Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat perinteisten sukupuoliroolien mukaisessa suhteessa ja NAUTTIVAT SIITÄ?

Vierailija
22.02.2020 |

Harvinaista nykyään, mutta uskon etten ole ainoa. Meillä on "miesten työt" ja "naisten työt" eli minä huolehdin kodin siisteydestä ja ruuanlaitosta, kun mies hoitaa fyysisemmät hommat ja korjaukset, kuten lamppujen vaihto ja vastaavat. Olen välillä ollut osa-aikatöissä samalla, nyt täysin kotivaimona. Tämä on meille erittäin sopiva järjestely... Ollaan eletty näin jo 9 vuotta yhdessä :)

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teille, jos olette osanne valinneet? Mutta kasvatatteko lapsenne tähän ajatusmalliin?

Vierailija
2/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teille, jos olette osanne valinneet? Mutta kasvatatteko lapsenne tähän ajatusmalliin?

Lapsia ei vielä ole, mutta ei aiota kasvattaa. Lapset tekisivät kotitöitä sukupuolesta riippumatta. Sitten itse aikuisina voivat päättää, miten tahtovat elää :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta roolin mukaista asiaan liittyy kuin nämä työjärjestelyt?

Vierailija
4/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että suomessa on vielä jäljellä oikeita Naisia!! Kiitos siitä.

T.Oikea Mies

Ole hyvä ja vie sovinismisi pois tästä keskustelusta. Ap

Vierailija
5/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Olen hyvin tyytyväinen.

”Miesten töitä” ei meillä oikeastaan ole, sillä emme asu omakotitalossa. Aika hyvä diili näin miehelle: lampunvaihtoja vastaan saan täyshoidon.

Vierailija
6/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei vielä ole, mutta ei aiota kasvattaa. Lapset tekisivät kotitöitä sukupuolesta riippumatta. Sitten itse aikuisina voivat päättää, miten tahtovat elää :) ap

Mutta lasten kasvatuksessa esimerkki on tärkein. Mitä sanot pojallesi, joka kieltäytyy kotitöistä, koska isikään ei niitä tee?

Vierailija
7/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies hoitaa fyysisemmät hommat ja korjaukset, kuten lamppujen vaihto ja vastaavat."

Kuulostaa reiluluta. 😂

Vierailija
8/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sun eläke?

Mitä jos mies jättää? Kuolee? Vammautuu? Sinä jätät miehen?

Vierailija
9/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaaripiireissä kai aika yleistä. Toinen on esimerkiksi korkeakoulutettu muttei osaa mitään kotitöitä ja toinen taas ei ole lukenut kirjan kirjaa mutta korjaa kaiken puolessa minuutissa.

Vierailija
10/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet huomaaamaan, että lapset toimvat esimerkin mukaan. Ei jää huomaamatta, ettei iskä siivoa.

Vierailija
11/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu vuosi sitten eronneena kahden lapsen yksinhuoltajana naurattaa tuollainen elämäntapa. Vuoden aikana en ole vaihtanut yhtään lamppua ja sulakkeen yhden kerran. Ai helvetti, kun olen uupunut noista miesten töistä! Välillä olen kierrellyt rautakaupoissa etsimässä uutta tapettia, jonka aion vetää seinään. Elämä on mukavaa ja rentoa. Onneksi ei ole aikuista vauvaa tässä vielä passattavana. En ymmärrä mitä, ap, saat tuosta suhteesta.

Vierailija
12/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä.

Vierailija
13/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus tätä myötähäpeää XDDDDD Kauhea show ja ihan pitää keskustelu panna pystyyn aiheesta XDDDD. Kyllä minä vaihdan lamput nyt ja jatkossakin, vaikka asuisin miekkosen kanssa. Ja miekkonen saa ihan samalla tavalla siivota ja pestä pyykkiä. Tosin en koskaan aio tehdä numeroa ja jotain vauvapalstan keskustelua asiasta XDDDD.

Vierailija
14/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos en jotain tee, niin en sitä osaa ja siksi miekkonen saa asian hoitaa. Mitkään stereotyyppiset miekkosmaiset hommat eivät kiinnosta minua, joten en monia niistä osaakaan.

Vierailija
15/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on, paitsi että mies ei hoida hommiaan ja joudun tekemään nekin.

Vierailija
16/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos en jotain tee, niin en sitä osaa ja siksi miekkonen saa asian hoitaa. Mitkään stereotyyppiset miekkosmaiset hommat eivät kiinnosta minua, joten en monia niistä osaakaan.

Kuten lampun vaihto tai taulun ripustus?

Vierailija
17/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein olen elänyt näin kahdessa avioliitossani. Toki mieskin joutuu siivoamaan, jos siivotaan paremmin. Edellytän kuitenkin miehen vievän minua ulos syömään. Ja matkoilla kustantamaan viiden tähden hotellin. Näin esimerkkeinä siis siitä, että ei tämä yksipuolinen työleiri ole, jossa mies voi vaan lorvia.

Lapseni ovat ensimmäisestä liitostani. Mies hoiti lapset aina kun oli kotona, minä muutoin.

Nykyisellä miehelläni on omia lapsia, ja ihan itse saa heidät viihdyttää ja hoitaa. Sinne asti ei perinteinen roolini ulotu.

Vierailija
18/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma toimii niin, että päävastuu kotitöistä on minulla, mutta mieskin tekee joskus ruoan tai esim. imuroi. Minä en huolehdi laskuista enkä ylipäätään mistään raha-asioista, ne on miehen asioita.

Hyvä järjestely, koska kumpikin välttyy siltä, mikä stressaa. Kotityöt ovat minusta mukavia eikä meillä sentään tarvitse olla supersiistiä. Minä olen se nipompi siivouksen suhteen, joten eipä tule riitaa kun teen oman mieleni mukaan. Mies on myös siististi elävä, joten ei minun tarvitse hänen jälkiään korjata enkä korjaisikaan. Lapsikin huolehtii oman huoneensa siivouksesta.

Vierailija
19/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä, jotka asuvat kerrostalossa? Ei lumitöitä, ei halkojen hakkaamista, ei ruohonleikkuuta, ei talon remppaamista, ei rännien putsausta... Auton korjaaminen parkkipaikalla on aika ankeaa, joten se taidetaan ulkoistaa monessa tapauksessa ihan korjaamolle. Renkaiden vaihto on helpointa rengasliikkeessä, jossa on rengashotellipalvelu, koska säilytystilan puute kerrostalossa lienee ongelma. Minä en ainakaan jättäisi häkkikellariin rengassettiä, äkkiäkös joku ne sieltä kääntäisi. Mitäs perinteisiä miesten hommia onkaan jäljellä? Lamppujen vaihto ja automaattisulakkeen päälle napsautus?

Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin omakotitalossa, ja seurailin tiiviisti isäni puuhia. Vaikka talo oli (ja on) vanha, ei remppoja todellakaan tehty edes vuosittain. Isä tapetoi huoneeni kerran, vaihtoi keittiön kaappien ovet kerran ja vaihtoi olohuoneeseen gyproc-levyt pinkopahvien tilalle kerran. Ruohonleikkuu ajettavalla ruohonleikkurilla on ihan kivaa puuhaa, voi vaikka kuunnella musiikkia samalla. Lumityöt hoituivat samalla leikkurilla, eteen vain laitettiin lumilevy. Saunapuiden teko kerran vuodessa: tutulta ostettiin motti halkoja, yksi lauantaipäivä käytettiin siihen että minä ja isä pilkoimme ne klapikoneella pienemmiksi. Sitten kottikärryillä kärrättiin ne "klapialttarille". Renkaiden vaihto: auto nosturille, pulttipyssyllä pultit auki ja kiinni, auto pois nosturilta.

Vaikka noihin "miesten töihin" voikin mennä kerralla enemmän aikaa, väitän silti äitini tehneen paljon enemmän kotitöitä. Ruokaa pitää tehdä useamman kerran viikossa, pölyallergian takia imurointi & pölyjen pyyhintä vähintään viikottain, pyykkäys, tiskaus... Kyllä, hella kypsentää ruoan ja kone pesee tiskit ja pyykit. Mutta pyykkikin pitää lajitella, mahdollisesti poistaa tahrat, ripustaa kuivumaan ja lopuksi viikata kaappiin sen pelkän napin painamisen lisäksi. "Naisten töille" on ominaista se, että ne toistuvat vähintään viikottain, jotkut päivittäin. "Miesten työt" tehdään sesongeittain, eikä kaikkia tehdä välttämättä edes vuosittain. Kyllä minäkin mielelläni kääntäisin sohvalla kylkeä, jos saisin täyshoidon kotona sillä että käytän syksyisin ja keväisin puoli tuntia kerralla renkaanvaihtoon.

Vierailija
20/100 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä homma toimii niin, että päävastuu kotitöistä on minulla, mutta mieskin tekee joskus ruoan tai esim. imuroi. Minä en huolehdi laskuista enkä ylipäätään mistään raha-asioista, ne on miehen asioita.

Hyvä järjestely, koska kumpikin välttyy siltä, mikä stressaa. Kotityöt ovat minusta mukavia eikä meillä sentään tarvitse olla supersiistiä. Minä olen se nipompi siivouksen suhteen, joten eipä tule riitaa kun teen oman mieleni mukaan. Mies on myös siististi elävä, joten ei minun tarvitse hänen jälkiään korjata enkä korjaisikaan. Lapsikin huolehtii oman huoneensa siivouksesta.

En voisi kuvitella ikinä antavani raha-asioideni hoitoa toiselle ihmiselle. En ikinä (siis ellen joskus tarvitse edunvalvojaa muistisairauden tms takia).