Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää minulle rautalangasta miten niin naisen euro on 0,84€

Vierailija
21.02.2020 |

En edelleenkään ymmärrä. Kun nainen menee vaikka ruokakauppaan töihin niin hän saa minimissään TESsin minimin. Myös mies saa minimissään saman TESsin saman minimin.

Maksaako naiset ruokakaupan perunoista enemmän kuin miehet vaikka hintalapussa lukee 1€/kg vai mitä ihmettä..

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista ei ole johtajiksi. 

Niin johtajallahan pitää olla munat 😂

Juu kannattaa nyt ottaa ihan aivot käteen ja miettiä että miksi Suomessa johtamisesta tiedetään nämä asiat:

1) Johtoasemassa on paljon miehiä

2) Johtamisen taso on heikkoa

3) Työpaikkakiusaaminen on yleistä

4) Tuottavuus on heikompaa kuin euroalueella keskimäärin

Oliskos noiden asioiden välillä jotain korrelaatiota?

Vierailija
62/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työnantajasta riippuvainen. Olen naisvaltaisella alalla kunnalla, mies miesvaltaisella alalla valtiolla. Samaa exceliä väännämme molemmat. Minulla maksetaan 2350 ja miehelle 4400. En ymmärrä miksi, koska voisin hoitaa mieheni työt koska tahansa ja hän minun. Munalisä on poikkeuksellisen korkea.

Kunnalla ja valtiolla usein tuppaa olemaan eri palkat. Eri työnantaja. Ymmärrätkö?

En ymmärrä jos samaa työtä tehdään. Siinä ei pitäisi sukupuolien eikä työnantajien vaikuttaa. Samasta työstä sama palkka, ymmärrätkö?

Hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä esimerkiksi tulosvastuut ja työnkuva eivät ole julkisella ja yksityisellä samat. Ei voi verrata.

Näin on mun kokemuksen mukaan. Yksityisellä olen (sama työ, sama koulutus täsmälleen ja sama työpaikka) joutunut tekemään vain rajatusti alani tehtävät. Sen sijaan julkisella sektorilla työhön on kuulunut tuon lisäksi kaikenlaisia muita tehtäviä jotka liittyvät siihen että julkisen sektorin työtehtävät (kuten kansalaisten palvelu yms.) ovat lailla määrättyjä.

Siis julkisella vaaditaan enemmän osaamista ja osallistumista eri tehtäviin ja projekteihin, mutta palkka on silti heikompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin (mies) palkka 3800 e. Täysin sama työ. Mun (nainen) 3200.

-sama työhistoria?

Mulla pidempi työhistoria

-sama koulutus?

Mulla korkeampi koulutus

-samat vastuut?

Mulla enemmän vastuuta

-samat työtunnit?

Kyllä.

-sama titteli?

Samantasoinen työ.

-sama määrä vuosia firmassa?

Mulla n. 4 krt pidempi historia firmassa.

Juu, saahan sitä selittää, kuinka saa naisena pienempää palkkaa, kunhan unohtaa faktat.

Miksi tätä keskustelua käydään?

Eihän tämä ole mikään ongelma!

Hyvä että naiset saa pienempää palkkaa. Huraa!

Vierailija
64/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työnantajasta riippuvainen. Olen naisvaltaisella alalla kunnalla, mies miesvaltaisella alalla valtiolla. Samaa exceliä väännämme molemmat. Minulla maksetaan 2350 ja miehelle 4400. En ymmärrä miksi, koska voisin hoitaa mieheni työt koska tahansa ja hän minun. Munalisä on poikkeuksellisen korkea.

Teillä on eri työnantaja ja eri työehtosopimus.

Taidat olla ihan oikealla palkkatasolla.

No, pian olen koko kansan elätti ❤️ Eikö ole kivaa kun saat osallistua elämääni?

Vierailija
65/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti menee johtotehtävien paikat miehille pelkästään kyvyillä ja luonteenlujuudella. Revi nyt siitäkin huumoria, kun pomoni antaa tunnustuksen hölmistyneelle miespuoliselle kollegalleni viisi minuuttia sitten sanomastani asiasta. Vika ei ole naisissa vaan putkiaivoisissa miehissä ja miesten putkiaivojen aikaansaamaa vääristymää yritetään tasa-arvolainsäädännöllä korjata.

Tässä nähdään, että argumenttien loppuessa jää haukkuminen ainoaksi aseeksi. Nämä putkiaivot sattuvat nyt luoneen koko maailman jossa elämme. Miehet ovat tehneet >99% maailmaa muuttaneista keksinnöistä. 

Sun kannattaisi lukea tämä artikkeli:

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/feb/23/truth-world-built-…

Se valaisee tehokkaasti miten naiset jätetään huomioimatta noissa sun hehkuttamissasi keksinnöissä ja muutenkin maailmassa. Usein jopa ihan naisia erityisesti vihaamatta, vaan siksi että liian monien keksijöidenkin mielestä ja aktiivisesti tiedostamattaankin ihmisen standardi nyt vaan on mies, eivätkä ajattele asiaa sen enempää.

Esim. autojen turvalaitteet suunnitellaan miehille - > naisia loukkaantuu ja kuolee kolareissa suhteessa miehiä enemmän. Aidosti naisia vastaavia kolarinukkeja ollaan nyt vasta *kehittämässä*, miehiä aidosti vastaavia virallisia kolarinukkeja on ollut useampia erilaisia käytössä jo vuosikymmeniä. Milloin sellainen saadaan käyttöön ja pakollisiksi virallisiin testeihin on sitten ihan toinen asia, ei autoteollisuus ja sen suunnittelijat pidä ajatuksesta että nais-kolarinuken myötä heidän hienot turvasysteeminsä alkavatkin saada hiton huonoja arvioita testeissä.

Lukekaa toi artikkeli, on aika valaiseva lukuisine esimerkkeineen siitä miten helppoa mm. keksijöiden on unohtaa naissukukunta kokonaan tehdessään noita hienoja keksintöjä.

Nainen on aina uhri! Miehet ihan tahallaan tapppaa naisia autokolareissa! Kamalaa misogyniaa! 

Vierailija
66/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama koulutus? Yhtä pitkä kokemus? Pystyykö tuloksia/tuottavuutta vertailemaan?

Pystyy. Euromääräisesti tuotan paljon enemmän. Yleisessä tiedossa ollut et tyyppi ei tee ns. mitään.

Vierailija
67/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on suhteellisen yksinkertainen.

Naisten on vaikeampi saada ylennyksiä, joista tulee isompaa palkkaa. Naisia on myös edelleen yritysten johtoportaassa aika vähän. Miesten on helpompi päästä "parempiin" tehtäviin ja silloin myös palkka nousee.

TESin minimi on vain niille, jotka ovat vasta aloittaneet työssä. Vähitellen tapahtuu muutos siihen suuntaan, että miehet nousevat johtaviin asemiin, naiset taas jäävät siihen entiseen työhön. Ikälisät toki tulee naisillekin.

Tiedän itse tapauksen, jossa naisella oli kokemusta 3 vuotta ja miehellä puoli vuotta. MIehelle annettiin ylennys ja palkankorotus, vaikka hän ei ollut ehtinyt oikein edes perehtyä työhönsä. Naiselle sitä ei edes tarjottu. Tällaista tapahtuu paljon.

Tämä on ihan tutkittu asia, jos oikeasti haluat tietää niin aiheesta löytyy tutkimustietoa ihan googlettamalla. Hiukan epäilyttää tämä sun kysymyksenasettelu, haluatko oikeasti käydä keskustelua ja millaiset "rautalankaselitykset" kelpuutat.

Naisilla ei ole samoja organisointitaipumuksia kuin miehillä. Tämä tulee naiselta, jolla on ollut paljon naisesimiehiä. Naisilla ei ole samoja haluja panna yhtä paljon tunteja omaan työhönsä. Naiset eivät myös osaa pyytää samalla tavalla korvausta omasta panoksestaan, koska naiset odottavat miehiä enemmän sitä, että joku lukee heidän ajatuksensa. Mikä työelämässä tosi harvoin tapahtuu. Mikä on oikein. Elämässä on monia eri areenoja, ja joillain niistä naiset ovat luontaisesti parempia. Työelämä ei ole yksi niistä. Nämä ovat vain tosiasioita. Turha niistä on suuttua. Miehillä on omat yhtä suuret haasteensa. (Jotka eivät teitä kiinnosta, koska olette omanapaisia valittajia.)

Bonuksena se, että jos oikeasti joku nainen olisi yhtä hyvä kuin joku mies, hän saisi paikan, koska kuka nyt ei ottaisi yhtä hyvää 0,84 hinnalla. Älkää idiootit uskoko, ettei markkinat osaa hyödyntää tätä mikäli on syytä. Tottai kai itse ostatte marketissakin kahdesta samanlaatuisesta tuotteesta sen halvemman.

Tämä nyt ei ollenkaan pidä paikkaansa. Johtajissa jotka päättävät uusista työntekijöistä voi olla totaalisia pönttöpäitä. Miksi he yhtäkkiä muuttuisivat fiksuiksi työhönottopäätösten ajaksi?

Naiivia ajattelua.

Kyllä Suomessa todellakin miehet suosivat edelleen miestyöntekijää siinäkin tapauksessa että tämä ei ole yhtä pätevä kuin nainen. Ainoa mikä tätä on muuttanut viime vuosina on se, että jos alalla on minimikoulutusvaatimus, aina ei enää löydy tarpeeksi koulutettuja miesehdokkaita.

Vierailija
68/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisista ei ole johtajiksi. 

Niin johtajallahan pitää olla munat 😂

Juu kannattaa nyt ottaa ihan aivot käteen ja miettiä että miksi Suomessa johtamisesta tiedetään nämä asiat:

1) Johtoasemassa on paljon miehiä

2) Johtamisen taso on heikkoa

3) Työpaikkakiusaaminen on yleistä

4) Tuottavuus on heikompaa kuin euroalueella keskimäärin

Oliskos noiden asioiden välillä jotain korrelaatiota?

Miehet perustavat yli 90% kasvuyrityksistä. Pitääkö Spercellin perustaneen Paanasen luovuttaa yhtiönsä afrikkalaista tanssia yliopistossa vuosikausia opiskelleelle naiselle? 

Työpaikkakiusaamista esiintyy ylivoimaisesti eniten naisvaltaisilla työpaikoilla, THL. 

Tuottavuus on heikkoa, koska yhteiskuntamme on päin helvettiä, jonka osasyynä on naisten saamat tulonsiirrot miehiltä

Vierailija
69/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnalla ja valtiolla usein tuppaa olemaan eri palkat. Eri työnantaja. Ymmärrätkö?

En ymmärrä jos samaa työtä tehdään. Siinä ei pitäisi sukupuolien eikä työnantajien vaikuttaa. Samasta työstä sama palkka, ymmärrätkö?

Työnantajalla on oikeus määrittää työstä maksettava palkka. Toisella on varaa maksaa enemmän kuin toisella. Olisihan se hienoa, että samasta työstä saa saman palkan, mutta kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Itseäni ainaskin korpisi tehdä tehokkaammin töitä kuin joku lusmu jos saan kuiteskin saman palkan kuin lusmu.

Valtion ja kuntien palkkarahat tulevat veronmaksajilta joten kummallakaan ei pitäisi olla varaa maksaa enempää tai vähempää samasta työstä.

Ettehän te edes ole samassa työpaikassa. -eri

Ollaan me. Veronmaksajien palveluksessa. Toisille siitä vaan jostain syystä vain maksetaan enemmän kuin toisille.

Vierailija
70/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus määrittää työstä maksettava palkka. Toisella on varaa maksaa enemmän kuin toisella. Olisihan se hienoa, että samasta työstä saa saman palkan, mutta kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Itseäni ainaskin korpisi tehdä tehokkaammin töitä kuin joku lusmu jos saan kuiteskin saman palkan kuin lusmu.

Valtion ja kuntien palkkarahat tulevat veronmaksajilta joten kummallakaan ei pitäisi olla varaa maksaa enempää tai vähempää samasta työstä.

Sama työ, sama palkka. Vai miten se meni? Miksi toisen Excelin vääntäminen on paremmin hinnoiteltua kuin toisen. Perustele.

Miten tämän rautalangasta vääntäisi? Työnantaja saa päättää palkkauksen. Teillä on eri työnantaja, sukupuolella ei mitään tekemistä asian kanssa. Kassatyöntekijä Prismassa luultavasti saa eri palkkaa kuin kassatyöntekijä pikku marketissa, samoilla tunneilla ja samalla kokemuksella. On sitten nainen, mies tai vaikka helikopteri.

Vierailija
71/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä esimerkiksi tulosvastuut ja työnkuva eivät ole julkisella ja yksityisellä samat. Ei voi verrata.

Näin on mun kokemuksen mukaan. Yksityisellä olen (sama työ, sama koulutus täsmälleen ja sama työpaikka) joutunut tekemään vain rajatusti alani tehtävät. Sen sijaan julkisella sektorilla työhön on kuulunut tuon lisäksi kaikenlaisia muita tehtäviä jotka liittyvät siihen että julkisen sektorin työtehtävät (kuten kansalaisten palvelu yms.) ovat lailla määrättyjä.

Siis julkisella vaaditaan enemmän osaamista ja osallistumista eri tehtäviin ja projekteihin, mutta palkka on silti heikompi.

Mikset mene yksityiselle?

Vierailija
72/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on suhteellisen yksinkertainen.

Naisten on vaikeampi saada ylennyksiä, joista tulee isompaa palkkaa. Naisia on myös edelleen yritysten johtoportaassa aika vähän. Miesten on helpompi päästä "parempiin" tehtäviin ja silloin myös palkka nousee.

TESin minimi on vain niille, jotka ovat vasta aloittaneet työssä. Vähitellen tapahtuu muutos siihen suuntaan, että miehet nousevat johtaviin asemiin, naiset taas jäävät siihen entiseen työhön. Ikälisät toki tulee naisillekin.

Tiedän itse tapauksen, jossa naisella oli kokemusta 3 vuotta ja miehellä puoli vuotta. MIehelle annettiin ylennys ja palkankorotus, vaikka hän ei ollut ehtinyt oikein edes perehtyä työhönsä. Naiselle sitä ei edes tarjottu. Tällaista tapahtuu paljon.

Tämä on ihan tutkittu asia, jos oikeasti haluat tietää niin aiheesta löytyy tutkimustietoa ihan googlettamalla. Hiukan epäilyttää tämä sun kysymyksenasettelu, haluatko oikeasti käydä keskustelua ja millaiset "rautalankaselitykset" kelpuutat.

Naisilla ei ole samoja organisointitaipumuksia kuin miehillä. Tämä tulee naiselta, jolla on ollut paljon naisesimiehiä. Naisilla ei ole samoja haluja panna yhtä paljon tunteja omaan työhönsä. Naiset eivät myös osaa pyytää samalla tavalla korvausta omasta panoksestaan, koska naiset odottavat miehiä enemmän sitä, että joku lukee heidän ajatuksensa. Mikä työelämässä tosi harvoin tapahtuu. Mikä on oikein. Elämässä on monia eri areenoja, ja joillain niistä naiset ovat luontaisesti parempia. Työelämä ei ole yksi niistä. Nämä ovat vain tosiasioita. Turha niistä on suuttua. Miehillä on omat yhtä suuret haasteensa. (Jotka eivät teitä kiinnosta, koska olette omanapaisia valittajia.)

Bonuksena se, että jos oikeasti joku nainen olisi yhtä hyvä kuin joku mies, hän saisi paikan, koska kuka nyt ei ottaisi yhtä hyvää 0,84 hinnalla. Älkää idiootit uskoko, ettei markkinat osaa hyödyntää tätä mikäli on syytä. Tottai kai itse ostatte marketissakin kahdesta samanlaatuisesta tuotteesta sen halvemman.

Tämä nyt ei ollenkaan pidä paikkaansa. Johtajissa jotka päättävät uusista työntekijöistä voi olla totaalisia pönttöpäitä. Miksi he yhtäkkiä muuttuisivat fiksuiksi työhönottopäätösten ajaksi?

Naiivia ajattelua.

Kyllä Suomessa todellakin miehet suosivat edelleen miestyöntekijää siinäkin tapauksessa että tämä ei ole yhtä pätevä kuin nainen. Ainoa mikä tätä on muuttanut viime vuosina on se, että jos alalla on minimikoulutusvaatimus, aina ei enää löydy tarpeeksi koulutettuja miesehdokkaita.

Lähteet ja tilastot väittämällesi. Kiitos.

Vierailija
73/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tosiaan naisilla olevan 101% täystyöllisyys, jos naisille maksettaisiin 84% miesten palkasta.

Olen lukemattomia kertoja pyytänyt palstalla YHDENKIN alan yleistä työehtosopimusta, jossa on eri palkat naisille ja miehille. Eipä ole vielä kukaan sellaista esittänyt.

No lakihan kieltää tuon.

Ne erot tulevatkin siinä, että samalla työpaikalla samoissa työtehtävissä (sama TES) syntyy palkkaero naisen ja miehen välille jostain mystisistä syistä, joita ei selitä mikään muu kuin munalisä.

Toiseksi suurin ongelma on oikeastaan matalapalkka-alat. Niiden palkkataso pitäisi nostaa samalle tasolle kuin muiden alojen. Sillä nostettaisiin suuri osa naisista palkkakuopasta. Tähän ei vaan Suomessa ole vielä riittänyt poliittista tahtoa.

Vänkäys että "miksi naiset menevät noille aloille?" on typerää. Nuohan ovat tärkeitä aloja, joita ilman yhteiskunta ei tule toimeen.

Vierailija
74/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama koulutus? Yhtä pitkä kokemus? Pystyykö tuloksia/tuottavuutta vertailemaan?

Pystyy. Euromääräisesti tuotan paljon enemmän. Yleisessä tiedossa ollut et tyyppi ei tee ns. mitään.

Se on kyllä jännää, kuinka naiset aina näissä väittämissään tietävät kaikkien työpaikkansa työntekijöiden palkat. Mitä esimiehesi on sanonut törkeästä palkkaerosta, kun olet siitä hänelle perusteluinesi puhunut? 

Vierailija
75/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama työ, sama palkka. Vai miten se meni? Miksi toisen Excelin vääntäminen on paremmin hinnoiteltua kuin toisen. Perustele.

Miten tämän rautalangasta vääntäisi? Työnantaja saa päättää palkkauksen. Teillä on eri työnantaja, sukupuolella ei mitään tekemistä asian kanssa. Kassatyöntekijä Prismassa luultavasti saa eri palkkaa kuin kassatyöntekijä pikku marketissa, samoilla tunneilla ja samalla kokemuksella. On sitten nainen, mies tai vaikka helikopteri.

Samasta työstä sama palkka. Ei liity työnantajaan, sukupuoleen tai ikään. Mitä et ymmärrä. Samasta työstä? Niin kauan kuin samasta työstä ei makseta samaa palkkaa, ei ole tasa-arvoa. En ole feministi.

Vierailija
76/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selventää asiaa

Vierailija
77/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännää, kuinka naiset aina näissä väittämissään tietävät kaikkien työpaikkansa työntekijöiden palkat. Mitä esimiehesi on sanonut törkeästä palkkaerosta, kun olet siitä hänelle perusteluinesi puhunut? 

Kröhön, pienituloisena palkanlaskijana tiedän tismallleen kaikkien palkat... Omani on niistä pienin.

Vierailija
78/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tosiaan naisilla olevan 101% täystyöllisyys, jos naisille maksettaisiin 84% miesten palkasta.

Olen lukemattomia kertoja pyytänyt palstalla YHDENKIN alan yleistä työehtosopimusta, jossa on eri palkat naisille ja miehille. Eipä ole vielä kukaan sellaista esittänyt.

No lakihan kieltää tuon.

Ne erot tulevatkin siinä, että samalla työpaikalla samoissa työtehtävissä (sama TES) syntyy palkkaero naisen ja miehen välille jostain mystisistä syistä, joita ei selitä mikään muu kuin munalisä.

Toiseksi suurin ongelma on oikeastaan matalapalkka-alat. Niiden palkkataso pitäisi nostaa samalle tasolle kuin muiden alojen. Sillä nostettaisiin suuri osa naisista palkkakuopasta. Tähän ei vaan Suomessa ole vielä riittänyt poliittista tahtoa.

Vänkäys että "miksi naiset menevät noille aloille?" on typerää. Nuohan ovat tärkeitä aloja, joita ilman yhteiskunta ei tule toimeen.

naiset siis hakeutuvat matalapallaisille aloille jotta voivat uhriutua.

Vierailija
79/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lakihan kieltää tuon.

Eli eipä ole edelleenkään mitään faktaa esittää, vain väsynyttä mutua.

Matalapalkka-alat on ihan syystä matalapalkka-aloja, ja niilläkin maksetaan miehille samaa palkkaa kuin naisille. Satutko ollenkaan muuten käsittämään, että on suuri määrä miesvaltaisia matala-palkkatöitä? 

Vierailija
80/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene yksityiselle?

Miksi et ole miljonääri? Miksi et lottoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän