Onko sulla tuttuja, jotka hurahtaneet kaikenlaisiin enkeliterapioihin, reikiin, ennustajiin
Manifestointiin, energioihin jne?
Ovat "syvällisiä, erityisherkkiä, aistivia", hymisteleviä, tekevät ihme rituaaleja ja hehkuttavat puheissaan jatkuvasti näitä asioita?
Ja oletteko tehneet saman huomion kuin minä, että vaikka nämä ihmiset perustelevat saavansa näistä tasapainoa ja onnea, niin ulkopuoliselle ainakin vaikuttaa että elämänsä on pelkkää draamaa ja vuoristorataa, ja ovat tunteidensa riepoteltavissa olevia naisparkoja. Henkinen tasapaino kaukana.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nelikymppinen nainen ja hengelliset asiat tuli tutuksi aluksi joogan ja meditoinnin kautta, joita harrastin ihan terveyssyistä. Meditointi muutti mun elämän aivan täysin ja tuli paljon kokemuksia, joissa tunsin meditoinnissa tavallaan olevani yhtä koko universumin kanssa. Pikku hiljaa aloin kokeilla kaikenlaisia alternatiivisia hoitomuotoja ja akupunktiosta sain huomattaavaa helpotusta krooniseen sairauteeni. Sittemin olen kokeillut manifestointia, kristalleja, tarotennustuksia ja monia muita samankaltaisia asioita ja olen kyllä huomannut valtavaa parannusta elämänlaaduussa näiden aloittamisen jälkeen. Olin täysi skeptikko ennen mutta oman positiivisen kokemuksen mukaan olen kyllä täysin muuttanut mieleni. Minua ei haittaa jos jotkut pitävät tätä hulluuden merkkinä, koska olen paljon tyytyväisempi (ja uskaltaisin sanoa jopa tasapainoisempi) näin.
Joogavat/meditoivat ihmiset tuntuvat yleensä muutenkin olevan enemmän kiinnostuneita näistä asioista. Asun ulkomailla ja mun joogastudiolla käy paljon hyvinkin menestyneitä ihmisiä urallaan ja monet hyvin avoimesti puhuvat kristallihoidoista sun muista ja joogastudiolla järjestetään usein gongkylpyjä ja muita spirituaalisia workshoppeja. Aika valtavirtaa nää jutut alkaa nykyään olla eikä tosiaan mitään foliohattujuttuja.
Kristallithan on nyt tosi on! Adele, Beckhamit, Kardashianit , Anne Hathaway ja money muut superjulkkikset vannovat näiden nimeen. Ei kyllä todellakaan ole mikään elämäntapaongelmaisten juttu (vaikka heitäkin toki joukkoon mahtuu).
Vierailija kirjoitti:
Kristallithan on nyt tosi on! Adele, Beckhamit, Kardashianit , Anne Hathaway ja money muut superjulkkikset vannovat näiden nimeen. Ei kyllä todellakaan ole mikään elämäntapaongelmaisten juttu (vaikka heitäkin toki joukkoon mahtuu).
tosi IN piti sanomani
Mun työkaveri saa kuulemma neuvoa henkioppailta
Ei, mutta miehellä on.
He ovat kaikki miespuolisia dilpoomiinsenjöörejä, mitä pidän koomisena.
Kyllä näitä aika moni taitaa harrastaa, mutta useimmat pitävät omana tietonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kim Kardashian taisi kyllä ottaa kasteen (kristitty) ja miehensä Kanye Westin viimeisimmän levyn nimi on Jesus is king.
Vähän ku b-luokan uskontoja. Halpisversioita syvemmästä ajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ainakaan haittaa jos toinen uskoo sellaiseen mihin en itse usko.
Täällähän on ajattelun vapaus.
Ongelmallista asiasta tulee, jos em. oppeja opetetaan julkisia varoja saavissa opistoissa, niitä puffataan luotettavaksi oletettavissa medioissa, niitä ollaan ujuttamassa kouluopetukseen tai julkiseen terveydenhuoltoon/mainostetaan varteenotettavana hoitona.
Silloin on kritiikki paikallaan.
Huuhaaoppien kannattajat myös msinostavat oppejaan julkisesti, eikö silloin ole oikeus esittää myös kritiikkiä?
Kritiikkiä esittävä tulee silloin usein tuomituksi ahdasmieliseksi.
Skeptikon osa on usein epäkiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Kardashian taisi kyllä ottaa kasteen (kristitty) ja miehensä Kanye Westin viimeisimmän levyn nimi on Jesus is king.
Ei nämä mitenkään toisiaan pois sulje. On mun kristityllä kaverillakin risti ja kristallit samassa ketjussa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on ajattelun vapaus.
Ongelmallista asiasta tulee, jos em. oppeja opetetaan julkisia varoja saavissa opistoissa, niitä puffataan luotettavaksi oletettavissa medioissa, niitä ollaan ujuttamassa kouluopetukseen tai julkiseen terveydenhuoltoon/mainostetaan varteenotettavana hoitona.
Silloin on kritiikki paikallaan.
