Maistuuko teidän mielestä palsternakka väkevältä sopassa?
Kommentit (33)
Vähäsen on voimakas juu, muttei niin voimakas kun juuriselleri.
Zinc
Onko? Mieto minun mielestäni, hyvä perunan tilalle.
Meillä oli iso palsternakka silputtuna sopassa ja lautasellisen jälkeen kaikilla oli posket punaisina.
Onhan siinä aika voimakas omanlaisensa maku. Tein just palsternakkakeittoa ja hyvää oli.
Jos sen keittää ylikypsäksi, niin mielestäni maku vähän taittuu.
Zinc
Kuka nyt tykkää mistäkin.
Mieto ja voimakas saa plussia. Siinä välissä oleva miinuksia, Voi voi tätä apinalaumaa.
Kike Elomaa sanoo palsternakan olevan nuoruuden lähde.
Ok. Ihanhyvältä näyttää keskimäärin ikäisekseen. Voi siis toimii
Kai tuota joskus käytettiin sokerijuurikkaan tilalla.
Masterchef Australiassa joku teki palsternakkajäätelöä. En tosin muista millaiset arviot sai. Minusta palsternakka on mieto.
Maku on miedohko mun mielestä. Nahistunutta palsternakkaa ei kannata käyttää, siinä on kitkerä maku.
Vierailija kirjoitti:
Masterchef Australiassa joku teki palsternakkajäätelöä. En tosin muista millaiset arviot sai. Minusta palsternakka on mieto.
Taisi saada paljon kehuja. Tekisi mieli maistaa mutta en tiedä viitsinkö vaivautua tekemään. Monesti omituiset jutut toimii jäätelössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi saada paljon kehuja. Tekisi mieli maistaa mutta en tiedä viitsinkö vaivautua tekemään. Monesti omituiset jutut toimii jäätelössä.
Jos en ihan väärin muista niin olikohan se sellaisena väliruokana menussa?
Väkevä? No ei, minun suussa aika makea oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sekoittanut piparjuureen?
Veikkaan tätä. Onhan ne tosi samannäköiset, ja jos sattuvat kooltaan olemaan samankaltaisia, voi kaupassa hyvinkin mennä sekaisin. Palsternakka on mieto, sitä voi puraista raakanakin kuin porkkanaa, ja paahdettuna se on ihanan lempeää. Piparjuuri taas on tosi vahvaa.
Ei ne juuri chilin alta maistu joten en osaa sanoa.
On hyvin voimakas makuinen.