Mies palaa työreissulta - jälleennäkeminen rauhassa ei onnistu anopin vuoksi
Mitä tehdä? Mieheni on siis välillä pitkillä, jopa parin kuukauden mittaisilla työreissuilla ja minulle olisi hirmu tärkeää, että kotiinpaluun hetkellä saisimme olla vain oman perheen kesken, mutta hänen vanhempansa, ennen muuta anoppi haluavat aina väen vängällä tulla lentokentälle vastaan ja hakemaan. Appivanhemmat ovat kyllä tosi mukavia, mutta välillä tuppaantuvat mielestäni vähän liikaa aikuisen lapsensa elämän eri käänteisiin. Minua tämä matkoilta palaaminen harmittaa, toki ymmärrän, että anopillakin on poikaansa ollut ikävä, mutta tuntuu kurjalta jotenkin, kun oma jälleennäkemisen "intiimiys" tavallaan häviää, kun appivanhemmatkin ovat sitten paikalla.
En osaa selittää asiaa paremmin kuin että minua harmittaa, että joudun jakamaan huomion herkässä jälleennäkemistilanteessa hänen äitinsä tai vanhempiensa kanssa. Haluaisin olla kahden ja halia, pussailla ja jutella rauhassa ilman muita ihmisiä. Olenko ihan pöllö, kun haluaisin olla vain kahden? Miten asian voisi jotenkin ottaa puheeksi appivanhempien kanssa? Miestäni tämä ei tietysti häiritse, joten tuntuisi ikävältä laittaa häntäkään asialle, mutta toisaalta saan varmaan kurjan miniän maineen, jos lähden itse asiasta anopille kertomaan. :/
Kommentit (194)
Aika kylmä lapsuudenkoti sulla, jos ihmisiä ei saateltu kentälle. Onneksi miehellä normaali, vaikka sitten haksahtikin omaan meghaniinsa.
Älkää kumpikaan kertoko työmatkoista appivanhemmille. Ongelma ratkeaa.
Kumpikin puolisoista tuo suhteeseen oman historiansa, näkyy usein esim joulunvietossa ja erityisesti jos tulee lapsia. Nuorenparin pitää keskenään sopia omat tapansa, ja selvittää ne ulkopuolisille, esim juuri omille vanhemmilleen.
Jos Ap. miehen mielestä tiivis yhteydenpito vanhempiin ja kuljetukset lentokentälle ovat ok ja Ap pahastuu, niin se pitää keskustella läpi.
Ap: tehtävä ei ole " kouluttaa" anoppiaan.
Antaisin varmaan olla. Niin pienestä ongelmasta on kyse, jos muuten ovat mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kumpikaan kertoko työmatkoista appivanhemmille. Ongelma ratkeaa.
Mutta kun se mies kuitenkin kertoo äidilleen ja myös millä koneella tulee takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi?
Ap hakee miehensä ja sitten illalla mies menee käymään vanhemmillaan?
Mies tulee väsyneenä parin kuukauden työmatkalta ja sitten heti samana päivänä pitäisi lähteä kyläilemään? Eikö mies saa olla edes yhtä iltaa kotonaan? Oma mies laittaisi tuossa saunan heti päälle nauttisi kotona olosta.
Ei omilla vanhemmillaan käyminen varsinaisesti ole kyläilyä. Etenkään jos yksin menee.
Ei ainakaan mulle ole. Vanhemmillaan voi pistäytyä, jos lähellä asuu, niin nopeastikin.
Ohiksena, mutta esim. mun iäkkään äidin luona ei pistäytyminen onnistu, ei varsinkaan onnistuisi pitkän - 2 kuukautta - matkan jälkeen. Olen tätä yrittänyt, jotta kävisin siellä useammin, mutta seurauksena on "aina sulla on niin kiire", "ei sitä Minnaa enää kiinnosta täällä seurustella, kun aina on niin kiire", "onko sulla tälläkin kertaa kiire lähteä pois". Enkä ole kiireestä maininnut sanallakaan.
Me ainakin mennään appivanhemmat ja lapset isi työreissuilta hakemaan, ei ole tullut mieleenkään että tämä haittaisi minua jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot asian suoraan anopillesi. On aivan hänen oma asiansa, jos moisesta loukkaantuu. Teill ä on oikeus omaan elämäänne kahden kesken juuri silloin kuin itse haluatte. Olkaa aikuisia.
