Eronnut äiti Tinderissä
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla eronneilla äideillä on Tinderistä? Karttavatko miehet, koska pelkäävät joutuvansa keskelle lapsiperhearkea?
Olen 41-vuotias kivan näköinen, sanavalmis, koulutettu, hyvässä työssä oleva, hyvin toimeentuleva nainen. Asun viihtyisässä asunnossa merinäköalalla. Olen paljon maailmaa nähnyt, fiksu, hauska ja huumorintajuinen, hellä ja seksikäs. Kuulemma kauniimpi luonnossa kuin kuvissa. Nämä luonnehdinnat siis miehiltä kaikki.
Vaan erosta on lähes vuosi, eikä uutta rakkautta ole löytynyt. Tänä aikana olen käynyt treffeillä noin 30-40 miehen kanssa. Ja ennen kuin sanotte, että olen nirso, voin kertoa, että ehkä 5 näistä on ollut miehiä, joita itse en ole halunnut tavata uudelleen, muille olisin antanut toisen mahdollisuuden.
Eli 35 miestä ovat antaneet pakit minulle. Suurin osa ekojen treffien jälkeen. Osaa olen tavannut 1-5 kertaa. Osan kanssa on ainoastaan halattu, monen kanssa suudeltukin, muutaman kanssa harrastettu useamman kerran seksiä.
Lopputulos on sama, ghostaaminen tai epämääräinen ”ollaan eri elämäntilanteissa. Säännönmukaisesti miehet ovat kertoneet, että olen viehättävä ja kivaa seuraa.
Näihin miehiin mahtuu erilaisia tyyppejä: on ollut ehkä muutama hottis, mutta sanoisin, että loput 30 miestä ovat olleet ihan tavallisia. Ulkonäöltään ja muulta elämältään. Olen akateeminen, mutta olen käynyt deiteillä myös peruskoulun käyneen rekkakuskin kanssa. En katso miehiä nenän vartta pitkin.
Iältään haitari muutamaa vuotta nuoremmasta 11 vuotta vanhempaan. Ikäiseni hakevat 15 v nuorempaa, eli olen vanha. 10 v vanhemmat ikäistäni, mutta huollettavia lapsia ei saisi olla.
Mietin pitkään, mikä minussa on, kun en kelpaa edes kepeään suhteeseen tai FWB-järjestelyyn. Haen avoimin mielin, ja olen miehille sanonutkin, että haen lopulta suhdetta, mutta siihen ei kiire. Sitä etsiessä olen valmis kepeämpäänkin.
Eli en ole ruma, nirso, vaan olen sosiaalinen, avoin, saan keskustelun aikaan. Joskus mietin, että ehkä se on sporttikropan puute. En ole pulska tai isokokoinen, vaan ihan normipainoinen, mutta rintava kyllä. Sporttikroppaa kyllä ei ole, ja vain se tuntuu kelpaavan, vaikka mies olisi itsekään kymppi. No, ajattelin, että jos siitä on kiinni, niin ryhdytään sporttiseksi.
Kunnes tajusin yhteisen nimittäjän. Mulla on 5 ja 8 v lapset puolet ajasta. En ajatellut, että he ovat rasite. Heillä on hyvä isä, ja lapset ovat luonani vain 3 päivän sykleissä. Kolmen päivän välein siis aina 3-4 päivää vapaata. Harva lapsetonkaan ehtii tapaamaan joka päivä. Itse en ehdi seurusteluun asti, kun jo miehet alkavat pohtia sitä, että mulla on lapsia. Isää en lapsille hae tal edes haaveile mistään yhdessäasumisesta - ainakaan vielä.
Turhauttaa tavata miestä useamman kerran, suudella, vaihtaa viestejä iltaisin, kuulla, että olen kaunis ja haluttava. Sitten ghostaus ja lopulta viesti, että ollaan eri elämäntilanteissa. Tai sitten jo ennen treffejä miehet kirjoittavat, että miettivät sitä että minulla on lapsia. Vaikka heilläkin niitä on, tosin jo yleensä teinejä.
Eli loppuelämä yksin, vaikka olen ihan hyvä nainen? Naurattaa, kun miehet kirjoittavat, ettei Tinderistä olisi naisia tarjolla..
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Ap jos exäsi on hyvä isä lapsille niin mikä syynä erollenne?
Koska hän oli pelkkä isä, ei puoliso. Ei rakastanut minua, koskettanut tai ollut lähellä. Ei puhunut tunteistaan. Seksiä ei ollut moneen vuoteen. Lisäksi hän solvasi minua, liitossa ei ollut muuta hyvää kuin lapset.
