Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Oletko maksanut uuden Postin käsittelymaksun tullauksen jälkeen?" NO EN, kun ei kukaan sellaisesta minulle mitään kertonut!!

Vierailija
20.02.2020 |

Olen odotellut tullaamaani postilähetystä jo kaksi viikkoa, eikä paketti ole lähtenyt Helsinki-Vantaalta tullauksesta huolimatta eteenpäin. Tänään soitin Postin asiakaspalveluun ja kysyin, missä lähetys viipyy, kun ei kahteen viikkoon ole tapahtunut mitään.

Virkailija sanoi, että Postilla on uusi maksu, joka on tullut tammikuun lopulla. Tullauksen LISÄKSI pitää maksaa vielä joku Postin oma käsittelykulu, 2,90 euroa. Mistä ihmeestä tällaisen olisi voinut tietää? Ja joo, saapumisilmoituksessa luki, että pitää maksaa mahdolliset tullaus- ja muut maksut ja siihen perään, että postin käsittelymaksu. Paperi oli aivan samanlainen kuin ne sata aiemmin tullutta, eli ei todellakaan pompannut esiin mikään uusi maksu.

Lähetyksen seurannassa olisi voinut lukea, että odottaa Postin käsittelymaksua tai jotain, niin olisin voinut itsekin tajuta ottaa selvää tällaisesta uudistuksesta. Tullauksen yhteydessä ei tästä maksusta tietenkään mitään ollut, joten kuvittelin, että kun olen paketin tullannut, kaikki on ok. Kuten aina aiemminkin.

Kyllä ottaa taas jälleen kerran Postin toiminta päähän. Olisin maksanut tuon maksun HETI, jos olisin sellaisesta tiennyt. Nyt olen typeränä odotellut kaksi viikkoa lähetystä, jonka olen tullannut, mutta joka ei mihinkään ole liikkunut, kun kukaan ei ole minulle kertonut, että syy paketin liikkumattomuuteen onkin kuluttajassa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vuoden 2021 alussa voimaan astuu EU:n alv-uudistus, jonka myötä kaikista EU:n ulkopuolelta tilattavista lähetyksistä pitää maksaa arvonlisäveroa”

Vierailija
42/69 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks muuten nyt pitänyt alka kerätä alvia myös alle 22e ostoksista? Tullin sivut väittää edelleen että alle 22 on tulli/alv vapaita.

Itse mietin samaa, postin sivuilla ei mainita sanallakaan näistä alle 22e ostoksista, ainoastaan maininta niistä oikeasti tullattavista. Ja ainakin pari kiina pakettia viime kuulta tuli tällä viikolla normisti luukusta:) 

Ensi vuoden alussa 2021 kaikista EU:n ulkopuolelta tulevista lähetyksistä pitää maksaa arvonlisäveroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Postin lähettämässä ilmoituksessa mainitaan kohdat 1) ja 2). Ykkönen on tullimaksu ja kakkonen Postin käsittelymaksu. Minultakin jälkimmäinen jäi huomaamatta. Tullin sivuilta kuitenkin löytyi muistutus, kun aloin kaipailla lähetystä. Sitten avasin saamani ilmoituksen uudestaan ja huomasin, että siellähän se lukee. Se on vähän huonosti rakenneltu ilmoitus: annoinkin Postille palautetta, että voisivat muuttaa sen muotoa vähän.

Vierailija
44/69 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemässä tulliselvitystä ja olen kohdassa ”tavarahaku” niin kuuluukohan aurinkolasien suojakotelot tuohon samaan eli ”Aurinko-, silmä- ja suojalasit” vai pitääkö sille löytää muu tullinimike? 🤦‍♂️🤷‍♂️

Vierailija
45/69 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuosta 2,90€ maksusta mainitaan tuossa postin lähettämässä “Saapumisilmoitus tullattavasta lähetyksestä” ilmoituksessa/lapussa.

Vierailija
46/69 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks muuten nyt pitänyt alka kerätä alvia myös alle 22e ostoksista? Tullin sivut väittää edelleen että alle 22 on tulli/alv vapaita.

