Miksi aina vaahdotaan yksinäisistä miehistä. Jokaista yksinäistä kohden on toisen sukupuolinen yksinäinen myös mutta tässäkin naiset unohdetaan ”näkymättöminä”
Tunnutaan paapova miehiä ja ajateltavan että naiset ovat valinneet yksinäisyyden mutta miehet joutuvat yksinäisyyteen. Asia on päinvastoin, miehet sen valitsevat kun pelit ja kaverit kiinnostaa enemmän tuonne nelikymppisten asti ja sen ajan naiset joutuvat olemaan yksin kunnes mies havahtuu ja hankkii perheen mutta kappas, oman ikäluokan naiselta onkin lapsensaanti-ikä ohi ja mies ottaa nuoremman ja yksi naisikäluokka jää yksin eikä saa haluamaansa perhettä vaikka on elänyt viisaasti. Kaikki tuo miesten valintojen vuoksi.
Valtion pakotettava mies tapaamaan naisia esim opiskelupaikkaa tai työttömyyspäivärahaa vasten? Muuten tuo miesten liian pitkäksi venyvä nuoruus kuihduttaa naissukupuolen ja lapsiluvun entistäkin pienemmäksi. Naisella lyhyt se kukoistusaika ja hedelmällisyysaika ja miehet pelaavat ja viettävät kavereidensa kanssa sen ajan koska kypsyvät hitaammin.
Kukaan ei vaahtoa yksinäisistä naisista, miehille pyritään kaikki järjestämään mutta heitä alkaa kiinnostaa perhe vasta nelikymppisenäkin jolloin naiselle täysin liian myöhäistä.
Naistenkin ääni kuuluviin!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Koska parisuhteeton mies on luuseri. Siksi siitä puhutaan. Halutaan ikäänkuin leimata yksin olevat miehet syrjäytyneiksi luusereiksi, joita yhteiskunta paapoo ja joiden pitäisi yhteikunnankin vuoksi ryhdistäytyä "olla miehiä" mennä töihin hommata eukko jne.
Itse en näe tätä keskustelua paapovana, vaan enemmänkin syyllistävänä, jopa häpäisevänä.
Hiukan ja huolestuin keskustelua lukiessani että noinko huonolla tolalla on medialukutaito. Kiitos pelastit uskoni siihen.
Tässä on juurikin kyse siitä, että naisia ei edelleenkää saa julkisuudessa esittää pölvästeinä tai tomppeleina, ihmisinä joissa olisi joitakin puutteita kuten kyvyttömyys parisuhteeseen tai ominaisuuksia jotka heikentävät sellaisen mahdollisuuksia.
Eivätkö miehet jotka osallistuvat tällaisiin uutisiin tajua tätä asetelmaa.
Pitäisi kysyä lehtien toimittajilta tai julkaisijoilta miksi vali-miesten juttuja otettu niin paljon mediaan. Minä en tiedä.
Mielestäni tosin hyvä asia, jos naiset sentään ymmärtävät ongelman syyt ja hyväksyvät tilanteen tai tekevät niille jotain sen sijaan että keräävät säälipisteitä julkisuudessa.
Ja 30-40v nainen vielä saa aika hyvin nuorta miesseuraa. Vaatteet, hymy/hymiöt, rento asenne, eletään vain tässä hetkessä, aika helposti irtoaa. Jos sattuu sopivaan aikaan ja herraa kiinnostaa. Jos ei yhtä kiinnosta niin toista luultavasti. Ei se niin vakavaa ole ja fiilikset voi olla paremmat kuin jossain kotona odottaa omaa vakimiestä ja pettyä kun suunnitelmat peruuntuu.
Parisuhde tai tapailu sitten vaatii molemmilta enemmän, ei välttämättä löydy sopivaa heti tai huomenna tai vuosienkaan päästä. Yksinäisyyttä potevan muistilistaan kaikki ne parisuhteen kompromissit, stressit, yhteensovittamiset ja muut huonot puolet. Instakuvissa ne parhaat hetket ihmisillä. Oikea elämä sitä odottamista, sovittamista, peruuttamista, luottamista ja pettymistä, toissijaiseksi jäämistä. Sen kestää jos ihminen on tarpeeksi kiinnostava ja sopiva, mutta vie mehut ja ilon fiilikset helposti jos ei ole.
Trefipalveluissa on 10 kertaa enemmän miehiä mutta kukaan ei kelpaa naisille.
siksi että miehet ja pojat on aina niin hädässä, kun hehän on niitä parempia ihmisiä, joiden elämää aina huonot ihmiset(tytöt ja naiset) aina kurjuuttaa.
Minä oon "syrjäytynyt" nainen, ei minunlaisista missään huolta kanneta. Ja olemme usein äitejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon "syrjäytynyt" nainen, ei minunlaisista missään huolta kanneta. Ja olemme usein äitejäkin.
Se ei ole tällä hetkellä yhteiskunnallisesti hyväksyttyä. Eli siis tehdä uutista naisesta tuollaisessa asemassa. Mielestäni tämä on virhe. Naisten asema on jo sen verran hyvä, että uutisointi "sinusta" ei enää sitä tulisi koskaan horjuttamaan.
Eikä tarvitsekaan olla. Miehet tapailevat miehiä.