Vierailija kirjoitti:
No mä luulen et aika moni säikähtää kun yli 40-vuotiaalla on vielä noin pieniä lapsia. Mä just laskeskelin et sit kun mä oon samanikäinen mun lapset on 17 -ja 19-vuotiaat.
Akateemiset naiset tekee ekan lapsen helposti yli 30-vuotiaina. Mun kaverit saaneet lapset 33-35-vuotiaana. Kouluttamattomat naiset tekee lapset 20-vuotiaana. Ne, jotka kaveripiirissä ovat tehneet lapset alle 30 v ovat perustaneet perheen ekan, teiniaikojen poikiksen kanssa. Moni eronnut kyllä.
Ja jos menen deiteille 10 v vanhemman miehen kanssa, niin hänellä on toki jo vastaavasti vanhemmat lapset.
Toisaalta, ehkä rajaan jatkossa amitsut pois. Heille on fiksu uranainen on kuin helmiä heittäisi sioille. Akateemiset miehet ovat myös parempikäytöksisiä. Nää rekkakuskit läimäyttää tunnin tuttavuuden jälkeen perseelle, ja toteaa, että hyvä on. Eräs urpo kouraisi kesken keskustelun haaroista. Saavat puolestani etsiä sitä 40-vuotiasta tatuoitua isoäitiä, jos koulutetun naisen elämä tuntuu vieraalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut, 2 lasta, useita seksikumppaneita vuoden aikana eikä nirso miesten suhteen. Et ehkä itse tiedosta sitä, mutta kuulostat epätoivoiselta tapaukselta. Kannattaisi pää laittaa kuntoon ensiksi ja sitten vasta miettiä parisuhteita.
Taitaa sua lähinnä haitata ne kokonaista kaksi seksikumppaneita? Vuosien seksittömän liiton jälkeen. Yksikin olisi riittänyt, mutta otti ja katosi. Ihmeellistä moralisointia.
2? Aloitusviestissä puhut muutamasta, eli useammasta. Ikähaitari liukuva, eli kaikki käy. Koulutustaustalla ei väliä. Pelkkä seksisuhdekin kelpaa. Etsit siis pelkkää laastarisuhdetta, ja ehkä tapailemasi miehet aistivat tämän? Ei ne lapset ole miehille ongelma, vaan sinä.
En etsi laastarisuhdetta, vaan parisuhdetta, kuten biossakin sanon avoimesti. Mutta itse ajattelen, että voin myös deittailla kevyemmin siinä matkan varrella, koska ei kiire. Näinhän 99 % Tinderin parisuhdetta hakevista miehistä ajattelee, kokemukseni perusteella.
Jos sanoisin, että etsin akateemista, yli 185 cm pitkää miestä, joka on 42–45 v, lapset 7-10-vuotiaita, sanoisit, että olen nirso ja vika on taas minun. Ei johonkin Tinderiin kannata mennä todella kapeakatseisesti, sekin on positiivinen asia, että suhtautuu avoimesti ihmisiin.
Ei voi saada molempia, siis parisuhdetta ja kevytsuhdetta, jos ei panosta asiaan. Itselläni ei ole lapsia, mutta muuten osun mainitsemiisi hakukriteereihin. Ei se minusta mitään nutta ole ilmoittaa, mistä kiinnostuu. Vähän niinkuin ettei voi sietää fuusiojazzia, ihan ok juttu. Toisaalta tinderit sun muut kierrän kaukaa.
En edes harkitse nelikymppistä lapsetonta miestä. Se on kai samanlainen turn off kuin näille miehille naisen lapset. Jää iso osa yheisistä kokemuksista pois, jos mies ei ole elänyt perhe-elämää. Se kuitenkin myös kehittää ihmisen luonnetta, lapseton on vielä jollain tapaa itsekäs ja naivi. Jännä, että moni mies luulee, että lapseton mies on joku plussa.
Jos olisin itse lapseton ja lähemmäs 40, niin haluaisin miehen, jolla on lapsia. Omia ei ehkä tulisi, ja haluaisin nelikymppisellä jo elåmånkokemusta.
Lapsettoman näkökulmasta taas lisääntyneet ovat jämähtäneitä ja tosikkoja, joilla ei ole mitään muita tulevaisuuden näkymiä ja suunnitelmia kuin lapset. Elämän sisältökin on vain lapsetlapsetlapset. Kuvittelevat olevansa kypsiä, kun oikeasti ovat yhden laatikon sisälle tyytyneitä ja kaavoihinsa kangistuneita.
