Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt en pysty rauhoittumaan, odotan isoa perintöä ja se piti tulla minulle 1.3. ja nyt siirtynee vaan

Vierailija
21.02.2020 |

vastapuolen eli lesken asianajajan typerään vitkutteluun. Kun asianajajani huomasi, ettei _lesken_ omaisuudessa olekaan tämän kuvittelemaa suojausta avio-oikeudelta, joten hänelle kaavailtu noin 50 000 euron tasinko pesästä on kuihtumassa nollaan. Niin nyt eivät sitten halua antaa minulle pesästä kiistatta tulevia osuuksia!!?? Aaaarrgght. Yksi asunto on tyhjänä ja sille pitäisi päästä tekemään jotain! Mutta ei pääse, koska se stanan akka. Vai voisiko asuntoa myydä vaikka se on vielä pesässä? Minulle se on kuitenkin tulossa, koska se ON avio-oikeudesta vapaata IHAN OIKEASTI. Nyt olen tavannut jo useamman välittäjän myydäkseni asunnon, ja yhden, joka remontoi huonokuntoisia asuntoja, joka tämä asunto on. Niin ei ois aikaa odottaa! Inhottaa, kun joku urpo, jolle omaisuus ei tule edes kuulumaan voi tavallaan sanella mulle milloin saan perintöni. Onkohan kade kun tajuaa, ettei saa mitään.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt pysyä housuissasi, onko ruumiskaan vielä kylmennyt?

Vierailija
2/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt pysyä housuissasi, onko ruumiskaan vielä kylmennyt?

Asunto on ollut tyhjänä KOKO sen ajan, eli 6kk. Se on vastikkeissa aika pitkä penni. Tähän asti se on ollut väistämätöntä ajankulua ja ok, mutta ei tästä eteenpäin!!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein äitihuIIulle. Milloin olet tehnyt mitään lastesi hyväksi?

Vierailija
4/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihannetilanne olisi se, että erotetaan täysin riidattomat asiat ensin pesästä minulle (ja miksei leskelle menevät hänelle) ja sitten voidaan vääntää vaikka maailman tappiin siitä, miksi leski ei saa 50 000 euroa. Ja yksi pieni asunto pitää myydä tai toisen lunastaa jne.

Ap

Vierailija
5/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi venyttää pesän jakoa vaikka vuosia .. 

Zinc

Vierailija
6/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Tietenkin voi, silloin haen tietenkin pesänjakajan. Mutta se olisi häneltä hullua, koska pesänjakajan ottaminen ei tuo tasinkoa (=hyötyä) hänelle, mutta veisi hänen rahaansa myös.

Ap

Vierailija
7/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä seuraa kun sotkee omat raha-asiansa pikavipeillä ja iloisella elämällä.

Vierailija
8/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihannetilanne olisi se, että erotetaan täysin riidattomat asiat ensin pesästä minulle (ja miksei leskelle menevät hänelle) ja sitten voidaan vääntää vaikka maailman tappiin siitä, miksi leski ei saa 50 000 euroa. Ja yksi pieni asunto pitää myydä tai toisen lunastaa jne.

Ap

Niinhän sinulle on sanottu. Tykkäät riidellä ja siitä seuraa tämä. Voi mennä vuosia että vaan odottelet perintöä.

Leski toimii oikein, kuten hänen asianajajansa neuvoo. Ihan kuten sinäkin teet. Ja lopulta voittavat vain asianajajat.

Vierailija
9/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Tietenkin voi, silloin haen tietenkin pesänjakajan. Mutta se olisi häneltä hullua, koska pesänjakajan ottaminen ei tuo tasinkoa (=hyötyä) hänelle, mutta veisi hänen rahaansa myös.

Ap

Et voi hakea. Kun ei ole selvillä mitä jaetaan.

Tähän menee vuosia.

Vierailija
10/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ap

...niin vai onko se niin, että jos hänelle ei ole tulossa mitään pesästä, hän ei menetä pesänjakajan kustannuksissa mitään, koska ne otetaan pesästä... mrrrrr.... Tietenkin sovinnoksi voisi tarjota puolta siitä, mitä pesänjakaja maksaa, jos eisuostu eli halua rahaa vaan riidellä, niin onhan pesässä onneksi varoja. Se vain olisi törkeää kiusantekoa minulle.

Minulla on toinenkin pieni porkkana leskelle, lunastaa kesämökki, jonka omistan, mutta joka on virheen takia lesken hallinnassa.

Ap

Vierailija
11/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ap

Tähän menee vuosia.

Tietenkin voin. Jakajan hommana on juurikin tehdä jako. Tai siis ositus.

Ap

Vierailija
12/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos maksaisit kunnon summan leskelle, niin sillähän sinä tilanteesta pääsisit.

Nyt voi mennä vuosia ..

Zinc

Vierailija
13/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ap

Tähän menee vuosia.

Tietenkin voin. Jakajan hommana on juurikin tehdä jako. Tai siis ositus.

Ap

Jos leski riitauttaa asian, niin sitähän sitten vuosia selvitellään.

Zinc

Vierailija
14/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen perinnönjako, jota on vuosikausia yritetty saada selväksi.

Mutta rahallahan sinä siitä selviät.

Rahaa tiskiin, ja varmaan sopu löytyy.

Zinc

Vierailija
15/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Annat keskelle 50 000 ja saat perintösi. Problem solved. Lisäksi säästät n. 100 000 asianajajan palkkioita.

Vierailija
16/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskellä on kylläkin aina se avio-oikeus... eli saa tasinkoa verottomana puolet, toinen puoli menee jakoon lapsille. Meillä kävi ihan kammottava homma kun oli miljoonaperintö äidin puolelta (jonka äiti peri omalta sukulaiseltaan) ja siitä menikin puolet isällemme, joka sitä vaati kun ahneena halusi rahat muilta pois. Me lapset jaoimme toisen puolen. Lastenlapsille ukki ei halunnut antaa euroakaan. Itse hän nyt tuhlailee rahoja ja ihmettelee, miksei kukaan halua pitää enää yhteyttä. Ei olisi edes rahoja tarvinnut, tuli toimeen enemmän kuin hyvin ja eläkkeensäkin on isompi kuin minun palkkani. Mutta tosiaan jos puolisoiden omaisuus on yhteensä vaikka 1 miljoona niin leski saa tasinkoa puolet (vaikka hänen omaa omaisuuttaan olisi ollut vain se 100 000) ja lapset/muut perijät jakavat vain toisen puolen. Yleensä leski toki haluaa antaa lapsilleen rahaa mutta meidän isämme ei.

Vierailija
17/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos maksaisit kunnon summan leskelle, niin sillähän sinä tilanteesta pääsisit.

Nyt voi mennä vuosia ..

Zinc

Miksi menisi vuosia? Menee sen, mitä pesänjakajan kanssa kestää. Jakajakin näkee, että leskelle ei anneta pesästä mitään, myy yhteisomistetun asunnon, jakaa sen rahat meille (leski siis omistaa siitä puolet) ja pakottaa leskn allekirjoittamaan osituksen.

Ap

Vierailija
18/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskellä on kylläkin aina se avio-oikeus... eli saa tasinkoa verottomana puolet, toinen puoli menee jakoon lapsille. Meillä kävi ihan kammottava homma kun oli miljoonaperintö äidin puolelta (jonka äiti peri omalta sukulaiseltaan) ja siitä menikin puolet isällemme, joka sitä vaati kun ahneena halusi rahat muilta pois. Me lapset jaoimme toisen puolen. Lastenlapsille ukki ei halunnut antaa euroakaan. Itse hän nyt tuhlailee rahoja ja ihmettelee, miksei kukaan halua pitää enää yhteyttä. Ei olisi edes rahoja tarvinnut, tuli toimeen enemmän kuin hyvin ja eläkkeensäkin on isompi kuin minun palkkani. Mutta tosiaan jos puolisoiden omaisuus on yhteensä vaikka 1 miljoona niin leski saa tasinkoa puolet (vaikka hänen omaa omaisuuttaan olisi ollut vain se 100 000) ja lapset/muut perijät jakavat vain toisen puolen. Yleensä leski toki haluaa antaa lapsilleen rahaa mutta meidän isämme ei.

Niin, puolet aviovarallisuudenalaisesta omaisuudesta on lesken. Mutta kun hän on siltäosin ehkä jopa vainajaa rikkaampi, koska hänen oma asuntonsa ei ollutkaan avio-oikeudelta suojassa, niin hänelle ei kuulu tasinkoa. Asunnot ja muu, mikä mulle kuuluu oli aviovarallisuuden ulkopuolella. Aikaisempien testamenttien tai lahjakirjojen määräyksen ansiosta.

Ap

Vierailija
19/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Annat keskelle 50 000 ja saat perintösi. Problem solved. Lisäksi säästät n. 100 000 asianajajan palkkioita.

Mikä 100 000 palkkio?

Ap

Vierailija
20/173 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tietenkään anna. Mennään papereiden mukaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä