Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 42v nainen. Sanokaa etten ole raskaana. Eihän tämä ole sitä?

Vierailija
22.02.2020 |

12 vuotta on oltu naimisissa ja sitä kauemmin yhdessä, mies täyttää kesällä 44v. Ikinä en ole käyttänyt ehkäisyä ja lapsen yrittäminen lopetettiin kun täytin 35. Ei tärpännyt omin eikä apukeinoin, yhtä tyhjän kanssa. Viime vuonna päädyttiin miehen kanssa vuoteeseen ja nyt olen turvonnut, menkkoja ei ole näkynyt ja voin pahoin. Lääkärissä en ole käynyt ja testiä en ole tehnyt, pelottaa koska oma elämä on kriisissä, vaikka parisuhde on kunnossa ja mies on edelleen aina ihana. Olemmeko liian vanhoja vanhemmiksi? Varmuutta raskaudesta ei ole, mutta miksi nyt? Miksi en raskautunut kymmenen vuotta sitten, kun oli lapsenhuonekin valmiiksi laitettuna. Täyttääkö tuntemukseni raskauden oireet? Miehelle en ole vielä puhunut.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen olisi jo hakenut raskaustestin.

Vierailija
42/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kohtu ja munasarjat, ei ole vaihdevuodet ja ei ehkäisyä niin voi tulla raskaaksi. Ei ole mitään merkitystä vaikka aikaisemmin ei olisi tärpännyt. Tiedän itsekin tapauksia joissa lasta on yritetty luomuna ja hoidoilla ja ei ole tärpännyt ja sitten vuosia myöhemmin onkin saatu vauva ihan luomuna yllätyksenä kun toivosta on jo luovuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen nainen kirjoittaa av-palstalle ja kyselee onko mahdollisesti raskaana. Ei jumankauta, anna mun kaikki kestää!!

Olisitko vähemmän järkyttynyt jos olisin parikymppinen? Iästäkö tämä johtuu? En sano miehelle ennen kuin olen tehnyt testin. Pelottaa, kun en ole koskaan ollut raskaana niin kaikki on uutta. Miehelle kerron ensimmäisenä mutta en heti. Mies puhui vauvasta viime kesänä kun täytti vuosia ja sanoi, että toivoo vauvaa todella paljon.

Mieheni tiesi ennen minua, että olen raskaana.

Vierailija
44/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitset, että päädyitte miehen kanssa vuoteeseen viime vuonna.Anteeksi, mutta oliko se noin poikkeuksellista kun se täytyy tässä mainita. Siis hyvässä avioliitossa? Vai oliko kysymyksessä joku toinen? Vähän oudolta tuntuu tämä.

En ole ap, mutta ansaitsisikohan pohdintasi ihan oman ketjun. Luulen että ap:ta tällä hetkellä kiinnostaa enemmän mahdollinen raskaus.

Kysymys kuuluu tälle ketjulle.Juuri sen vuoksi, että koko tuo ap'n tarina kuullostaa niin oudolta. Aika harvassa kommentissa tässä ketjussa muutkaan vastaavat ap'n kysymykseen.

No mitenkäs tuo oma seksielämäsi? Varmaan voidaan yhtä lailla puhua siitäkin.

Vierailija
45/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi ja puhu miehelle. Et ole liian vanha. Miksi elämäsi on kriisissä?

Liikaa töitä ja stressiä. Mies on monta kertaa ehdottanut sapattivuotta.

Vauvahan on nimenomaan hyvä tilaisuus pitää tauko työelämästä.

Vierailija
46/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen melkein samassa tilanteessa paitsi 36v ja kyselin juuri voisiko nämä vastaavat oireet olla esivaihdevuosioireita?

Minäkään en ole tehnyt testiä, koska aikanaan lasta on kovasti toivottu mutta puolison spermalla ei ole onnistunut edes terveydenhuollossa joten ihmetyttää miten nyt olisi yhtäkkiä käynyt näin. Toki aina se mahdollista on mutta sanotaanko että 1/1000 sanoi lääkäri meille.

En halua tehdä testiä koska se tarkoittaisi että jollain tasolla uskoisin asiaan ja pettymys on silloin kovempi. Kuin jos tämä nyt vaan olisi vaikka vaihdevuodet sitten.

Vierailija
47/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen nainen kirjoittaa av-palstalle ja kyselee onko mahdollisesti raskaana. Ei jumankauta, anna mun kaikki kestää!!

Olisitko vähemmän järkyttynyt jos olisin parikymppinen? Iästäkö tämä johtuu? En sano miehelle ennen kuin olen tehnyt testin. Pelottaa, kun en ole koskaan ollut raskaana niin kaikki on uutta. Miehelle kerron ensimmäisenä mutta en heti. Mies puhui vauvasta viime kesänä kun täytti vuosia ja sanoi, että toivoo vauvaa todella paljon.

Mieheni tiesi ennen minua, että olen raskaana.

Jännä. Miten?

Vierailija
48/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole liian vanha!

Järkyttynyt vain 😊❤️ Testin tekeminen varmasti jännittää sinun tilanteessasi. Itse ehkä odottelisin vielä hetken mutta suhtautuisin asiaan kuin olisin raskaana, eli ruokarajoitukset yms käyttöön nyt.

Vierailija
49/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kymppisenä hedelmällisyys vetää viimeisiään ja minunkin mielestäni naisen kroppa jotenkin reagoi tähän. Itselläni oli oli 4kympin molemmin puolin todella "himo vuodet" eli peitto heilui paljon useammin kuin tavallisesti. Näin jatkuvasti unia että olin raskaana. Aloin tuntea oviskivut mitä en ole aiemmin havainnut.  Alitajunta yritti huijata minua että "tee nyt vielä yksi lapsi kuin vielä voit" ;) Moni ystävä tekikin nelikymppisenä sen iltatähden.