On kaikille parempi että nämä jätetään seurustelemaan keskenään.
No eikai niillä miehillä kiinnosta mitkään äidit jos lapsettomankin voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman näkökulmasta taas lisääntyneet ovat jämähtäneitä ja tosikkoja, joilla ei ole mitään muita tulevaisuuden näkymiä ja suunnitelmia kuin lapset. Elämän sisältökin on vain lapsetlapsetlapset. Kuvittelevat olevansa kypsiä, kun oikeasti ovat yhden laatikon sisälle tyytyneitä ja kaavoihinsa kangistuneita.
On kaikille parempi että nämä jätetään seurustelemaan keskenään.
Elämän sisältö ei ole pelkät lapset. On vaativa työ, samalla tavalla myös läheiset muut ihmiset. Mutta lapseton ei voi ymmärtää lapsellisen elämän sitovuutta. Monella menee harrastukset, matkailu, pitkät yöunet hyllylle moneksi vuodeksi. Ei ole vastuussa vain omasta navastaan. Töistä lähdetään, kun lapsi sairastuu. Ja yöllä herätään, kun hän itkee. Tarhasta haut, läksyt, Wilmaviestit, lasten sosiaaliset kuviot ja mahdolliset kiusaamistapaukset, harrastuskuskaukset. Samalla syöpää sairastavat omat vanhemmat, dementoitunut täti. Potkut yt-neuvotteluissa, kun äitiysloman aikana katosivat tehtävät. Kyselyt lastenhankinnasta työhaastatteluissa. Iso asuntolaina, kun et voi eron jälkeen muuttaa muualle koulun takia. Iso laina ylipäätänsä, koska se 40 neliön kaksio Flemarilla ei ole kolmelle tarpeeksi tilava.
Joo, opettaahan se koirakin samoja asioita.
Kelpaisiko sinulle reilusti nuoremmat miehet? Heistähän taitaa heteroissa olla ylitarjontaa, joten eivät ehkä ole niin nirsoja?
Vierailija kirjoitti:
Äippä tinderissä on vähän kuin vegaani lihatiskillä tai lihamestari vegaanien juhlissa.
Päin vastoin. Olen noin 40-vuotias eronnut mies. Treffaan Tinderissä 30-40-vuotiaita naisia, vain kevyt- tai seksisuhteita. Pienten lasten äidit ovat parhaita tähän, etenkin jos vain yksi lapsi. Pk-seudulla koulutetun ja normipainoisen miehen on helppo löytää tälläisiä suhteita ja moni nainenkin tuntuu etsivän näitä kevyitä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvaa toisen pennut kiinostaa ja kaupanpäälle ex jne....
Entä ne sun omat pennut? Kiinnostuuko kukaan niistä? Ja 48-vuotiaan lapsettoman miehen svaippaan vasemmalle. Joku vika tuollaisessa on. Tahattomasti lapseton asia erikseen, mutta kyllä suurin osa keski-ikäisistä lapsettomista miehistä vaan on sellaista ”ei isä- tai aviomiesmatskua”. Miesjämä siis.
Todellakaan lapsettomuus tietoisestikaan ei tarkoita, että miehessä olisi jotain vikaa tai ei olisi aviomiesmatskua, isämatskua tuskin tarvitsee olla jos ei isä halua olla.
Minulla pari teini-ikään tulevaa lasta ja lapseton mies. Lapsia ei halua, mutta tulee hyvin juttuun minun lasten kanssa. Täydellinen sopivuus tältäkin osin, koska itse en halua lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äippä tinderissä on vähän kuin vegaani lihatiskillä tai lihamestari vegaanien juhlissa.
Päin vastoin. Olen noin 40-vuotias eronnut mies. Treffaan Tinderissä 30-40-vuotiaita naisia, vain kevyt- tai seksisuhteita. Pienten lasten äidit ovat parhaita tähän, etenkin jos vain yksi lapsi. Pk-seudulla koulutetun ja normipainoisen miehen on helppo löytää tälläisiä suhteita ja moni nainenkin tuntuu etsivän näitä kevyitä suhteita.
Miten se koulutus on valtti. jos nainen hakee pelkkää seksiä? Usein silloin taustalla kuitenkin on naisen vieno toive, että seksisuhde muuttuisi muuksi. Vaan hyvin harvoin muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn: miten tilanne on helpompi, jos lapsia on vain yksi? Varmaan helpompi uusperhekuviossa, mutta seksisuhteesta tuskin lapsi pyörii tapaamisissa mukana. Lapsivapaita kai kuitenkin on yhtä paljon - jos ei nyt sitten eri miesten kanssa ole lapsia tehnyt.
