Onko sulla tuttuja, jotka hurahtaneet kaikenlaisiin enkeliterapioihin, reikiin, ennustajiin
Manifestointiin, energioihin jne?
Ovat "syvällisiä, erityisherkkiä, aistivia", hymisteleviä, tekevät ihme rituaaleja ja hehkuttavat puheissaan jatkuvasti näitä asioita?
Ja oletteko tehneet saman huomion kuin minä, että vaikka nämä ihmiset perustelevat saavansa näistä tasapainoa ja onnea, niin ulkopuoliselle ainakin vaikuttaa että elämänsä on pelkkää draamaa ja vuoristorataa, ja ovat tunteidensa riepoteltavissa olevia naisparkoja. Henkinen tasapaino kaukana.
Kommentit (204)
Niin ap kysyi, millaisia ovat näihin oppeihin hurahtaneet.
Käsittääkseni aika tavallisia, useammin naisia kuin miehiä, koulutukseltaan kaikkea kansakoulupohjasta alempaan korkeakoulututkintoon, mutta yleensä ei luonnontieteiden alalta.
Huuhaan pauloissa ja syvällä on jopa tohtorismiehiä ja naisia, en tunne henkilökohtaisesti.
Yleensä luonnontieteiden huono tuntemus tai sen suunnan harrastuneisuuden puute edesauttaa humpuukiin lankeamista.
Eilen yksi mies väitti 500 milj. valovuoden päästä tulleen radiosignaalin olevan meille suunnattu viesti.
En usko, sanoin.
Olin kuulemma ylimielinen, en voi tietää asiaa....
Tässäpä astrologiafanille kysymys, miksi en usko 500 miljoonan valovuoden päästa tulleen radiosignaalin olevan etiäisen sähkötystä, vaan jonkin tähtitieteellisen kohteen radiotaajuinen purkaus?
Mulle teki joku tunnettu astrologi jonkun ihme kartan ja maksoin siitä muistaakseni vielä satoja markkoja. Tapahtui siis 90-luvulla.
Kyse oli tän mun hurahtaneen kaverin uudesta parhaasta ystävästä. Tunnettu astrologi niissä piireissä. Hitto kun en muista nimeä!
Se koko kartta oli ihan ympäripyöreää huuhaata, eikä sopinut minuun ollenkaan. Mitään, mitä se ukko väitti, ei pitänyt paikkaansa.
Se vielä soitteli perään ja olisi pitänyt maksaa lisää, että hän ”korjaa karttaa”.
Huuhaakaveriltanikin meni ukkoon maku kun kävi ilmi, että tämä oli soitellut kaverini puhelimesta kalliita kaukopuheluita. Kaveri oli antanut soittaa kotoaan, tämä oli lankapuhelinten aikaan.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänlaisissa "viisaissa" on se virhe että ette edes tiedä mitään, ette tutki, ota asioista selvää vaan luulette tietävänne kaiken ja se kaikki mikä ei sovi teidän kapeaan katsontakantaan ja puutteelliseen tietoon, on humpuukia, hörhöilyä. Esim oikealla astrologialla ei ole mitään tekemistä naistenlehtien horoskooppien kanssa. Oikealla magialla ei ole mitään tekemistä harry potter kaman kanssa. Akupunktio ei ole mitään new age luulottelu hoitoa. Energia ympäröi meitä kaikkia, sen kieltäminen nyt olisikin häröilyä.
Jos teillä ei ole mitään kokemusta kyseistä aloista, pitäkää se suu suppulissa kiitos. Ja mitä mielenterveystapauksiin tulee, viisas varmasti tajuaa ettei niillä reikijutuilla ole oikeasti sen kanssa mitään tekemistä, reiki jatkaa olemista oli "höperöitä" tai ei.
Ei astrologiaan syvemmälle kaivautuminen tee asiasta sen todenpaa.
Taivaankappaleiden kuvitellaan vaikuttavan ihmiskohtaloihin.