Vierailija
50/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein samassa tilanteessa paitsi 36v ja kyselin juuri voisiko nämä vastaavat oireet olla esivaihdevuosioireita?

Minäkään en ole tehnyt testiä, koska aikanaan lasta on kovasti toivottu mutta puolison spermalla ei ole onnistunut edes terveydenhuollossa joten ihmetyttää miten nyt olisi yhtäkkiä käynyt näin. Toki aina se mahdollista on mutta sanotaanko että 1/1000 sanoi lääkäri meille.

En halua tehdä testiä koska se tarkoittaisi että jollain tasolla uskoisin asiaan ja pettymys on silloin kovempi. Kuin jos tämä nyt vaan olisi vaikka vaihdevuodet sitten.

Kyllä raskaus on tuossa tilanteessa paljon todennäköisempi syy kuin esivaihdevuosioireet. Jos olisit 10 vuotta vanhempi, niin olisi päinvastoin.

Vierailija
51/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksesi ovat epäloogisia. Ei raskautuminen tapahdu sillä perusteella, että on lastenhuone valmiina ja nyt on sopiva hetki. Varsinkin jos vaikeuksia on, niin hedelmöittyminen voi tietenkin tapahtua täysin yllättäen jos ei ehkäisyä käytetä.

Se oletteko liian vanhoja riippuu teistä, ei sitä kukaan vauvapalstalla voi teille kertoa.

Vierailija
52/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee että voisi olla raskaana testi pitää tehdä heti. Jo sekin takia että pitää ottaa ainakin foolihappoa. Toki tuota foolihappoa on monissa monivitamineissakin jos sellaisia käyttää muutenkin. Niin ja jos juo alkoholia niin tietää olla juomatta ym ym.

Vierailija
53/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään. Raskaustestejä saa nykyään ruokakaupoistakin. Sillä se selviää.

Vierailija
54/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilee että voisi olla raskaana testi pitää tehdä heti. Jo sekin takia että pitää ottaa ainakin foolihappoa. Toki tuota foolihappoa on monissa monivitamineissakin jos sellaisia käyttää muutenkin. Niin ja jos juo alkoholia niin tietää olla juomatta ym ym.

Ei voi ottaa monivitamiinia tai olla juopottelematta, jos ei ole tehnyt raskaustestiä?

Vierailija
55/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

b

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitset, että päädyitte miehen kanssa vuoteeseen viime vuonna.Anteeksi, mutta oliko se noin poikkeuksellista kun se täytyy tässä mainita. Siis hyvässä avioliitossa? Vai oliko kysymyksessä joku toinen? Vähän oudolta tuntuu tämä.

En ole ap, mutta ansaitsisikohan pohdintasi ihan oman ketjun. Luulen että ap:ta tällä hetkellä kiinnostaa enemmän mahdollinen raskaus.

Kysymys kuuluu tälle ketjulle.Juuri sen vuoksi, että koko tuo ap'n tarina kuullostaa niin oudolta. Aika harvassa kommentissa tässä ketjussa muutkaan vastaavat ap'n kysymykseen.

Täysin epäadekvaatti kysymys.Tässä ketjussa puhutaan aloittajan asioista.

Vierailija
56/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

b

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin epäadekvaatti kysymys.Tässä ketjussa puhutaan aloittajan asioista.

Täällä puhuttiin aloittajan mahdollisesta raskaudesta. Sinä haluat puhua aloittajan sukupuolielämän määrästä ja laadusta, joten toki olisi aiheellista että antaisit pientä referenssiä.

Oletko itse onnellisessa avioliitossa? Minkä verran seksiä siihen kuuluu? Ihanko oman kumppanin kanssa vai vieraidenkin kanssa harrastat?

Jos nää kysymykset ovat mielestäsi asiallisia ja aiheen kannalta relevantteja ap:lle esitettyinä, voit varmasti vastata niihin itsekin.

Vierailija
57/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap et ole liian vanha!

Järkyttynyt vain 😊❤️ Testin tekeminen varmasti jännittää sinun tilanteessasi. Itse ehkä odottelisin vielä hetken mutta suhtautuisin asiaan kuin olisin raskaana, eli ruokarajoitukset yms käyttöön nyt.

Mitä tuossa enää odottelemaan, jos raskauskin on saanut alkunsa jo viime vuoden puolella? Raskausviikkojakin olisi ap:lla kasassa jo yli 10.

Vierailija
58/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistä on, että olisit raskaana.

Miksi?

Ohis, mutta ihan jo sen perusteella, että puhutaan ilmeisesti yhdestä seksikerrasta viime vuoden puolella, mistä raskaus olisi saanut alkunsa... Raskauden mahdollisuus on n. 20% silloinkin, kun seksiä on säännöllisesti ovulaation kannalta otollisimpaan aikaan. Tilastollisesti on siis aina epätodennäköisempää tulla raskaaksi.

Vierailija
59/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä netissä arvuutelua kun raskaustestejä saa jokaisesta pienimmästäkin kioskista hintaan 1-2€. Emme voi tietää oletko raskaana.

Vierailija
60/90 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä yksi hölynpölyn-ketju, paljon meteliä tyhjästä. Tyhmä eukko ei osaa ostaa raskaustestiä ja kymmenet muut tyhmät spekuloi mukana, neuvoikseen päivineen. Typerää porukkaa 😒