Voisin kuvitella, että sinulle paras kumppani olisi joku about omanikäisesi mies joka on samanlaisessa tilanteessa eli suht pienten lasten vanhempi. Tai sitten vaihtoehtoisesti joku jonka omat lapset jo vähän isompia. Täysin lapsettomat ikäisesi miehet usein varmaan jo lähtökohtaisesti eri elämäntilanteessa tai sitten eivät ymmärrä perhe-elämän päälle tai muuten halua pieniä lapsia "rasittamaan." Vaikka sinussa siis näkisikin potentiaalia, ymmärrän hyvin että joku perinteisen parisuhteen haluava mies kokee noin pienet lapset rasitteena. Olet kerrallaan vapaa aina kolme päivää kerrallaan ja ne tavanomaiset lomareissut ja yhteenmuutot ei onnistu ihan perinteisen kaavan mukaan. Olen itse lapseton nainen enkä sinkku, mutta en haluaisi seurustella miehen kanssa jolla on lapsia vaikka kaikinpuolin lapsimyönteinen ja niitä itsekin haluava olenkin.
Sinuna muuttaisin strategiaa ja alkaisin katsella miehiä joilla lapsia. Nyt sitten iskee se haaste, että vaikka miten mukiinmenevä nainen sinä olisitkin, ne miehet jotka on hyviä isiä ja puolisoita ovat luonnollisesti melkein aina varattuja. Kukapa tuollaista laittaisi hevillä kiertoon.
Ymmärrän inhimmillisen parisuhteen kaipuusi, mutta syy sinkkuuteesi on kertomasi perusteella pitkälti elämäntilanteessasi jossa yhdistyy sekä keski-ikäisyys ja ruuhkavuodet. Tunnen kyllä ihmisen joka löysi uuden miehen neljän lapsen yksinhuoltajana, ja vielä erinomaisen sekä varakkaan miehen joka alkoi nuorimpien huoltajaksi. Älä siis menetä toivoa, mutta mieti myös muita kanavia kuin Tinder. Olen sinua paljon nuorempi hoikka nainen, mutta itsellänikin oli vaikeuksia löytää Tinderistä fiksuja ja mukavia miehiä. Oma aviomies löytyi sitten orgaanisesti kaveripiirin kautta. Tsemppiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut, 2 lasta, useita seksikumppaneita vuoden aikana eikä nirso miesten suhteen. Et ehkä itse tiedosta sitä, mutta kuulostat epätoivoiselta tapaukselta. Kannattaisi pää laittaa kuntoon ensiksi ja sitten vasta miettiä parisuhteita.
Taitaa sua lähinnä haitata ne kokonaista kaksi seksikumppaneita? Vuosien seksittömän liiton jälkeen. Yksikin olisi riittänyt, mutta otti ja katosi. Ihmeellistä moralisointia.
2? Aloitusviestissä puhut muutamasta, eli useammasta. Ikähaitari liukuva, eli kaikki käy. Koulutustaustalla ei väliä. Pelkkä seksisuhdekin kelpaa. Etsit siis pelkkää laastarisuhdetta, ja ehkä tapailemasi miehet aistivat tämän? Ei ne lapset ole miehille ongelma, vaan sinä.
En etsi laastarisuhdetta, vaan parisuhdetta, kuten biossakin sanon avoimesti. Mutta itse ajattelen, että voin myös deittailla kevyemmin siinä matkan varrella, koska ei kiire. Näinhän 99 % Tinderin parisuhdetta hakevista miehistä ajattelee, kokemukseni perusteella.
Jos sanoisin, että etsin akateemista, yli 185 cm pitkää miestä, joka on 42–45 v, lapset 7-10-vuotiaita, sanoisit, että olen nirso ja vika on taas minun. Ei johonkin Tinderiin kannata mennä todella kapeakatseisesti, sekin on positiivinen asia, että suhtautuu avoimesti ihmisiin.
Ei voi saada molempia, siis parisuhdetta ja kevytsuhdetta, jos ei panosta asiaan. Itselläni ei ole lapsia, mutta muuten osun mainitsemiisi hakukriteereihin. Ei se minusta mitään nutta ole ilmoittaa, mistä kiinnostuu. Vähän niinkuin ettei voi sietää fuusiojazzia, ihan ok juttu. Toisaalta tinderit sun muut kierrän kaukaa.