Se saattoi tuntua järkevältä kun Aurinko, Kuu, planeetat ja tähtikuviot olivat todella jumalia, eläviä persoonia muutaman nuolenkantaman päässä meistä. Mutta kun taivaankappaleiden todellinen luonne ja silminnäkyvän kosmoksen rakenne ja mittasuhteet on selvitettty, tuntuu käsittämättömältä, että kukaan kallistaa korvaansa opille, joka perustuu taivaankannella hiihteleviin jumaliin.
No kerro mikä siinä kosmoksen rakenteessa ja mittasuhteissa on just se juttu joka todistaa, että taivaankappaleet ei voi vaikuttaa elämiimme? Saahan kuun vetovoimakin aikaan vuoroveden, joten aika moisia voimia noilla on....
Vaikka se, että opissa on Kuun ja Auringon ohella merkitys tähtikuvioilla, tähdet, jotka ovat valovuosien päässä meistä ja joiden muodostamat kuviot ovat näennäisiä. Sekä Planeetat, verenkarvainen Mars, sodan jumala aiheuttaa kaikenlaista kränää...
Niin ainoa mekanismi, millä taivaankappsle voisi vaikuttaa meihin olisi siis painomovoima.... ?
Jos syntymähetkellä Aurinko on Leijonassa, eikä parinkymmenen asteen päässä Neitsyessä, tulee lapsesta ihan eri luonteinen?
Öh.... kun ajattelet Aurinkokunnan mittasuhteita ei tuo ajatus voi näyttäytyä muuna kuin hassuna uskomuksena, siinä ei ole mitään tieteelllistä.
Lasta vastaanottavan kätilön painovoimakentän vaikutus lapseen on verrattomasti suurempi.
Se, että taivaankappaleiden asemien laskemiseen käytetään matematiikkaa, ei tee hommasta tiedettä.
Siis se että tähdet on kaukana joo, ei kuitenkaan todista yhtään mitään siitä että taivaankappaleet eivät voi meihin vaikuttaa.
No miten ne vaikuttaisivat, ja miksi eri tavalla eri ihmisiin?
Edelleen tähtien vaikutus astrologian olettamalla tavalla on perusteeton oletus.
Yhtä hyvin voisin väittää sängyn alle laitetun kirveen vaikuttavan sängyssä alulle laitetun lapsen sukupuoleen.
Siinäkin on vanha kansanuskomus, johon on uskottu.
Onlo se mielestäsi järkeenkäypä?
Miksi ei?
Assburger kirjoitti:
Käsittääkseni aika tavallisia, useammin naisia kuin miehiä, koulutukseltaan kaikkea kansakoulupohjasta alempaan korkeakoulututkintoon, mutta yleensä ei luonnontieteiden alalta.
Huuhaan pauloissa ja syvällä on jopa tohtorismiehiä ja naisia, en tunne henkilökohtaisesti.
Yleensä luonnontieteiden huono tuntemus tai sen suunnan harrastuneisuuden puute edesauttaa humpuukiin lankeamista.
Eilen yksi mies väitti 500 milj. valovuoden päästä tulleen radiosignaalin olevan meille suunnattu viesti.
En usko, sanoin.
Olin kuulemma ylimielinen, en voi tietää asiaa....Tässäpä astrologiafanille kysymys, miksi en usko 500 miljoonan valovuoden päästa tulleen radiosignaalin olevan etiäisen sähkötystä, vaan jonkin tähtitieteellisen kohteen radiotaajuinen purkaus?
Jollemme itse pysty tuonne 500 miljoonan valovuoden päähän matkustamaan niin emmehän me takuuvarmasti tiedä mikä se on. Luonnontieteet ja astrologia eivät millään lailla sulje toisiaan pois, koska luonnontieteethän ainoastaan selittävät sen minkä olen tähän mennessä pystyneet todeksi todistamaan (tai pidämme sillä hetkellä todennäköisimpänä, sillä onhan monia vallassa olleita käsityksiä kummottu kun tietoa on tullut lisää).
Kaffepulla kirjoitti:
Mulle teki joku tunnettu astrologi jonkun ihme kartan ja maksoin siitä muistaakseni vielä satoja markkoja. Tapahtui siis 90-luvulla.