Itse mietin samaa, postin sivuilla ei mainita sanallakaan näistä alle 22e ostoksista, ainoastaan maininta niistä oikeasti tullattavista. Ja ainakin pari kiina pakettia viime kuulta tuli tällä viikolla normisti luukusta:) 

Ehkä joku jossain ymmärsi ajoissa että jos valtio yrittäisi kerätä kaikki alvit jostain viiden euron kiinapussukoista niin se ei nettoaisi siitä pätkääkään, vaan todennäköisesti systeemi joka sitä varten rakennettaisiin söisi enemmän rahaa kuin mitä tuottaisi.

Ei etteikö tällaisia typeryyksiä olisi tehty aiemminkin.

Alvivapauden alle 22e lähetyksiltä on tarkoitus loppua tammikuussa 2021.

Odotan mielenkiinnolla miten aikoja kerätä alvit sellaisistakin pikkupussukoista joissa ei ole seurantatietoa minkä myyjä olisi lähettänyt.

Jos niihinkin tulee seurantanumerot?

Vierailija
47/69 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/69 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys kirjoitti:

Olen tekemässä tulliselvitystä ja olen kohdassa ”tavarahaku” niin kuuluukohan aurinkolasien suojakotelot tuohon samaan eli ”Aurinko-, silmä- ja suojalasit” vai pitääkö sille löytää muu tullinimike? 🤦‍♂️🤷‍♂️

Löysinkin sen oikean nimikkeen eilen. Paketti on tulossa.

Vierailija
49/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetuksessa

01.03.2021 13:33

Lähetyksen tullaus tehty

17.02.2021 12:51

Lähetyksen tullaus tehty

17.02.2021 12:45

Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille

17.02.2021 12:21

Lähetys on rekisteröity

HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

17.02.2021 10:20

Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.

TULLIPOSTI / Vantaa 01530

On tosiaan nättiä toimintaa :D

Vierailija
50/69 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on vajonnut naurettavalle tasolle!

Vierailija
51/69 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin sivuilla lukee:

"Jos saat Tullilta ilmoituksen, ettei lähetyksestä

tarvitse maksaa veroja, siitä ei tarvitse maksaa

myöskään Postin käsittelymaksua. Lähetä

vapautuspyyntö osoitteeseen

huolinta@posti.fi    ".

Jo kuukausi sitten tehty anomus, mitään ei kuulu, ei vastaa kyselyyn.

Vierailija
52/69 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Postin käsittelymaksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia yli 22 euron arvoisia tavaralähetyksiä, jotka pitää tullata ja joihin kohdistuu maksettavia tulleja ja veroja. Maksa käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta."

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/kasi…

https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/lahetyksen-seur…

JOIHIN EI TULE tullimaksuja niistä ei tarvitse maksaa 2.90 e .

LÄHETÄ VAPAUTUMISPYYNTÖ huolinta@posti.com

Lue ohjeet oikealta alhaalta.

Vierailija
53/69 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin raivostuttavaa, olen postimaksun jo maksanut tilatessani tavaran. Tämä on ihan samaa sarjaa kuin elv eli ei arvonlisämaksu.

Vaikuttaa niin laittomalta viritykseltä että joku voisi tuostakin jonku äläkän nostaa. Täytyyhän johtoryhmän jollain boonuksensa ansaita...

Vierailija
54/69 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nähnyt siinä kirjeessä maininnan käsittelymaksusta mutta et tiennyt että se pitää maksaa? Nyt ei ole vika postissa vaan kuluttajassa.

Vierailija
55/69 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vielä pieni käsittelymaksu. Monella kuriiriliikkeellä tullausmaksu on moninkertainen. Tietenkin maksusta pitäisi selkeästi ilmoittaa, mutta kyllä asiakkaan olisi hyvä selvittää mitä tavaran maahantuonti maksaa. Nämä säännökset muuttuvat aina välillä, joten ei pidä luottaa siihen, ettei ennenkään ole mitään maksanut niin ei maksa nytkään.

