Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt pitää tunnustaa - ei ole enää mummolla voimia. En jaksa

Vierailija
22.02.2020 |

Kunpa toinenkin mummo auttaisi lapsensa perheen kanssa, mutta kun ei. Minulta loppuu voimat vaikka kaikkeni teen. En tarvitse kirkasta kruunua. Kunhan valitan edes johonkin.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

avaa keskustelu kirjoitti:

Mitä, jos heti alkuun, kertoisit avoimesti tuon saman lapsillesi?

Ollaan avoimesti puhuttu kaikki muu, paitsi eivät tiedä, kuinka väsynyt olen. Oma vikani tietenkin, mutta mikä sitten olisi vaihtoehto? Huosta]anotto,[

- ap -

Olisiko tässä tapauksessa huostanotto sittenkin paras ratkaisu? Pienten lasten kannalta se saattaa olla jopa pelastus.

Tämäkin vaihtoehto on ollut puheena. Kuitenkin - niin kauan kuin minä jaksan niin se on pois suljettu. Perhetyöntekijä käy pari kertaa viikossa ja uskoisin, että hän raportoi kuinka meillä menee.

- ap -

Mutta nythän sinä et enää jaksa?

Vierailija
42/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä hääräät siellä ei tartte ottaa vastuuta koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jo selvitetty esim neuvolan kautta, järjestyisikö kotiin perhetyöntekijä auttamaan ennaltaehkäisevän lastensuojelun nimissä? Ehkä voit itse soittaa ja kysyä, jollei vanhemmilla ole siihen voimavaroja. Voit myös itse keskustella hyvässä hengessä, syyllistämistä välttäen toisten isovanhempien kanssa mahdollisuudesta osallistua esim kerran viikossa.

Hienoa, että autat. Pidä kuitenkin huolta omasta jaksamisestasi niin, että sinulle jää vähintään 2 päivää viikossa ihan vain oman elämän hoitamiseen. MLL:n kautta voi hankkia tilapäistä apua, kuten myös joiltakin seurakunnilta.

Perhetyöntekijä kyllä käy ja aika ihana henkilö onkin. Minusta vaan tuntuu, että voisin itsekin tehdä ne hommat ja kerkiän hyvin tehdä kaikki kotityöt. En vaan voi istua sohvalla ja katsoa, kun joku tekee hommia 😊

- ap -

Äkkiäpä mummon mieli muuttuu. Nyt sä taas jaksat ja kerkiät.

Vierailija
44/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutumiseen naisilla kyllä aina riittää voimia. Ja muiden syyttelyyn. Niin tälläkin kertaa.

Kenellä? Ei ainakaan ap niin tehnyt.

Vierailija
45/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta paskaa! Ensin ei tajuta sen lapsensa perheen rajoja ja sitten vielä ollaan väkisin sotkemassa sinne perheeseen muitakin jotka ei sinne kuulu.

Vierailija
46/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jo selvitetty esim neuvolan kautta, järjestyisikö kotiin perhetyöntekijä auttamaan ennaltaehkäisevän lastensuojelun nimissä? Ehkä voit itse soittaa ja kysyä, jollei vanhemmilla ole siihen voimavaroja. Voit myös itse keskustella hyvässä hengessä, syyllistämistä välttäen toisten isovanhempien kanssa mahdollisuudesta osallistua esim kerran viikossa.

Hienoa, että autat. Pidä kuitenkin huolta omasta jaksamisestasi niin, että sinulle jää vähintään 2 päivää viikossa ihan vain oman elämän hoitamiseen. MLL:n kautta voi hankkia tilapäistä apua, kuten myös joiltakin seurakunnilta.

Perhetyöntekijä kyllä käy ja aika ihana henkilö onkin. Minusta vaan tuntuu, että voisin itsekin tehdä ne hommat ja kerkiän hyvin tehdä kaikki kotityöt. En vaan voi istua sohvalla ja katsoa, kun joku tekee hommia 😊

- ap -

Sinä et nyt hahmota rooliasi ollenkaan.

Olet kasvattanut kädettömän luuserin josta et osaa päästää irti.

Olen kasvattanut lapsen, joka osaa ottaa hyvin vastuun perheestä, jos toinen vanhempi sairastuu vakavasti ja minä autan siinä tilanteessa. Päästän kyllä irti ja olen päästänytkin. Mieluiten makaisin sohvalla ja olisin kuulematta mitään muuta kuin hyviä uutisia lasten perheiltä. Aina se vaan ei käy niin.

