luulet olevas? Joku fiksukin ja vitsikäskin noitte sun viesties kans? Juma#auta...

Vierailija
70/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mielisairaita ei voi korjata.

Niin, sinunlaisiasi, jonka mielestä pahaa mieltä tuottaviin asioihin sopeutuminen kuuluu elämään. Pahaa mieltä tuottaviin asioihin sopeutuminen on siis eri asia kuin lohdutus tai surutyö. Mutta on PALJON asioita, joita ei olisi pakko elämässä olla, joista tulee pahaa mieltä, mutta sinunlaistesi ja äitini mielestä se on loukkaus teitä kohtaan, jos lapselle se ei käy.

Ap

Ei niihin ole pakko sopeutua. Voi mennä tekemään sitä mitä itse lystää. 

Zinc

Ei se niin mene. Jos on opetettu että kuuluu sopeutua pahaa mieltä tuottaviin asioihin, on opetettu, että on väärin, moraalitonta, rikollista ja halveksittavaa toimia mitenkään toisin.

Ap

Silloin ei pidä uskoa.

Zinc

Niin mutta kun niin on opetettu uskomaan. Onhan sinutkin joku opettanut uskomaan, ettei pidä totella. Koitapas nyt opetella uskomaan, että pitää.

Ap

No niin se täytyy silloin tehdä, jos olet sitä mieltä.

Ja sinähän olet sitä mieltä! 

Mikset siis usko itseäsi ?

Zinc

Koska tiedän, että hän on väärässä. Ehkä homman nimi on siinä, että en tiedä, millä luvalla vaihdan sopeutumisen pahaa mieltä tuottaviin asioihin siihen, että raivaan ne pois elämästäni, varsinkin kun siihen on matkan varrella syntynyt kaksi lasta. Ei ole enää niin simppeliä se. Lapset eivät siis ihmisinä aiheuta pahaa mieltä vaan elementtinä. Mutta he eivät ole elementti, vaan kaksi ihmistä.

Monesti kun ei aio sopeutua pahaa mieltä tuottaviin asioihin, joku loukkaantuu, johonkuhun jopa ehkä sattuu. Ja sen suon tietenkin äidilleni, mutta en lapsille.

Ap

Niin, mutta se ei ole sitä oman asian tekemistä, että vatvoo katkerana niitä asioita.

Se on, ettei vatvo niitä ja TEKEE niitä muita asioita.

Zinc

Niin kauan kun sinä niitä vatvot, et ole siirtynyt eteenpäin. Ja et ole tekemässä niitä omia asioitasi.

Vierailija
71/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Hänellä oli TUKI.

Ap

Hohhoohoh Hihiihihi ..

Zinc

Voi v#ttu, sori vaan mut kuka sä luulet olevas? Joku fiksukin ja vitsikäskin noitte sun viesties kans? Juma#auta...

No en ainakaan se v#ttu

Zinc

Vierailija
72/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Hänellä oli TUKI.

Ap

Hohhoohoh Hihiihihi ..

Zinc

Olihan hänellä. Tukija. Mitä hätää siinä ois ollut? Seurasi tukijaansa.

Ap

No mikä hätä sulla sitten on ?

Zinc

Vierailija
73/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus joutui luopumaan ura haaveistaan ja oli pakko tehdä mitä Isä käski. 

Kuullostaako tutulta?

Zinc

Vierailija
74/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap ollut liian kiltti ihminen

Zinc

Kun muiden kertoma törmää todellisuuteen, jonka sinä tiedät, niin se aiheuttaa pahoinvointia.

Ei ole kuin yksi mahdollisuus silloin. Toimia toisin, kuin ne muut sanovat, koska SINÄ tiedät totuuden.

Olen ollut tavallaan liian kiltti. Koska minua on syyllistetty siitä, että ellen sopeudu pahaa oloa tuottaviin asioihin, se oli lähinnä äitini, jolle se olisi ollut ihan hirveeää. Hän halusi, että elän sopeutuen pahaa oloa tuottaviin asioihin, koska hän koki ne turvallisiksi. Minua ei tietenkään pskaakaan kiinnosta hänen turvattomuudentunteensa, mutta koska hän koki ne turvallisiksi, hän valehteli minulle minkä ehti, miten kaikki hylkäisivät minut, siis IHAN KAIKKI, jos en pysyttele niiden piirissä.

