Nyt pitää tunnustaa - ei ole enää mummolla voimia. En jaksa
Kunpa toinenkin mummo auttaisi lapsensa perheen kanssa, mutta kun ei. Minulta loppuu voimat vaikka kaikkeni teen. En tarvitse kirkasta kruunua. Kunhan valitan edes johonkin.
Kommentit (84)
No lopeta. Ne on aikuisia ihmisiä, kyllä ne pärjää.
Mistä ja keneltä tuon mainitsemasi kirkkaan kruunun luulet saavasi?
Hölmö. Anna aikuisten ihmisten hoitaa omat asiansa.
Uhriutumiseen naisilla kyllä aina riittää voimia. Ja muiden syyttelyyn. Niin tälläkin kertaa.
Itse olet omat lapsesi kasvattanut joten luulisi että teillä on puhevälit kun kerran autatkin? Ei tarvitse valittaa vaan laita omat terveet rajat auttamiselle. Ei ole pakko vaan jaksaa ja jaksaa. Puhu. Jos ei saa suutaan auki ja puhuttua suoraan sille omalle lapselle mutta selän takana motkotetaan niin se on kyllä turhaa ja hyödytöntä.
Idea on kasvattaa se lapsensa pärjääväksi aikuiseksi - eikä lähteä siitä että sitä kannatellaan vielä perheellisenäkin koko maailman voimin.
Etjö osaa puhua vai miksi et sano että EI kiitos niitä lapsia tänne.
Vierailija kirjoitti:
No lopeta. Ne on aikuisia ihmisiä, kyllä ne pärjää.
Kun ne ei pärjää. Toinen puoliso tekee kaikkensa, mutta toinen on tosi pahassa jamassa. En vaan voi jättää niitä lapsia oman onnensa nojaan. Alkoholista ei ole kyse.
- ap -
Olet siis alkanut sijaisäidiksi lapsenlapsillesi, mutta voimasi eivät riitä? Ota yhteys lastensuojeluun. Ehkä he järjestävät teille jonkin tukiperheen, että saisit omaa aikaa esim. kerran kuussa.
Tämä on aika kliinistä, mutta here goes: sinulla ei ole mitään lakisääteistä velvollisuutta hoitaa lapsenlapsia. Voi hyvin sanoa, että ei sovi. Raivarit tulee, mutta raivarit ovat vain raivareita.
"Pienellä ranneliikkeellä ei huolet paina eläkkeellä."
Mitä, jos heti alkuun, kertoisit avoimesti tuon saman lapsillesi?
Vierailija kirjoitti:
Minä menen sinne heidän kotiinsa - helpompi niin hoitaa lasten kaikki asiat ja vauvankin jutut on siellä kotona.
- ap -
Taidat olla se mummo, joka on tänne jo muutaman kerran avautunut. Vieläkö se lasten toinen vanhempi on sairaalassa?
avaa keskustelu kirjoitti:
Mitä, jos heti alkuun, kertoisit avoimesti tuon saman lapsillesi?
Ollaan avoimesti puhuttu kaikki muu, paitsi eivät tiedä, kuinka väsynyt olen. Oma vikani tietenkin, mutta mikä sitten olisi vaihtoehto? Huostaanotto, mikä ei tule missään tapauksessa kyseeseen.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menen sinne heidän kotiinsa - helpompi niin hoitaa lasten kaikki asiat ja vauvankin jutut on siellä kotona.
- ap -
Jätä menemättä ja lepää. Anna aikuisten lastesi hoitaa itse omat ipanansa. Elämänhallinta on taitolaji. Pyydä lapsiasi kasvamaan aikuisiksi ja ottamaan itse vastuuta!
Kerro lapsillesi.
Voimia.