Vaimo kutsuu meille jatkuvasti vieraita. Miten stopata se?
Alkaa jo rasittaa.
Meillä on jatkuvasti vieraita. Tapa on näköjään periytyvä sillä myös lapsemme raahaavat meille kavereitaan.
Olen ihan poikki töistä niin täällä on aina talo täynnä väkeä.
Sellaista viikonloppua ei ole ollut että oltaisiin vaan oma perhe kotona. Että voisi vaan makoilla ja oikeasti levätä.
Nyt ruokaakin ostetaan puolelle kylälle kun täällä on lasten kaverit ja vaimon sisko koko perheensä kanssa.
Tullaan erilaisista perheistä ja vaimon koko suku on tiivis ja tykkäävät yötäkin olla toisillaan.
Olen aiheesta sanonut, mutta sitten käy niin että vaimo lähteekin salille ja viipyy siellä, ja lapset vinkuu kavereita ja lopulta on vaan helpompi taas antaa niiden kavereiden tulla.
Miten tälle nyt oikeasti saa jonkun järjen?
Onko vaan osa ihmisistä noin sosiaalisia? Ettei oma perhe riitä? Ettei ole halua ikinä pysähtyä ja olla vaan?
Kommentit (81)
Juttele vaimon ja lasten kanssa. Kerro, että arvostat heidän seuraansa ja haluaisit viettää heidän seurassaan pari viikonloppua kuukaudessa.
Vierailla voi myös viikolla, vaimo voi mennä sisarelleen ja lapset kavereillaan, kunhan yhteistä aikaa perheenä on riittävästi.
Vaimon isovanhemmat olivat evakkoja karjalasta joten sieltä varmaan tulee sosiaalisuus sitten.
Vaimon vanhemmat ovat myös sosiaalisia, ja kovasti aina haluaisivat meidän olevan useamman yön. Itse olen tottunut siihen että maksimissaan yksi yö, mutta nyt ollaan oltu joskus sukulaisilla viisikin yötä. Plussaa on, että tykkään valvoa öisin, joten rauhaa saan silloin. Meillä on lähellä mökki, mutta ei huvita mennä sinne, kun tavallaan haluaisin olla kodin mukavuuksissa. Mökkikin on aika ankea tällaisella säällä yksin.
Onhan vaimo aina ollut sosiaalinen mutta ei sitä tullut silloin ajateltua, että mitä se suhteessa tarkoittaa.
Olen sanonut hänelle tuosta mukavasta ajasta kun makasi kipeänä, nauroi vaan. Tietysti kuulostaahan se kornilta.
En usko seurani olevan niin erinomaista että kukaan heistä on valmis tyhjentämään menonsa. Jos näin on, se tarkoittaa reissua ulkomaille. Siellä vasta joutuukin sosialisoimaan. Vaimo ja lapset löytävät seuraa kaikkialta. Vaimo ei sano ikinä lapsien kavereille ei, enkä sitten osaa minäkään kun varsinaista syytä ei ole.
En usko että minulle olisi oikea puoliso kaksoisolentoni. Ihmiset kuitenkin ihastuvat usein ominaisuuksiin jota ei välttämättä itsellä ole. Pidän iloisuudesta, eloisuudesta ja itselle nauramisen taidosta, vaikken itse omaa mitään edellä mainituista.
Välillä kuitenkin toivon että edes toinen lapsista olisi edes vähän kaltaiseni.
Ap
”En usko seurani olevan niin erinomaista että kukaan heistä on valmis tyhjentämään menonsa.”
Tämä kuulostaa jotenkin todella surulliselta. :(
Vaimo on poliittiselta suunnaltaan vihreä? Nehän haluaa laajemminkin tänne kaikkia vieraita.
Perheeni on myös lähtöisin karjalasta. Tykkään vieraista. Mies ei niinkään, mutta menee välillä nukkumaan tai puhelimelleen kesken vieraiden, se on todellakin ok, ja kavereiden ja sisartenkin puolisot tekevät sitä. Surullista on, että yhden sosiaalisen siskoni kotiin ei saa mennä kukaan, koska hänen miehensä vihaa vieraita. Siskoa harmittaa, hän tykkää laittaa ja kokata ja haluaisi pitää juhlia ja illan istujaisia yms. Melkoisia eroja meillä tässä maassa on.
Olisin kuitenkin otettu jos mieheni sanoisi haluavansa viikonlopun vain kanssani 😊
Kuka haluaa kotiinsa jatkuvasti VIERAITA? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mun ex lännestä teki samaa, vaihtamalla parani tilanne
Lännestä? Koko suvun huushollaaminen näkyy kyllä idässä enemmän.
Jasoni kirjoitti:
Seuraavan kerran pikku sikailu päälle,istu munasillaan sohvalla ja juo viinaa tai kaljaa .Äänekkäät pierut ajavat myös herkkähipiäiset vieraat äkkiä ulos!Miehen koti on koti ei sinne aina tarvitse kenenkään tulla!
