Kerroin naiselle että hän on ns. kakkosvaihehto, ja hän suuttui
En saanut erästä ihastustani, ja nykyiseen suhteeseen mennessäni tämä toinen nainen oli edelleen vahvasti mielessäni...Olisin tietysti valinnut hänet, jos se vain olisi ollut mahdollista.
Edelleen tunteeni tätä naista kohtaan ovat elossa, mutta olen tyytyväinen nykyisenkiin kumppaniini.
Tämä tuli naisen kanssa puheeksi erään toisen jutun kautta, ja nyt nainen on vetänyt pussillisen herneitä nenäänsä. Yritin selittää miten tämä suhde on oikein riittävä minulle, ja välitän hänestä, mutta ei tunnu auttavan....Mielestäni tuo on melko kohtuuton syy suuttua. Meillä kaikilla on varmasti samanlaisia kokemuksia, mutta niistä vain ei puhuta avoimesti.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä nyt jaksa provosoitua. 0/5
Kyllä tässä on kyseessä ihan oikea tapaus.
Onhan tällaisia tarinoita oikeasti vaikka kuinka paljon, mutta niistä ei vain keskustella avoimesti, koska reaktio on juurikin tuon "pussillinen herneitä nenään" kaltainen. Ei tuollaista ole tarvetta sanoa ääneen ja loukata toista, vaikka tietäisikin asian olevan noin. Hyvin harva ihminen on sen ensimmäisen vaihtoehtonsa kanssa, koska suhteet ovat aina enemmän tai vähemmän kompromissien ja tyytymisten yhteensovittamista. Tilanteisiin kyllä sopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tällaisia tarinoita oikeasti vaikka kuinka paljon, mutta niistä ei vain keskustella avoimesti, koska reaktio on juurikin tuon "pussillinen herneitä nenään" kaltainen. Ei tuollaista ole tarvetta sanoa ääneen ja loukata toista, vaikka tietäisikin asian olevan noin. Hyvin harva ihminen on sen ensimmäisen vaihtoehtonsa kanssa, koska suhteet ovat aina enemmän tai vähemmän kompromissien ja tyytymisten yhteensovittamista. Tilanteisiin kyllä sopeutuu.
Kyllä rehellinen täytyy olla, jos kumppani tuollaista noin isoa asiaa kysyy.
Oletko itse myös nykyiselle naiselle varavaihtoehto?
No ehkä nainen halusi jotain muuta etkä sinä ollut se hajuton ja mauton mies, jonka hän otti maksamaan puolet laskuista ja tekemään puolet kotitöistä.
Nyt ei taida kysyntä ja tarjonta kohdata. Ei se ole mitään herneytymistä vaan sitä, ettei sinulla ole myydä sitä mitä hän oli ostamassa eli eroa pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse myös nykyiselle naiselle varavaihtoehto?
No ei tietenkään ole, muutenhan asia olisi naiselle ihan yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tällaisia tarinoita oikeasti vaikka K uinka paljon, mutta niistä ei vain keskustella avoimesti, koska reaktio on juurikin tuon "pussillinen herneitä nenään" kaltainen. Ei tuollaista ole tarvetta sanoa ääneen ja loukata toista, vaikka tietäisikin asian olevan noin. Hyvin harva ihminen on sen ensimmäisen vaihtoehtonsa kanssa, koska suhteet ovat aina enemmän tai vähemmän kompromissien ja tyytymisten yhteensovittamista. Tilanteisiin kyllä sopeutuu.
Juu, mutta ei kannata ihmetellä jos se hernepussi menee toisella nenään. Ei kukaan halua kuulla olevansa kakkosvaihtoehto. Kelpaa vain koska miehen mielestä joku parempi ei huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kysyä, jos ei kestä vastausta.
Kääntäkää sukupuolet toisinpäin, niin palsta on ihan että voi ei, TUKEA!
Ihan sama kysytäänkö ja vastaanko, koska sen näkee kysymättäkin suhteen dynamiikassa.
Ei. Meillä kaikilla ei todellakaan ole samanlaisia kokemuksia. Suhteeseenne tuli perustavaa laatua oleva särö. Voi olla, että kylvit eron siemenet, ja ehkä se olisi reiluakin erota, jos kerran haikailet toisen perään.
Jos minulle sanottaisiin, että olen kyllä tyytyväinen sinuunKIN, niin se olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä varastaa toisen ihmisen aikaa, energiaa, ja tulevaisuudenhaaveita epärehellisellä vedättämisellä. Montako vuotta varastit jo häneltä? Nekin olisi voinut käyttää oikean kumppanin kanssa.
Joku järki nyt siihen "kaikesta voi jutella" -elämään. Ikinä ei toiselle kerrota että hän ei ole se eka vaihtoehto, jos sinä olet ollut kuitenkin hänen eka vaihtoehtonsa. Se vaan loukkaa, vaikka yrittäis olla loukkaantumatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ihmiset ovat suhteessa? Onko todella paljon niin sairaan läheisriippuvaisia jotka ovat valmiita leikkimään toisen tunne-elämällä kunhan heidän ei tarvitset olla yksin? Kuulostaa todella itsekkäiltä ihmisiltä.
Nyt kaikki vaan ne kriteerit mahdollisimman korkealle että voisi välttää nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista kysymystä olekaan jonka vastaus pitää kynnysmattomaisesti vain hyväksyä.
Provohan tämä on, mutta suht toimiva tapa tappaa parisuhteensa. eri
Ei todellakaan pidä kysyä, jos ei ole valmis kuulemaan vastausta! Itse kysyin yhdessä suhteessa, sain aloittajan kertomaa vastaavan vastauksen ja päätin mietinnän jälkeen erota. Elämä on lyhyt enkä halua viettää sitä sellaisen henkilön kanssa, joka pitää minua jonain lohdutuspalkintona. Myöhemmin löytyi kumppani, joka edelleen rakastaa sellaisena kuin olen!
Ei tästä nyt jaksa provosoitua. 0/5