En edes harkitse nelikymppistä lapsetonta miestä. Se on kai samanlainen turn off kuin näille miehille naisen lapset. Jää iso osa yheisistä kokemuksista pois, jos mies ei ole elänyt perhe-elämää. Se kuitenkin myös kehittää ihmisen luonnetta, lapseton on vielä jollain tapaa itsekäs ja naivi. Jännä, että moni mies luulee, että lapseton mies on joku plussa.
Jos olisin itse lapseton ja lähemmäs 40, niin haluaisin miehen, jolla on lapsia. Omia ei ehkä tulisi, ja haluaisin nelikymppisellä jo elåmånkokemusta.
En nyt ymmärrä, eikä minun toisaalta tarvitsekaan. Treffailet siis vain miehiä, joilla on itsellään lapsia ja koet, että sinun lapsesi olisivat este vakavammalle suhteelle? Ei ole, se on pelkkä tekosyy, jonka miehet antavat sinulle ja toisaalta mitä käytät selittääksesi itsellesi, että treffailemasi miehet eivät ole sinulle sopivia. Itsekäs ja naiivi? En tiedä millaista hiihtäjää jossain tinderissä liikkuu, mutta itse olen sen verran fiksu, että tajuan pysyä poissa sieltä. Jospa etsisit kumppania ihan jotain muuta kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn: miten tilanne on helpompi, jos lapsia on vain yksi? Varmaan helpompi uusperhekuviossa, mutta seksisuhteesta tuskin lapsi pyörii tapaamisissa mukana. Lapsivapaita kai kuitenkin on yhtä paljon - jos ei nyt sitten eri miesten kanssa ole lapsia tehnyt.
Yksi lapsi esimerkiksi on sairaana harvemmin useampi lapsi. Lisäksi hänelle on helpompi saada joskus tarvittaessa hoitajaa. Siksi yhden lapsen äidin on helpompi sopia tapaamisia. Tapaan naisia myös heidän kotonaan, kun pienet lapset menevät aikaisin nukkumaan. Klo 21 jälkeen ehtii vielä käydä seksitreffeillä naisen kotona, kun lapsi nukkuu. Kaikki tämä on helpompaa, kun naisella on vain yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se koulutus on valtti. jos nainen hakee pelkkää seksiä? Usein silloin taustalla kuitenkin on naisen vieno toive, että seksisuhde muuttuisi muuksi. Vaan hyvin harvoin muuttuu.
Status vaikuttaa myös seksiseuran valintaan. Koulutettu nainen panee mieluummin koulutetun miehen kanssa.
Siis olet ollut vuodessa 40 eri ihmisen kanssa treffeillä, vaikka olet eronnutkin vasta vuosi sitten. Ei siinä mitään vikaa, mutta taidat aika kovasti haluta uutta parisuhdetta ja se huokuu usein toiminnasta aika vahvastikin. Kokemukseni mukaan sellainen alkuvaiheessa karkoittaa aika monia miehiä.
Miten uskallat etsiä lasten kanssa kumppania?
Entä jos mies on etupäässä kiinnostunut vaikka tyttärestäsi? Kaikkia hulluja on liikenteessä ja yh-äitejä voidaan helposti käyttää tapana päästä tyttölasten ja nuorten elämään. Iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi esimerkiksi on sairaana harvemmin useampi lapsi. Lisäksi hänelle on helpompi saada joskus tarvittaessa hoitajaa. Siksi yhden lapsen äidin on helpompi sopia tapaamisia. Tapaan naisia myös heidän kotonaan, kun pienet lapset menevät aikaisin nukkumaan. Klo 21 jälkeen ehtii vielä käydä seksitreffeillä naisen kotona, kun lapsi nukkuu. Kaikki tämä on helpompaa, kun naisella on vain yksi lapsi.
Ei tulisi itselle mieleenkään kutsua miestä seksille kun lapset paikalla. Todella pieniä nämä naisesi lapset varmaan. Ja mulla lapset menee aina samaan aikaan hoitoon - eikä sitä tarvita kun kuitenkin isällä puolet aiasta. Mulla on myös vaativa työ ja muutakin elämää, eli en muutenkaan miehiä tapaisi joka ilta, vaikka lapsia ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallat etsiä lasten kanssa kumppania?
Entä jos mies on etupäässä kiinnostunut vaikka tyttärestäsi? Kaikkia hulluja on liikenteessä ja yh-äitejä voidaan helposti käyttää tapana päästä tyttölasten ja nuorten elämään. Iso riski.
Et sinä yhtään vainoharhainen ole...
Ap jos exäsi on hyvä isä lapsille niin mikä syynä erollenne?