Pojan pitää sanoa äidilleen, ei miniän anopilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi?
Mies tulee väsyneenä parin kuukauden työmatkalta ja sitten heti samana päivänä pitäisi lähteä kyläilemään? Eikö mies saa olla edes yhtä iltaa kotonaan? Oma mies laittaisi tuossa saunan heti päälle nauttisi kotona olosta.
Ei omilla vanhemmillaan käyminen varsinaisesti ole kyläilyä. Etenkään jos yksin menee.
Ei ainakaan mulle ole. Vanhemmillaan voi pistäytyä, jos lähellä asuu, niin nopeastikin.
Sinusta on siis ihan ok, kun parin kuukauden eron jälkeen mies tykkääkin lähteä illaksi vanhempien luokse käymään? Sinä olet odottanut innoissasi miestä takaisin, olet tehnyt ruuat ja mies syötyään lähtee vanhemmilleen ja jättää sinut siivoamaan keittiön. Varmaan purat miehen matkalaukunkin, että saat likapyykit heti koneeseen. Ei hyvää päivää.
Joo, siis jos lähekkäin asutaan. Onhan se ero pitkä aika heillekin. Miehellä itselläänkin voi olla ikävä ja haluaa kertoa, että ehjin nahoin selvisi yms.
Mä pidän tuota ihan normaalina.
Ei ihmisen tarvitse olla mikään yksinäinen saari jos ympärillä on kivoja ihmisiä. Mä ehdin olla mieheni kanssa sitten taas sen jälkeen kaikkina päivinä ja öinä.
Ei se ongelma ole yksi lentokenttä vaan kumpi on tärkeämpi, vaimo vai äiti. Ongelma toistuu sitten eri muodoissa, niin kauan kun sitä ei ratkaista.
Jos ongelmat ovat tätä luokkaa voit olla onnellinen. Voisi se anoppi olla paljon pahempikin. Jos on ollut kaksi kuukautta pois niin kyllähän se anopin perhe on myös odottanut poikaansa kotiin ja ollut ikävä. Mielestäni on ihan luontevaakin olla muutkin läheiset vastassa.
Miten se on sinulta pois jos olette koko porukalla vastaanottamassa? Ei se vastaanottoseremonia ja kotiinkuljetus kauan kestä. Saatte kuitenkin sitten olla ihan rauhassa kahdestaan kotona. Kun ilmeisesti ei teillä ole lapsia.
Hyvät välit ovat tärkeämpää kuin turha nipottaminen aikuisilla ihmisillä.
Sinulla on hyvä mies, kaunis koti, talouspuolikin varmaan kunnossa ja läheiset välit anoppilaan. Anna niin olla jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ongelma ole yksi lentokenttä vaan kumpi on tärkeämpi, vaimo vai äiti. Ongelma toistuu sitten eri muodoissa, niin kauan kun sitä ei ratkaista.
Se ei ole ongelma ellei siitä tehdä ongelmaa. Älkää tehkö tästä mitään kilpailuasetelmaa niin kaikki voivat paremmin.
Ihmissuhteet eivät ole mikään kilpailu, aina joutuu tilanteen mukaan hiukan joustamaan, milloin toinen toisinaan toinen. Olkaa armollisisia ja ymmärtäväisiä toisillenne, se on parempi tie kuitenkin.
Mieti mikä on kuitenkin hyvin, se on tärkeämpää kuin kaivaa sitä, mikä on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin mennään appivanhemmat ja lapset isi työreissuilta hakemaan, ei ole tullut mieleenkään että tämä haittaisi minua jotenkin.
Se on ehkä vähän eri juttu sitten kun on ne lapsetkin, ja haetaan isi lentokentältä isolla porukalla, kuin että on vain appivanhemmat ja nuori rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ongelma ellei siitä tehdä ongelmaa. Älkää tehkö tästä mitään kilpailuasetelmaa niin kaikki voivat paremmin.
Ihmissuhteet eivät ole mikään kilpailu, aina joutuu tilanteen mukaan hiukan joustamaan, milloin toinen toisinaan toinen. Olkaa armollisisia ja ymmärtäväisiä toisillenne, se on parempi tie kuitenkin.
Mieti mikä on kuitenkin hyvin, se on tärkeämpää kuin kaivaa sitä, mikä on huonoa.
Tämän on aivan totta. Kuitenkin tästä jutusta tulee vähän sellainen olo, että nyt se on anoppi, joka tuntee enemmänkin olevansa kilpailuasetelmassa miniään nähden, koska hänhän se haluaa määrätä noista saavatko poika ja miniä kävellä kotiinsa jne. asioista, joiden luulisi olevan yhdentekeviä muille. Läheisenä perheenä omaksuttuja toimintatapoja ehkä osa, mutta tuollainen henkii enemmän vain vallankäyttöä.
Nyt AP, lopeta niiden hömppäsarjojen ja elokuvien katselu.
Lähinnä naurettavaa tuollainen "intiimi kanssakäyminen" LENTOKENTÄLLÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi?
Sinusta on siis ihan ok, kun parin kuukauden eron jälkeen mies tykkääkin lähteä illaksi vanhempien luokse käymään? Sinä olet odottanut innoissasi miestä takaisin, olet tehnyt ruuat ja mies syötyään lähtee vanhemmilleen ja jättää sinut siivoamaan keittiön. Varmaan purat miehen matkalaukunkin, että saat likapyykit heti koneeseen. Ei hyvää päivää.
Joo, siis jos lähekkäin asutaan. Onhan se ero pitkä aika heillekin. Miehellä itselläänkin voi olla ikävä ja haluaa kertoa, että ehjin nahoin selvisi yms.
Ei ihmisen tarvitse olla mikään yksinäinen saari jos ympärillä on kivoja ihmisiä. Mä ehdin olla mieheni kanssa sitten taas sen jälkeen kaikkina päivinä ja öinä.
Minusta taas olisi kovin kummallista, jos perheellinen poika tulisi heti ensimmäisenä iltana meitä katsomaan "kun oli niin ikävä". Meille riittää tekstari "Suomessa ollaan, nähdään huomenna/viikonloppuna". Minä oletan, että poika haluaa viettää ensimmäisen illan oman puolisonsa kanssa ja toipua reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot asian suoraan anopillesi. On aivan hänen oma asiansa, jos moisesta loukkaantuu. Teill ä on oikeus omaan elämäänne kahden kesken juuri silloin kuin itse haluatte. Olkaa aikuisia.
Mutta kun pojalla ei ole ongelmaa, vaan miniällä.
Miksi miehen pitäisi sanoa mistään mitään, kun hänelle on ihan ok, että vanhempansakin ovat kentällä vastassa. Se, jota asia häiritsee, pitää asia ottaa esille jos kovasti ahdistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi?
Ei ihmisen tarvitse olla mikään yksinäinen saari jos ympärillä on kivoja ihmisiä. Mä ehdin olla mieheni kanssa sitten taas sen jälkeen kaikkina päivinä ja öinä.Minusta taas olisi kovin kummallista, jos perheellinen poika tulisi heti ensimmäisenä iltana meitä katsomaan "kun oli niin ikävä". Meille riittää tekstari "Suomessa ollaan, nähdään huomenna/viikonloppuna". Minä oletan, että poika haluaa viettää ensimmäisen illan oman puolisonsa kanssa ja toipua reissusta.
Kyllä mä kävisin moikkaamassa vanhempiani. Kävin lastenkin kanssa hyvin usein kotonani kun asuttiin lähekkäin. Mun perspektiivistä katsottuna se olisi ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun pojalla ei ole ongelmaa, vaan miniällä.
Miksi miehen pitäisi sanoa mistään mitään, kun hänelle on ihan ok, että vanhempansakin ovat kentällä vastassa. Se, jota asia häiritsee, pitää asia ottaa esille jos kovasti ahdistaa
Jos poika sanoo vanhemmille että tulkaa vastaa silloin ja silloin. Miniä että ei halua että anoppi on paikalla. Kumpaa miehen äiti kuuntelee ja uskoo?
====
Jep, sauna päälle, jotain hyvää ruokaa ja vähän viiniä tms. Sitten jos ei herra ole matkasta liian väsynyt niin kunnon tervetuliassessio.