Kyse oli tän mun hurahtaneen kaverin uudesta parhaasta ystävästä. Tunnettu astrologi niissä piireissä. Hitto kun en muista nimeä!
Se koko kartta oli ihan ympäripyöreää huuhaata, eikä sopinut minuun ollenkaan. Mitään, mitä se ukko väitti, ei pitänyt paikkaansa.
Se vielä soitteli perään ja olisi pitänyt maksaa lisää, että hän ”korjaa karttaa”.
Huuhaakaveriltanikin meni ukkoon maku kun kävi ilmi, että tämä oli soitellut kaverini puhelimesta kalliita kaukopuheluita. Kaveri oli antanut soittaa kotoaan, tämä oli lankapuhelinten aikaan.
Astrologejakin on moneen lähtöön, niin kuin minkä tahansa alan edustajia.
Lääkäri on antanut mulle virheellisen diagnoosin, palkkani on joskus laskettu väärin ja huonolla hierojallakin olen käynyt...jne..
Fiksu ihminen ymmärtää olla yleistämättä aiheettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
Olin kuulemma ylimielinen, en voi tietää asiaa....Tässäpä astrologiafanille kysymys, miksi en usko 500 miljoonan valovuoden päästa tulleen radiosignaalin olevan etiäisen sähkötystä, vaan jonkin tähtitieteellisen kohteen radiotaajuinen purkaus?
Jollemme itse pysty tuonne 500 miljoonan valovuoden päähän matkustamaan niin emmehän me takuuvarmasti tiedä mikä se on. Luonnontieteet ja astrologia eivät millään lailla sulje toisiaan pois, koska luonnontieteethän ainoastaan selittävät sen minkä olen tähän mennessä pystyneet todeksi todistamaan (tai pidämme sillä hetkellä todennäköisimpänä, sillä onhan monia vallassa olleita käsityksiä kummottu kun tietoa on tullut lisää).
Milloin se signaali on lähtenyt liikkeelle, jos kuulemme sen nyt?
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänlaisissa "viisaissa" on se virhe että ette edes tiedä mitään, ette tutki, ota asioista selvää vaan luulette tietävänne kaiken ja se kaikki mikä ei sovi teidän kapeaan katsontakantaan ja puutteelliseen tietoon, on humpuukia, hörhöilyä. Esim oikealla astrologialla ei ole mitään tekemistä naistenlehtien horoskooppien kanssa. Oikealla magialla ei ole mitään tekemistä harry potter kaman kanssa. Akupunktio ei ole mitään new age luulottelu hoitoa. Energia ympäröi meitä kaikkia, sen kieltäminen nyt olisikin häröilyä.
Jos teillä ei ole mitään kokemusta kyseistä aloista, pitäkää se suu suppulissa kiitos. Ja mitä mielenterveystapauksiin tulee, viisas varmasti tajuaa ettei niillä reikijutuilla ole oikeasti sen kanssa mitään tekemistä, reiki jatkaa olemista oli "höperöitä" tai ei.
Ei astrologiaan syvemmälle kaivautuminen tee asiasta sen todenpaa.
Taivaankappaleiden kuvitellaan vaikuttavan ihmiskohtaloihin.
Se saattoi tuntua järkevältä kun Aurinko, Kuu, planeetat ja tähtikuviot olivat todella jumalia, eläviä persoonia muutaman nuolenkantaman päässä meistä. Mutta kun taivaankappaleiden todellinen luonne ja silminnäkyvän kosmoksen rakenne ja mittasuhteet on selvitettty, tuntuu käsittämättömältä, että kukaan kallistaa korvaansa opille, joka perustuu taivaankannella hiihteleviin jumaliin.
No kerro mikä siinä kosmoksen rakenteessa ja mittasuhteissa on just se juttu joka todistaa, että taivaankappaleet ei voi vaikuttaa elämiimme? Saahan kuun vetovoimakin aikaan vuoroveden, joten aika moisia voimia noilla on....
Vaikka se, että opissa on Kuun ja Auringon ohella merkitys tähtikuvioilla, tähdet, jotka ovat valovuosien päässä meistä ja joiden muodostamat kuviot ovat näennäisiä. Sekä Planeetat, verenkarvainen Mars, sodan jumala aiheuttaa kaikenlaista kränää...