Ja siis eihän pahaa oloa tuottavien asioiden hylkääminen mitenkään automaattiisesti ole onnellisen elämän portti, joten olisin tarvinnut ennemmin tulea ja kannustusta, kuin hirveää vihaa siitä, eten tarvitse pahoja asioita elämääni. Siis ei ne itse valitsemani asiat olisi automaattisesti olleet TOSI HYVIÄ, mutta onkin outoa, ettei vanhempi voisi auttaa elämänkokemuksellaan siinä, siis esim. sanoen, että ei epäonnistuminen haittaa tms.

Tai siis äitini valehteli minulle ihmisten vierastavan sellaista ajattelua, kuin mulla ja siten esti minua etsimästä muita tukijoita. Koska minun oli hyvin vaikea luottaa johonkuhun, joka ei tunne minua, että ois ollut äitini veroinen tai ainakin tarvitsemani tukija. Koska äiti oli sanonut, ettei kukaan tule ikinä ikinä olemaan etc.

Ap

Vierailija
75/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni mietityttää onko nyt kyseessä vaan "terapeutti", psykoterapeutti, psykologi vai sairaanhoitaja?

Mitkään näistä eivät tosin osaa lukea ajatuksiasi. He eivät ole mitään ylijumalia. Toisekseen kuten aiemmin täällä on kommentoitu, sinä haluat muiden pelaavan ja tekevän asiat niinkuin sinä haluat niiden tehtävän. Et sinä tuolla tavalla parannu masennuksestasi.

Vierailija
76/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus joutui luopumaan ura haaveistaan ja oli pakko tehdä mitä Isä käski. 

Kuullostaako tutulta?

Zinc

Käsittääkseni hänellä oli sisäinen pakko toimia sitten niin. Tosin oman tulkintani mukaan Jeesus ei ollut mikään tuollainen isän käskemä ajopuu, vaan jumaluutensa tiedostava (tai sellaisena itsensä näkevä) ihminen, joka tyynesti hoiti osansa.

En halua sellaista elämää.

Ap

Vierailija
77/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni mietityttää onko nyt kyseessä vaan "terapeutti", psykoterapeutti, psykologi vai sairaanhoitaja?

Mitkään näistä eivät tosin osaa lukea ajatuksiasi. He eivät ole mitään ylijumalia. Toisekseen kuten aiemmin täällä on kommentoitu, sinä haluat muiden pelaavan ja tekevän asiat niinkuin sinä haluat niiden tehtävän. Et sinä tuolla tavalla parannu masennuksestasi.

Ap huomaatko. Älä usko tätä.

Zinc

Vierailija
78/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, että sinä luulet minun haluni elää elämääni niin kuin itse tykkään vaativan jotain toisilta. Siitä näkee, miten epäitsenäinen ämmä sinäkin olet.

Ap

Vierailija
79/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian tarkoitus on saada apua omiin ajatuksiin, silloin pitää olla avoin toisenlaiseen näkökulmaan. Terapia ei voi sinua auttaa, koska sinne et halua nähdä toisenlaista ratkaisua ongelmaan.

AP, sinulla on taas ollut hankala viikonloppu harhojen kanssa, ota ne lääkkeet. Vain kemiallinen apu voi sinua auttaa.

Vierailija
80/191 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten omat lapsesi? Ei näytä lupaavalta. Kannustat varmaan heitä jatkamaan elämistä sossutuilla? Ei opiskelua eikä töitä.

Toki annat rahaa, että he saavat tehdä mitä huvittaa! Ja maksat terapiat!

Ei rarvitse sopeutua yhteiskuntaan.

Joskun sitten saavat sen parisataatuhatta äidinperintöä per nokka!

En halua heidän sopeutuvan mihinkään, mikä tuottaa pahaa oloa! Sellainen on täysin selvää. Siitä sitten etenee kykyjensä mukaan. Jos ei etene, niin silloin kannattaa ennemmin päättää elämänsä, kuin siirtyä pahaa oloa tuottavien asioiden pariin. Mutta heidän ei tarvitse, koska kukaan ei tule vaatimaan heitä sellaisiin ryhtymään.

Ap