- ap -

Vierailija
47/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille sijaisperhe, jossa voivat viettää esim 2 viikonloppua kuukaudessa. Tämän jo luulisi auttavan jonkun verran tilanteeseen.

Vierailija
48/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Äkkiäpä mummon mieli muuttuu. Nyt sä taas jaksat ja kerkiät.

Mieti itse, kun ja jos saat joskus olla mummo. Auttaisitko lapsesi perhettä pahassa tilanteessa?

Tokihan täällä pitää olla ilkeä ihan mistä syystä vaan.

Vierailija
49/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lopeta. Ne on aikuisia ihmisiä, kyllä ne pärjää.

Kun ne ei pärjää. Toinen puoliso tekee kaikkensa, mutta toinen on tosi pahassa jamassa. En vaan voi jättää niitä lapsia oman onnensa nojaan. Alkoholista ei ole kyse.

- ap -

Montako lasta? Moni yksinhuoltajakin pärjää. Ottakoon eron se ”normaali” osapuoli jos kerran toisesta ei ole mihinkään. Sellaisessa tapauksessa on helpompaa keskittyä pelkästään lapsiin kuin retuuttaa mukana aikuista ihmistä josta ei ole mitään apua, pahimmillaan ihan suoranaista haittaa vaan. Isovanhempien ei tarvitse tehdä enempää kuin jaksavat/ haluavat. Lastensuojelu on se taho jonka puoleen viime kädessä käännytään jos vanhemmat eivät pärjää. T. Kaksi lasta yksin ja ilman tukiverkkoja kasvattanut

Vierailija
50/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Sinä et nyt hahmota rooliasi ollenkaan.

Olet kasvattanut kädettömän luuserin josta et osaa päästää irti.

Olen kasvattanut lapsen, joka osaa ottaa hyvin vastuun perheestä, jos toinen vanhempi sairastuu vakavasti ja minä autan siinä tilanteessa. Päästän kyllä irti ja olen päästänytkin. Mieluiten makaisin sohvalla ja olisin kuulematta mitään muuta kuin hyviä uutisia lasten perheiltä. Aina se vaan ei käy niin.

- ap -

Sinä et hahmota rooliasi lainkaan. Nostat itsesi ihmeellisellä tavalla keskiöön ja syyllistät vieraita ihmisiä.

Jos siellä kerran ei ole ongelmia kodin eikä lasten hoidossa ja perhetyöntekjiäkin käy niin mitä ihmettä sinä vingut???

Vierailija
51/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille sijaisperhe, jossa voivat viettää esim 2 viikonloppua kuukaudessa. Tämän jo luulisi auttavan jonkun verran tilanteeseen.

Lasten eskarissa ja koulussa tiedetään tilanne. Kukaan ei kuitenkaan ole huolissaan lapsista. He ovat ennenkin olleet minun hoidossani vanhempien töiden takia ja siis normimeininki heille.

- ap -

Vierailija
52/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten eskarissa ja koulussa tiedetään tilanne. Kukaan ei kuitenkaan ole huolissaan lapsista. He ovat ennenkin olleet minun hoidossani vanhempien töiden takia ja siis normimeininki heille.

- ap -

Sinä vaan hypit seinille ja tettaroit itsestäsi marttyyriä. Anna sen lapsesi olla. Anna lapsenlastesi olla. Älä nyt jumalauta vielä pilaa sitä heidän normiarkeaankin.

Vierailija
53/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ilmeisesti se tapaus, jossa vauvan äiti on sairaalassa ja isäkin taitaa olla päivisin töissä. Kotona on ainakin yksi vanhempi lapsi vauvan lisäksi.

Ap, on todella hienoa, että autat lapsesi perhettä, mutta lopeta uhriutuminen. Kaikkien jaksamisella on rajansa ja jos et pidä kiinni niistä rajoista, sinusta on kohta lapsesi kotona enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ensinnäkin, käytä lepoon ne hetket, kun perhetyöntekijä on paikalla. Asenne "en vain osaa istua jouten sohvalla" on juuri sellaista älytöntä marttyyriksi heittäytymistä, joka on monille naisille tyypillistä ja josta heidän ympäristönsä vain kärsii.