Niin ainoa mekanismi, millä taivaankappsle voisi vaikuttaa meihin olisi siis painomovoima.... ?
Jos syntymähetkellä Aurinko on Leijonassa, eikä parinkymmenen asteen päässä Neitsyessä, tulee lapsesta ihan eri luonteinen?
Öh.... kun ajattelet Aurinkokunnan mittasuhteita ei tuo ajatus voi näyttäytyä muuna kuin hassuna uskomuksena, siinä ei ole mitään tieteelllistä.
Lasta vastaanottavan kätilön painovoimakentän vaikutus lapseen on verrattomasti suurempi.
Se, että taivaankappaleiden asemien laskemiseen käytetään matematiikkaa, ei tee hommasta tiedettä.
Siis se että tähdet on kaukana joo, ei kuitenkaan todista yhtään mitään siitä että taivaankappaleet eivät voi meihin vaikuttaa.
No miten ne vaikuttaisivat, ja miksi eri tavalla eri ihmisiin?
Edelleen tähtien vaikutus astrologian olettamalla tavalla on perusteeton oletus.Yhtä hyvin voisin väittää sängyn alle laitetun kirveen vaikuttavan sängyssä alulle laitetun lapsen sukupuoleen.
Siinäkin on vanha kansanuskomus, johon on uskottu.
Onlo se mielestäsi järkeenkäypä?
Miksi ei?
Usein vasta sitten kun noihin asioihin alkaa perehtymään paremmin ne alkavat tuntua järkeenkäyviltä. Minä en ole tarpeeksi älykäs sanomaan miten kaikki nämä asiat toimii, mutta kyllä itsellä ainakin on todella paljon kokemusta syntymäkarttojen tarkkuudesta, tarotkorttien ennustamiskyvystä ja alternatiivisistä hoidoista. Kyllä tuolle alalle varmaan mahtuu hurjan paljon huijareitakin, mutta kyllä lahjakkaiden ja kokeneiden alansa harjoittajien maine nopeasti kasvaa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
Ajan käsite ei ehkä ole sama koko universumissa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
Tuolle väitteelle ei liene luonnontieteellistä pohjaa, varsinkaan kun signaali on paiksllistettu havaintopiiriimme kuuluvaan osaan universumia.
Eli 500 miljoonan valovuoden päästä lähtenyt radiosignaali on viipynyt matkalla 500 miljoonaa vuotta.
Noin kaukaa tuleva signasli myös on lähtöpäässään tavattoman voimakas energialtaan tähden luokkaa.
Siksi signaalilähde täytyy olla joku neutronitähden tyyppinen kohde tai muu taivaankappale.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
Aikaa ei itse asiassa ole edes olemassa, muuta kuin ikuisena nyt-hetkenä.
Tiedän joitain tällaisia ihmisiä, mutta koska olen itse kyyninen, ironiaan taipuvainen ateisti, jota kiinnostaa elämän pimeät puoletkin, kemiamme eivät yleensä kohtaa siinä määrin että voisimme olla ystäviä.
Unennäkijöitä, uskonlahkon vahitamista, ei selvillä ollako heterosuhteessa vai kiinnostaisko lesboilu. Useampia diagnooseja mentaalipuolella. Sitten ollaan niin boheemeita.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
Tuolle väitteelle ei liene luonnontieteellistä pohjaa, varsinkaan kun signaali on paiksllistettu havaintopiiriimme kuuluvaan osaan universumia.
Eli 500 miljoonan valovuoden päästä lähtenyt radiosignaali on viipynyt matkalla 500 miljoonaa vuotta.
Noin kaukaa tuleva signasli myös on lähtöpäässään tavattoman voimakas energialtaan tähden luokkaa.
Siksi signaalilähde täytyy olla joku neutronitähden tyyppinen kohde tai muu taivaankappale.
Tällä kaverilla on erittäin mielenkiintoinen teoria ajasta:
https://qz.com/1279371/this-physicists-ideas-of-time-will-blow-your-min…
Assburger kirjoitti:
En usko, sanoin.