Niin. Kannattanee käyttäytyä kuin vieraita ei olisikaan. Röyhtäillä, piereskellä ja rohmuta keittiöstä runsaita välipaloja, joita menee syömään olohuoneeseen sohvalla maaten. Samalla tietysti katsoo tv:stä urheilua äänet kovalla tai soittaa hevimetallia.
Voi siinä vieraille sitten sanoa, että takana on taas tyypillinen raskas viikko, joten on tosi kivaa, kun voi kotona viimein rentoutua pari päivää niin, ettei tarvitse pingottaa. Ja sitten voi avata pari oluttölkkiä.
Vaatteena tietysti vain pitkät kalsarit ja t-paita.
Vierailija kirjoitti:
Perheeni on myös lähtöisin karjalasta. Tykkään vieraista. Mies ei niinkään, mutta menee välillä nukkumaan tai puhelimelleen kesken vieraiden, se on todellakin ok, ja kavereiden ja sisartenkin puolisot tekevät sitä. Surullista on, että yhden sosiaalisen siskoni kotiin ei saa mennä kukaan, koska hänen miehensä vihaa vieraita. Siskoa harmittaa, hän tykkää laittaa ja kokata ja haluaisi pitää juhlia ja illan istujaisia yms. Melkoisia eroja meillä tässä maassa on.
Olisin kuitenkin otettu jos mieheni sanoisi haluavansa viikonlopun vain kanssani 😊
Varmaan kaupungilta tai seurakunnalta voisi vuokrata edullisesti tiloja, joissa siskosi voisi pitää juhlia ja illan istujaisia. Ei niitä ole aina pakko kai kotona järjestää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ihan eri asioita haluatte. Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat mutta kyllähän tuo aika kamalalta kuulostaa että onnellisinta aikaa on ollut se kun vaimo ei ole päässyt liikkumaan mihinkään. Älä ainakaan sille tuota sano.
Just noin. Stephen King: Piina.
En tiedä tuhlaanko aikaa trolliin, mutta meillä tuollainen asia keskusteltiin läpi kyllä jo seurusteluaikana.
Entä jos suunnittelette jotain ohjelmaa oman perheen kesken? Että sunnuntaina sitten vietetään mukava päivä oman perheen kesken, laitetaan lihapata uuniin, käydään patikoimassa ja illalla katsotaan yhdessä leffa. Niin eikö tällainen suunnitelma estäisi muuta perhettä sopimasta muuta siihen päälle?
Seurusteluaika oli kaiken kaikkiaan huoletonta. Opiskelua, juhlimista, kuka milloin missäkin yötä. Kimppamökkejä ja sellaista. Silloin ei ollut kovin kuormittavaa työtä tai muitakaan velvollisuuksia.
Nyt vaimon lisäksi vieraita tuo 2 lasta ja arkena pitää kuljettaa heitä harrastuksiin, remontoida ja suorittaa töissä. Satunnaiset ylityöt ja työmatkatkin puuduttaa. Työkin ajoittain sosiaalista.
Ap
Ymmärrän täysin ap:n ahdistuksen. Mun mielestä sulla ap on täysi oikeus ihan vaatia edes yhtä vkl oman perheen kanssa. Asiallinen keskustelu perheen kanssa. Kerrot, että joskus teinit voivat olla kavereillaan, eikä aina teillä ja vaimo sitoutuu viettämään sinun kanssasi 1 vkl (näin alkuun) kk:ssa. Et anele vaan kerrot, että tarvitset sitä, että jaksat työviikon töissä. Ihmeellinen perhe ja varsinkin vaimo, jos ei kuuntele mitä joku muu perheessä tarvitsee. Luulen, että et ole sanonut selkeästi mitä tarvitset ja kun vuosikausia toimittu tietyn kaavan mukaan niin kukaan ei tajua, että toimintatavassa olisi jotain epämiellyttävää.
Vedät kunnon kalsarikännit, piereskelet ja raavit muniasi siinä sohvalla, sitten alat käpälöidä vieraita ja ehdottelemaan kimppakivaa yms. Jos ei irtoa, niin alat meuhkaamaan ja 'ttuilemaan, kunnes lopulta sammut räkä poskella toinen käsi kalsareissa ja toinen jonkun vieraan daamin daisarilla. Eiköhän se siitä.
On monenlaisia perheitä, mutta meillä ei kyllä tulisi mieleenkään että meille kutsuttaisiin vieraita ilman että olemme yhdessä siitä sopineet. Lapsen kaverit ovat eri asia. He ovat lapsen huoneessa eikä heitä tarvitse viihdyttää, eikä passata. Emme kumpikaan hyväksyisi sitä että toisen kaverit tai sukulaiset meillä luuhaisivat jatkuvasti. Ero siitä tulisi.
Kerro nämä samat asiat perheellesi! Jos välittävät sinusta, luulisi, että voisivat yhden viikonlopun kuussa olla vain perheen kesken, jos se on sinulle tärkeää.
Onhan sullakin oikeus pyytää exiä yökylään.
Toi olis mulle ihan painajainen.