Onko noloa jos CV:n vahvuuksiin kirjoittaa että
on " käsillä tekijä" tarkoitan tällä siis että olen nopea tekemään juttuja käsilläni mutta miten ilmaista tuo oikein?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
taitava käsistäni
Älä nyt mä punastun
Good at hand jobs, kirjoittaisin sinuna.
Riippuu siitä, mitä työtä on hakemassa. CV kannattaa viilata sillä silmällä, mitä organisaatio arvostaa tai tarvitsee. Jos olet sen suuntaisella alalla, että mekaanisesta näppäryydestä on hyötyä, niin ilman muuta voit laittaa. Toisaalta jos haet vaikka jotain pelkästään teoreettisia valmiuksia edellyttävää paikkaa, niin tuskin kätevyyden mainitsemisesta varsinaisesti mitään haittaa on, mutta tuskin mitään hyötyäkään. Noloa se ei ole kummassakaan tapauksessa.
terveisin rekrytoiva jokapaikanhöylä
Joku muu ilmaisu olisi parempi. Mitä teet nopeasti käsin, mikä ala?
Handy...äh ei vaan, keksi joku kuvaavampi 😁 mitä sä teet niillä käsillä? Hieman tarkennusta.
Aika moni muukin on nopea käsistään (esim. minä) mutta ei tulis mieleenkään siitä CV:ssä mainita. Ehkä jostain vähän oleellisemmasta esim. muu reippaus, ahkeruus, yhteistyökyky jne. yleisesti.
Onnea työnhakuun!
En laittaisi CV:n mitään tuollaisia ominaisuuksia, ainoastaan esim. harrastukset (joissa tuo taitavuus ilmenee), mutta sitten itse hakemustekstissä voit avata näitä taitojasi, jos ne liittyvät hakemaasi työhön. CV on enemmän sellainen tylsä virallinen asiakirja.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi CV:n mitään tuollaisia ominaisuuksia, ainoastaan esim. harrastukset (joissa tuo taitavuus ilmenee), mutta sitten itse hakemustekstissä voit avata näitä taitojasi, jos ne liittyvät hakemaasi työhön. CV on enemmän sellainen tylsä virallinen asiakirja.
Ei ole enää, monissa pohjissakin on valmiina kohta erityisosaamiset tai vastaava. Ja nykyään monet tekevät visuaalisia cv:itä erottuakseen, eivät ole mitään tylsiä. Riippuu tietysti millaista paikkaa hakee.
Ei noloa, mutta ei nyt ehkä se ihan paras tapa tuoda ilmi jotain tiettyä osaamisaluetta.
Kyllä nykypäiväiseen CV:hen voi laittaa osaamisiaan, ja monilla aloilla tällainen cv on jopa suotava, jotta se erottuu ja osaamiset ja vahvuudet tulevat ilmi nopeasti. Ja tosiaan monissa moderneissa pohjissa tuolle osaamiselle on ihan oma kohtansa "special skills", "erityisosaaminen" tai vastaava. Jos on tiettyä osaamista ja on erityisen hyvä jossain, kyllä se kannattaa nostaa esiin. Ja yleensäkin yrittää miettiä, millä keinoin voi erottautua muista hakijoista. Yhden hakijan cv:n ja hakemuksen lukemiseen ei rekrytoijat yleensä kauaa käytä, joten nopeasti silmäiltävä, looginen ja jossain määrin visuaalinen cv on paras. Ja hyvä cv on sellainen asia, johon todellakin kannattaa panostaa.
Terkuin HR-tyyppi
Ap, miksi et vastaa mikä ala, tai anna jotain tarkennusta?
No joko cv:hen tai hakemukseen kirjotat ne työn kannalta oleellisimmat omat vahvuudet.
Yks niistä voi olla kädentaidot. Yks niistä voi olla hyvät sosiaaliset taidot, tai vaikka itsenäinen työskentelyote.
Tietenkin riippuu työstä, että mitä ne hakee, että kuinka paljon vaikutusta sun vahvuuksilla on työn kannalta.
Jossain työssä arvostetaan toisenlaista, ja toisessa toisenlaista. Ei ainakaan kannata valehdella eikä myöskään jättää mainitsematta asioita jotka on oleellisia työn saamisen kannalta, tietenkään!
Ja toi että miten ilmaista toi, niin riippuu myös työstä. Esim. ootko nopea kirjottaa tietokoneella, ootko hyvä korjaamaan kodinkoneita, ootko hyvä piirtämään, jne.
taitava käsistäni