En vastaa varsinaiseen kysymykseen, mutta kun matlu-puolen ihminen hurahtaa, on hän hörhöistä hörhöin. Täysin naivi ja tietämätön hömpän lajien suhteen, mitä nyt on ikänsä koettanut välttää, päästää hullutukset mieleensä kuin takaportista. Ne jutut ovat sitten jotain enkelihoidoista Koivuniemen kulttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että ihmisillä on näin vahvoja tunteita joidenkin uskomusten takia. Tiedättekö, että suurin osa maailman sodista ja muusta vihanpidosta on juuri sitä, että ajatellaan Juuri Minun uskoni olevan se oikea, ja muiden erilaiset uskot harhaoppia ja vääriä jumalia ja pimeitä voimia?
Tämä keskustelu on aivan kuin ihmiskunta pienoiskoossa, ja tästä myös hyvin ymmärtää sen, miksi ihmiskunta tuhoaa itse itsensä eikä älystään huolimatta pysty ikinä elämään rauhassa keskenään. Uskoissa ja rahanahneudessa on ne tuhon siemenet.
T. ateisti
Kyllä ne ateistitkin on aika pahaa jälkeä saaneet aikaan... (Stalin, Hitler...)
Kaffepulla kirjoitti:
Laitahan vaan tarkka syntymäaikasi kellonajan ja syntymäpaikan kanssa. Susta on niin paljon tarkkaan ajoitettua materiaalia, että kävisit varmaan viihdykkeeksi palstan astroharrastajille. :D
Tunnen moniakin, miehiä ja naisia. Olen itsekin. Tottakai draamaa on välillä elämässä, kenellä ei olisi. Ne kuuluu kasvuun ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ajatellut hurahtaa yksisarvis- ja enkeliterapioihin ja -hoitoihin. Tekee varmasti elämästä helpompaa.
Minulla on pitkään ollut diagnoosi vaikeasta neurologisesta sairaudesta (joka ei ole perinnöllinen).
Nyt olen lapseni sairastumisen myötä saanut kuulla että diagnoosini on ollut väärä. Minulla onkin vielä vaikeampi neurologinen sairaus, joka kaiken muun paskan lisäksi periytyy lapsille 50% todennäköisyydellä.
Tämä sairaus todettiin ensin yhdellä lapsistani ja sitten minulla ja kaikilla muillakin lapsillani.
Oma diagnoosi ei tunnu missään, sillä olen tiennyt olevani vakavasti sairas. Mutta lasten diagnoosit ahdistavat ihan täysillä.Tällä hetkellä joku enkeliterapia tuntuu järkevimmältä vaihtoehdolta. Tietysti itse tautiin haetaan lääkitys sairaalasta, mutta lisäapua aion hakea enkeleiltä ja yksisarvisilta.
Voi olla että näihin terapioihin on hurahtanut moni muukin toivottomassa tilanteessa oleva, ja ehkä siksi näyttää että ovat epätasapainoista porukkaa. Ihan terveillä ja hyvinvoivilla ihmisillä ei ole yhtä paljon tarvetta millekään terapialle eikä hoidolle.
Mikset turvaisi elävään Jeesukseen, joka on enkeleidenkin Herra?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kaipuu yliluonnolliseen ja uskomiseen, koska sillä on tarve hallita ympäristöään. Tarjollaolevista hörhöilyistä kukin valitsee itselleen sopivan - Jeesuksen, reikin, horoskoopit tai jonkun muun.
Itse tunnen oikeastaan vain yhden. Tai ehkä pitäisi puhua imperfektissä, koska kyseinen henkilö osoittautui "henkisyydestään" huolimatta erittäin itsekeskeiseksi ihmiseksi.
Jeesus on muuttanut elämäni, sekä sisäisen että ulkoisen konkreettisesti, vaikka yrität niputtaa samaan joukkoon hörhöilyn kanssa. "Hörhöilyksi" melko vaikuttavat tulokset. Lisäksi olen tainnut saada parantamisen armolahjan ja elämäni on tehnyt myös läheisiin jonkinlaisen vaikutuksen jotka ovat tätä todistaneet.