Vierailija
54/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 jatkaa: onko vanhempi lapsi päivähoidossa? Jos ei ole, hakekaa paikkaa. Arvaan, että aiot suhtautua tähänkin jonkinlaisella marttyyriasenteella, mutta tee nyt palvelus lapsesi perheelle ja lopeta se.

Ja jos jaksaminen ei riitä, pyytäkää kaupungilta lisää perhetyöntekijän tunteja tai jos niitä ei saa, palkatkaa itse joku avuksi lisätunneiksi.

Vierailija
55/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutumiseen naisilla kyllä aina riittää voimia. Ja muiden syyttelyyn. Niin tälläkin kertaa.

Kun et käsitä aloitusta, niin älä ota kantaa tilanteeseen. 

Jokainen normaali ihminen ymmärtää, ettei isovanhemmalla yleensä ole vastaavia voimia kuin vanhemmilla.

Sinunkin pitäisi, heikosta perimästäsi huolimatta.

ohis

Vierailija
56/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

52 jatkaa: onko vanhempi lapsi päivähoidossa? Jos ei ole, hakekaa paikkaa. Arvaan, että aiot suhtautua tähänkin jonkinlaisella marttyyriasenteella, mutta tee nyt palvelus lapsesi perheelle ja lopeta se.

Ja jos jaksaminen ei riitä, pyytäkää kaupungilta lisää perhetyöntekijän tunteja tai jos niitä ei saa, palkatkaa itse joku avuksi lisätunneiksi.

Siellä on yksi lapsi päiväkodissa ja yksi eskarissa ja yksi vauva.

Eli mitään ongelmaa ei edes ole. Lisäkäsiä saa ostamalla.

Vierailija
57/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avaa keskustelu kirjoitti:

Mitä, jos heti alkuun, kertoisit avoimesti tuon saman lapsillesi?

Ollaan avoimesti puhuttu kaikki muu, paitsi eivät tiedä, kuinka väsynyt olen. Oma vikani tietenkin, mutta mikä sitten olisi vaihtoehto? Huostaanotto, mikä ei tule missään tapauksessa kyseeseen.

- ap -

Ei lastensuojeluilmoitus ja lastensuojelun tuki tarkoita automaattisesti mitään huostaanottoa. 

Lapsiperheiden kotipalvelua on mahdollisuus saada sosiaalitoimesta myös ilman lastensuojeluilmoitusta silloin, kun perheen tuen tarve on väliaikainen ja tilanne ilmaantunut melko odottamattomasti (esim. vanhemman sairaus tms.)

En tiedä mitä tarkoitat sillä, että toisen vanhemman tilanne on huono (en kyllä ole lukenut vielä ketjua lainaamastani kommentista eteenpäin), mutta joskus kaikkia helpottava ratkaisu on erilleen muutto. Sairas perheenjäsen hankkikoon hoitoa itselleen, terve huolehtii itsestään ja lapsesta.

Vierailija
58/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päiväkotiin ellet sinä ja toinen lasten vanhempi jaksa jos kerta toinen vanhempi on pois pelistä. Apua tälle vanhemmalle, että laittaa itsensä kuntoon siis ammattilaisen apua, hänen lapsensa tarvitsevat häntäkin. Lasta hoitavalle vanhemmalle apua myös kodin pyörittämiseen.

Vierailija
59/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksi eskarissa ja yksi koulussa. Onko muita lapsia?

Vaikea saada selvää,

Mun äiti ei olisi kestänyt mun lapsien sijoitusta niin ymmärrän hyvin mitä ap tuntee eli pakko auttaa vaikka ei jaksaisi.

Olisiko helpompi että lapset tulisi sun luokse?

Kait isä pystyy hoitamaan heidät iltaisin ja tekemään ruuan vai pystyykö?

Tiedän mummon joka otti lapsen 53v. luokseen kun äiti otti ritolat ja lähti kätkemään synnäriltä.

Nyt lapsi 16v. ja mummo hoitaa aikuiseksi.

FAS lapsi kyseessä.

Elämä on rankkaa ja yllättäviä käänteitä tulee.

Vanha väsyy ja lapset on energisiä.

Vierailija
60/84 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma jos kuitenkin toinen vanhempi on terve ja kotihoidossa on vain yksi lapsi?