Huuhaaoppien kannattajat myös msinostavat oppejaan julkisesti, eikö silloin ole oikeus esittää myös kritiikkiä?
Kritiikkiä esittävä tulee silloin usein tuomituksi ahdasmieliseksi.
Skeptikon osa on usein epäkiitollinen.
Missä näitä on kouluopetuksessa ja terveydenhuollossa? Akupunktio on ainoa sellainen mihin olen törmännyt ja tuon tehokkuudesta on kyllä jo aika paljon todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä mitenkään toisiaan pois sulje. On mun kristityllä kaverillakin risti ja kristallit samassa ketjussa.
Henk.koht olen eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henk.koht olen eri mieltä.
Siis tarkoitan jos ne kristallit yhdistyy johonkin muuhun hengelliseen, ja uskon että minulla on henkien erottamisen armolahja. Mistään koruista itsestään en kuitenkaan triggeröidy..
Huuhaa-oppi?
Uskon enkeleihin, reikiin, akupunktioon ja selvännäkemiseen olematta selvännäkijä, reikihoitaja tms.
Jos nuo tuovat minulle helpotusta, se ei ole keneltäkään pois, koska en uskomisiani ympäriinsä huutele tai tuputa.
En ole hurahtanut mihinkään enkä erityisesti vanno minkään nimeen.
Itselle on tullut jo ennen suurempaa hengellistä heräämistä huonot pysy kaukana tästä- vibat reikistä, kun lukio-aikainen tuttu puhui. Samoin tarot-kortit myöhemmin kun toinen tuttu niitä käytti. Tuli yhtäaikaa utelias olo mutta sen pohjalla tunne "pysy kaukana, jotain pimeää". Uskontoa ei ole minulle tuputettu vaan olo oli sisäinen.
Vierailija kirjoitti:
Itselle on tullut jo ennen suurempaa hengellistä heräämistä huonot pysy kaukana tästä- vibat reikistä, kun lukio-aikainen tuttu puhui. Samoin tarot-kortit myöhemmin kun toinen tuttu niitä käytti. Tuli yhtäaikaa utelias olo mutta sen pohjalla tunne "pysy kaukana, jotain pimeää". Uskontoa ei ole minulle tuputettu vaan olo oli sisäinen.
Siis sellainen olo että ne jutut vaikuttaa tietyllä tasolla kiehtovalta mutta tulevat jostain syvyydestä jota ei pidä mennä kaivamaan.
Joo kyllä. Eräskin tuttava on ollut ihan iltapäivälehtien sivuilla näitä hengellisyyksiään toitottamassa ja itse katselin vierestä kun tekee ja tekee koko ajan jotakin kun pyrkii pakenemaan asioita, jotka tulisi kohdata. Ja vaikka kuinka julisti kaikkien niiden mystisten juttujen parantavaa voimaa, niin valitettavasti pelko loisti silmistä ja pahasti rikki oli edelleen. Rikkoi valitettavasti ympärilläkin olevien elämää.
Kaikki new age -henkiset lorut ovat pelkkää päälleliimattua p*skaa, jos saan sanoa suoraan. Ainoa hoitava tekijä niissä on se jos se yhdistää ihmisiä ja saa sitä kautta jotain hyvää elämäänsä, mutta itse asia on täyttä huijausta, ja tekee pahaa katsoa vierestä kun rikkinäisiä ihmisiä vedätetään. Olen ollut näissä jutuissa itsekin mukana, ja aikani leikittyäni tajusin, että jos maailmassa on jotakin henkevämpää, ei sitä sanoilla ja teoriolla pysty selittämään. Sanat eivät riitä selittämään, ja näitten new age hömppätyyppien tehokkain ase on nimenomaan puhe. Sillä saadaan kenen tahansa pää pyörälle jos ei ole varovainen.
Sanat ovat myrkkyä, mitä tulee hengellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nelikymppinen nainen ja hengelliset asiat tuli tutuksi aluksi joogan ja meditoinnin kautta, joita harrastin ihan terveyssyistä. Meditointi muutti mun elämän aivan täysin ja tuli paljon kokemuksia, joissa tunsin meditoinnissa tavallaan olevani yhtä koko universumin kanssa. Pikku hiljaa aloin kokeilla kaikenlaisia alternatiivisia hoitomuotoja ja akupunktiosta sain huomattaavaa helpotusta krooniseen sairauteeni. Sittemin olen kokeillut manifestointia, kristalleja, tarotennustuksia ja monia muita samankaltaisia asioita ja olen kyllä huomannut valtavaa parannusta elämänlaaduussa näiden aloittamisen jälkeen. Olin täysi skeptikko ennen mutta oman positiivisen kokemuksen mukaan olen kyllä täysin muuttanut mieleni. Minua ei haittaa jos jotkut pitävät tätä hulluuden merkkinä, koska olen paljon tyytyväisempi (ja uskaltaisin sanoa jopa tasapainoisempi) näin.
Et ole koskaan ollutkaan skeptikko. Tutustu sanan tarkoitukseen.