Vierailija
56/69 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä koska sain itse tullilta viestin, että jos lahjan arvo on alle 45 euroa, siitä ei tarvitse maksaa tullia ja Postin pitäisi näin kuljettaa se huolinnan kautta ilmaiseksi ilman käsittelymaksuja.

Postin lappusessa ja netissä sen sijaan lukee, että 22 euron arvoiset lähetykset vaativat sen 2,90€ käsittelymaksun ja niitä ei voi vapauttaa, vaikka kyseessä olisi lahja.

Vierailija
57/69 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis nähnyt siinä kirjeessä maininnan käsittelymaksusta mutta et tiennyt että se pitää maksaa? Nyt ei ole vika postissa vaan kuluttajassa.

Olen tilannut vuosikausia tavaroita niin, että ne on pitänyt tullata. Olen siis vastaanottanut niitä Postin saapumisilmoituksia tullattavista tavaroista vuosia. Niissä on aina lukenut samat asiat. Nyt sen uudistuksen jälkeen LAPPU ON NÄYTTÄNYT AIVAN IDENTTISELTÄ, joten miksi kenellekään tulisi mieleen, että yhtäkkiä siellä onkin joku uusi maksu, mikä pitäisi maksaa?

Rautalangasta vääntäen:

Saat samalta firmalta vuosikausia paperilaskun kotiin. Vuosikausia. Summa vaihtuu, mutta lasku näyttää samalta. Luetko sen laskun sana sanalta joka ikinen kerta, vai katsotko summan ja viitenumeron ja maksat niiden perusteella? Mitäs jos yhtäkkiä laskun alaviitteessä pienellä präntillä lukeekin, että maksathan tämän laskun lisäksi myös 2,90€ siitä ilosta, että Posti toimitti laskun? Kuka huomaisi, että ohoh, siellähän on joku ylimääräinen lause siellä paperin alareunassa. Ja ahaa - tämä 2,90€ pitää mennä erikseen Postin sivuille maksamaan, eikä maksua voi maksaa laskun yhteydessä?

Vierailija
58/69 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Muuttuu 1.7. alv-maksulliseksi alle 22€ paketitkin.

Vierailija
59/69 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut vuosikausia tavaroita niin, että ne on pitänyt tullata. Olen siis vastaanottanut niitä Postin saapumisilmoituksia tullattavista tavaroista vuosia. Niissä on aina lukenut samat asiat. Nyt sen uudistuksen jälkeen LAPPU ON NÄYTTÄNYT AIVAN IDENTTISELTÄ, joten miksi kenellekään tulisi mieleen, että yhtäkkiä siellä onkin joku uusi maksu, mikä pitäisi maksaa?

Rautalangasta vääntäen:

Saat samalta firmalta vuosikausia paperilaskun kotiin. Vuosikausia. Summa vaihtuu, mutta lasku näyttää samalta. Luetko sen laskun sana sanalta joka ikinen kerta, vai katsotko summan ja viitenumeron ja maksat niiden perusteella? Mitäs jos yhtäkkiä laskun alaviitteessä pienellä präntillä lukeekin, että maksathan tämän laskun lisäksi myös 2,90€ siitä ilosta, että Posti toimitti laskun? Kuka huomaisi, että ohoh, siellähän on joku ylimääräinen lause siellä paperin alareunassa. Ja ahaa - tämä 2,90€ pitää mennä erikseen Postin sivuille maksamaan, eikä maksua voi maksaa laskun yhteydessä?

Mulle tuli Briteistä paketti, joka ylitti 22€ arvon. Postitse tuli vaade tullimaksusta. Kun tullin sivuille kirjautuu ja tekee maksun niin siellä lukee automaattisesti tämä Postin käsittelymaksukin joka maksetaan. Eli tullin sivuilta ohjataan suoraan maksamaan Postin käsittelykulu 2,90€.

Vierailija
60/69 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta vääntäen:

Kerroit aloituksessa lukeneesi kirjeestä tuosta käsittelymaksusta. Kyllä se on silloin oma vikasi ettet sitä viitsinyt maksaa.