Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla on IBS johon ei auta mikään

Vierailija
19.02.2020 |

Olen välillä niin poikki ja masentunut tämän sairauden takia. Jokainen päivä on älytöntä taistelua tämän asian kanssa.

Olen kokeillut kaiken mahdollisen; fodmap, gluteeniton, viljaton, about tuhat eri maitohappobakteerivalmistetta, piigeeli, librax, jooga, liikunta jne. jne. Mikään ei j**malauta auta tähän vaivaan. Librax sentään hieman rauhoittaa.

Nyt kysynkin miten te muut vaikeasta IBS:stä kärsivät oikein selviätte? Ja oletteko esim. käyneet allergiatesteissä tai onko taustalta löytynytkin jotain muuta mikä selittää vatsavaivat? Mitkä konstit ovat auttaneet eniten?

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, luulen että minulla syynä stressi. Jos ei tarvitsisi tehdä mitään mitä ei halua niin tuskin olisi ibs vaivoja puolet kuukaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sairaus”..onko tuo muka sairaus? Tajuatko, miten paljon tuo loukkaa mm. IBD:stä kärsiviä?

Vierailija
4/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat pääasialliset oireet? Onko stressinlähteet eliminoitu? Sokeri, vehnä ja gluteeni pois? Oletko käyttänyt Havitallia?

Oma ibs on tällä hetkellä hallinassa, mutta esim sokeri ja vehnä ripuloittavat välittömästi.

Vierailija
5/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sairaus”..onko tuo muka sairaus? Tajuatko, miten paljon tuo loukkaa mm. IBD:stä kärsiviä?

Mitä tarkoitat?

Vierailija
6/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille muille järkyttäviä kouristuskipukohtauksia paksusuoleen? Jokseenkin synnytyspolttojen oloista kipua. 

Vierailija
7/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sai apua IBS:ään ketoruokavaliosta. Hänelle oikein lääkäri suositteli sitä. Kuulemma Ruotsissa käytetään sitä IBS:n hoitomuotona.

Vierailija
8/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pätkäpaastoa?

Vierailija
9/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuolema sitten lopuksi auttaa.

Vierailija
10/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat pääasialliset oireet? Onko stressinlähteet eliminoitu? Sokeri, vehnä ja gluteeni pois? Oletko käyttänyt Havitallia?

Oma ibs on tällä hetkellä hallinassa, mutta esim sokeri ja vehnä ripuloittavat välittömästi.

Minä en ainakaan voi eliminoida stressinlähteitä.

Vierailija
11/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä IBD, mutta parilla kaverilla IBS. En kadehdi heitä yhtään. Minullakin on ollut todella vaikeita aikoja ja avanteen tekemisestäkin puhuttu, mutta lopulta aina löytyy lääke, joka saa taudin muutamaksi vuodeksi remissioon.

IBS-kavereilla vaiva vain jatkuu ja jatkuu ilman mitään helpotusta, ja vaikuttaa usein rajoittavan elämää paljon pahemmin kuin itselläni huonommassakaan vaiheessa.

IBS:hän on diagnoosi selittämättömille vaivoille, ja kun ei tiedetä, mikä ne aiheuttaa, ei niitä oikeastaan voi myöskään hoitaa.

Vierailija
12/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scd-dieetti on aika haastava, mutta eräs tuttavani on saanut siitä avun, kun muut dieetit eivät ole toimineet. Itselläni toimii fodmap pahenemisvaiheessa (minulla ibd).

https://www.scd-fi.info/

Vierailija
13/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut apua keto ruokavaliosta yhdistettynä pätkä paastoon

Vierailija
14/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen ruokavalio.

Unohda kaikki ohjeet koskien kuituja ym. paskaa, alat vaan nauttimaan ateriasi nesteenä: sosekeittoja, smoothieita, hedelmäsoseita, jogurttia jne. Tämä oli ainoa asia, joka auttoi itseäni, kun oli stressin takia todella paha kausi menossa. 

Vierailija
15/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. On koitettu viljattomat, maidottomat, FODMAP, ketoilu, vähähiilarinen rasva- ja proteiinipainotuksella jne. Ainainen ripuli ja paksunsuolen kouristelu vaan jatkuvat ihan samana, söipä mitä tahansa.

Vierailija
16/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä sairaudet ovat? En ikinä kuullutkaan.

Vierailija
17/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun havaintojeni mukaan liika urheileminen pahentaa oireita lähipiirissäni. Myös joka toisella fitnesspimulla on IBD. Urheiletko liikaa (syötkö proteiinipatukoita, urheilujuomia jne. ne pannaan heti ekana)?

Vierailija
18/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et sitten pysty eliminoimaan ibs:kään? Opettele hallitsemaan stressi, jos et pysty poistamaan lähdettä. Jos taas et pysty suhtautumaan asiaan neutraalisti ja sinun on pakko pitää se elämässäsi, varaudu ennenaikaiseen kuolemaan ja huonoon elämänlaatuun.

Vierailija
19/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nämä sairaudet ovat? En ikinä kuullutkaan.

Ei ole sairaus, on oireyhtymä. 

Vierailija
20/149 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et sitten pysty eliminoimaan ibs:kään? Opettele hallitsemaan stressi, jos et pysty poistamaan lähdettä. Jos taas et pysty suhtautumaan asiaan neutraalisti ja sinun on pakko pitää se elämässäsi, varaudu ennenaikaiseen kuolemaan ja huonoon elämänlaatuun.

No kun töissä on pakko käydä että saa rahaa. Jos taas ei ole rahaa, on se yhtä stressaavaa kuin töissä käynti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi