Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää minulle rautalangasta miten niin naisen euro on 0,84€

Vierailija
21.02.2020 |

En edelleenkään ymmärrä. Kun nainen menee vaikka ruokakauppaan töihin niin hän saa minimissään TESsin minimin. Myös mies saa minimissään saman TESsin saman minimin.

Maksaako naiset ruokakaupan perunoista enemmän kuin miehet vaikka hintalapussa lukee 1€/kg vai mitä ihmettä..

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovatkin häipymässä huonopalkkaisilta naisvaltaisilta aloilta, hoitoalalla jo 40% sairaanhoitajista on vaihtanut alaa. Mielenkiintoista nähdä miten sairaanhoito aiotaan hoitaa jatkossa.

Te jotka hoette, että naiset itse valitsevat huonon palkkakehityksen etsiytymällä naisvaltaisille aloille ja jäämällä kotiin hoitamaan lapsia, oletteko yhtään panneet merkille, että naisetkin ovat ymmärtäneet tämän ja tehneet vaivihkaa pikkuhiljaa heille itselleen parempia ratkaisuja? Ja nyt se alkaa vaikuttaa myös muidenkin elämään ja valtionkin toimintaan ja tämän maan tulevaisuuteen, ja nyt itketään synnytystalkoiden ja kadonneen 'naisille luontaisen' hoivavietin perään. Sitä saa mitä kyntää, ei naiset ole niin tyhmiä kuin luulette.

Kun esittää tällaisia valheita argumentteina, ei muutkaan asiat kirjoituksessasi ole kovinkaan uskottavia.

Ja pelkkää tunteellista purkaustahan tuo tekstisi on. 

Vierailija
42/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työnantajasta riippuvainen. Olen naisvaltaisella alalla kunnalla, mies miesvaltaisella alalla valtiolla. Samaa exceliä väännämme molemmat. Minulla maksetaan 2350 ja miehelle 4400. En ymmärrä miksi, koska voisin hoitaa mieheni työt koska tahansa ja hän minun. Munalisä on poikkeuksellisen korkea.

Kunnalla ja valtiolla usein tuppaa olemaan eri palkat. Eri työnantaja. Ymmärrätkö?

En ymmärrä jos samaa työtä tehdään. Siinä ei pitäisi sukupuolien eikä työnantajien vaikuttaa. Samasta työstä sama palkka, ymmärrätkö?

Hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä esimerkiksi tulosvastuut ja työnkuva eivät ole julkisella ja yksityisellä samat. Ei voi verrata.

Julkisella on ei tulosvastuuta, ei kunnallisella eikä valtiolla. Selitä palkkaero. Itse kannatan tulospalkkiota, näkisi kuka tekee ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa siten että minä tienaan mieheni ansioista 82%. Molemmilla saman tason koulutus, oma työkokemukseni 5v pidempi.

Arvaatte varmaan että itse naisvaltaisella alalla ja mies miesvaltaisella. Eli minun euroni on 0,82€.

Miksi olet valinnut huonommin palkatun alasi, jos et ole palkkatasoon tyytyväinen?

MiksI et ole itse valinnut alaa jossa tienaat 100 000€/kk? Eikö rahkeet riitä? Tämän vuoksi maksatan kaiken miehelläni enkä tunne siitä mitään tunnontuskia. Osaan ja hallitsen täysin samat hommat, mutta en saa silti samaa palkkaa koska eri työnantaja ja sukupuoli. Lompakkoloisin hyvällä omatunnolla.

Samat hommat, eri työnantaja joten eri palkka. Miksi vedät sukupuolen mukaan? Tunnontuskaton lom pak ko loi nen?  Nainen jolla ei ole h ä p y ä, tämäpä uutta.

Vierailija
44/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset perustavat reilusti alle 10% aksvuyrityksitä, ja hakeutuvat julkisen sektorin käsienheiluttelusuojatyöpaikkoihin.

Naiset ovat saaneet opiskella jo yli 100 vuotta yliopistossakin, eikä mitään näyttöjä ole siltikään mistään 

Vierailija
45/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset perustavat reilusti alle 10% aksvuyrityksitä, ja hakeutuvat julkisen sektorin käsienheiluttelusuojatyöpaikkoihin.

Naiset ovat saaneet opiskella jo yli 100 vuotta yliopistossakin, eikä mitään näyttöjä ole siltikään mistään 

kasvuyrityksistä siis.

Vierailija
46/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiselle maksettaisiin samasta työstä pienempää palkkaa, niin kukaan ei palkkaisi kuin naisia töihin. Asiaa on tutkittu tieteellisesti ja naisten ja miesten välinen keskipalkkaero johtuu miesten tekemästä suuremmasta työmäärästä ja miehet hakeutuvat vaativimpiin töihin. En ole koskaan kuullut lapsettoman miehen pyytävän, että saisi tehdä osittaista, vaikka 60% työaikaa, naisia sitten taas tiedän useita. 

Ai. Puolustusvoimissa olisi ensi viikolla pelkästään naisia? Salli mun nauraa.

Vierailija
47/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmasti menee johtotehtävien paikat miehille pelkästään kyvyillä ja luonteenlujuudella. Revi nyt siitäkin huumoria, kun pomoni antaa tunnustuksen hölmistyneelle miespuoliselle kollegalleni viisi minuuttia sitten sanomastani asiasta. Vika ei ole naisissa vaan putkiaivoisissa miehissä ja miesten putkiaivojen aikaansaamaa vääristymää yritetään tasa-arvolainsäädännöllä korjata.

Vierailija
48/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työnantajasta riippuvainen. Olen naisvaltaisella alalla kunnalla, mies miesvaltaisella alalla valtiolla. Samaa exceliä väännämme molemmat. Minulla maksetaan 2350 ja miehelle 4400. En ymmärrä miksi, koska voisin hoitaa mieheni työt koska tahansa ja hän minun. Munalisä on poikkeuksellisen korkea.

Kunnalla ja valtiolla usein tuppaa olemaan eri palkat. Eri työnantaja. Ymmärrätkö?

En ymmärrä jos samaa työtä tehdään. Siinä ei pitäisi sukupuolien eikä työnantajien vaikuttaa. Samasta työstä sama palkka, ymmärrätkö?

Työnantajalla on oikeus määrittää työstä maksettava palkka. Toisella on varaa maksaa enemmän kuin toisella. Olisihan se hienoa, että samasta työstä saa saman palkan, mutta kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Itseäni ainaskin korpisi tehdä tehokkaammin töitä kuin joku lusmu jos saan kuiteskin saman palkan kuin lusmu.

Valtion ja kuntien palkkarahat tulevat veronmaksajilta joten kummallakaan ei pitäisi olla varaa maksaa enempää tai vähempää samasta työstä.

Ettehän te edes ole samassa työpaikassa. -eri

Vierailija
49/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovatkin häipymässä huonopalkkaisilta naisvaltaisilta aloilta, hoitoalalla jo 40% sairaanhoitajista on vaihtanut alaa. Mielenkiintoista nähdä miten sairaanhoito aiotaan hoitaa jatkossa.

Te jotka hoette, että naiset itse valitsevat huonon palkkakehityksen etsiytymällä naisvaltaisille aloille ja jäämällä kotiin hoitamaan lapsia, oletteko yhtään panneet merkille, että naisetkin ovat ymmärtäneet tämän ja tehneet vaivihkaa pikkuhiljaa heille itselleen parempia ratkaisuja? Ja nyt se alkaa vaikuttaa myös muidenkin elämään ja valtionkin toimintaan ja tämän maan tulevaisuuteen, ja nyt itketään synnytystalkoiden ja kadonneen 'naisille luontaisen' hoivavietin perään. Sitä saa mitä kyntää, ei naiset ole niin tyhmiä kuin luulette.

Ihan oikein vaikka en hoitoalalla toimikaan. Siinäpä palkkaavat tuhansia hoitajia paskapalkalla (jos tällä ketään töihin saavat) ja katsovat kuinka moni kuolee hoitovirheisiin mm. kielimuurin takia. Naureskelen.

Vierailija
50/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on oikeus määrittää työstä maksettava palkka. Toisella on varaa maksaa enemmän kuin toisella. Olisihan se hienoa, että samasta työstä saa saman palkan, mutta kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Itseäni ainaskin korpisi tehdä tehokkaammin töitä kuin joku lusmu jos saan kuiteskin saman palkan kuin lusmu.

Valtion ja kuntien palkkarahat tulevat veronmaksajilta joten kummallakaan ei pitäisi olla varaa maksaa enempää tai vähempää samasta työstä.

Ettehän te edes ole samassa työpaikassa. -eri

Sama työ, sama palkka. Vai miten se meni? Miksi toisen Excelin vääntäminen on paremmin hinnoiteltua kuin toisen. Perustele.

Vierailija
51/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet vaikka seuraavat sata vuotta toimisivat vaimojensa sihteereinä, laskukoneina, lapsenhoitajina ja ruoanlaittajina, niin katsotaan sitten mitä on saatu aikaan.

Vierailija
52/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiselle maksettaisiin samasta työstä pienempää palkkaa, niin kukaan ei palkkaisi kuin naisia töihin. Asiaa on tutkittu tieteellisesti ja naisten ja miesten välinen keskipalkkaero johtuu miesten tekemästä suuremmasta työmäärästä ja miehet hakeutuvat vaativimpiin töihin. En ole koskaan kuullut lapsettoman miehen pyytävän, että saisi tehdä osittaista, vaikka 60% työaikaa, naisia sitten taas tiedän useita. 

