Maistuuko teidän mielestä palsternakka väkevältä sopassa?
Kommentit (33)
Oikeasti keitossa iso määrä palsternakkaa on hieman väkevää.
Voi sekoittua myös juuripersiljaa, joka taas maistuu selleriltä.
Oletkohan sä nyt sekoittanut sellerin ja palsternakan? Palsternakka on hyvin miedon makuinen porkkanan sukulainen.
Teen usein sosekeittoa palstenakasta ja mielestäni se on tosi lempeä maultaan. Olen herkkis enkä tykkää voimakkaista ruoista mutta palsternakka ei kuulu niihin.
Palsternakka on kyllä mielestäni sinänsä mieto, mutta siinä on silti, edelleen mielestäni, inha maku, ja onhan se aika makeakin, joten porkkanoiden kanssa aika äitelää.
Pitää jakaa oma kokemus. Olkaa tarkkana kun ostatte näitä juureksia. Viimeksi kun tein keittoa niin selleristä paljastui ylläri... siinä oli pienillä hampailla näykitty onkalo, ei kiva. Kyse oli sellaisesta valmiiksi paloitellusta ja muovitetusta palasta. Miten joku kehtasi tuollaisen palan pakata myyntiin? Ahneudella ei ole rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää jakaa oma kokemus. Olkaa tarkkana kun ostatte näitä juureksia. Viimeksi kun tein keittoa niin selleristä paljastui ylläri... siinä oli pienillä hampailla näykitty onkalo, ei kiva. Kyse oli sellaisesta valmiiksi paloitellusta ja muovitetusta palasta. Miten joku kehtasi tuollaisen palan pakata myyntiin? Ahneudella ei ole rajaa.
Ihmise hampailla?
Mulle ei palsternakka ja juuriselleri sano yhtään mitään, ja olen viisikymppinen. Tai siis nimet tiedän mutten tiedä maistaneeni. Pitäiskö?
Lehtiselleriä kerran kokeilin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei palsternakka ja juuriselleri sano yhtään mitään, ja olen viisikymppinen. Tai siis nimet tiedän mutten tiedä maistaneeni. Pitäiskö?
Lehtiselleriä kerran kokeilin.
Piditkö lehtiselleristä? Jos, niin kokeile juuriselleriä. On voimakkaanmakuusta, itse pidän selleristä, mutta monet inhoavat.
Palsternakka on hyvin mieto, eikä mitenkään erityistä.
Palsternakka on mieto ja makea (ja hiilaripitoisempi kuin peruna, ei ketoilijoille). Se nahistuu suhteellisen herkästi ja voi samalla kitkeröityä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmise hampailla?
Pienen jyrsijän.
Ei saatana mitä vauvasuita. Palsternakka väkevää :-D
Mikähän seuraavaksi on tulista, grillimauste varmaan :-)
Samanlaista mietoa juuresta kuin peruna, porkkana ja lanttu. Sopii hyvin moniin keittoihin. Käytän usein.