Kuinka usein ostat uuden vaatteen
Kuinka monta vaatetta ostat vuodessa uutena, jos ei sukkia ja alusvaatteita lasketa? Entä minkä verran ostat vaatteita käytettynä?
Vanha ystäväni toiselta puolen Suomea kävi perinteisellä kesälomareissulla luonani. Hänen kaikki vaatteensa olivat uusia, mitä hätkähdin. Muistan, että viime kesänäkin hänellä oli paljon uutta vaatetta.
Huomasin, että tosiaan, en itse osta nykyisin juurikaan vaatteita, en uutena, enkä käytettyänä. Tänä vuonna olen ostanut yhden käytetyn vaatteen ja kahdet hyvät noin satasen kappaleelta maksaneet kengät. Minä ja ystäväni ollaan molemmat jo reippaasti yli kuusikymppisiä.
Miten muut?
Kommentit (8)
Seuraan löyhästi viiden vaatteen vuosi -haastetta eli pyrin ostamaan uusia vaatteita vain sen verran mikä on planeetan kantokyvyn mukaista. Planetaarinen vaatekaappi -kirjan mukaan tämä olisi max 7 kpl uusia vaatteita tai kenkiä vuodessa. Tänä vuonna olen uutena ostanut vain yhdet kengät.
Käytettynä ostan enemmän. Tämän vuoden hankintoja ovat ainakin takki, kaksi neuletakkia, pitkähihainen pusero, t-paita, kahdet kesähousut, kahdet shortsit, hame ja kaksi mekkoa.
Alusvaatteet uutena, muuten en muista milloin olisin vaatteen ostanut kaupasta uutena. Kengätkin löytyy "uusina" torista kun monet ostaa huti koon.
N34
Ostan vaatteita keskimäärin ehkä joka toinen vuosi. Sisältää myös alusvaatteet. Niitä ostan enemmän kerralla. Käytän vaatteeni loppuun.
Eläkeläinen ei tarvi uusia vaatteita usein. Ompelukone ja ompelutaito on hyvä omata, säästää paljon pienellä korjaamisella, siis 0 vaatetta 5 vuoden aikana. En kuitenkaan kulje lumpuoss vaan puhtaissa ja ehjässä vaatteissa.
Ulkomailta paljon t-paitoja ja shortseja vuosittain, kotimaasta ehkä yhden tai kahdet farkut, kengät ja collagepaidan vuodessa.
Äiti ostaa vaatteeni. Minä hinkkaan perähuoneessa nykeröäni aamusta iltaan. -pera44vee
Nykyvaatteet on niin rättejä etten osta niitä lainkaan.
En löydä käytettynä sopivia. Uutena ostan muutaman vaatteen vuodessa - lähinnä matkoilta.