Miten puolustusvoimat vedät tähän mukaan? Virkoihin palkataan sitäpaitsi pätevyyden mukaan 

Vierailija
53/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti menee johtotehtävien paikat miehille pelkästään kyvyillä ja luonteenlujuudella. Revi nyt siitäkin huumoria, kun pomoni antaa tunnustuksen hölmistyneelle miespuoliselle kollegalleni viisi minuuttia sitten sanomastani asiasta. Vika ei ole naisissa vaan putkiaivoisissa miehissä ja miesten putkiaivojen aikaansaamaa vääristymää yritetään tasa-arvolainsäädännöllä korjata.

Jostain syystä olet kuitenkin vain rivityöntekijänä muiden perustamassa yrityksessä.

Noin nerokkaalla luulisi olevan rahkeita perustaa se oma yrityskin.

Lisäksi sinun tyylisi on tuttu jokaisesta palstan keskustelusta, olet AINA öyhöttämässä kuinka idiootit miehet pääsevät johtajiksi vain munillaan. Säälittävää. 

Vierailija
54/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filippi naikkoset tulevat suomeen hoitamaan työt ja miehet.

Vierailija
55/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viittaa siihen kun aikoinaan tehtiin yhteiskunnassa sopimus että naisten töistä palkka on 25 vai oliko se 30% huonompi. Silloin sovittiin että naisten tekemä työ on arvoltaan ainakin neljänneksen vähempiarvoista kuin miesten. Tämä jäi voimaan eikä siitä ole ikinä päästy nousemaan. Oliko se 1948 kun se laki säädettiin? Jotenkin noin se meni.

Vierailija
56/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös naiset saa varusmiespalvelveluksesta paremman päivärahan kun miehet?

ainakin joskus saivat.

Vierailija
57/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään, että argumenttien loppuessa jää haukkuminen ainoaksi aseeksi. Nämä putkiaivot sattuvat nyt luoneen koko maailman jossa elämme. Miehet ovat tehneet >99% maailmaa muuttaneista keksinnöistä. 

Vierailija
58/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet vaikka seuraavat sata vuotta toimisivat vaimojensa sihteereinä, laskukoneina, lapsenhoitajina ja ruoanlaittajina, niin katsotaan sitten mitä on saatu aikaan.

Jos nyt naisen tunteistasi huolimatta sekoittaisi työelämää ja yksityiselämää toisiinsa.

Naisilla on Suomessa kaikki samat, jopa paremmat mahdollisuudet kuin miehillä, ja näyttöjä ei vain ole. 

Vierailija
59/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään, että argumenttien loppuessa jää haukkuminen ainoaksi aseeksi. Nämä putkiaivot sattuvat nyt luoneen koko maailman jossa elämme. Miehet ovat tehneet >99% maailmaa muuttaneista keksinnöistä. 

Sun kannattaisi lukea tämä artikkeli:

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/feb/23/truth-world-built-…

Se valaisee tehokkaasti miten naiset jätetään huomioimatta noissa sun hehkuttamissasi keksinnöissä ja muutenkin maailmassa. Usein jopa ihan naisia erityisesti vihaamatta, vaan siksi että liian monien keksijöidenkin mielestä ja aktiivisesti tiedostamattaankin ihmisen standardi nyt vaan on mies, eivätkä ajattele asiaa sen enempää.

Esim. autojen turvalaitteet suunnitellaan miehille - > naisia loukkaantuu ja kuolee kolareissa suhteessa miehiä enemmän. Aidosti naisia vastaavia kolarinukkeja ollaan nyt vasta *kehittämässä*, miehiä aidosti vastaavia virallisia kolarinukkeja on ollut useampia erilaisia käytössä jo vuosikymmeniä. Milloin sellainen saadaan käyttöön ja pakollisiksi virallisiin testeihin on sitten ihan toinen asia, ei autoteollisuus ja sen suunnittelijat pidä ajatuksesta että nais-kolarinuken myötä heidän hienot turvasysteeminsä alkavatkin saada hiton huonoja arvioita testeissä.

Lukekaa toi artikkeli, on aika valaiseva lukuisine esimerkkeineen siitä miten helppoa mm. keksijöiden on unohtaa naissukukunta kokonaan tehdessään noita hienoja keksintöjä.

Vierailija
60/197 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi varmaan säätää laki: jollei nainen ole raskaana tai synnyttänyt ennen 29 ikää niin linnaa vähintää 6kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän